Noen tanker etter en særs flau kveld

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • King_Raymond
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4987

Opprinnelig skrevet av Gjertsen_KANARIS
    Jeg trodde ikke mine egene øyne når jeg så det. først lo jeg "Dette må være en kødd" men fy faen er så utrolig forbanna nå. NÅ MÅ TIFO GRUPPA FÅ OPP EN TIFO, i tilegg KFL skal synge spillernes navn før kampstart få opp selvtelitten som skal til for å knuse godset. Vi skal reise oss sammen med gutta.!
    Spillersanger trengs ikke. Syng for klubben!
    Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• rodeo
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Sep 2006
      • 109

Opprinnelig skrevet av King_Raymond
      Spillersanger trengs ikke. Syng for klubben!
      Så man synger ikke for klubben når man synger spillersanger? :???:
      Jeg var da ganske så sikker på at alle spillerne var en del av klubben.. Men, mulig at det bare er jeg som tar feil.

Kommentar

• King_Raymond
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4987

Opprinnelig skrevet av rodeo
        Så man synger ikke for klubben når man synger spillersanger? :???:
        Jeg var da ganske så sikker på at alle spillerne var en del av klubben.. Men, mulig at det bare er jeg som tar feil.
        Såpass. Jaja, alle kan ikke være like smarte.
        Ultras Felt C Lillestrøm

Kommentar

• Mocanari
          Medlem
          Hoffnarr
          • Jan 2004
          • 51

Opprinnelig skrevet av gamle-perta
          Jeg husker kamper tilbake til -72.
          Jeg husker ikke noe som har vært i nærheten så vondt som dette.
          Det nærmeste jeg kommer, er da vi ble slått ut av cupen i 1996 av Falk (!)

Men dette var kvalifisering over 2 kamper, og ikke en ren glipp i en enkeltkamp. Pinlig.

Men jeg synes vi har sett det i det siste - LSK er fryktelig dårlig til å skape sjanser mot etablert forsvar. Dødballer er ikke noe våpen lenger, da vi ikke har spillere som kan legge en presis corner eller frispark. De gangene vi har skapt noe å snakke om, er da vi bryter, og kommer med stor fart mens motstanderne er i ubalanse.

Og med Kiko sentralt, som for tiden oppleves som støttepasningenes far, istedet for å tre gjennom til spillere på løp, gir vi motstanderlaget plenty av tid til å komme seg tilbake i formasjon.

Det blir mye føring av ball istedet for pasninger på èn touch - og når vi i tillegg har mistet duellkraften, som ALLTID har vært LSK`s varemerke, blir det ikke så mye igjen.... Hvis dette fortsetter, blir det en stusselig høst vi går imøte.

Kommentar

• Dole
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 1634

Jeg fatter og begriper ikke hvordan det er mulig å komme til kun en eneste avslutning på mål mot disse hobbyspillerne fra Luxemburg. Det må skyldes at vi har et mannskap som mangler både fysiske og mentale egenskaper. Aftenposten og Arne Scheie konkluderer i dagens utgave av Aftenposten med at dette er det mest elendige resultatet i norges 50 år lange europacuphistorie. Som Scheie uttaler; tenk hvor mange lag i Europa som er bedre enn dette. Sannsynligvis er vi ikke blant de 1000 beste lagene i Europa.

Det blir spennende å se hva konsekvensene av dette tapet blir. Forhåpentligvis har vi en ledelse som ikke er like handlingslammet som spillerne.

Kommentar

• runarM
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2004
              • 566

Kan ikke fatte og begripe at spillerene ikke skal ha giddi å gjøre sitt aller ytterste for å unngå denne fatale flausa. Det handler vel neppe bare om klubbfølelse. Det handler om at man har tabba seg sinnsykt ut på jobb, og at man skal gå på denne jobben hver eneste dag fremover. Med et mediakjør uten like. Selvsagt kommer de til å merke dette 100 ganger mer enn en middels kanarifan som i verste fall får en slengkommentar på jobben og må lese på nettet at LSK er en skam for norge.

Og jeg tror streng tatt ikke at mer nedpsyking av et lag som åpenbart har kommet til et punkt der de er blotta for selvtillit og godfølelse blir så jævlig mye bedre av at noen f.eks møter opp på gardermoen og forteller enda en gang at de er en skam for drakta. Muligens hadde massiv støtte på neste hjemmematch gjort bedre nytte. For noen år siden hadde det gått en faen i kanarifansen for å støtte laget mer enn noen sinne med et sånt resultat i sekken.
              runarM

Kommentar

• aguado
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 448

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                Tull. Invester i sesongkort før sesongen, så føles det som du kommer inn gratis hele sesongen, enten laget presterer eller stinker.
                Jepp. Flere bør nå investere i sesongkort! Da kan nemlig klubben endelig se seg råd til å heve lønningene til våre hardarbeidende, lavtlønnede spillergruppe.

Kommentar

• bingolfs
                  Medlem
                  Bøffel
                  • Apr 2006
                  • 36

Ja la oss klamre oss fast til koselinjen. Når et lag som har profesjonelle fotballspillere, som er godt betalt for å trene fotball hver dag hele året møter et lag som møtes etter jobben for å trene litt et par ganger i uken og taper over 2 -to- kamper bør det applauderes og de profesjonelle guttene våre trenger egentlig å få høre hvilket utrolig under det er at de tapte. Det de for all del ikke må få høre er spørsmål om hvorfor de gir faen i klubben og sin egen fremtid på fotballbanen, hvordan det er mulig å prestere så dårlig på noe du øver på hver eneste dag, om de synes at det er greit med den lønnen og de kontraktene de har og driter i fremtiden (hvem vil kjøpe klassespillere som blir pissa på av amatører fra Luxembourg?) Nei, la oss for all del fortsette å lulle de stakkars duttebassene som det er veldig synd på inn i bomull og fortelle dem at de er de beste fotballspillerne på jord for det må da være åpnebart for alle!

Jeg er på alle hjemmekamper på Åråsen og har vært det siden midten på 80 tallet. Aldri har jeg sett en gjeng mer bortskjemte drittsekker som gir totalt faen i klubben. Aldri! selv Kirov og Rasimus viste større stolthet enn noen av de møkkaguttene som løper der ute i dag! Allikevel er jeg kjlar til kamp på mandag og ja jeg skal synge alt som blir sunget, det være seg klubb eller spillersanger som alltid, men jeg forbeholder meg også retten til å fortelle spillerne at nok er nok dersom drittspillet fortsetter.

Kommentar

• frodekippe
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2005
                    • 480

Vil Du Elske Og ære Dem I Gode Og Onde Dager?.......ja!!!!!!

Ja...alle er superskuffa og vi kan sågar bli sure over at vi ikke klarte å avansere i UEFA-cupen, men vi må bli ferdige med denne skuffelsen.

Nå må alle sammen stå sammen og støtte gutta våre videre. Vi har masse å spille for på andre arenaer i år.

Alle er skjønt enige om at dette var über-skuffende, men vi kan ikke fortsette å surmule.
                    Hva resulterer det i om vi flyr og er forbanna på spillerne og trener-apparatet?
                    Det resulterer i bare negativ omtale i media, og det er det faen meg ingen av oss som er tjent med.
                    Det skaper bare en negativ ring--effekt også innad i klubben vi eLSKer.

Den første anledningen vi har nå til å støtte gutta våre, er å møte opp på Åråsen førstkommende lørdag klokken 10:00 hvor gutta trener i forkant av kampen mot GODSET. De trener frem til 12 og da spiser de lunsj.

Jeg vil gjerne se at vi står sammen også i onde dager.
                    VI er for faen ikke som andre supporterklubber. Vi er kjent for å støtte gutta våre også når det butter.

I tillegg vil jeg gjerne at banneret på kfl.no blir fjerna, og så ser vi fremover. Historien får vi ikke gjort en dritt med allikevel.

Jeg er også skuffa. Selvsagt er jeg det. MEN NÅ MÅ VI SKJERPE OSS OG SE FREMOVER.

Ingen av oss vil at det skal komme negative omtaler, mer enn nødvendig om forholdet mellom klubben og KFL i media.

OPP MED HUENE ALLE MANN!!!!!

FORZA FUGLA!!!!!

Glem det forsmedelige tapet i går i Luxembourg!!!

Vi skal opp på LSK-nivået igjen!!!!

Dit skal vi sammen alle sammen...

KOM IGJEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                    FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

Bjørn Lindahl

Kommentar

• chrissp
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 2403

Opprinnelig skrevet av bingolfs
                      J.... men jeg forbeholder meg også retten til å fortelle spillerne at nok er nok dersom drittspillet fortsetter.
                      Det vil du nok aldri se. Mange nok her inne som ville sunget "tida for suksess er her igjen" uansett resultat.
                      Bølerkanaris

Kommentar

• runarM
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 566

Opprinnelig skrevet av bingolfs
                        Ja la oss klamre oss fast til koselinjen. Når et lag som har profesjonelle fotballspillere, som er godt betalt for å trene fotball hver dag hele året møter et lag som møtes etter jobben for å trene litt et par ganger i uken og taper over 2 -to- kamper bør det applauderes og de profesjonelle guttene våre trenger egentlig å få høre hvilket utrolig under det er at de tapte.
                        Hvilken koselinje er det egentlig du snakker om? Har det vært koselinje i LSK denne sesongen? Det har vært negativ omtale ca hele sesongen. Det har vært mas fra media om hvor dårlige vi egentlig er. Det har vært oppvaskmøter og piping. Uten at det ser ut til å ha hjulpet så mye.

Det de for all del ikke må få høre er spørsmål om hvorfor de gir faen i klubben og sin egen fremtid på fotballbanen, hvordan det er mulig å prestere så dårlig på noe du øver på hver eneste dag, om de synes at det er greit med den lønnen og de kontraktene de har og driter i fremtiden (hvem vil kjøpe klassespillere som blir pissa på av amatører fra Luxembourg?) Nei, la oss for all del fortsette å lulle de stakkars duttebassene som det er veldig synd på inn i bomull og fortelle dem at de er de beste fotballspillerne på jord for det må da være åpnebart for alle!
                        Tror muligens de skjønner detta utmerket godt selv. Igjen; tror ikke folk driter i jobben og karrieren sin uansett om de elsker arbeidsgiveren sin eller ikke. Det gjelder også fotballspillere.

Jeg er på alle hjemmekamper på Åråsen og har vært det siden midten på 80 tallet. Aldri har jeg sett en gjeng mer bortskjemte drittsekker som gir totalt faen i klubben. Aldri! selv Kirov og Rasimus viste større stolthet enn noen av de møkkaguttene som løper der ute i dag!
                        Rart! Synes jeg hører noen si dette hver eneste gang vi taper. Samt at de fleste andre supportere sier det samme om sitt lag når de taper. Spillera driter i klubben. De er bortskjemte drittunger som er mer opptatt av playstation og å gå på byen. Greit å forklare nederlagene med noe håndgripelig og provoserende man kan rette sinne og frustrasjon på, og hva passer vel bedre enn at spillerene ikke gidder? Mulig det tidvis stemmer men akkurat nå tror jeg det handler om helt andre ting.
                        runarM

Kommentar

• reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13278

Om å blø for drakta, ta ansvar etc.

Leser til stadighet at vi savner dette hos spillerne. Personlig tror jeg ikke vi har en "ruslebiff"-mentalitet på laget - spillerne er villige til å jobbe hardt for laget og resultatene. Ingen er late eller giddalause på LSK. Det som mangler er evnen til å ta ansvar for eget spill i kampsituasjoner, og en passivitet som dukker opp når nettopp dette er påkrevd.

Personlig tror jeg det skyldes minst to ting:
                          1. Overtro - Jeg mistenker at spillerne tror at resultater er gitt på forhånd, at enkelte kamper *vil* gå dårlig og at enkelte motstandere uansett har *flaksen* med seg (kall det gjerne statistikk). Slikt kommer ovenfra og kan fort prege en klubbs kultur - vi husker fjørtofts "Når jeg går på bortekamper så taper vi dem", i tilllegg er det enkelte ting med flomlys og TV-overføring som gjør at innstillingen og troen på egne ferdigheter blir svekket. Overtro må ikke forveksles med de forberedelser som den enkelte spiller legger inn før kampen - dette er ritualer som trolig styrker spillernes tro på seg selv og gir dem ro. Overtro derimopt gir høye skuldre, en slags "før eller senere går dette galt" og fokus på kampbildet istedet for egne gjøremål under kamp.

2. Selvtillit - Med en så sterk fotballfaglig ledelse og så mange som har meninger både i og utenfor laget er det en fare for at enkeltespillere mister troen på egne ferdigheter - "både x,y og z vet bedre enn meg, jeg har ikke peiling". Disse spillerne/lederne tar ansvaret under kamp, og gjør at det heller ikke er nødvendig for spillerne å ha selvtillit - før det er for sent. Når man har et ufeilbarlig system som alle skal tro på, er det selvtilliten til den enkelte spiller som går i dass når laget taper - typisk er "vi klarte ikke å gjennomføre det vi ble enige om på forhånd". Dette frer til at spillerne føler seg mer inkompetente enn det de har grunn til.

Personlig øsnker jeg å se to ting: 1. Et oppgjør med overtro. Her skal det spilles, ikke grubles.

2. At spillerne får mer ansvar under planlegging og gjennomføring av kamp, og at de gis valgmuligheter i systemet. Bare gjennom å selv oppfordres til å ta faglig ansvar og gjennomføre det kan selvtilliten vinnes tilbake. Nordlies system er det spillerne som må akseptere og innarbeide - dette kan ikke tres ned over hodet på dem. Spillerne må føle at Nordlies system også er deres system.

Fyr løs:

Kommentar

• fjacob82
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 1509

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                            fotballmirakel. De var vel knappt over midtbanen mere enn 10 ganger på 2 x 90 minutter men dette er selvsagt en real lærepenge. Vi ser at Brann har lært fra fjoråret i UEFA cupen og vi får håpe at vi gjør det samme.
                            Spørs bare når det er neste gang vi kommer oss til UEFA cupen da... med dagens spill så blir nok det leeeenge til....(uff, hard dag på jobben ass)
                            Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                            *Brasseberget*

Kommentar

• Rubinho
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2005
                              • 1501

Men jeg fatter ikke..hvis gutta hadde klart å karre seg videre til neste runde, så hadde de jo allikevel tryna mot et bedre lag neste gang! Nei..like greit at de røyk ut nå slik at våre forhåpninger ikke stiger til værs- og nå kan de konsentrere seg om kamper de tydligvis synes er mere givende å spille! Men for all del- støtt laget-ikke SYT!

Kommentar

• Kopperud
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2006
                                • 1697

Opprinnelig skrevet av Rubinho
                                Men jeg fatter ikke..hvis gutta hadde klart å karre seg videre til neste runde, så hadde de jo allikevel tryna mot et bedre lag neste gang! Nei..like greit at de røyk ut nå slik at våre forhåpninger ikke stiger til værs- og nå kan de konsentrere seg om kamper de tydligvis synes er mere givende å spille! Men for all del- støtt laget-ikke SYT!
                                Du løken, tenk over hvor mye penger LSK kunne dratt inn hvis vi hadde møtt et bedre lag!

Det hadde jo vært fett for oss supportere om vi f.eks hadde trekt Hamburg, tenk Van der Vaart på åråsen!

BLØ FOR DRAKTA!
                                Ultras Felt C 2005x2015

Lillestrøm & Bajen

Kommentar

• Ballkunstneren
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2006
                                  • 780

Spillerene må ta ansvar på banen.. Føler ikke at laget har noen til å styre seg utpå der sånn som vi hadde med bjarmann, solbakken, lund til og med kihlberg og kristinson kan nevnes..

Jeg synes det virker som om spillerene nesten ikke snakker sammen i det hele tatt utpå banen.. Kjenner de hverandre eller?

Når jeg spiller selv så synes jeg det er det viktigste av alt.. Dekk han, kom nærmere, hold linja, prøv å kom rundt.. Sjefene må være på banen!! Dette mangler vi i lillestrøm.

Vi trenger en harding.. Kasey var den hardingen, men nå er han borte.. Vi trenger en ny en.. Det finnes nemlig ingen ledere på laget som kan føre oss frem!

Kommentar

• veiron
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6267

Det er vel på tide å slanke stallen for daukjøtt. Pål Strand sine dager er nok dessverre talte. Og Karim Essediri kan vel egentlig bare pelle eg bort snarest mulig. Makan til bomkjøp! I tillegg tror jeg det var litt feil å satse på Kiko fremfor Wehrman, men jeg håper jeg tar feil... Og så er det på tide at Brenne betaler tilbake for seg, for det å prestere å få 1 på børsen til RB er direkte latterlig. Særlig for en som kostet klubben 7 mill.

Håper vi tar en grusom hevn mot Godset på mandag! Nå skal jeg prøve å få opp humøret og positiviteten igjen. Håper virkelig på bedre tider igjen.

Kommentar

• gj
                                      Seniormedlem
                                      • Nov 2003
                                      • 3360

Åååå! Jeg har så lyst til å skrive et eller annet for å få ut frustrasjonen.

For det første, syns jeg det blir patetisk når folk kommer drassene med at skal vi i hvert fall stå opp i førstkommende hjemmekamp å støtte spillera. Hva faen. Jeg som supporter har aldri blitt pissa mer på av laget jeg følger, også forventes det at jeg bare skal stå med henda i lomma fram til neste kamp, der jeg skal klappe, synge og juble som om ingenting har hendt?

Ikke faen. I noen stunder er det på tide å ta bladet fra munnen og si i fra om hva man tolererer og ikke tolererer. Den stunden er nå. Det er faen ikke til å utstå å ryke ut i en kvalifiserende kamp til UEFA-cupen for det åttende beste laget i Luxembourg. Luxembourg. Et land som er bare drøye 100 Skedsmo kommuner (eller mindre enn Oslo for de som absolutt må ha det i hovedstadsperspektiv). Luxembourg. Et land som i fjor var ranket som Europas 5. dårligste nasjon i UEFA-rankingen (foran Malta, nord-Irland, Andorra og San Marino). Käerjéng. Et lag som endte på 8. plass på tabellen i fjor. Et lag som tapte den luxembourgske cupfinalen.

Det er kun et sted ansvaret for denne flaue forestillingen ligger: hos de spillerne som var ute på banen. Dette har ikke noe med Tom Nordlie, Jan Åge Fjørtoft eller andre motivatorer å gjøre. Dette har med at spillerne ikke var motiverte og forberedte nok i sitt eget hue til å gå ut og kjempe dette miniputtlaget av banen. Spillere som hever millionlønninger takket være vår generøsitet og hunger etter fotballglede.

Og dette er takken. Takken til oss som følger laget. Takk skal dere faen meg ha.

Spør du meg er hele denne flausen et uttrykk for ryggmargsproblemet i hele norsk fotball for tiden: PENGER. En kamerat av meg som gikk ut i arbeidslivet etter endte studier sa at de som vil nå langt kan nå langt fordi det er så mange som bare går rundt med henda i lomma (i arbeidslivet altså), har ingen ambisjoner og bare venter på neste lønning. Ikke kom og fortell meg at det ikke fins fotballspillere som er likedan.

Problemet er at spillerne ikke lenger trenger yte topp innsats hele tiden. Hvorfor tror dere LSK 2 gjør det så dårlig? Og blir en spiller avslørt i en klubb for å ikke yte maks og blir sendt på dør, så står neste klubb klar med hundretusen-kroner-sjekken klar. Hvorfor vil en (potensiell) landslagsspiller som Rambekk gå fra en storklubb som LSK til en nedrykkskandidat som Odd, hvis det ikke var for at lønningsposen var i relativt lik størrelse..? (Jada, nærheten til venner - men nettopp det veier opp for bare 600k og ikke 750k i årslønn)

Moralen, eller mitt poeng, er at det må gjøres noe med pengehysteriet i norsk fotball. Problemet nå er ikke at klubbene blakker seg, for det gjør de ikke. Problemet er at penga havner i lomma på fotballspillere som blir som bikkjer. De lærer at de trenger å logre bittelittegrann for å få lønningssjekken. Og ellers bare sove i kurven sin og grynte litt en gang iblant.

To ting.
                                      Det må få konsekvenser når spillerne ikke gjør jobben sin. Jeg tør påstå det var noen som ikke gjorde jobben sin i går. Bøter kan være en løsning, men det er selvsagt vanskelig å måle i forhold til innsats. Ok, så begynn å gi bøter som svir der de kan da, i hvert fall (for eksempel for for mange gule kort).

Det må bli en eller annen form for lønnstak. Ellers er det bare en vinner i norsk fotball: spillerne. Alt annet blir for tilfeldig.

Og nettopp gårsdagens resultat viser jo hvor det kan ende. Høyere lønninger er som en magnet, også på utenlandske spillere (for eksempel danske).

Men det leder jo tydeligvis ikke til bedre resultater.
                                      Last edited by gj; 01.08.2007, 09:41.

Kommentar

• Rubinho
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2005
                                        • 1501

Opprinnelig skrevet av Kopperud
                                        Du løken, tenk over hvor mye penger LSK kunne dratt inn hvis vi hadde møtt et bedre lag!

Det hadde jo vært fett for oss supportere om vi f.eks hadde trekt Hamburg, tenk Van der Vaart på åråsen!

BLØ FOR DRAKTA!
                                        Løken? Var innlegget til å grine av? Skjønner tanken din..men de få kronene -i den store sammenheng - vi kunne dratt inn er vel ikke det som er saken her.

Lsk burde ha kommet seg videre fordi dette var et amatør lag og fordi gutta trenger internasjonal erfaring! Penga blir et pluss...

Så kanarifansen må vise seg å være landets beste supportere ved å brette opp ermene og synge for full hals når tom-godset kommer på besøk på mandag.

benzo ell pløkkos skal skrike og plystre for full hals!

Kommentar

• trigz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 7135

Opprinnelig skrevet av Rubinho
                                          Løken? Var innlegget til å grine av? Skjønner tanken din..men de få kronene -i den store sammenheng - vi kunne dratt inn er vel ikke det som er saken her.

Lsk burde ha kommet seg videre fordi dette var et amatør lag og fordi gutta trenger internasjonal erfaring! Penga blir et pluss...

Så kanarifansen må vise seg å være landets beste supportere ved å brette opp ermene og synge for full hals når tom-godset kommer på besøk på mandag.
                                          Det handler om verdighet, Rubinho. Vi har, over to kamper, tapt for et lag som ikke er vesentlig bedre enn Bøler IL.
                                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

Working...