Noen tanker etter en særs flau kveld

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • danny85
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Mar 2006
    • 108

    #61
    Til Alle De Gule

    Til alle med hjerte i klubben.

    Nå blir vi testet. Lillestrøm SK er en klubb men mange stolte tradisjoner, og er en av Norges største klubber. Vi kan ikke være bekjente av å tape mot middelmådige amatør lag fra Europa. Når det er sagt, så kommer testen. Det er nå vi må vise at vi er de beste supporterne, støtte gutta og støtte apparatet rundt gutta.
    Jeg mener det blir for enkelt å legge skyld på trener og andre ting rundt klubben. Spillerne må gå i se seg på samme måte som det støtte apparatet må. For supporterne er det viktig nå å legge bak seg det flaue, så godt vi kan, samt å gi jernet får våre gutter ute på banen. Samtidig gi 100% til den jobben Tom og de andre gjør. Alle her vet at Tom Nordlie står for store prestasjoner, og er en kjempe trener! Han har så mye å tilføye laget, han er fra området og har hjertet sitt godt plassert på Åråsen. Kompetanse nivået hans er godt over middels. Gi ham tid og støtte folkens. Jeg tror han og fjøra kan gjøre en kjempe jobb fremover.
    Det som skal skille oss fra andre er at vi har den moralen som trengs og det apparatet i ryggen til å løfte oss etter dette. Det har jeg tro på, og det tror jeg mange andre har også. Lillestrøm ligger tross alt på en respektabel plass i serien, og vi er alltid sterke i høst sesongen. Alt vi som supportere må gjøre er å gi den beste støtten, og vise at Lillestrøm SK, vi reiser oss, vi er stolte, vi elsker klubben vår, og for alt annet, vi har tilliten som trengs. Det må vi ha.

    Elsker Lillestrøm SK, i dag i morgen, for alltid! Uansett!

    Danny.
    ET LAND - ET LAG!
    ----- FUGLA 4 LIFE -----

    Kommentar

    • skotten
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 1794

      #62
      Man kan trekke sammenligninger til AC Milan-RBK, men forskjellen mellom en gjeng vanlige arbeidere og spillere på LSK er nok større enn forskjellen som var mellom trønderne på sitt beste og fotballmillionærer fra Italia.

      Det er her den utbredte misforståelsen, og mye av det forfeilede historieløse norske selvbildet kommer til uttrykk. For det første: Käerjeng er ikke fullblods amatører, men består hovedsaklig av deltidsspillere (Leste en som sammenlignet K med Bøler, latterlig!!!). Les dagens VG om lag fra Luxembourg sin innsats i e-cuper, så vil du se at slike tap er sjeldne men forekommer! I 1977 slo parttimer-laget LSK Europas beste lag Ajax 2-0 på Ullevaal, jeg sier ikke mer om den saken...

      Jeg sier ikke at det var et akseptabelt tap, men historien har vist at slike tap forekommer for alle lag fra tid til annen. Poenget er at man ikke skal gjøre tapet til en større krise enn det det egentlig er, og ikke kaste seg på tabloidpressens meningsløse og selektive avisselgende slakt. Rett og slett ikke bidra til selvoppfyllende profetier. Jeg leser om 10 minutters stillhet, jeg leser om oppmøte på Gardermoen for å fortelle hvor skapet skal stå. La pressen ta seg av slakten, KFL har en helt annen funksjon og rolle! Ja, LSK har underprestert i hele år. Til tross for det ligger vi på medaljeplass, og er fortsatt med i cupen. Jeg tror at all negativiteten som blir pøst inn i øra på spillerne grunnet denne matchen, i verste fall kan føre til at vi ramler av i både serie og cup, fremfor å gi laget en boost til å bli bedre. Møt opp på treninga på lørdag og vis din støtte, Møt opp mot Godset på mandag og syng av full hals!

      Kommentar

      • Dole
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 1590

        #63
        Opprinnelig skrevet av skotten
        Man kan trekke sammenligninger til AC Milan-RBK, men forskjellen mellom en gjeng vanlige arbeidere og spillere på LSK er nok større enn forskjellen som var mellom trønderne på sitt beste og fotballmillionærer fra Italia.

        Det er her den utbredte misforståelsen, og mye av det forfeilede historieløse norske selvbildet kommer til uttrykk. For det første: Käerjeng er ikke fullblods amatører, men består hovedsaklig av deltidsspillere (Leste en som sammenlignet K med Bøler, latterlig!!!). I 1977 slo parttimer-laget LSK Europas beste lag Ajax 2-0 på Ullevaal, jeg sier ikke mer om den saken...

        Jeg sier ikke at det var et akseptabelt tap, men historien har vist at slike tap forekommer for alle lag fra tid til annen. Poenget er at man ikke skal gjøre tapet til en større krise enn det det egentlig er, og ikke kaste seg på tabloidpressens meningsløse og selektive avisselgende slakt. Rett og slett ikke bidra til selvoppfyllende profetier. Jeg leser om 10 minutters stillhet, jeg leser om oppmøte på Gardermoen for å fortelle hvor skapet skal stå. La pressen ta seg av slakten, KFL har en helt annen funksjon og rolle! Ja, LSK har underprestert i hele år. Til tross for det ligger vi på medaljeplass, og er fortsatt med i cupen. Jeg tror at all negativiteten som blir pøst inn i øra på spillerne grunnet denne matchen, i verste fall kan føre til at vi ramler av i både serie og cup, fremfor å gi laget en boost til å bli bedre. Møt opp på treninga på lørdag og vis din støtte, Møt opp mot Godset på mandag og syng av full hals!
        Det er fint at du er positiv og beholder motet. Men faktum er at det ikke kun er nyutdannede journalister som slakter vår innsats i denne kampen. Det gjør omtrent samtlige representanter for norsk fotball - i tillegg til de fleste her på forumet.

        Forøvrig er det vel litt drøyt å kalle Käerjeng for noe annet enn amatører? I følge RB tjener den best betalte spilleren 8000 kroner i måneden, og laget trener 3 kvelder i uka. Antar at det ikke er så veldig langt unna hva Bøler driver med

        Kommentar

        • skotten
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 1794

          #64
          Det gjør omtrent samtlige representanter for norsk fotball - Helt i orden! i tillegg til de fleste her på forumet. Forståelig, men ikke konstruktivt...

          Lurer på om jeg skal gå ned til 50% stilling i jobben og spille for Bøler

          Kommentar

          • danny85
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Mar 2006
            • 108

            #65
            hehe ja enig.

            Meget bra skrevet

            Gutta trenger oss.
            Vi trenger dem!

            Lillestrøm ass, blir litt emosjonell her jeg:P men det er jo ikke så rart.. Det er jo klubben vår!
            ET LAND - ET LAG!
            ----- FUGLA 4 LIFE -----

            Kommentar

            • Fugla- patriot83
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2005
              • 1241

              #66
              Jeg vil si et godt sammenligningsgrunnlag er DRILLOS fra 90-tallet som slo Nederland, England og Brasil med ultradefenensivt spill og en ensom spiss på topp... Kynisk, men effektivt.
              -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
              Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

              En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

              Kommentar

              • chrissp
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 2403

                #67
                Opprinnelig skrevet av Fugla- patriot83
                Jeg vil si et godt sammenligningsgrunnlag er DRILLOS fra 90-tallet som slo Nederland, England og Brasil med ultradefenensivt spill og en ensom spiss på topp... Kynisk, men effektivt.
                En misoppfatning er at Drillo er defensiv, men selv om han hadde stålkontroll i bakre rekker, så ønsket han rask forflytning fremover når man fikk kontroll over ballen. Da skulle det gå hurtig fremover og med mye bevegelse.

                Drillo ønsket oppspill på ensom spiss når det var spill mot etablert forsvar.
                Bølerkanaris

                Kommentar

                • Mr. Torri
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Jan 2006
                  • 125

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av danny85
                  Til alle med hjerte i klubben.

                  Nå blir vi testet. Lillestrøm SK er en klubb men mange stolte tradisjoner, og er en av Norges største klubber. Vi kan ikke være bekjente av å tape mot middelmådige amatør lag fra Europa. Når det er sagt, så kommer testen. Det er nå vi må vise at vi er de beste supporterne, støtte gutta og støtte apparatet rundt gutta.
                  Jeg mener det blir for enkelt å legge skyld på trener og andre ting rundt klubben. Spillerne må gå i se seg på samme måte som det støtte apparatet må. For supporterne er det viktig nå å legge bak seg det flaue, så godt vi kan, samt å gi jernet får våre gutter ute på banen. Samtidig gi 100% til den jobben Tom og de andre gjør. Alle her vet at Tom Nordlie står for store prestasjoner, og er en kjempe trener! Han har så mye å tilføye laget, han er fra området og har hjertet sitt godt plassert på Åråsen. Kompetanse nivået hans er godt over middels. Gi ham tid og støtte folkens. Jeg tror han og fjøra kan gjøre en kjempe jobb fremover.
                  Det som skal skille oss fra andre er at vi har den moralen som trengs og det apparatet i ryggen til å løfte oss etter dette. Det har jeg tro på, og det tror jeg mange andre har også. Lillestrøm ligger tross alt på en respektabel plass i serien, og vi er alltid sterke i høst sesongen. Alt vi som supportere må gjøre er å gi den beste støtten, og vise at Lillestrøm SK, vi reiser oss, vi er stolte, vi elsker klubben vår, og for alt annet, vi har tilliten som trengs. Det må vi ha.

                  Elsker Lillestrøm SK, i dag i morgen, for alltid! Uansett!

                  Danny.
                  - Godt innlegg, og HELT enig. Vi blir nå testet i KFL, og vi må bestå den med glans. KOM IGJEN VENNER, vi må stå sammen å synge og vise oss som norges beste supportere..
                  Ingen tvil, Tom Nordlie er Fuglafil!

                  Otto Fredrikson, Number One ..

                  Kommentar

                  • Mr. Torri
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Jan 2006
                    • 125

                    #69
                    Kom Igjen Lsk
                    Ingen tvil, Tom Nordlie er Fuglafil!

                    Otto Fredrikson, Number One ..

                    Kommentar

                    Working...