Karakterbok #11/07: LSK-Aalesund (cup), 25. juli

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7154

Opprinnelig skrevet av Torolf
    Hvor mange hadde klaget hvis Brenne og Myklebust hadde satt sjansene sine og vi hadde vunnet 3-0?
    Antakeligvis få, men jeg ville fremdeles ikke ha vært helt fornøyd. Det går for treigt, og for mye på måfå, til at jeg føler meg helt komfortabel med laget om dagen. Lag som AaFK skal vi knuse hver gang. Forhåpentligvis kommer taktomslaget på lørdag.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Bekkis
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 441

synes både du (trigz) og svesengen i rb gir feil karakter til kiko. når lillestrøm vant ballen i går var det i 70 % av tilfellene pga et ekstrem godt press av kiko. regner med at de fleste som veit hva nordlie står for vet at han elsker høyt press. ja han slår noen feilpasninger, men hvem er det som ikke gjør det i tippeligaen??? begynn å se deffensive kvaliteter hos kiko, slik som kasey fikk ros for hver bidige kamp.
      Last edited by Bekkis; 26.07.2007, 19:10.

Kommentar

• Sem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2005
        • 1626

Opprinnelig skrevet av Torolf
        Hvor mange hadde klaget hvis Brenne og Myklebust hadde satt sjansene sine og vi hadde vunnet 3-0? Jeg synes det er merkelig med all negativiteten etter de to siste kampene. Vi har tettet igjen bakover på banen og fått den nødvendige aggressiviteten tilbake. Hvis vi fortsetter på denne måten, og i tillegg begynner å sette sjansene våre, skal vi bli leie å ha med å gjøre utover høsten.
        Veldig, veldig enig!

Kommentar

• trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7154

Opprinnelig skrevet av Bekkis
          synes både du (trigz) og svesengen i rb gir feil karakter til kiko. når lillestrøm vant ballen i går var det i 70 % av tilfellene pga et ekstrem godt press av kiko. regner med at de fleste som veit hva nordlie står for vet at han elsker høyt press. ja han slår noen feilpasninger, men hvem er det som ikke gjør det i tippeligaen??? begynn å se deffensive kvaliteter hos kiko, slik som kasey fikk ros for hver bidige kamp.
          Kjempeflink. Hvis du hadde tatt deg bryet med å lese børs fra tidligere kamper ville du ha sett at jeg stadig vekk nevner den defensive jobben til Mouelhi. Ikke noe feil med den, men når han ikke bidrar offensivt blir helheten tynn. Han skal også fungere som spillefordeler, noe han ikke ser ut til å klare.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• antikris
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2005
            • 520

Opprinnelig skrevet av Bekkis
            Ingenting i veien med det defensive arbeidet til Kiko. Men nå skal han være mer enn bare en som "feier unna" bakover da. Hver gang han fikk ballen og skulle sette i gang et angrep, drepte han tempoet fullstendig, og jeg så Nordlie få fnatt flere ganger på sidelinjen. Derfor skjønner jeg ikke helt hvorfor han får så mye ros etter kampen. Kiko er bedre etter at et angrep er i gang, og han har kommet halveis inn på motstanderens banehalvdel.

Kommentar

• Rathsmeister
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 561

På meg virket det som om Kiko slet med å finne offensive pasningsalternativer. Mange tilfeller der Kiko ble "tvunget" til å stoppe opp og slå en støttepasning grunnet manglende bevegelse foran ballfører.

Dette kan også være grunnen til at TN reiv seg i håret og fikk fnatt....
              Mvh
              Martin Raths

Kommentar

• Seb.R
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 4159

Opprinnelig skrevet av Rathsmeister
                På meg virket det som om Kiko slet med å finne offensive pasningsalternativer. Mange tilfeller der Kiko ble "tvunget" til å stoppe opp og slå en støttepasning grunnet manglende bevegelse foran ballfører.

Dette kan også være grunnen til at TN reiv seg i håret og fikk fnatt....
                TN fikk fnatt fordi Myklebust begynte å drible istedet for å avslutte, hvis jeg ikke tar feil. Jeg mener jeg hørte det i NRK's lange intervju ihvertfall.
                www.sebastianramsland.com
                www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 3006

Opprinnelig skrevet av trigz
                  Jeg stusset også over at Nordlie var så tilfreds med spillet i går. Til tross for at vi hadde tre store sjanser i tillegg til målet syntes jeg det gikk sakte, ofte på tvers, og at vi manglet bevegelse.
                  Det er mulig han er fornøyd med: avansement, seier og spillemessig fremgang fra FFK kampen, som igjen var en fremgang fra UEFA-kvaliken mot Luxembourg. Fortsetter fremgangen og spillere kommer tilbake etter skader begynner det å bli bra etterhvert dette. da kan det endelig bli en bra LSK-høstsesong helt inn til mål.

Kan virke som at gutta ikke hadde godt av etpar uker ferie...
                  LSK Norges beste lag

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2005
                    • 3006

Opprinnelig skrevet av trigz
                    Mangel på bevegelse foran ballfører er for meg det åpenbart største problemet vårt.
                    I så fall bør ikke Mykle benkes, men piskes i form
                    LSK Norges beste lag

Kommentar

• Flisby`n
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2004
                      • 312

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                      Jeg er dog IKKE enig i 3'eren til Shane. Han sleit med pasningene gjennom deler av kampen, MEN han kan i stor grad frifinnes for dette. Fordi:

- Ved 9 av 10 anledninger har han ingen eller lite bevegelse foran seg - 5-6 spillere står med hoftefest og venter på at andre skal ta initiativ. Dette var rett og slett skremmende å se av våre angripere.
                      - Med Espen på høyreback blir en større del av angrepene startet på venstrekant - større arbeidsmengde for Shane.
                      Kan vel neppe frikjenne Shane da Espen spilte på midten i denne kampen???

Bevegelsen foran er jeg mye enig i.....og der har vi som kjent, Brenne....
                      En kjeeempescoring av tommy!!

Kommentar

• vollafugl
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2006
                        • 978

Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                        Det er mulig han er fornøyd med: avansement, seier og spillemessig fremgang fra FFK kampen, som igjen var en fremgang fra UEFA-kvaliken mot Luxembourg. Fortsetter fremgangen og spillere kommer tilbake etter skader begynner det å bli bra etterhvert dette. da kan det endelig bli en bra LSK-høstsesong helt inn til mål.

Kan virke som at gutta ikke hadde godt av etpar uker ferie...
                        Det kan godt hende at det er det han mener, men det er ikke de han sa.

Det er selvsagt bra at Nordlie fokuserer på det som fungerer godt, og mindre på de områdene der vi for øyeblikket sliter litt. Sånn sett er det jo svært betimelig at han peker på at vi gjenom hele sesongen har vært landets desidert beste lag defensivt.

Jeg tror at mange er enige i at vi i den siste tiden har slitt litt med det offensive spillet; f. eks. dødball, innlegg fra kantene, samhandling og rytme. Selv om det er bra at Nordlie fokuserer på det som er positivt, var det nok derfor flere en meg som ble litt overrasket av å få høre at vi i cupkampen mot Ålesund fikk se en hel time med meget god offensiv fotball.

Kommentar

• dollyholly
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2007
                          • 965

Mitt første innlegg her på forumet. Jeg starter med å si at det var en god karakterbok trigz

Kommentar

• Kanarifugl84
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2007
                            • 2319

Opprinnelig skrevet av dollyholly
                            Mitt første innlegg her på forumet. Jeg starter med å si at det var en god karakterbok trigz
                            Det er hva jeg kaller en helt ålreit debut på forumet!

Kommentar

Working...