Vi kan vel heller spørre oss hvor LSK hadde vært i dag uten Mifsud og Koren og med Uwe som trener. Jeg er glad jeg slipper å vite. En duo som står for halvparten av LSK`s mål i fjor er borte og ennå ligger vi på tredejplass på tabellen med klart best målforskjell og kort vei opp, ennå så er ikke folk fornøyd. Det er klart det er morsommere med trenere som til en hver tid slikker suportere oppover ryggen, men heldigvis har LSK i dag en trener som vet hvor han vil med både klubb og spillesystem.
Hvor er systemet ditt, Nordlie?
Collapse
X
-
Kommentar
-
Folk må slutte å sammenligne med Koren... Robert Koren var kanskje den beste spiller som noen gang har spilt i Tippeligaen, han var sinnsykt bra defensivt i tillegg til å legge opp motstandere, og ikke minst sette mange goeller selv. Han reddet mange poeng for oss i fjor og var egentlig for bra for Tippeligaen i utgangspunktet.
Nordlie spiller 4-3-3, noe som krever EKTE vinger. Det har vi ikke.Kommentar
-
Denne tråden er ikke blitt mindre aktuell etter kampen mot Odd.
For at Tom Nordlies 4-3-3-system skal fungere trengs etter min oppfatning mye større bevegelighet, med offensive løp som gir ballfører flere alternativer. Synes vi ofte blir alt for stasjonære (i dag kan nok en del forklares i regn og en sugende gressmatte, men jeg synes at dette har vært en tendens i flere kamper). Likevel: Jeg er veldig enig med KFL41 som i et tidligere innlegg poengterte at tid er et nøkkelord. Vi er tross alt i kvartfinalen i cupen og vi slåss om gjeve medaljer i serien.Kommentar
-
Klare arbeidsoppgaver
Jeg tror det viktigste er å gi spillerene klare beskjeder om hvilke oppgaver de har i hver match. I sin 4-3-3 så har hver spiller en bestemt oppgave og denne oppgaven må spilleren i denne posisjonen løse så godt han kan.
Klare beskjeder er viktig.
Det som var elendig i går var presset på ballfører og for lite bevegelse. Ballene ble slått på tvers allerede etter 60 minutter.Kommentar
-
Jeg mener at gårsdagens kamp med all tydelighet sa oss én ting:
Vinger bør spille på vingene. Spisser skal spill spiss.
Vi var veldig gode offensivt så lenge vi hadde Myklebust og Riise på hver sin ving. Med Occean på venstrevingen begynte vi å slite igjen. Var ikke Pål Strand i god nok form til å komme inn så tidlig i kampen som da Myklebust ble skada, eller ble Occean rett og slett vurdert bedre av Nordlie?
Hvis verken Strand eller Essediri skal satses på, så må vi handle inn alternativer på vingene. I går var en skade på Myklebust nok til at angrepsspillet gikk til h....Kommentar
-
Det kan vise seg at det var en gedigen tabbe å låne ut Husár til Kamma (gitt at han blir skadefri igjen).Kommentar
-
Forøvrig har jeg klokketro på Nordlie og hans 4-3-3, og tror at alle må ha is nok i magen til å gi ham tilstrekkelig med tid til å få ting på skinner. Som påpekt tidligere i tråden, var Nordlie selv, før sesongstart, klar på at det antakelig ville være for tidlig med gullambisjoner allerede i år. På tross av dette er gullet absolutt innenfor akseptabel rekkevidde når 11 kamper gjenstår. Med bedre offensiv samhandling og rytme, kan utfallet bli meget bra allerede i år.Kommentar
-
Synes det er rart å se at Nordlie er så lite trofast mot systemet sitt. Vi har med fem spillere som kan spille ving i troppen. Noe av poenget med dobbeltdekning er at når en spiller blir skadet eller får karantene, så kommer andrevalget inn. Det må være ekstremt demotiverende for Strand, Essediri og JPW å se håpløse alternativer som OO, Søgård eller Brenne blir benyttet i stedet for dem.Kommentar
-
Nå hadde vel til og med Otto Fredrikson vært et bedre kant-alternativ enn JPW da!!! Det beste hadde vel vært om Trond Olsen fortsatt hadde vært hos oss, med det systemet vi spiller nå!!!!!VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!Kommentar
-
Nå må vi se framover, ikke sutre over spillere som ikke er her.Kommentar
Kommentar