Samarbeidsavtalen mellom LSK og Skeid

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3452

    #61
    Opprinnelig skrevet av KimFL
    Som nevnt er par sider tilbake i denne tråden, og også i nyhetstråden:



    KimFL
    Takker for linken

    Opprinnelig skrevet av reka
    Her er du ved sakens kjerne: Selv om han har jobbet for RBk mesteparten av karrieren var han jo i styret i LSK de siste årene. Når han så gikk til Skeid ser det ut til at han direkte motarbeider LSK, og går langt i å si at avtalen ikke vil fornyes. Jeg kan ikke forstå noe annet enn at han på et eller annet vis er røket uklar med LSK. For Skeid sin del er de tjent med å innhente tilbud fra alle parter før de tar en avgjørelse, de har ingenting å tjene på Hansens utspill i media.
    Jeg ser det ikke så mye som at han motarbeider LSK som at han arbeider for Skeid. Ved å gi beskjed om at avtalen med LSK går ut kan han få Lyn, VIF, Stabæk, kanskje til og med Godset, Ham-Kam og Fredrikstad på banen. Å gå ut nå å si at avtalen med LSK skal fornyes vil hindre Skeid i forhandlingene. Å tro at Eldar motarbeider LSK blir i mine øyne noe paranoid.

    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
    LSK har en stor ungdomsavdeling, men på langt nær mange nok talenter til å fylle den opp selv. Jeg ser ikke at det å hente de beste unge fra Skeid til LSK skal hindre LSK-talentene å komme fram som spillere, det handler om å være gode nok. Jeg mener LSK til enhver tid burde satse på et best mulig juniorlag, selvfølgelig aller best om det er lokale spillere, men jeg synes det blir feil å satse på egne gutter, bare fordi de er lokale.
    Jeg er enig i at det ikke holder å være lokal. Talentet må og være der, men jeg mener det blir litt feil å ta med en gjeng Skeid-juniorer på treningsleir fremfor egne juniorer. Magefølelsen sier at LSK fremdeles er snillere med talenter utenfra enn med sine egne. Jeg tror det har litt med at LSK's juniorer er i LSK og sannsynligvis blir her til de tar steget opp eller blir vraket, mens juniorer i andre klubber kan ende andre steder og dermed må fristes mer.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • Sem
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2005
      • 1626

      #62
      Opprinnelig skrevet av MortenA
      men jeg mener det blir litt feil å ta med en gjeng Skeid-juniorer på treningsleir fremfor egne juniorer.
      Det var med juniorer fra både LSK, Lørenskog, Skeid og Bærum til La Manga, så de beste juniorene i klubben fikk også sjansen.

      Kommentar

      Working...