Nå må det bli slutt på kriseMAKSIMERINGEN!

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7056

    #21
    Opprinnelig skrevet av xeR
    Alikevel sitter jeg med en liten følelse av at jeg savner Uwe.
    Enig i at spill og uttelling hittil har vært et langt stykke unna merkelappen "underholdende". Satt opp mot grunnen til at Uwe fikk fyken, altså. Jeg tror også at vi kommer til å bli bedre og bedre. Men ser ikke hvorfor vi ikke i enda større grad forsøkte å ta en diger renovering allerede i vinter. At OO ikke er noen stor flankespiller var vel ganske åpenbart i utgangspunktet.

    Tror mange kanskje savner Uwe nå, siden laget hans har gjort furore de siste to månedene og vi har både spilt dårlig og fått middels poenguttelling i den samme perioden. Til de har jeg bare å si: Vent til motgangen kommer i Stavanger. Uwe var en drøm i medgang, det husker jeg også. Når ting begynte å gå i dass, derimot.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      #22
      Opprinnelig skrevet av trigz
      Enig i at spill og uttelling hittil har vært et langt stykke unna merkelappen "underholdende". Satt opp mot grunnen til at Uwe fikk fyken, altså. Jeg tror også at vi kommer til å bli bedre og bedre. Men ser ikke hvorfor vi ikke i enda større grad forsøkte å ta en diger renovering allerede i vinter. At OO ikke er noen stor flankespiller var vel ganske åpenbart i utgangspunktet.

      Tror mange kanskje savner Uwe nå, siden laget hans har gjort furore de siste to månedene og vi har både spilt dårlig og fått middels poenguttelling. Til de har jeg bare å si: Vent til motgangen kommer i Stavanger. Uwe var en drøm i medgang, det husker jeg også. Når ting begynte å gå i dass, derimot.
      Tror du er inne på noe essensielt der. Det gjør ikke saken bedre at viking gjør det såpass bra.
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • Ketil Cantona
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6813

        #23
        Opprinnelig skrevet av xeR
        Du har helt rett i det du sier, tid er ett nøkkelord.

        Det som bekymrer meg er også hvor mye penger skal vi bruke før systemet sitter? Nå har vi brukt store summer på Occean, Husar, Brenne, Essediri og Johnsen. Occean og Husar kom riktignok før Nordlie. Hvor mye mer skal vi bruke? Hva skjer den dagen Berg snurper igjen pengesekken? Han har jo tidligere uttalt at det ikke er sikkert han kommer til å bidra ved flere spillerkjøp.
        Noen av disse du mener er også kjøp før den tid.

        De håpet Essidiri skulle slå til som Valencia i start, Husàr med tanke på fremtiden, Occean før forrige sesong....

        Trenger rendyrka kantspillere med hurtighet og stor arbeidskapasitet.

        Kommentar

        • Ketil Cantona
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6813

          #24
          Sant skal sies at jeg DIGGER Uwe men ønsker han all lykke i Stavanger så lenge han kommer bak oss etter 26 runder!

          Kommentar

          • Arind
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2006
            • 459

            #25
            Det er nok slik vi er det....vi husker alle de gode kampene under Uwe i vårsesongen og så ser vi på Viking sin fremgang i år.....men det er lissom ikke det hele bildet. Vent og se til motgangen kommer tilbake også i Stavanger.......Viking blir ikke topp 3 i år!
            Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

            Kommentar

            • Ballkunstneren
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 780

              #26
              Ikke krise enda nei.. men..

              Det er måten Lillestrøm spiller på som er krisen og hvis de fortsetter på denne måten og fortsetter den dårlige trenden vil ikke laget ligge så høyt på tabellen når sesongen er ferdig, vi vil ryke ut i kvalifiseringen i UEFA cupen og ryke i neste runde av cupen og da kan dere fortsette med å si at det ikke er noen krise.

              Folk skjønner ofte ikke alvoret av situasjonen før det er for sent.. det er et kjent fenomen. På tide å gjøre noe med det sier jeg..

              Kommentar

              • vollafugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2006
                • 978

                #27
                Opprinnelig skrevet av Arind
                Min kommentar var vel heller i retning av å poengtere at det alltid er "nesten" for oss.....vi vinner "nesten", men står ikke løpet....èn god omgang i hver kamp er ikke nok, og seier i kun to av de 9 siste kampene i serien.....det er klar stang ut - eller "vi var nesten gode nok"!
                Det tror jeg de aller fleste vil si seg enig i. Etter så jævlig mange sesonger uten annet enn lommerusk, tror jeg at fansens viktigste bidrag er å gi vår fortsatte støtte og forhindre "materialtetthet". Det er slutt på RBKs hegemoni og vår tid kommer.

                Opprinnelig skrevet av KristofferØ
                Statistikk er for bedrevitere..
                Så drit i statistikken da.

                Jeg regner med at du var der da vi i løpet av de 10 siste minuttene ga fra oss en tomålsledelse hjemme mot RBK i først serierunde. Etter kampen ga kapteinen var uttrykk for at han "visste" at det kom til å skje.

                Regner med at du også sto der i duskregnet på Nadderud og så at 3 gode poeng på uforklarlig vis ble skuslet bort 5 eller 6 minutter på overtid fordi vi skulle hale inn seieren ved å dra ut tida ved cornerflagget, og stort ville ha ballen alle andre steder enn foran Stabæk sitt mål. I denne kampen snudde det for oss. Og årsaken til det var den feige taktikken til Røsler.

                Du var sikkert også på Åråsen da to nye poeng ble tapt 2 min på overtid mot et elendig Odd-lag, som hadde spilt store deler av kampen med 10 mann.

                Sist, men slett ikke minst; du var sikkert på Ullevål da en sikker seier på nærmest mirakuløst vis ble tryllet vekk de siste minuttene. Husker du hvordan vi i andre omgang knuste Lyn med en mann mindre på banen. Husker du hvordan Lyns forsvarsrekke ble fullstendig knust, pissa og tråkka på av en bitte liten mann med gul drakt? Og ikke minst husker du vel taktikken på slutten? Feigt og jævlig. Mifsud i sitt livs form ble misfornøyd tatt av banen til fordel for Occean. Kampen skiftet fullstendig karakter. Uten trusselen fra Mifsuds løp i bakrom kunne Lyn flytte laget sitt 10-20 meter opp i banen. Danton ble presset til å finte og drible seg inn i 16 meteren og deretter lage straffe, etc. Occean, var på sin side i det som må ha vært i sin værste form noensinne. Totalt blottet for både form og selvtilitt halvjogget han rundt der uten verken mål og mening.

                Husker du forøvrig Røsler etter kampen? "I dag ble jeg sikker; vi tar gullet". Pinlig.


                Opprinnelig skrevet av KristofferØ
                Slutt å sammenligne disse to sesongene. LSK har blitt totalrenovert siden dengang, og ambisjonene er vesentlig høyere.
                Røslers plan var vel å vinne gull i løpet av 3 sesonger. Det vil si i løpet av sesongen 2007. Nordlie har også lagt en (ny) treårs-plan, altså gull i serien i løpet av sesongen 2009. Derfor kan vel ikke ambisjonene for sesongen 2007 sies å ha blitt noe høyere etter Nordlie.

                Tvert i mot stresset Nordlie at både ham og laget trengte tid, og at sesongen 2007 derfor antakelig ville være for tidlig for gull. Det var fornuftig av ham å legge en realistisk plan for sitt arbeid.

                Når det gjelder selve spillerstallen synes ikke jeg at den har blitt bedre, heller (for øyeblikket) tvert i mot. Mifsud, Koren, Wehrmann ut (+ Rambekk med tankene sine et annet sted), mot Essidiri og Brenne, samt Kiesenebner og en skadet M. Johnsen fra 1. juli? Koren var jo nærmest "one of a kind".

                Ekstra ille blir det når dette med pris blir brukt direkte mot spillerne (særlig Occean og Brenne), og som et "bevis" på at klubben satser mer enn før. Alle vet jo at de generelle prisene på spillere har økt betraktelig på et par år.

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7056

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                  Folk skjønner ofte ikke alvoret av situasjonen før det er for sent.. det er et kjent fenomen. På tide å gjøre noe med det sier jeg..
                  Da regner jeg med at du vet hva som skal gjøres med "det". Hva er ditt forslag?
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • aguado
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 448

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                    Det er måten Lillestrøm spiller på som er krisen og hvis de fortsetter på denne måten og fortsetter den dårlige trenden vil ikke laget ligge så høyt på tabellen når sesongen er ferdig, vi vil ryke ut i kvalifiseringen i UEFA cupen og ryke i neste runde av cupen og da kan dere fortsette med å si at det ikke er noen krise.

                    Folk skjønner ofte ikke alvoret av situasjonen før det er for sent.. det er et kjent fenomen. På tide å gjøre noe med det sier jeg..
                    100 prosent enig med det første her. Det er ikke posisjonen på tabellen som er problemet, eller "krisen" om du vil, men hvordan vi for tiden leverer på banen. Når Nordlie-fotballen startet forventet jeg en noe ustabil vårsesong, med en oppadgående kurve når det nærmet seg høsten og spillet og systemet fikk satt seg. I stedet har kurven pekt feil veg.

                    Hva kan så gjøres bedre? Tja. Vi vet alle at Nordlie er en svært god fotballpedagog og taktiker og jeg har i alle fall fremdeles full tillitt til hans faglige autoritet. Jeg er likevel overrasket over at Nordlie ofte konsekvent har brukt riktige spillere på feil sted. Synes f.eks. Riise induviduelt sett gjør det best som indreløper, mens laget sett under ett gjør det bedre med han som ving. Og hvorfor ikke ty til andrevalgene når Riise eller Mykle er borte, i stedet for å benytte seg av tunge OO? Hvorfor spiller Sundgot konsekvent hver kamp? Hvorfor spiller Rambekk? Hvorfor har ikke Strand og Søgård blitt benyttet oftere, på deres riktige posisjoner? Synes i det hele tatt Nordlie har vært litt for glad i rokkere på de samme spillerne og litt for lite glad i å ta i bruk reservene.

                    Enda viktigere er at den enorme gløden spillerne hadde i begynnelsen av sesongen ser ut til å være borte. I begynnelsen av kampen mot Odd så vi den litt igjen, håper spillerne greier å finne litt tilbake til dette. Om det av og til betyr et gult kort for mye spiller ikke så stor rolle, det er bedre det enn at spillerne går rundt med henda i lomma og tankene et annet sted.

                    Kommentar

                    • KFL41
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 3648

                      #30
                      Det har vel ikke vært snakk om noen krise. Men går ikke på skinner heller. Dette er tabellen de siste 9 kampene. Selvsagt urettferdig å presentere en slik tabell når lagene ikke har møtt de samme lagene så vi får kanskje legge liten vekt på den, men den gir en pekepinn. Enga, som vistnok er i full krise, ligger foran oss.

                      1 Viking 9 7 0 2 22 - 12 21
                      2 Stabæk 9 6 2 1 17 - 12 20
                      3 Brann 9 6 1 2 19 - 16 19
                      4 Aalesund 9 5 1 3 17 - 12 16
                      5 Rosenborg 9 4 3 2 18 - 13 15
                      6 Lyn 8 4 1 3 18 - 14 13
                      7 Strømsgodset 9 4 0 5 13 - 18 12
                      8 Fredrikstad 8 2 5 1 11 - 8 11
                      9 Vålerenga 9 2 4 3 9 - 10
                      10 Lillestrøm 9 2 4 3 8 - 9 10
                      11 Tromsø 9 3 1 5 13 - 17 10
                      12 Odd 9 2 3 4 10 - 10 9
                      13 Sandefjord 9 1 1 7 8 - 21 4
                      14 Start 9 1 0 8 8 - 19 3


                      Hvis jeg skulle sagt meningen min om laget, så er det ikke så langt unna som forventet. Ny spillestil krever tid og vi vil variere. Neste år derimot, så vil jeg nok forvente mer.

                      Vi scorer kun etter etablert angep og kontringer. Men vi er ikke like farlig som Brann, Stabæk, RBK og Viking synes jeg. Vi er derimot best defensivt. Det er mulig at vårt syn blir farget av at vi ikke skaper sjanser på dødball eller har noen som er gode på langskudd. Hvis vi hadde skapt en tre-fire sjanser til i hver kamp på dødball og langskudd, hadde kanskje kritikken blitt mindre? Vi er dårligst på langskudd og i bunnen når det gjelder offensiv dødball. Årsaken er nok at vi ikke har gode nok folk til å slå disse. Sappara skyter inn prosjektiler inn i feltet og det er nesten en sjanse hver gang. Her er det ofte bare et godt timet løp som skal til før det blir en gedigen kjempesjanse. På våre luftballonger får ofte keeperen tid til å forflytte seg slik at han kan bokse/fange den eller at forsvarspillere får flyttet seg oppi våre slik at det må en enorm duellkraft for at vi skal vinne duellen. Ofte ender det med frispark andre uttover. Vi har gode nok folk inne i feltet men vi mangler det Brann, RBK og Viking har.

                      Oppsumert er vi på femteplass i TL i etablert spill, best defensiv, dårligst på langskudd og i bunnen på offensiv dødball. Så får vi håpe at vi klarer å forbedre oss litt sånn at vi tar medalje.

                      Kommentar

                      • Per Arne
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 2347

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av vollafugl
                        På den andre side har vi hentet inn kamper vi har ligget under i 4 kamper:
                        • Lyn hjemme (0-1 til 3-1)
                        • Viking hjemme (0-1 til 2-1)
                        • Stabæk hjemme (0-1 til 1-1)
                        • RBK borte (1-0 til 1-1)
                        I disse kampene hentet vi til sammen 8 poeng. (Jeg er fristet til også å ta med bortekampen mot Tromsø, der Brenne* scoret helt på slutten, men lar det ligge.)

                        Hvis man ser på tidspunktet for målene, har vi scoret 7 mål fra det 76 til 90 minutt (fremdeles uten Tromsø). Såvidt jeg kan se, har vi i samme tidsrom bare sluppet inn 2 mål. M.ao er vi hittil i 2007, 5 mål i pluss det siste kvarteret.
                        Viking-kampen blei jo en liten fest med 4-1-seier etter 3 mål de siste tjue minutta (men bare ett av dem innenfor det siste kvareteret).
                        Støtt FuglaTifo! Sett inn valgfritt beløp på kontonummer 6201 05 41919. Merk med tifostøtte.

                        Kommentar

                        • vollafugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2006
                          • 978

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av gulost
                          Viking-kampen blei jo en liten fest med 4-1-seier etter 3 mål de siste tjue minutta (men bare ett av dem innenfor det siste kvareteret).
                          Sorry, det har du jo helt rett i. Det forsterker jo bare poenget.

                          Kommentar

                          • Ballkunstneren
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2006
                            • 780

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av trigz
                            Da regner jeg med at du vet hva som skal gjøres med "det". Hva er ditt forslag?
                            Det er mye som kan gjøres, men det viktigste er å få tilbake selvtilliten i spillergruppa. Vi har tidligere i sesongen sett at de kan prestere og de må bare komme tilbake igjen til den mentaliteten de hadde da..

                            Det viktigste i fotball er å tørre.. Tør man ikke så skjer det ikke noe.. Det virker det som er problemet her, det florerte med tversoverpasninger i andre omgang. Et lag med selvtillitt ville gjort noe helt annet.

                            Den letteste måte å gjøre dette på, føler jeg i hvertfall. Det er måte jeg motiverer meg på er å snakke med meg selv og finne ut hva jeg vil og på denne måte finner jeg selv ut a jeg ikke presterer godt nok og jeg vet med meg sev hva som må gjøres bedre.

                            Kommentar

                            • ulfpulf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 2506

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
                              Det er mye som kan gjøres, men det viktigste er å få tilbake selvtilliten i spillergruppa.
                              Bare for å sjekke:
                              Du er den samme Ballkunstneren som i en annen tråd mener at det var på sin plass med piping mot egne spillere nå?

                              Jeg spør fordi det i tilfelle er den mest originale oppskriften på selvtillitbygging jeg har hørt. Litt som fucking for virginity.

                              Kommentar

                              • Sem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2005
                                • 1626

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                Bare for å sjekke:
                                Du er den samme Ballkunstneren som i en annen tråd mener at det var på sin plass med piping mot egne spillere nå?

                                Jeg spør fordi det i tilfelle er den mest originale oppskriften på selvtillitbygging jeg har hørt. Litt som fucking for virginity.
                                Tenkte jeg skulle skrive akkurat det samme. Absurd oppskrift på god selvtillit.

                                Kommentar

                                • Ballkunstneren
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2006
                                  • 780

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                  Bare for å sjekke:
                                  Du er den samme Ballkunstneren som i en annen tråd mener at det var på sin plass med piping mot egne spillere nå?

                                  Jeg spør fordi det i tilfelle er den mest originale oppskriften på selvtillitbygging jeg har hørt. Litt som fucking for virginity.
                                  Vel.. Da bør du nok lese alle innleggene mine i den tråden. At vi piper på dem bør bare gi dem mer grunn til å gå i seg selv.. eller?

                                  Kommentar

                                  • KristofferØ
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 587

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                                    Litt som fucking for virginity.
                                    Ulf Pulf Pulf.. Cred.. Jeg faller omtrent av stolen..

                                    Ballkunstnerkjekken: Hvordan bygge opp selvtilliten i en tropp som er i knestående? Mener du seriøst at piping bidrar til å ØKE moralen, ØKE innsatsen på trening, ØKE viljen til å spille taktisk klokt, og ikke MINST (!!!!) ØKE lysten til å spille bra foran Kanarifansen? Du vet jeg elsker deg, men her er jeg veldig uenig med deg.
                                    Last edited by KristofferØ; 31.07.2007, 13:28. Begrunnelse: Jeg var superuklar..
                                    I år så tar vi ostepop
                                    Vi elsker Lillestrøm
                                    HEI!

                                    Kommentar

                                    • vollafugl
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2006
                                      • 978

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av KristofferØ
                                      Ulf Pulf Pulf.. Cred.. Jeg faller omtrent av stolen..

                                      Hvordan bygge opp selvtilliten i en tropp som er i knestående? Mener du seriøst, V for løk, at piping bidrar til å ØKE moralen, ØKE innsatsen på trening, ØKE viljen til å spille taktisk klokt, og ikke MINST (!!!!) ØKE lysten til å spille bra foran Kanarifansen?
                                      Jeg kan ikke skjønne annet enn at du må ha misforstått innlegget.

                                      Kommentar

                                      • KristofferØ
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 587

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av vollafugl
                                        Jeg kan ikke skjønne annet enn at du må ha misforstått innlegget.
                                        Jeg har gjort meg misforstått, ser det nå.

                                        Øvre del var til UlfPulf

                                        Nedre del var til Ballkunstnern aka V for løk.

                                        Sorry, jeg gjorde meg uklar =)
                                        I år så tar vi ostepop
                                        Vi elsker Lillestrøm
                                        HEI!

                                        Kommentar

                                        • vollafugl
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2006
                                          • 978

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av KristofferØ
                                          Jeg har gjort meg misforstått, ser det nå.

                                          Øvre del var til UlfPulf

                                          Nedre del var til Ballkunstnern aka V for løk.

                                          Sorry, jeg gjorde meg uklar =)
                                          Nå skjønner jeg hva du mente med innlegget. Enig.

                                          Kommentar

                                          Working...