august 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Geirfugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 561

    Nettavisen



    I VARMEN IGJEN: LSKs Khaled Mouelhi er tilbake på landslaget. ( Foto: Scanpix )


    Mouelhi tilbake på landslaget

    Fire år etter hans forrige landskamp er Lillestrøms Khaled Mouelhi tilbake på Tunisias A-landslag.

    Av Dag Langerød
    Midtbanespilleren ble fredag tatt ut i troppen som møter Sudan borte 7. september. Kampen er en kvalifiseringskamp til Afrika-mesterskapet neste år, men Tunisia er allerede klare for avansement.
    De må imidlertid unngå tap for å sikre gruppeseieren.
    Mouelhi spilte den siste av sine to landskamper for Tunisia for fire år siden, men er nå altså funnet god nok av landets franske trener, Roger Lemerre.
    Tunisia har for øvrig ikke sluppet inn et eneste mål i kvalifiseringen så langt.

    Kommentar

    • Øyvind
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2006
      • 292

      Da er det vel kjørt...

      LSK gir opp Pedersen

      LILLESTRØM (VG Nett) Start nekter å slippe Steinar Pedersen til Lillestrøm før sesongen er over.
      [FONT=Arial]Av JAMEL RAKE

      [/FONT]
      [FONT=Arial,Helvetica]
      TIL LSK ETTER SESONGEN: Starts Steinar Pedersen. Foto: Scanpix
      [/FONT]



      Starts høyreback har allerede kommet til en avtale med romerikingene om å slutte seg til klubben når kontrakten hans går ut i november.

      Samlemanus: Les om dagens overganger

      Men mot Brann sist ble han plassert på tribunen, og Lillestrøm øynet håp om å få hente veteranen til Åråsen før overgangsvinduet stenger. Det har de imidlertid gitt opp nå.

      - Stig Inge Bjørnebye var vel ganske klar på det i media, sier LSK-leder Per Mathisen til VG Nett.

      - Stemmer ikke

      Men selv om han ikke ønsker noen ordkrig med Start, lar han det likevel skinne gjennom at han ikke er helt fornøyd med prosessen.

      - Jeg registrerer at Svein Mathisen (sportsdirektør, Start) sier det ikke er kommet noen henvendelser fra oss. Det stemmer vel ikke helt.

      - Men Start vil ikke slippe ham, og det respekterer vi, sier Mathisen til VG Nett.

      Han er selv i utlandet på sponsoroppdrag, mens Jan Åge Fjørtoft er på UEFA-cuptrekning - og Frank Grønlund er syk. Det er dermed ikke mye som tyder på at det vil bli hentet nye spillere til Lillestrøm før overgangsvinduet stenger ved midnatt.

      - Som alle andre klubber, jobber vi kontinuerlig med det, men det ville forundre meg mye om det skulle komme noen nå. Da er det i så fall andre som må ta initiativet, sier Mathisen - som samtidig bekrefter at de ikke har noen forespørsler eller bud inne på andre spillere.


      (VG NETT 31.08.07 kl. 12:15, sist oppdatert 31.08.07 kl. 12:23)


      LILLESTRØM (VG Nett) Start nekter å slippe Steinar Pedersen til Lillestrøm før sesongen er over.

      Kommentar

      • RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

        Aftenposten (100% Fotball)

        Kippe klar for ny krig


        GLEDER SEG: Frode Kippe ser frem til møtet med Viking i Stavanger. Han har lagt episoden med Hannes Sigurdsson fra 2005 bak seg. ( Foto: Olav Rege Olsen )

        LILLESTRØM/STAVANGER: LSK-stopper Frode Kippe har lagt episoden med Hannes Sigurdsson bak seg. Han tror likevel på temeratur søndag.

        Av: Øyvind Sandsmark
        Publisert: 31.08.2007 kl. 12:25
        Endret: 31.08.2007 kl. 13:06

        Trolig starter Hannes Sigurdsson på topp i tospann med Peter Ijeh for Viking. Frode Kippe er selvskreven i Lillestrøms bakre rekker. Det betyr at de to møtes igjen i Stavanger for første gang siden de to havnet i klammeri på Viking stadion i cupkampen i 2004.
        Kampen er en av de mest dramatiske som noensinne er spilt mellom de to lagene.
        I 2. omgang tok kampen virkelig fyr, etter at Hannes Sigurdssons albue traff Frode Kippe så LSK-kapteinen måtte ut med brukket kinnbein. Sigurdsson slapp utvisning, LSK-spillerne var i harnisk. Lillestrøm-trener Uwe Rösler viste Viking-publikummet fingeren, en handling han senere gikk ut og beklaget.
        - Episoden med Hannes Sigurdsson har jeg lagt bak meg for lengst. Han er bare som en annen motspiller for meg nå, sier Frode Kippe til Aftenbladet.no.

        Sigurdsson gleder seg
        Heller ikke Hannes Sigurdsson tenker nevneverdig på episoden for to år siden, men gleder seg stort til gjensynet med Lillestrøm og Kippe på Viking stadion.
        - Jeg gleder meg som en liten unge. Jeg har møtt Frode Kippe flere ganger på bortebane og med Brøndby, og det er en ting jeg har glemt nå, bedyrer Sigurdsson.

        - Liker tøffe kamper
        Robuste Kippe ser også frem til en ny duell med islendingen og Stavanger-laget.
        - Viking har mye fysikk i laget, og jeg liker disse kampene som ganske sikkert inneholder litt temperatur, sier Kippe.

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          Siste serierunde flyttet til lørdag 3. nov. kl. 18.00 (100% Fotball)

          NFF har besluttet å flytte siste serierunde fra søndag til lørdag.
          LSK-Sandefjord spilles dermed på Åråsen lør. 3. nov. kl. 18.00.

          iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13277

            Nettavisen: Rösler er bedre enn Nordlie



            Rösler er bedre enn Nordlie


            TUNGVEKTSKAMP: - Jeg mener Nordlie først og fremst reddet Viking fordi han er en utmerket coach. Men Rösler er en bedre trener, sier Vikinghordenes Rune Oftedal. Foto: Montasje ( Scanpix )

            Viking-fansen hyller Uwe Rösler som en bedre trener enn Tom Nordlie. VIKING STADION (Nettavisen): 5. november 2006: Viking slår Brann 5-0 og redder på mirakuløst vis plassen i Tippeligaen. Tom Nordlie hylles om den ubestridte redningsmannen. Han blir kalt frelseren i lokalavisene, og enkelte snakker om Nordlie på sokkel i Stavanger.
            - Spilte et dobbeltspill
            Viking ville ha med Nordlie videre og tilbudte treneren en årslønn som ville sprenge alle tidligere rekorder på Viking Stadion. Men ti dager etter at han reddet Viking fra nedrykk overtok han Lillestrøm.
            - Hva som skjedde etter 15. november, blir rene spekulasjoner. Men jeg mistenker Nordlie for å ha spilt et dobbeltspill, sier pressetalsmann for Vikinghordene, Rune Oftedal, til Nettavisen - uten å si noe særlig mer om den saken.
            - En bedre trener
            Uwe Rösler ble som kjent ansatt som Vikings nye trener. Tyskeren har raskt blitt en populær mann i Stavanger.
            - Bare se på det han har gjort på treningsfeltet. Jeg mener Nordlie først og fremst reddet Viking fordi han er en utmerket coach. Men Rösler er en bedre trener, sier Oftedal, og slår fast:
            - Jeg er faktisk glad Nordlie ikke ble værende i Viking nå. Rösler og det trenerteamet han har satt sammen er bedre enn det Nordlie kunne gjort, sier Oftedal mens Rösler gir sin ordre til spillerne ute på Vikings treningsbane i Jåttåvågen.
            Hylles av spillerne
            Midtbanespilleren Jone Samuelsen er glad det ble Uwe Rösler som ble Vikings nye sjef.
            - Uwe skal ha æren for det vi har utrettet denne sesongen. Han er en utrolig god leder, sier Samuelsen til Nettavisen.
            - Er han en bedre trener enn Nordlie?
            - Jeg har ingenting imot Nordlie, og kommer til å hilse på ham før kampen på søndag, for å si det sånn. Det blir vanskelig å svare på et slikt spørsmål, siden vi aldri får svaret på hvordan vi hadde gjort det med Nordlie som trener. Likevel er jeg veldig glad for at det ble Rösler som overtok, svarer Samuelsen.
            Uwe Rösler er smigret av skryten fra fansen og spillerne – men holder beina trygt plantet på jorden.
            Gir spillerne æren
            Han gir først og fremst spillerne æren for at Viking denne sesongen har gått fra å være en dumpekandidat til en klar medaljekandidat.
            - Det er spillerne som er utpå der og gjør jobben i kampene. Det er de som skal ha æren for at vi slet i fjor, og er i toppen i år. Og det skifter dessuten fort i fotball. Det spørs om jeg hadde vært like populær om Viking hadde vært i bunnen, sier tyskeren og smiler lurt.
            Viking – Lillestrøm sendes direkte på TV 2 søndag klokken 20.00. Oppgjøret ble fredag utsolgt – det betyr 16.600 tilskuere på Viking Stadion.
            Last edited by reka; 31.08.2007, 15:34.

            Kommentar

            • Emil B
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2006
              • 5921

              Hattrick-helten kan bli vraket

              Nordlie: - Sjelden jeg har vært så usikker

              LILLESTRØM (VG Nett) Han scoret tre mål mot Aalesund sist. Men Tom Nordlie vil ikke gi Arild Sundgot start-garanti mot Viking søndag.

              [FONT=Arial]Av JAMEL RAKE

              [/FONT]
              [FONT=Arial,Helvetica]
              USIKKER: Arild Sundgot vet ikke om han får fornyet tillit fra start mot Viking søndag. Foto: Frode hansen
              [/FONT]
              [FONT=sans-serif]VG Nett følger:

              Lillestrøm / RSS

              [/FONT]

              --- Eliteguiden ---KampeneTabellBest på børsenToppscorer'nAssistPoengligaenTilskuertallRød e og gule kortKlubbinformasjonNår kom måleneSelvmålStraffemålStraffebomDommerbørsenDebat tVG Nett LIVELinkerTabkonk1. divisjonCupenKvinner
              -- Resultater fra 42 ligaer! --ArgentinaBelgiaBrasilBulgariaChampions LeagueDanmarkDansk 1. divEngelsk PLEngelsk 1. divEngelsk 2. divEngelsk 3. divEngelsk ConferenceFinlandFrankrikeHellasIslandIsraelItalia Serie AItalia Serie BKroatiaNederlandNorsk eliteserieNorsk 1. divPolenPortugalRomaniaRusslandSerbiaSlovakiaSlove niaSkottlandSpaniaSpansk 2.div.SveitsSverigeTsjekkiaTyrkiaTysklandTysk 2.div.UngarnUSAØsterrike
              [FONT=sans-serif]Mobilvarsling

              Scoringsvarsel på din mobil!

              Klikk her - scoringsvarsel for 448 lag!
              [/FONT]



              Les også:
              Gir opp Pedersen

              Sunnmøringen var på det «riktige» laget under fredagens formasjonsøkt, men måtte ha på seg gul vest under den korte spillsekvensen mot slutten av treningen.

              Trener Tom Nordlie bekrefter at han ikke har gitt Sundgot klarsignal ennå.

              Og han vet det kan høres rart ut.

              - Hadde jeg vært Arild Sundgot, scoret tre mål - og ikke fått spille, ville jeg lurt på når jeg da skulle få spille. Sånn kan individet telle.

              - Men min oppgave er å ta ut det laget som er best i forhold til den strategien vi velger, sier Nordlie til VG Nett.

              Sundgot: - Vet aldri

              Selv er Sundgot noe ironisk når han får spørsmål om han tror han får sjansen fra start mot Viking søndag.

              - Ja, kanskje. Jeg vet ikke. Jeg er i alle fall med litt inne i mellom, litt inne og litt ute, smiler han.

              LSK-spissen har vært involvert i samtlige kamper denne sesongen (8 mål). Men bare 9 av 18 kamper har vært fra start.

              - Man vet aldri. Det kommer an på hvilken taktikk han (Nordlie, journ.anm.) velger. Velger han noen andre, er det han som er sjefen. Ingen andre, sier Sundgot til VG Nett.

              - Flere spørsmål enn svar

              Alt i alt er Nordlie fryktelig usikker på hele laguttaket. Fredag forsøkte han flere konstellasjoner, blant annet med Bjørn Helge Riise både som ving og indreløper. Velger Nordlie det siste, må Espen Søgård trolig vike for Magnus Myklebust - som da trolig tar rollen som høyreving.

              - Det er sjelden jeg har vært så usikker på laguttaket. Det går på enkeltindividet, og hvem som er best med hvem. Jeg var klarere på hvem som skulle spille på onsdag enn jeg var i går. Nå er jeg mest usikker av alt, sier Lillestrøm-treneren.

              Han mener selv han har fire alternative startoppstillinger i hodet.

              - Jeg var ganske klar i går (torsdag) på hva det skulle bli, men dagen i dag har gitt meg flere spørsmål enn svar, sier LSK-treneren.

              VG Nett drister seg likevel til å tippe hvilke som starter mot Viking søndag, ut fra fredagens formasjonsøkt:

              Fredriksson - Rambekk, Andresen, Kippe, Stefanutto - Søgård (Myklebust), Mouelhi, Brenne - Riise, Sundgot, Occean.

              Kommentar

              • holmiz
                The kjøkken-kanariz
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6064

                Berg: - Jeg fjernet Uwe

                TOK KONTROLL: LSK-investor Per Berg innrømmer at det var han som var «bøddelen» i sparkingen av Uwe Rösler. Foto: TV 2

                Lillestrøms mektige bakmann tar bladet fra munnen.

                Uwe Rösler ble - til manges store overraskelse - kastet ut av Åråsen etter fjorårets sesong.

                - En belastning
                Ryktene gikk om at det var Lillestrøms sportslige ledelse som sto bak sparkingen, men ingenting ble bekreftet den gang.
                Nå letter LSK-investor Per Berg endelig på lokket.
                - Jeg må nok innrømme at jeg argumentere veldig hardt for at vi skulle ta den forandringen (sparke Rösler - journ.anm.) så fort som mulig, sier Berg til TV 2 Sporten.
                - Det var ganske turbulent, og man kan vel si at det var en belastning, legger han til.

                TV 2 Sumo: Se hele innslaget her!

                Ville endre spillestil
                Årsaken til at Rösler fikk fyken var av rene sportslige årsaker, ifølge Berg.
                - Men jeg brukte de mulighetene jeg hadde for å argumentere for mitt syn. Og det var at vi trengte en liten kursjustering i forhold til den måten som klubben som skulle spille fotball på, forteller han.
                Sparkingen av Rösler utløste en voldsom debatt om hvorvidt klubbenes «rike onkler» har for mye makt i norsk fotball.


                Berg har forståelse for debatten, men forsvarer likevel sin egen inngripen.
                - Jeg skjønner veldig godt at den debatten kommer opp. Men jeg er bedt av klubben om å sitte i sportslig utvalg. Jeg har ikke bedt om å være med der selv.



                Hilsen Anders

                Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                Kommentar

                Working...