Toms fokus på positiv feedback. Er vi flinke nok?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • detvarvondtdet
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 398

    Toms fokus på positiv feedback. Er vi flinke nok?

    Etter kampen mot vif hadde vi alle en kollektiv utblåsning der oppsamlet frustrsjon bygget av marginer som gikk i mot fikk et utløp. Men allerede til kampen mot RBk i barteland syntes jeg både spillere, ledere, presse og suportere tok et krafttak, samlet oss i bånd og ga full gass..

    Hva har skjedd så? Jeg syntes at det i de siste har vært en tirade av negativt fokus mot Lsk, kanskje først og fremst fra pressen, men også fra Lillestrøm, folka i byen og suportere. Engasjement er viktig! ikke misforstå meg, men om det engasjementet får utløp i form av negativitet og kun det er det mere skadelig en oppbyggende. Sitter du på puben en mandag og overhører en samtale går den gjerne i hvor ræva noen gjør det om dagen, eller hvorfor i all verden de eller de spillerne blir prioritert.. Negativitet skaper frustrasjon, frustrasjon skaper sinne. Er man sint er man ingen god støttespiller for de som trenger deg..

    Jeg syntes jeg i det siste har sett at pedagogen i Tom Nordlie virkelig skinner igjennom. Jeg ser det i møtet med pressen, jeg ser det i samhandling på trening og jeg så det sist fra teknisk sone på Åråsen mot Aalesund. Tom har nå tydelig gitt utrykk for gjennom/til pressen at han er dritt lei det negative fokuset mot Lsk om dagen. Lager ligger noen skarve poeng fra gullplass i serien, vi er klare for kvarten i cupen og vi er på full fart ut i europa etter seier i første kvalikmatchen.....Hvordan kan dette være katastrofe for et lag fra stasjonsbyen Lillestrøm?

    "Man må være selger, ha et budskap, pedagod i formidling, god motivator, og litt psykolog"

    Dette er Toms ord på hvilke kvaliteter en god trener må inneha. Jeg vil henge litt ved de to siste. God motivator: Hvordan motivere en prestasjonsgruppe under trening? Man gir positiv feedback der det er relevant. Man gir positiv feedback på gode prestasjoner og på gode forsøk som kanskje ikke lykkes. Man oppfordrer gruppa til å støtte opp om hverandre om man ikke lykkes.

    Under kampen mot Aalesund gikk Tom til det skrittet at han under kampens gang henvendte seg til en mann som satt i fugladrakt rett bak benken. Denne mannen ropte ut en menge sytende og klagende uttrykk i rent sinne når ting ikke gikk på skinner.. Dette er hva Tom sa " Nå får du enten holde kjeft med den jævla klaginga de, eller fllytte deg. Nå orker vi ikke å høre mer av det"

    Under kampen syntes jeg kanarifeltet var veldig gode på å støtte opp om spillerene når ting ikke var bra. Det samme kan jeg ikke si om SS tribuna. Nå får SS faen meg skjerpe seg. Makan til en sammenhengede tirade av klaging har jeg aldri hørt! Gutta kjemper og er med på alle fronter.. Våkn opp og kjenn vår egen besøkelsestid..støtt opp om laget.. Hører du det Morten Svesengen som du skriver i dag "et mål for selvtilliten"... Selvtilliten kan du selv være med å bygge opp...


    Hilsen en offensiv- og svært positiv detvarvondtdet
    "Dere kan sitere meg på dette:
    Jeg blir heller nummer ni med et lag som drar sammen, enn nummer tre med en møkkagjeng"
    Fjøra
  • Seb.R
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 4159

    #2
    Ufattelig enig i dette innlegget. Vi er i kvartfinalen, vi ligger på en god tredjeplass i ligaen, vi har vunnet vår første uefa-kamp. Dette til tross for at vi har hatt mange skader, og karantener på spillerne våre. Er det så fryktelig ille å være kanarifan om dagen? Vi Lillestrømlinger vet at det vil ta tid å spille inn 4-3-3 formasjonen. Mens de andre lagene mister sine toppspillere, henter vi inn spennende spillere med gode offensive kvaliteter som Marius Johnsen, og ikke minst Kiesenebner.

    I fjor var det sikkert mange som fryktet at Lillestrøm skulle tape seg voldsomt med salget av Mifsud og Koren. Vi rota det til etter andre halvdel av sesongen, og mista medaljeplassene til fordel for Rosenborg og Brann. Den sesongen var vi knallgode før sommeren kom. I år har vi "kjørt inn" ny formasjon, sannsynligvis ikke imponert så veldig mange med vårt spill, men vi har fremdeles tatt poengene, og det er det som teller.

    Både Brann og Stabæk er for tiden på sitt aller beste nivå, og sistnevnte har allerede solgt én av sine toppspillere. Tenk dere for et sinnsykt lag vi kan ha utover høsten. 2 knallgode forsterkninger har kommet. Skadene helbredes, Simen Brenne kommer forhåpentligvis i form, og etter Vålerenga-kampen kom det en voldsom glød inn i laget. Det viser seg at vi virkelig ønsker å vinne fotballkamper, og det syntes jeg ikke vi viste i fjor på samme tidspunkt. Occean viser allerede en voldsom 'guts' der han strever foran, og med et par oppspill, så får vi en livsfarlig spiss som kan avgjøre veldig viktige kamper for oss videre.
    www.sebastianramsland.com
    www.twitter.com/sebramsland

    Kommentar

    • Sultanen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2005
      • 257

      #3
      Vi har også solgt en av våre beste spillere og vi vet ikke hvordan de to nye vil fungere men vi får håpe på det beste. Når det gjelder sytende tilskuere er det forståelig med tanke på hva som blir levert på banen. Tror ikke mange hadde klagd om spillerne hadde levert 100% innsats, susende taklinger og litt vilje til å blø for drakta. Dette er i grunn det eneste jeg forlanger. Det er vanskelig å backe opp spillere som ikke er villige til å gjøre en innsats. At spillet ikke sitter som det skal tror jeg de fleste kan akseptere om spillerne viser vilje til å prestere.

      Kommentar

      • Kristian
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2004
        • 690

        #4
        Det er viktig å være positiv og jeg satt ved midten bak benkene og skrek flere ganger til spillerne at de måtte backe hverandre opp og støtte hverandre. Jeg synes også supporterne bør tenke det samme. Støtte laget og ikke klage så mye over ting som går dårlig, for da kan det bare gå en vei: enda dårligere

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7098

          #5
          Noe av det som irriterer meg med norsk supporterkultur er mantraet om at ingen på eget lag skal utsettes for kritikk.

          Siden jeg opplever at åpningsinnlegget her delvis berører meg selv, som har levert et par småmugne børser i det siste, vil jeg med all respekt si følgende:

          Det er det som leveres på banen som bedømmes, og kun det.

          Etter en riktignok ujevn, men til tider feiende flott serieåpning har LSK nå butta imot en god stund. Selvom vi har holdt greit følge med teten i Tippeligaen. Jeg skal ikke si noe om kampen mot Sandefjord - da var jeg i Frankrike - men både spill, uttelling og flyt har ofte vært lite tilstede de siste par månedene.

          For min egen del er jeg like krystallklar som jeg var i januar på at det tar tid å få et 4-4-2-lag til å spille 4-3-3 a la Nordlie, og det kommer derfor til å drøye veldig lenge før min egen tålmodighet slites tynt. Jeg er fullstendig forberedt på å gi Nordlie tid, og tror ikke vi kommer til å vinne noe seriegull i år. Faktisk likner vi vel på en fjerdeplass i år også, hvertfall dersom Röslers gutter fortsetter superspillet utover høsten.

          Det jeg imidlertid REAGERER på er at man ser ut til å skulle kvele all kritikk mot et lag som, etter min oppfatning, spiller regelrett dårlig fotball, til tross for at man har investert mye penger i å komponere et slagkraftig lag. Det mener jeg er en uholdbar tankegang. Skal vi lalle oss inn i en forestilling om at alt er såre vel og at vi egentlig spiller dødsbra når vi ikke gjør det? At folk klager, har jo også å gjøre med forventningene. Så sent som i 2002 klaget ingen, for det eneste målet da var etterhvert å unngå nedrykk. I 2007 lever vi i en annen verden.

          Og selv om jeg alltid støtter LSK, uansett om vi leder serien eller rykker ned, aksepterer jeg ikke at folk liksom skal bli kneblet og at vi skal late som om alt er fryd og gammen. Mange har store forhåpninger til laget denne sesongen, og da har man lov til å bli skuffet når det som vises ikke står til forventningene. Jeg tror ingen er tjent med at man skal gi spillerne inntrykket av at vi ikke affiseres av skuffende prestasjoner. Og spillerne er ikke dumme, de heller.

          Min gode venn Giuliano, fra Firenze, som så kampen mot Aalesund, kommenterte faktisk stikk motsatt av trådstarter, i pausen under den kampen, at han var imponert over hvor tålmodige og støttende publikum var. "I Italia ville de blitt flådd levende om de hadde levert en slik førsteomgang", mente han.

          For min del er det i prinsippet spill og resultater, men til syvende og sist bare resultater, som teller. Når vi spiller langt under pari og ikke får resultater er jeg derfor uenig i at man ikke skal kunne si fra at "dette er altfor dårlig". Såpass må man tåle å høre.

          Derfor, vær så snill og kutt ut dette fjaset. Det har ingen hensikt å prøve å kneble folk, det er en konsekvens av å leve i et demokrati. Når spillet snur, noe jeg tror og håper, vil de som omtales som "syterne" også snu. Det er ikke LSK gutter 12 vi støtter, det er en profesjonell organisasjon av voksne mennesker og fotballspillere.

          At "gutta er med på alle mulige måter" mot Kaerjeng, og sist mot Aalesund er jeg heller ikke udelt enig i. Begge de nevnte kampene var henholdsvis (Kaerjeng) det aller verste jeg har sett av et LSK-lag, noen sinne, og (Aalesund) en temmelig blodfattig affære der vi skapte hele fire sjanser mot ett av de verste lagene i Tippeligaen.

          Mulig jeg nå gjør meg selv upopulær, men jeg er uenig i denne kulturen med blind positivisme. Jeg forbeholder meg retten til å være misfornøyd, halvgammel gubbe når folk ikke gjør jobben sin, enten det er i det sivile eller på tribunen på Åråsen. Det gjør meg ikke til mindre supporter enn de som synes seieren over Aalesund var praktfull.

          Når det er sagt: Kronisk syting på individuelle enkeltspillere, der man ikke søker å gi uttrykk for begeistring over det som faktisk også er bra, er destruktivt. Det er jeg enig i, og jeg vet at typen eksisterer på Åråsen. Men sånn er livet, noen lever av å klage.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • Seb.R
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 4159

            #6
            Opprinnelig skrevet av trigz
            Min gode venn Giuliano, fra Firenze, som så kampen mot Aalesund, kommenterte faktisk stikk motsatt av trådstarter, i pausen under den kampen, at han var imponert over hvor tålmodige og støttende publikum var. "I Italia ville de blitt flådd levende om de hadde levert en slik førsteomgang", mente han.
            Italienske (og delvis spanske) supportere er jo i en egen særklasse når det gjelder syting og klaging på egne spillere. Personlig fortsetter jeg å synge dersom mitt lag og spillere underpresterer, i verste fall velger jeg å holde kjeft. Jeg syter aldri, jeg piper aldri, og jeg kjefter aldri på mine "egne". Jeg håper også flere deler samme tanke som meg på det området. Sånn er det på de fleste andre jobber også. Du får høre ros innemellom dersom du gjør en god jobb, men dersom du gjør en middels eller dårlig jobb, får du ikke høre noenting. Logisk nok!
            www.sebastianramsland.com
            www.twitter.com/sebramsland

            Kommentar

            • Uwes disippel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6039

              #7
              Jeg synger og støtter laget til fulle selvom de spiller ræva, men gud jeg slenger med leppa hvis de presterer som mot Aafk i 1 omg.
              Jeg blir så engasjert og lever meg så til de grader inn i kampen, så det kommer bare spontant ut i ren frustrasjon.

              Kommentar

              • maxpayne
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2006
                • 1260

                #8
                Det er klart det smerter for en del LSK patrioter å se sitt kjære LSK fremstå som et lag som har mere å spille på en bare muskler og kraft.
                Noen har til og med her på forumet stillt spørsmåltegn om Simen Brennes lår hører hjemme på et LSK lag :???:
                Alle viste at med Tom Nordli`s inntreden i LSK så ville vi se forandringer og de forandringene som har skjedd til nå kan vi leve meget godt med. Kvartfinale i cupen og 3 plass i serien med kort vei opp og best målforskjell. Hva mer forventer folk i år egentlig? Å ja selvsagt blø for drakta. HAHA noe dummere utsagn i fotball finnes ikke. Alle vet at 99% av KFL hadde blødd for drakta i ALLE LSK kamper, men det hjelper så lite for ingen av oss kommer til å bli valgt i Nordli`s startelver av den grunn.
                Det stilles selvsagt krav fra både presse og publikum på Åråsen og det må Tom Nordli finne seg i. Problemet er bare at publikum på Åråsen har glemt hvordan det er å vinne noe og hvordan man gjør det.
                Last edited by maxpayne; 27.07.2007, 00:07.

                Kommentar

                • Eikrem
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Jun 2004
                  • 119

                  #9
                  fotball er en underholdnings industri, når det investerer millioner på millioner i klubben og spillerne forventer folk at lsk ikke bare vinner men også underholder engang i blant.

                  Det finnes faktisk folks som ikke er fullstendig hjernevasket på hva klubben betyr og sammenligner hvor mye underholdning man får per krone.

                  Som et eksempel kan jeg nevne at til LSK-AAFK cup kampen der vi var 4 famile medlemmer som til sammen betalte 1060 (NORSKE !!) kroner for å se en uinspirert gjeng overbetalte fotball spillere leke butikk.
                  Det gir ikke mye lyst til gjentagelse. Nå skal det nevnes at jeg er en av de gamle traverne som ruslet bort på Åråsen som guttunge ( 28 år siden) så jeg er vant til mye skitfoltall og nedturen.
                  Men å forvente fult hus og stormende jubel med den fotballen lsk birdar med om dagen er som å forvente daglige regnstormer i en ørken.

                  Kommentar

                  • Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av maxpayne
                    Det er klart det smerter for en del LSK patrioter å se sitt kjære LSK fremstå som et lag som har mere å spille på en bare muskler og kraft.
                    Noen har til og med her på forumet stillt spørsmåltegn om Simen Brennes lår hører hjemme på et LSK lag :???:
                    Alle viste at med Tom Nordli`s inntreden i LSK så ville vi se forandringer og de forandringene som har skjedd til nå kan vi leve meget godt med. Kvartfinale i cupen og 3 plass i serien med kort vei opp og best målforskjell. Hva mer forventer folk i år egentlig? Å ja selvsagt blø for drakta. HAHA noe dummere utsagn i fotball finnes ikke. Alle vet at 99% av KFL hadde blødd for drakta i ALLE LSK kamper, men det hjelper så lite for ingen av oss kommer til å bli valgt i Nordli`s startelver av den grunn.
                    Det stilles selvsagt krav fra både presse og publikum på Åråsen og det må Tom Nordli finne seg i. Problemet er bare at publikum på Åråsen har glemt hvordan det er å vinne noe og hvordan man gjør det.
                    Hva har du drikki?
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                    Kommentar

                    • brisbane-kanaris
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2006
                      • 595

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Faktisk likner vi vel på en fjerdeplass i år også, hvertfall dersom Röslers gutter fortsetter superspillet utover høsten.
                      Har du sett mange Viking-kamper denne sesongen eller refererer du kun fra det du leser i tabloidpressen? "Alle" sier at Viking "superspiller" mens Fugla spiller ræva, men Fugla er fortsatt foran Viking på tabellen :???: Please explain.

                      Tror nok at endel har hatt vel høye forhåpninger når man forventer at vi skal spille samba-fotball, vinne tosifret mot bånnlag og i tillegg ta samtlige poeng i første sesong med en ny trener og ny formasjon/system.

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7098

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av brisbane-kanaris
                        Har du sett mange Viking-kamper denne sesongen eller refererer du kun fra det du leser i tabloidpressen? "Alle" sier at Viking "superspiller" mens Fugla spiller ræva, men Fugla er fortsatt foran Viking på tabellen :???: Please explain.
                        Vel, nå siterte faktisk du direkte fra det du har lest Tom Nordlie si i Romerikes Blad, så jeg vet ikke hvem som skal uttale seg breialt med anklager om tabloidpressa som eneste referansepunkt, jeg...

                        Viking begynte elendig, men har hatt et fantastisk oppsving. LSK begynte bra, men har hatt en flytmessig motsatt kurve av Viking, selvom vi har plukket med oss godt med poeng. Jeg har fordelen av å kjenne flere personer som jobber i Viking, på forskjellig nivå, og støtter meg blant annet på deres beskrivelser av lagets fremganger. Viking er på Rösler-bølgen. Vi får se hvordan han takler det når han begynner å skimte gullmedaljer på horisonten. Jeg regner med at det går i dass nok en gang.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7098

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av Seb.R
                          Italienske (og delvis spanske) supportere er jo i en egen særklasse når det gjelder syting og klaging på egne spillere. Personlig fortsetter jeg å synge dersom mitt lag og spillere underpresterer, i verste fall velger jeg å holde kjeft. Jeg syter aldri, jeg piper aldri, og jeg kjefter aldri på mine "egne". Jeg håper også flere deler samme tanke som meg på det området. Sånn er det på de fleste andre jobber også. Du får høre ros innemellom dersom du gjør en god jobb, men dersom du gjør en middels eller dårlig jobb, får du ikke høre noenting. Logisk nok!
                          Hadde vel sett rart ut om du hadde begynt å pipe ut spillere fra din posisjon bak mål, med fotoapparat...

                          Jeg synes det er ærligere å gi uttrykk for misnøye når laget spiller ræva, eller for å spissformulere ytterligere: Når noen ikke gir 120% for laget. Dèt er det mest provoserende. Og det garantert finnes ingenting Kanarifansen kan si eller gjøre som kommer i nærheten det som ble sagt og gjort fra laglederhold etter kampen mot amatørene fra Luxembourg.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          • Boudewijn
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Jul 2007
                            • 207

                            #14
                            Når man følger laget sitt i tykt og tynt må man få lov til å komme med mishagsytringer når noen ikke yter sitt beste. Når fansen gir alt for klubben bør et minstekrav være at spillerene gjør det samme. Folk må kunne være misfornøyd med det de ser. Alt klubben gjør kan ikke være hellig.

                            Vi bruker såpass mye tid og penger på klubben at vi må få si meninga vår. Om vi blir hørt er en helt annen sak.
                            Byråkratkanaris

                            Kommentar

                            • brisbane-kanaris
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2006
                              • 595

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              Vel, nå siterte faktisk du direkte fra det du har lest Tom Nordlie si i Romerikes Blad, så jeg vet ikke hvem som skal uttale seg breialt med anklager om tabloidpressa som eneste referansepunkt, jeg...
                              Der tar du nok feil. Det er ikke et direkte sitat fra den artikkelen du refererer til, men jeg kan vel legge til at jeg er ganske enig med Tom ja. Jeg klarer å tenke meg til at vinklingen fra tabloidpressen og "kritikere" er ganske ensidig og ulogisk til tider når man beskriver Vikings spill som "superspill" og Fugla som ræva-fotball selv om Fugla ligger foran på tabellen. Man trenger ikke være rakettforsker for å skjønne at det er noe som skurrer der.

                              Opprinnelig skrevet av trigz
                              Viking begynte elendig, men har hatt et fantastisk oppsving. LSK begynte bra, men har hatt en flytmessig motsatt kurve av Viking, selvom vi har plukket med oss godt med poeng. Jeg har fordelen av å kjenne flere personer som jobber i Viking, på forskjellig nivå, og støtter meg blant annet på deres beskrivelser av lagets fremganger. Viking er på Rösler-bølgen. Vi får se hvordan han takler det når han begynner å skimte gullmedaljer på horisonten. Jeg regner med at det går i dass nok en gang.
                              Tviler på at Viking er så gode som "alle" skal ha det til nå. De har hatt noen bra resultater i det siste, ingen tvil om det, men de er vel ganske varierende i prestasjonene de også. Tap for RBK den ene dagen, så seier over Brann den neste minner ikke om "superspill"...

                              Kommentar

                              • ulfpulf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 2505

                                #16
                                Jeg kunne skrevet mye om hvorfor jeg mener vi alltid skal støtte laget,
                                men nøyer meg med det jeg synes er viktigst:
                                Jeg tror det er best for laget og at det vil gi best resultater over lang tid.

                                Morten Svesengen i RB, illustrerte det fint i karakterboka for cupkampen mot Aalesund:

                                Shane Stefanutto 4
                                Reiste seg etter en forferdelig første halvtime hvor pasningene sjelden traff spillere i gult.
                                Kanskje ble han inspirert av Kanari-Fansen som støttet han da han slet.

                                Jeg har vært på kamper i Bergen hvor spillere som bommer med pasninger får massive pipekonserter.
                                Etter det andre forsøket prøver de ikke engang, men virrer rundt med høye skuldre og prøver å unngå ballen.

                                Spillere som ikke gir nok får vi heller prøve å oppildne ("Blø for drakta, alle mann!") enn å pipe på.

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3449

                                  #17
                                  Jeg tviler på at det er noen som vet bedre enn spilleren selv når ting går litt galt. Å forsterke den nedturen ved å pipe hjelper over hodet ikke. Det er kanskje bra for supporteren å få ut frustrasjonen, men å tro at det vil gjøre spillet bedre er som å tro på julenissen.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  • Vegar Hjermundrud
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2003
                                    • 423

                                    #18
                                    Jeg er prinsipielt opptatt av at LSK skal vinne fotballkamper. I fantasiene mine ser jeg for meg at Kippe hever pokalen etter siste hjemmekamp i år. Ved å synge på kamp ser jeg på meg selv som supporter, ikke tilskuer. I den grad jeg kan bidra med noe som bidrar til at laget spiller bedre og vinner ønsker jeg å gjøre dette. Så lenge kampen spilles tror jeg det er støtte, ikke negativ kritikk som er det rette. Etter kampen, og mellom kampene, er bildet mer nyansert. Under kampen er jeg imidlertid ikke i tvil - det er de på banen som skal oppnå resultatet for meg og det kan jeg best oppnå ved at de føler at de har min støtte.
                                    Ha respekt for tradisjoner. Behold bindestreken!

                                    Kommentar

                                    • brisbane-kanaris
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2006
                                      • 595

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Boudewijn
                                      Når man følger laget sitt i tykt og tynt må man få lov til å komme med mishagsytringer når noen ikke yter sitt beste. Når fansen gir alt for klubben bør et minstekrav være at spillerene gjør det samme. Folk må kunne være misfornøyd med det de ser. Alt klubben gjør kan ikke være hellig.

                                      Vi bruker såpass mye tid og penger på klubben at vi må få si meninga vår. Om vi blir hørt er en helt annen sak.
                                      Selvfølgelig er det lov å komme med mishagsytringer når prestasjonene svikter. Vi har tross alt ytringsfrihet. Om det er pedagogisk riktig løsning som fører til en positiv endring er noe annet. Tror spillerne har mer enn nok med all negativ vinkling fra utenforstående "ekspertkommentatorer" og tviler på at kritikk fra kjernen rundt Sportsklubben i tillegg vil hjelpe på mentaliteten til spillerne.

                                      Vi ligger på tredjeplass, fire poeng opp til Brann, har sluppet inn minst mål og er i tillegg videre i cupen. Jeg klarer ikke å finne så mye kritikkverdig med det!

                                      Kommentar

                                      • xeR
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Jan 2004
                                        • 11206

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Vegar Hjermundrud
                                        Jeg er prinsipielt opptatt av at LSK skal vinne fotballkamper. I fantasiene mine ser jeg for meg at Kippe hever pokalen etter siste hjemmekamp i år. Ved å synge på kamp ser jeg på meg selv som supporter, ikke tilskuer. I den grad jeg kan bidra med noe som bidrar til at laget spiller bedre og vinner ønsker jeg å gjøre dette. Så lenge kampen spilles tror jeg det er støtte, ikke negativ kritikk som er det rette. Etter kampen, og mellom kampene, er bildet mer nyansert. Under kampen er jeg imidlertid ikke i tvil - det er de på banen som skal oppnå resultatet for meg og det kan jeg best oppnå ved at de føler at de har min støtte.
                                        Fantastisk enig.

                                        Fjern de siste 2 bokstava i ordet supporter så finner man selve essensen i det å være supporter.
                                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                        Kommentar

                                        Working...