Espen er vår nye høyreback

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MedlemNR35
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2004
    • 905

    Espen er vår nye høyreback

    Jeg har fundert veldig mye på hvordan vi skal få dekket opp høyrebacken vår på en bra måte. Helt siden Stoffe dro har dette egentlig satt griller i hodet på meg.

    Nå håper og tror jeg kanskje Nordlie omskolerer Espen Søgård til høyreback. Han var veldig god da han kom inn som back mot Søpla på Åråsen. I dag viser han også at han går resten av de aktuelle høyrebackene en høy gang når det gjelder høyrebacken.

    Han tackler, sloss , prøver seg offensivt (selvom ikke alt er like vellykket) , han er rutinert, flink til å lese spillet og ikke minst trygg på seg selv bak der.

    Synes Espen virker veldig positiv på backen og håper å se han der i framtiden.
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

    #2
    Roar Strand, som er nogenlunde samme spilletype, funker bra i RBK.

    Men skal han bli fast høyreback, må han ta mange timer og terpe innlegg .
    Last edited by KFL41; 22.07.2007, 21:39.

    Kommentar

    • aguado
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 448

      #3
      Opprinnelig skrevet av KFL41
      Men skal han bli fast høyreback, må han ta mange timer og terpe innlegg .
      Apropos dette. For dere som følger LSKs treninger. Hvor mye står egentlig spillerene igjen etter trening og trener på induviduelle ferdigheter?

      Kommentar

      • MedlemNR35
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2004
        • 905

        #4
        Opprinnelig skrevet av KFL41
        Men skal han bli fast høyreback, må han ta mange timer og terpe innlegg .
        Det er klart!

        Med omskolering mener jeg at man skal trene som en høyreback i Nordlie system. Det betyr endel innlegg etter hva jeg kan forstå.

        (Selvom kanskje det ikke alltid ser slik ut)

        Kommentar

        • Wanker
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 635

          #5
          Opprinnelig skrevet av jalapenos
          Apropos dette. For dere som følger LSKs treninger. Hvor mye står egentlig spillerene igjen etter trening og trener på induviduelle ferdigheter?
          Dette har jeg også lurt mye på. Ut fra skudd- og innleggsferdigheter kan det ikke være mye tid som brukes.

          Og hva med Olivier - burde ikke han jobbe seriøst med å få bedre fotarbeid og balanse? Kanskje litt boksing, judo/karate, eller i verste fall - dans? Å se hvordan han står hæla inne i feltet, ute av stand til å pare beina, det er en lidelse. Hadde han forbedret seg på dette, hadde vi hatt en kanonspiss! Hvor er du, Bakkemo?
          Hunter S. Thompson:

          There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
          Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

          Kommentar

          • Ketil Cantona
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6813

            #6
            Jeg forventer at en back er med offensivt og slår gode passninger / innlegg...

            Søgård elsker jeg som spillertype man han eier ikke fart eller følsom nok fot.

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3452

              #7
              Jeg ser heller Søgård litt lenger frem på banen hvor løpskraften hans er viktigere, men han har helt klart gjort det bra på backen.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • occean-fan!
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 737

                #8
                spennende mulighet

                vil også se søgård lenger frem på banen. det jeg trur kan lønne seg er å gi vår unge sparby mulighet på back. har sett han før og trur han kan bli meget god hvis han får litt mer erfaring på tippeliga nivå. mange rundt oss satser talent. bare se på lyn med knudtzon m flere unge rundt...

                Kommentar

                • Tobben
                  Jeg elsker å kjøre trikk
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2005
                  • 1666

                  #9
                  Det virker som Lillestrøm er altfor feige til å satse på unge talenter!

                  Kommentar

                  • Flisby`n
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2004
                    • 312

                    #10
                    Synes espen gjorde en grei innsats på backen mot ffk, men å mene dette er en permanent løsning er vel litt voldsomt. Flere har nevnt utfordringen for espen som er fart, teknikk og generell følsomhet. -Men selv mener jeg vi frarøver vår egen midtbane en løpskraft få kan måle seg med (tidligere var det jo "evighetsmaskinen" i trondheim, men stadige bytter etter 70 minutter tyder på at evigheten har en ende).

                    Personlig mener jeg vi burde våget å sette Danton på banen mot ffk, for å flytte espen opp i midtbaneleddet. Ut skulle selvsagt Brenne. Hadde man i tillegg byttet/rotert sundgot ut på kant og fått OO inn i midten, så trur jeg kampen hadde sett anderledes ut. Til Nordlies forsvar skal det sies at vi hadde et voldsomt trykk i 15 minutter i 2. omgang, og at det er sannsynlig at dette gjorde sitt til at bytter/rotasjon satt langt inne i den fasen av kampen.
                    En kjeeempescoring av tommy!!

                    Kommentar

                    • occean-fan!
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 737

                      #11
                      synes danton er for treig. synes egentlig han ikke er noe god. søgård må opp på midten enig der! kan ikke alltid regne med penger så sats på sparby el en annen ung lovende back!!!!

                      Kommentar

                      Working...