august 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

Børsen Lyn-LSK (RB)

Børsen: Lyn-LSK (cup)

Publisert 20.08.2007 - 06:30

Lyn – Lillestrøm 0-1 (0-0)

Kampkarakter: 5
    Stadionstemning: 6
    Kvartfinale i NM, Ullevaal.
    Mål: 0-1 (66) Frode Kippe (Riise).
    Gult kort: Chinedu Obasi Ogbuke (Edu), Magnus Powell, Paul Obiefule, alle Lyn, Frode Kippe, Espen Søgård, Khaled Mouelhi, alle LSK.
    Rødt kort: Magnus Powell, Lyn (79).
    Tilskuere: 3.425.
    Målsjanser: Lyn 10, LSK 6.
    Cornere: Lyn 12, LSK 5.

LSK (4-3-3):

Otto Fredrikson 7
    Har vært helt rå på trening den siste uka. Utrolig vanskelig å score på, men ikke 100 prosent i involveringene i feltet og med beina i går. Har tatt kvantesprang etter at han ble førstekeeper. Alle "nullene" gir åpenbart selvtillit.

Anders Rambekk 5
    Neste års erstatter ble klar denne uka (Pedersen). Motstander Hoff som vanlig uberegnelig, men Rambekk hadde grei kontroll. Stødig, men aldri spektakulær i stilen. Gjør det safe hele veien, og vinner på det.

Pål Steffen Andresen 6
    Imponert voldsomt den siste måneden. Moden og moderne i stilen og hurtighet få kan matche – bare spør Magnus Powell som ble fraløpt til de grader. Problemer med Edus fotarbeid han også, men patent kamp. God i lufta mot Powell.

Frode Kippe 5
    Edu en ny trussel fra forrige gang, og kapteinen hadde tydelig mye respekt for spissen. Fikk LSKs første (!) gule kort i cupen denne sesongen og snuste på rødt en stund. Uheldig og skled foran Lyns megasjanse ved Hoff. Herlig nikk til 1-0.

Shane Stefanutto 5
    Omtales av mange som Tippeligaens beste venstreback. Tok seg veldig god tid på dødballer, noe som irriterte Lyn-tilhengerne. Hadde tendenser til ruse oppi motstanderen og solgte seg tidlig. God sikringsjobb i midten i 2. omgang.

Espen Søgård 5
    Evighetsmaskinen er etablert på laget igjen. Helhjertet i sine returløp og fanget opp mange baller. Anonym offensivt med få tellende bidrag i 1. omgang. Offer for flere stygge taklinger bakfra. God arbeidsinnsats, middels med ballen.

Khaled Mouelhi 5
    Gjorde det "umulige Mouelhi" mot Lyn sist. Ikke dominerende i innledningen med et par sleivpasninger. Likevel briljant til tider med åpnende pasninger. Trekkes for et svakt straffespark rett etter pause.

Simen Brenne 4
    Har vist gryende form i sommer, men tok et steg tilbake igjen før pause søndag. Ble ofte tatt da han forsøkte å føre ballen framover og var ikke veldig synlig i indreløperrollen. For lite involvert og for lite ballkontakt i lange perioder.

Bjørn Helge Riise 5
    Skulle vise landslagsform foran Argentina. Gikk seg inn i vanskeligheter med ballen og fikk ikke blikket opp tidsnok. Som vanlig ble han bedre utover i kampen da løpskraften hans overgikk de andre. Meget god 2. omgang igjen i går.

Olivier Occean 5
    Kvittet seg med måltørken for en uke siden. Sterk i kroppen og flink til å stusse videre, men ganske ufarlig i bakrommet mot Lyns unge og lovende stopperpar. Sleit med å komme i scoringsposisjoner og mer tannløs enn forrige gang.

Magnus Myklebust 4
    Terroriserte backen Eriksen sist. Fikk en smell tidlig og virket litt hemmet av denne. Kom sjelden rundt i innleggsposisjon før pause. Opptrådte mer direkte etter pause da han utfordret inn i banen. Byttet ut etter 65 minutter etter en middels kamp.

SUM 11 MANN: 56

INNBYTTERE

Arild Sundgot
    (25 min. for Myklebust). LSK scoret faktisk på corneren rett etter Sundgot kom inn. Smart og rolig med ballen mot slutten.

DOMMER:

Svein Erik Edvartsen, Hamar 6
    Har hatt tendenser til "å tilte" i store kamper. God åpning da han ga korrekte kort, og burde faktisk gitt enda flere for stygge taklinger. Tvilsom straffe til LSK. Ellers myndig og bestemt.

ANALYSEN:
    Henning Berg hadde gjort fem endringer på Lyn-laget som ble slaktet av LSK i serien for en uke siden. LSK kom uendret til revansjoppgjøret og stolte på at de samme gutta kunne fikse semifinale. Det ble en langt jevnere forestilling enn forrige gang lagene møttes, og Lyn var mer på hogget, ikke uventet. Hjemmelaget hadde også de klart største sjansene før pause, mens LSK sleit med å kombinere, og det var sjelden å se flere trekk på rad.
    Det begynte bedre etter pause, men Mouelhi misset en gyllen mulighet fra straffemerket i det første minuttet. Men tonen var satt, og laget blåste nytt liv i myten om at de er et dødballag da Kippe majestetisk skarvet inn ledermålet etter corner. Derfra og ut handlet det om å være profesjonelle og fullføre jobben LSK var kommet for.

Vurdert av Espen Solbakken og Morten Svesengen

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

Nettavisen (fxt)

- Burde vært utvist

Frode Kippe scoret målet som tok LSK et skritt nærmere cupfinalen. Men etterpå var det helt andre ting folk pratet om.

ULLEVAAL (Nettavisen): LYN – LILLESTRØM 0-1: Det var en tøff kamp, kvartfinaleoppgjøret mellom Lyn og Lillestrøm. Et rødt, fem gule og et straffespark. I sentrum av begivenhetene, Lillestrøms målscorer, Frode Kippe. Med et rødt og seks gule i serien, samt et gult i cupen, ligger han dårlig an til å vinne årets fair play-pris.

- Han skulle vært utvist, fastslår Henning Berg kategorisk.

- Det var en soleklar straffe da han taklet Edu i førsteomgangen, dessuten skulle han hatt nok et gult da han tok Edu i andreomgangen.

Forsvares av Nordlie
      Lyn-treneren var ikke nådig i sin kritikk mot den landslagsaktuelle stopperen etter søndagens cupsorti, men fikk fort svar på tiltale. Ifølge Tom Nordlie er LSK-kapteinen ingen råtass, snarere er spilleren i ferd med å bli litt forfulgt.

- Var Kippe verre enn noen andre her i dag, spør Lillestrøm-treneren retorisk.

- Frode Kippe gjør sine feil, men han er en fair spiller, garanterer Nordlie.

Det er Kippe helt enig i.

- Jeg går aldri inn for å skade noen spillere.

- Jeg er nesten to meter høy, og hopper høyt, derfor kan det se voldsomt ut når jeg møter en spiller på 1,70, sier LSK-kapteinen.

Vil fortsette som før
      Til tross for at han ligger an til å samle inn en hel kortstokk i løpet av sesongen, har hardtausen ingen ambisjoner om å forandre spillet sitt.

- Jeg vil fortsette å spille som jeg alltid har gjort. Velger jeg å gjøre noe annet, så mister jeg noe av spillet mitt.

Det er akkurat derfor Frode Kippe også har en så høy stjerne på Åråsen. Den 194 centimeter høye bauten med 90 kilo muskler på kroppen er et sant mareritt å gå i duell med, og på dødballer er han alltid farlig.

Mot Lyn fikk han endelig lønn for strevet:

Kjempetreff
      Etter en drøy times spill, hvor Lyn hadde hatt sjansene, mens Lillestrøm hadde bommet på straffespark, gikk stopperen som alltid opp på en LSK-corner. Khaled Mouelhi slo inn på første stolpe, Christian Brink mistet for en gangs skyld markeringen, og Kippe kunne upresset heade enkelt i mål – sesongen første nettkjenning.
      Godt å få mål igjen, selv om jeg mener jeg scoret mot Aalesund også.

Det målet ble imidlertid stående som et selvmål i historiebøkene, men vinnermålet mot Lyn vil det aldri bli noen diskusjon om. Dermed fortsetter Lillestrøm-flyten, som etter Luxembourg-fadesen står med to seirer og 6-0 i målforskjell. I sine siste åtte kamper på norsk jord står LSK med seks seirer og to uavgjorte kamper, og 13-2 i målforskjell.

Ikke så altfor galt for et lag som ble dømt nord og ned etter tapet mot Käerjéng.

Kommentar

• okb
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 2377

Fra www.lsk.no

Kapteinen matchvinner

Frode Kippe smilte bredt etter seieren over Lyn på Ullevaal i cupens kvartfinale. Han takker Bjørn Helge Riise for pasningen som gjorde Kippe til matchvinner.

-okb!
        Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• okb
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 2377

Fra www.lsk.no

Trekning mandag kveld

Espen Søgård viste søndag sitt register som løpsmaskin. Mandag kveld trekker han LSKs motstander i semifinalen.

-okb!

Kommentar

• okb
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 2377

Fra www.lsk.no

Tror på ny cupfinale

For et år siden var Simen Brenne med da Fredrikstad vant cupen. Søndag kveld fortalte han at godfølelsen er der, og nå tror han på cupfinale med LSK.

Hele artikkelen:

-okb!

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

VG

Kippe vil ikke være landslagsreserve

ULLEVAAL (VG Nett) LSK-kaptein Frode Kippe har ambisjoner om å spille ved siden av Brede Hangeland i Norges midtforsvar mot Moldova 8. september.

Av EIRIK BORUD

VIL IKKE VÆRE LANDSLAGSRESERVE: Frode Kippe - her etter seieren over Lyn i går. Foto: Bjørn S. Delebekk

Etter å ha levert en beinhard oppvisning for Lillestrøm i cup-bataljen mot Lyn, varslet midtstopperen at han ville spille fra start for Norge.
              - Jeg regner med at jeg er tatt ut fordi jeg er et reelt alternativ for å spille. Jeg har lyst til å spille, fastslår Frode Kippe.

Må gripe sjansen
              I dag møter de 20 spillerne som er tatt ut i troppen til privatlandskampen mot Argentina på Ullevaal stadion onsdag. Blant dem er en svært spillesugen LSK-kaptein.
              - Åge får selvsagt bestemme, men jeg har veldig lyst. Erik (Hagen) og Brede (Hangeland) har spilt bra sammen, så vi andre må ta de sjansene vi får, sier Kippe til VG Nett.

- Ingen heldig kombinasjon
              Når Norge møter Moldova den 8.september er Hagen suspendert. Men da landslagssjef Åge Hareide offentliggjorde troppen på tirsdag for en knapp uke siden, gjorde han det klart at Kippe kun er et alternativ dersom Brede Hangeland skulle bli skadet.
              - Frode Kippe er mer lik Brede (enn Johnsen og Wæhler red. anm) og er tiltenkt om Brede skulle falle fra på noe vis. De har spilt sammen før og det har ikke vært noen heldig kombinasjon. Brede må ha en makker og det blir Kjetil Wæhler eller Ronny Johnsen, sa Hareide.

Landslagssjefen sikter til 0-5-tapet for USA for halvannet år siden. Da utgjorde Kippe og Hangeland stopperparet på det svært B-pregede landslaget.

- God nok
              LSK-kapteinen mener Hareide tar feil når han sier at de to ikke kan spille sammen.
              - Jeg tror ikke kjemien mellom meg og Hangeland er så dårlig, sier Kippe.
              Treneren hans i Lillestrøm, Tom Nordlie, sier at han ikke tar ut det norske landslaget, men kommenterer det slik når VG Nett spør om Kippe bør spille:
              - Både Frode og På Steffen (Andresen, LSK-midtstopper) er gode nok til det...

(VG NETT 20.08.07 kl. 08:10, sist oppdatert 20.08.07 kl. 08:10)

ULLEVAAL (VG Nett) LSK-kaptein Frode Kippe har ambisjoner om å spille ved siden av Brede Hangeland i Norges midtforsvar mot Moldova 8. september.

Kommentar

• okb
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 2377

Fra www.lsk.no

LSK-TV: Etter kampen

Det ble både dansing og heiarop i LSK-garderoben etter seieren over Lyn søndag kveld. Espen Søgård var sentral.

Hele saken:

Se spesielt slutten. Vi snakker gammel klassiker ;-)

-okb!

Kommentar

• Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

Nettavisen: LSK-Stabæk i semifinalen

Det er duket for storoppgjør i den ene cupsemifinalen.

Det blir ingen finale mellom Lillestrøm og Stabæk.
                  De to storlagene ble trukket mot hverandre da semifinalene ble trukket mandag kveld.
                  Kampen går på Åråsen.
                  Haugesund fikk hjemmebane mot Odd Grenland.
                  Semifinalene:
                  Lillestrøm - Stabæk
                  Haugesund - Odd
                  Kampene spilles 26. og 27. september. Der er foreløpig ikke klart hvilken kamp som spilles først.

Kommentar

• okb
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 2377

Fra www.lsk.no

Stabæk hjemme i cupen

Mandag kveld besøkte Espen Søgård TV2s studio hvor trekningen av cupens semifinaler ble gjort. LSK møter Stabæk hjemme på Åråsen.

Les mer:

-okb!

Kommentar

• Sem
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2005
                      • 1626

LSK møter Stabæk i semifinalen

FIKK HJEMMEKAMP: Tom Nordlies menn får hjemmebanefordel mot Stabæk i semifinalen.

VEIEN TIL SEMIFINALENE
                      Lillestrøm: 6-3 Flisa (b), 5-0 Orkla (b), 4-0 Bærum (h), 1-0 Aalesund (h), 1-0 Lyn (b).
                      Stabæk: 9-1 Åssiden (b), 4-0 Fjøra (b), 5-2 Korsvoll (b), 3-0 Tromsø (h), 4-2 mot Strømsgodset e.e.o. (b).
                      Haugesund: 6-1 Djerv 1919 (b), 1-0 Fløy (b), 4-0 Løv-Ham (h), 1-0 Start (b), 6-1 Nybergsund-Trysil (h).
                      Odd Grenland: 5-0 Svarstad (b), 3-1 Arendal (b), 4-1 Tønsberg (h), 2-1 Rosenborg (b), 2-1 mot Viking (h).

Odd trakk Haugesund.

Mandag 20.08.2007, 18:37
                      oppdatert 19:18

Semifinalene i fotball-NM menn ble trukket i ettermiddag. Lillestrøm spiller hjemme mot Stabæk, mens Haugesund har hjemmekamp mot Odd Grenland.

Kampene spilles 26. og 27. september. Hvilken kamp som spilles hvilken dag bestemmes av fotballforbundet i morgen.

Dagbladet.no kommer tilbake med mer.
                      Last edited by Sem; 20.08.2007, 18:38. Begrunnelse: Beklager. Så ikke at nyheten lå her allerede.

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

2. divisjon: LSK2 - Ranheim 1-4 (1-1)

Ranheim slo i kveld LSK2 1-4 på Åråsen. For nærmere referat, jf. egen tråd.

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

Dagbladet

LSK møter Stabæk i semifinalen

FIKK HJEMMEKAMP: Tom Nordlies menn får hjemmebanefordel mot Stabæk i semifinalen. Espen Søgård (t.v.) er godt fornøyd. Foto: DANIEL SANNUM LAUTEN

(Dagbladet.no): Semifinalene i fotball-NM menn ble trukket i ettermiddag. Lillestrøm spiller hjemme mot Stabæk, mens Haugesund har hjemmekamp mot Odd Grenland.

- En helt grei trekning, sier Espen Søgård til Dagbladet.no.
                          LSK-veteranen representerte romeriksklubben på trekningen.
                          - Jobben min var å sikre oss hjemmekamp, sier han.

- Hipp som happ
                          Men det var Haugesund-spiller Svein Tore Brandshaug som trakk ut kula med Lillestrøm SK i først, slik at de fikk semifinalen til Åråsen. Da det var Søgårds tur til å trekke, fikk han plukke Lillestrøms motstander.
                          Det sto mellom Stabæk eller Odd.
                          - Det var egentlig hipp som happ når det var de to som gjensto, sier han.
                          Selv om Stabæk og Odd ligger i hver sin ende av tabellen.
                          - Jeg synes Odd har hatt en bra stigning etter at de fikk tilbake Morten Fevang. Nå møter vi Stabæk, som jo er et godt lag. Men vi har spilt semifinale på hjemmebane før, mot Vålerenga i 2005, og det gikk bra.

Vil ha cuprevansj
                          Da spilte Lillestrøm seg til cupfinale - Espen Søgårds eneste.
                          - Den husker jeg ikke så mye av, humrer han.
                          Det endte med 4-2-tap etter ekstraomganger mot Molde.
                          Selv om Haugesund i utgangspunktet var drømmemotstanderen for Lillestrøm, mener Søgård at sjansen er god for en ny finalesjanse for et revansjesugent Lillestrøm.
                          - Jeg tror Stabæk er mer misfornøyd enn fornøyd, mens vi er mer fornøyd enn misfornøyd, sier han.

- Vanskeligst på papiret
                          Og Stabæk-trener Jan Jönsson innrømmer at det blir tøff motstand.
                          – Vi har bare spilt en kamp på hjemmebane i cupen i år og hadde håpet på hjemmekamp. På papiret fikk vi den vanskeligste motstanderen. Jeg står på at det er større sjanse for at vi vinner cupen enn serien, sier Jönsson til NTB.
                          Kampene spilles 26. og 27. september. Hvilken kamp som spilles hvilken dag bestemmes av fotballforbundet i morgen.
                          - Det blir en fin uke for oss. Vi har først bortekamp i serien mot Stabæk på søndagen før, og så hjemme mot Brann helga etter semifinalen, sier Espen Søgård.

Kommentar

• Kanarizz2
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2005
                            • 355

http://www.dagbladet.no/sport/2007/08/20/509473.ht ml

Her synger Kanarifansen for «døde» Maya

Foto med tillatelse fra Kanarifansen

Nå jakter de på kvinnen som lurte dem i tre år
                            LES OGSÅ:
                            TORA MORSET OG EUGENE BRANDAL LARAN
                            Mandag 20.08.2007, 22:07
                            oppdatert 22:56

(Dagbladet.no): I over en uke har lillestrømfans og medlemmer hos VGs Nettby sørget over at den svært aktive nettbrukeren TurboJenta hadde omkommet. Nå har de fått vite at hun aldri har levd.

- Vi er skuffa, sinte og såra, og vi føler oss lurt alle mann, sier Yvonne Fagerli i Kanarifansen til Dagbladet.no.

I 2004 ble brukeren TurboJenta opprettet ved nettforumet til Kanarifansen. Hun sa hun het Maya, ble en hyppig gjest og har lagt ut over 800 innlegg på rundt tre år.

[FONT=Arial]Populær[/FONT]
                            TurboJenta ble en av de mest populære deltakerne på forumet og ble kjent med mange gjennom hjemmesiden og mye bruk av MSN.

Fagerli har hatt kontakt med TurboJenta i ett og et halv år. Hun forteller at den fiktive kvinnen hadde mange og dramatiske historier om seg selv og den like så oppdiktede kjæresten.

- De ble gift, det var utroskap, de ble skilt, ja det var ikke måte på.

14. april i år fikk nettvennene hennes beskjed om at TurboJenta var blitt påkjørt i Manchester og lå i koma med indre blødninger på sykehus.

[FONT=Arial]Fikk signert drakt[/FONT]
                            Da Kanarifansen hørte om ulykken, tok et styremedlem kontakt med klubben og spurte om de kunne gjøre noe.

LSK-spillerne signerte drakta som Anders Rambekk brukte i fjor. Den ble overrukket til en jente som skulle viderebringe den til TurboJenta på sykehuset.

- I sympati skaffet Jan Åge Fjørtoft en signert originaldrakt. Den hadde det vært fint å få tilbake, sier Fagerli.

Noen av medlemmene i Kanarifansen har vurdert politianmeldelse, men Fagerli sier at saken nok vil avsluttes dersom de får skjorta tilbake.

Da de fikk sjokkbeskjeden 10. august om at TurboJenta var død, strømmet det på av kondolansemeldinger og såre innlegg.

- Kommer aldri til å glemme det fantastiske humøret ditt og alle samtalene vi hadde. Dette er helt uvirkelig. Helt uvirkelig, står det i et av de mange hundre innleggene Kanarifansens hjemmesider.

Mange som trodde de kjente henne, skriver at de gråt da de fikk meldingen om TurboJentas bortgang.

[FONT=Arial]Logget inn etter dødsfallet[/FONT]
                            Men dagen etter at hun skulle ha omkommet, logget noen inn på profilen hennes på Nettby.

Etter hvert som flere brukere ble mistenksomme har administratorer ved ulike nettsteder samarbeidet om å spore brukeren.

IP-adressene som ble benyttet knyttes til området rundt Bodø, et godt stykke unna den gjengse lillestrømfansens hjemsted, og langt unna der hvor hun selv har sagt hun bor, på Aker Brygge og Skedsmo.

Da ryktet spredte seg om at TurboJenta verken var død eller noensinne hadde levd gikk meldingene fra sorg til sinne.

[FONT=Arial]Sang for TurboJenta[/FONT]
                            Tre identiteter har sammen skapt et bilde av TurboJenta, og en rekke av diskusjonsforumets brukere føler at de kjenner kvinnen svært godt.

Hun har en venninne, Nina75, og en ekskjæreste, Cre8ar, begge sannsynligvis også fiktive, som har deltatt i diskusjoner på nettstedet.

Den 12. august markerte Kanarifansen «dødsfallet» under en kamp mot Lyn. Et stort banner med «I kveld synger vi for deg, Maya», vaiet blant fansen.

Ingen har møtt jenta, men flere har forsøkt. De har gjort telefonavtaler om å treffes, men hun har avlyst i siste liten hver gang.

[FONT=Arial]Vet hvem hun er[/FONT]
                            Den fiktive jenta hadde også profil på nettsamfunnet Nettby.no, der hun brukte kallenavnet Turbo7.

Profilen er nå slettet. De andre Nettby-brukerne opprettet en minneside til ære for henne.

- Jeg hadde spesielt mye kontakt med henne etter at hun liksom ble skadd. Da sendte vi sms og snakket sammen på MSN. I hvert fall 100 personer er blitt lurt av denne brukeren, sier Fagerli.

- Og da tar jeg ikke i.

Den fiktive TurboJenta var rundt 34 år. I virkeligheten er hun også i 30-årene, opplyser Fagerli.

Jenta som utga seg for å være død, bor i Bodø.

Kanarifansen vet hvem hun er og jobber med å få kontakt for å høre hvorfor hun har gjort dette mot dem.

(Nå er det kommet ut i mediene)
                            ------Sørum kanaris------

100% Støtte

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

RB

ATTRAKTIV: Arild Sundgot snuses på av forskjellige klubber, men foreløpig vil ikke LSK selge sunnmøringen. FOTO: SCANPIX

Sundgot ikke til salgs

ÅRÅSEN:
                              Fredrikstad er på jakt etter ny spiss. Etter det RB-sporten kjenner til er Arild Sundgot en mann det snakkes om i plankebyen.

Av Per Kristian Torvik
                              Publisert 21.08.2007 - 07:23 Oppdatert 21.08.2007 - 07:26

Det bekrefter også LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.

– Jeg snakker med forskjellige klubber hele tida. Arild Sundgot et navn Morgan Andersen har nevnt for meg. Men det er det også andre som har gjort, sier LSK-manageren.
                              Han slår fast at Sundgot ikke er til salgs.
                              – Å kvitte oss med spillere som aktuelle for 11'eren er uaktuelt i den situasjonen vi er.
                              Arild Sundgot har hørt ryktene om FFKs interesse.
                              – Men jeg vet ikke om noe offisielt. Jeg forholder meg uansett til kontrakten jeg har med LSK.
                              – Du har ikke fått det til som du ønsker i år. Har du tenkt at det kunne være greit å spille et annet sted?
                              – Jeg kommenterer ikke noe. Det blir galt uansett, sier Arild Sundgot.
                              Kasey Wehrman vet at Fredrikstad er på jakt etter en spiss, men har ikke hørt sin gamle lagkamerats navn nevnt.
                              – Blir jeg spurt, vil jeg ikke ha problemer med å anbefale Arild. Jeg er ganske sikker på at han ikke har scoret sine siste mål i Tippeligaen, sier Kasey.

Kommentar

• Lillestrøm Kirke
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2004
                                • 1470

Brenne er syk

Tettey erstatter Brenne

(Dagbladet.no): Åge Hareide har ifølge NRK mistet enda en spiller fra landslagstroppen som skal møte Argentina i morgen.

Simen Brenne har trukket seg på grunn av sykdom.
                                "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

Bjørn Helge Riise starter (sannsynligvis) for Norge mot Argentina 22.8

Sannsynlig lag:

Håkon Opdal (Brann) - Jarl André Storbæk (VIF), Brede Hangeland (FC København), Ronny Johnsen (VIF), John Arne Riise (Liverpool) - Bjørn Helge Riise (LSK), Martin Andresen (Brann), Kristofer Hæstad (Start) - Daniel Braaten (Bolton), John Carew (Aston Villa), Morten Gamst Pedersen (Blackburn).
                                  http://fotball.adressa.no/landslaget/article88107.ece

Kommentar

• Kanarizz2
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2005
                                    • 355

http://www.dagbladet.no/sport/2007/08/21/509599.ht ml

- En helt forkastelig spøk

HEDRET «DØD» SUPPORTER: Kanarifansen trodde Maya var død. Nå viser det seg at alt har vært en spøk, og både Kanarifansen og LSK-spillerne er opprørte.
                                    Foto: KANARIFANSEN

HEDRET FØR KAMPSTART: Kanarifansen holdt opp banneret rett før kampstart.
                                    Foto: KANARIFANSEN

RASER: Bjørn Helge Riise har lite til overs for dem som står bak spøken. Her utfordrer han Erling Knudtzon i seriekampen mot Lyn. Den samme kampen hvor fansen holdt opp banneret.
                                    Foto: KYRRE LIEN / SCANPIX

OPPGITT: Frode Kippe, som her landslagsjogger med Thorstein Helstad, synes spøken ble dratt altfor langt.
                                    Foto: STIAN LYSBERG SOLUM / SCANPIX

LSK-gutta er opprørte over at fiktiv supporter utga seg for å være død.

STIAN HARALDSEN
                                    Tirsdag 21.08.2007, 16:09
                                    oppdatert 18:44

BISLETT (Dagbladet.no): Lillestrøm-supportere er forbanna over å ha blitt lurt til å tro at et aktivt medlem av forumet på nettet, TurboJenta - også kalt Maya, døde på sykehus etter en trafikkulykke i Manchester.

Da LSK møtte Lyn i serien for en drøy uke siden sto Kanarifansen med et banner på tribunen: «I kveld synger vi for deg, Maya».
                                    Kort tid etterpå viste det seg at Maya ikke eksisterer.
                                    - Dette er helt forkastelig og jeg skjønner godt at supporterne er sinte, sier Bjørn Helge Riise.

- Utrolig dårlig spøk
                                    Dagbladet.no møtte yngstebror Riise og Frode Kippe etter dagens landslagstrening på Bislett. Kippe kjente ikke til hendelsen før i formiddag, mens Riise husker han så banneret på tribunen før kampstart mot Lyn.</I /></B />

- Dette er en utrolig dårlig spøk som er dratt altfor langt, sier Kippe.
                                    Bjørn Helge Riise tror det som nå har skjedd kan skape et problem for Kanarifansen i framtida.
                                    - Det er jo positivt at Kanarifansen gjennomførte denne markeringen siden de trodde at en av sine egne var gått bort. Men så viste det seg at de ble lurt. Hva om det virkelig skjer noe sånt seinere, da blir det nesten vanskelig å ha en slik markering, sier Riise, som kommer til å starte morgendagens kamp mot Argentina som indreløper. Frode Kippe starter på benken.

Signerte drakt
                                    Det var 14. april i år det ble lagt ut en melding på forumet til Kanarifansen om at TurboJenta var påkjørt og lå på sykehus i Manchester i koma med indre blødninger.
                                    Styret i supportergruppa tok kontakt med klubbledelsen, som skaffet en signert drakt. Den ble levert til ei jente som skulle overbringe den til TurboJenta på sykehuset.
                                    - Vi signerer og gir bort drakter nesten hver dag, så jeg kan ikke huske denne drakta spesielt, sier Riise.
                                    10. august kom beskjeden om at hun døde på sykehuset, og det strømmet på med kondolanseinnlegg på hjemmesida til Kanarifansen. To dager etterpå hedret fansen henne på tribunen.

Avslørt
                                    Men dagen etter at hun skulle ha omkommet, logget noen seg inn på profilen hennes, turbo7, på Nettby.
                                    Etter hvert som flere brukere ble mistenksomme har de klart å spore IP-adressene som ble brukt. Disse knyttes til Bodø-område, og ikke til Aker Brygge eller Skedsmo, hvor TurboJenta har sagt hun har bodd.
                                    Lillestrøm-supportere som hadde nett- og telefonkontakt med henne tidligere var ikke lenger i sorg. Nå ble sorgen erstattet av skuffelse og sinne.
                                    Ingen har møtt jenta, men flere har forsøkt. De har gjort telefonavtaler om å treffes, men hun har avlyst i siste liten hver gang.
                                    - Vi er skuffa, sinte og såra, og vi føler oss lurt alle mann, sier Yvonne Fagerli i Kanarifansen til Dagbladet.no.
                                    ------Sørum kanaris------

100% Støtte

Kommentar

• hoyt
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 2850

LSKZONE melder at Otto har forlenget kontrakten, og har nå kontrakt ut 2011.
                                      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                      - Nosa

Kommentar

• gorken
                                        Administrator
                                        • May 2006
                                        • 1483

Otto har forlenget

Tirsdag forlenget Otto Fredrikson med LSK. Sisteskansen har nå kontrakt ut 2011. - Jeg stortrives på Åråsen, sier Otto selv.

Av: Ole Kristian Bakkene

LSK-manager Jan Åge Fjørtoft og Otto Fredrikson avsluttet tirsdag kontraktsforhandlingene om ny kontrakt for keeperen. Fredrikson signerte deretter en kontrakt som har varighet ut 2011.
                                        - En av grunnene til at vi ønsket å signere Otto framover er at han er en fantastisk ambassadør for klubben. Han er et forbilde i garderoben for de andre, og har for oss som klubb egenskaper som blir belønnet gjennom størrelsen på kontrakten, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.
                                        - Det er typer som Otto denne klubben tuftes på.

Etter at Heinz Müller ble solgt til Barnsley har Fredrikson tatt steget opp som førstekeeper i LSK.
                                        - Det var et valg vi gjorde, og det salget var til fordel Otto. Han gjorde det også veldig enkelt for oss når han har spilt sånn har har gjort. Han er kanskje den mest profesjonelle utøveren vi har, sier Fjørtoft videre.

Selv er hovedpersonen meget godt fornøyd med ny kontrakt.
                                        - Jeg er takknemlig overfor at klubben har tro på meg. De har uttalt seg positivt om meg som person og som fotballspiller i media. Jeg har også fått beskjeden om at jeg er en av de som ønskes å satses på framover. Da var valget enkelt, sier Fredrikson.
                                        - Jeg trives veldig godt på Åråsen, og ikke minst i Lillestrøm. Det er et viktig poeng for meg.

Nå mener han utfordringen blir å være god på et stabilt høyt nivå.
                                        - Jeg ønsker å prestere best mulig for klubben. Det har gått bra til nå etter at jeg fikk sjansen, og den skal jeg beholde.

Fredrikson ble førstekeeper med en gang Heinz Müller ble solgt til Championship-laget Barnsley. Nå ønsker han selv å beholde plassen som sisteskanse for a-laget. Til påstanden om at han kommer til å bli bedre enn Müller har han følgende å si:
                                        - Det er en stor fordel at jeg snakker norsk, og at jeg er yngre, men det blir opp til andre å sammenligne oss. Jeg konsenterer meg om mitt arbeide, og ønsker å bli så god som mulig.
                                        - Sammen med Frode (Grodås, keepertrener) skal jeg forbedre mye av det jeg ikke er så god på. LSK skal få god nytte av meg framover, sier han med et smil.
                                        I have this condition.

Kommentar

• holmiz
                                          The kjøkken-kanariz
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6064

Occean slo til på Island

Lillestrøm-spilleren Olivier Occean scoret da Canada spilte 1-1 mot Island i en privatlandskamp onsdag.

Spissen utlignet 17 minutter før full tid etter at Emil Hallfredsson hadde gitt hjemmelaget ledelsen ti minutter tidligere.

(VG NETT 22.08.07 kl. 23:50, sist oppdatert 22.08.07 kl. 23:54)

Lillestrøm-spilleren Olivier Occean scoret da Canada spilte 1-1 mot Island i en privatlandskamp onsdag.
                                          Hilsen Anders

Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                          Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

Kommentar

Working...