Frisparkskyttere?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Oslo_Fugl75
    Medlem
    Bøffel
    • Feb 2007
    • 33

    Frisparkskyttere?

    Hvilke gode frisparkskyttere har vi i laget? Hørt noen rykter om at Kiesen er dykig der, men foruten han?

    Grunnen til at jeg tar det opp er etter at Kippe fikk ta frispark mot odd nå sist rett utenfor 16 meter, hvor han selvfølgelig går på kraft og langs bakken og som vanlig utenfor/ eller i muren?.. fikk helt vondt når jeg så at kippe fikk ta frispark fra det bra holdet, har vi ingen bedre enn han??
  • Petter Ø
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3008

    #2
    Kippe sine frispark er håpløse. Kan ikke huske at de har blitt farlig en eneste gang og han har tatt en del av de. Kiko har en god fot vil jeg tro og Påsan selvfølgelig. Ellers er det litt dårlig ja.
    Petter Ø - Kreativ Kanaris
    http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
    Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

    Kommentar

    • superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

      #3
      Occean viste seg frem mot AaFK - lovende.
      Enøyd i de blindes dal.

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9413

        #4
        Vi har ingen som er supre på frispark. IMO.

        Savner også bedre cornere. Ikke bare de løse himmelballene til Shane som detter ned på bakre hjørne av 5meter'n.

        Kommentar

        • KFL41
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 3648

          #5
          Angående dødballer generelt: Vi har vel slitt litt de siste par åra med dette. Har det sammenheng med bytte til diadora og nye baller som oppfører seg annerledes? Jon Knudsen mente dette etter en kamp her i våres... Jeg har ingen erfaring med ballene til diadora og jeg synes også det i såfall er en lettvint unskyldning.

          Kommentar

          • aguado
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 448

            #6
            Opprinnelig skrevet av KFL41
            Angående dødballer generelt: Vi har vel slitt litt de siste par åra med dette. Har det sammenheng med bytte til diadora og nye baller som oppfører seg annerledes? Jon Knudsen mente dette etter en kamp her i våres... Jeg har ingen erfaring med ballene til diadora og jeg synes også det i såfall er en lettvint unskyldning.
            Spillerne trener jo med disse ballene hver eneste dag, så det hørtes ut som en litt merkelig unnskyldning ja. Hadde vært anerledes dersom de kun benyttet disse ballene under kamp.

            Kommentar

            • Rathsmeister
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2006
              • 561

              #7
              Opprinnelig skrevet av KFL41
              Angående dødballer generelt: Vi har vel slitt litt de siste par åra med dette.
              Helt enig med deg i dette. Dog synes jeg BHRs cornere mot Odd (1 omg) var av det positive slaget.....

              Noen som vet om Brenne har noen kvaliteter på frispark i skuddposisjon. Hadde jo en suser tidligere i år...
              Last edited by Rathsmeister; 02.08.2007, 21:32.
              Mvh
              Martin Raths

              Kommentar

              • Boudewijn
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Jul 2007
                • 207

                #8
                Opprinnelig skrevet av jalapenos
                Spillerne trener jo med disse ballene hver eneste dag, så det hørtes ut som en litt merkelig unnskyldning ja. Hadde vært anerledes dersom de kun benyttet disse ballene under kamp.
                Et godt poeng. Men Diadoraballene er vel ikke verdens beste baller. På hjemmebane bør vi jo bare ha en fordel av å spille med en ball som er ny for motstanderen.

                Når det gjelder cornere så skjønner jeg ikke at det skal være så fryktelig vanskelig. Målet står på samme sted hver eneste kamp og hver eneste trening(nesten). Det er alltid like langt fra flagget til målet. Det må da være mulig å legge bedre cornere enn det vi har sett i det siste.
                Byråkratkanaris

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av superbøffel
                  Occean viste seg frem mot AaFK - lovende.
                  Også husker vi jo denne, da:

                  Kommentar

                  • A-net
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2006
                    • 447

                    #10
                    Jeg syntes helt klart at Occean bør få prøve seg mer! Kjenner innimellom en resignasjon allerede før frisparket er tatt når Kippe går frem...
                    Håper også at Kiesenebner kan vise seg frem etterhvert.
                    I med og motgang - vi er Lillestrøm!

                    Kommentar

                    • mr.Jordbakke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3845

                      #11
                      Hooley hadde lest at 50% av alle mål kom etter dødball og la derfor opp spillet deretter hvor Tom Lund var servitør. Siden den gang har LSK blitt titulert som "dødball-laget", noe vi, etter min mening, ikke har vært siden 80-tallet!

                      1) Øver LSK for lite på dødballer?
                      2) Øver de "feil"?
                      3) Klarer de ikke å utføre det de øver på i praksis under kamp?
                      4) Hvorfor ikke ansette Hooley som dødball-trener?
                      NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                      Mvh
                      Mr.Jordbakke

                      Kommentar

                      • skotten
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 1794

                        #12
                        Et apropos til denne diskusjonen kan være et sitat fra Erlandsen fra suksess-sesongen 2001:

                        "Vi trener ikke spesielt på dødballer, bare på trøkk"

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                          Hooley hadde lest at 50% av alle mål kom etter dødball og la derfor opp spillet deretter hvor Tom Lund var servitør. Siden den gang har LSK blitt titulert som "dødball-laget", noe vi, etter min mening, ikke har vært siden 80-tallet!

                          1) Øver LSK for lite på dødballer?
                          2) Øver de "feil"?
                          3) Klarer de ikke å utføre det de øver på i praksis under kamp?
                          4) Hvorfor ikke ansette Hooley som dødball-trener?
                          Fra den fyldige Hooley-artikkelen på Kanaripedia:

                          Drillet dødballsituasjoner nesten i det uendelige, noe som også ga resultater. Av de 62 målene LSK scoret i 77-sesongen kom hele 50 etter frispark eller corner

                          Kommentar

                          • skotten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 1794

                            #14
                            Vil anta at hvis vi hadde brukt like mye tid på å trene dødballer som for 30 år siden, hadde vi ikke vært i Tippeligaen nå...

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3404

                              #15
                              Scorer vi 50 dødballmål i løpet av en sesong så er det umulig å rykke ned.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • skotten
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 1794

                                #16
                                Sant nok...

                                Kommentar

                                • Rubinho
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2005
                                  • 1501

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                                  Scorer vi 50 dødballmål i løpet av en sesong så er det umulig å rykke ned.
                                  Da vinner man kanskje serien og`?

                                  Kommentar

                                  • Mr. Torri
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Jan 2006
                                    • 125

                                    #18
                                    LSK har scoret nest minst på dødballer i Tippeligaen i år, noe jeg forstår. Hvertfall på frispark i farlig posisjon. Lsk har en haug med brukbare ferdigheter på frispark, men ingen "Beckham" på laget. Wehrman var en farlig mann på frispark, men resten er bare brukbare.
                                    Cornerne i år har vært elendige, og de fleste har gått for langt eller vært utenfor.
                                    Men man kjøper ikke en spiller fordi han er bare god på dødballer.
                                    Hvis lsk skal utvikle seg tilbake på nivået de var på dødballer, så må de terpe på dette på treningsfeltet.
                                    - En annen faktor kan være for dårlig konsentrasjonen på dødballene?
                                    Ingen tvil, Tom Nordlie er Fuglafil!

                                    Otto Fredrikson, Number One ..

                                    Kommentar

                                    • BennyLem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 2902

                                      #19
                                      Planlegging, utføring og innsats

                                      (Det finnes vel minst en tråd om dette allerede, men la gå.)

                                      Det er selvsagt forskjeller på frispark rett på mål, frispark som innlegg og cornere. Men grovt sett er problemet vårt på dødballer tredelt slik jeg ser det:

                                      1. Det manlger en plan over hva som skal gjøres. Spesielt på direkte frispark er spillerene helt rådville, og det oppstår gjerne krangler. F.eks. står Kippe, Kiko og Occean ofte og klør seg i huet. Et annet eksempel er mot Aalesund, da Riise og Kiko nektet Påsan å ta et frispark i god posisjon. De ville heller drøye mot cornerflagget. Tullinger.

                                      2. Det mangler utføring. Både presisjon og kraft er som regel fraværende på cornere og frispark.

                                      3. Det mangler innsats i løpene. Studer gjerne første målet til Brann mot Godset sist. Der kommer Sigurdsson i ekstrem fart og stanger kula inn. Når så dere sist Occean, Kippe eller Sundgot komme på et slik løp?

                                      Mitt spørsmål er om det overhodet er blitt trent på dødball i år. Det virker ikke slik.
                                      Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

                                      Kommentar

                                      • superbøffel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 5611

                                        #20
                                        Noe som overrasker meg veldig er faktisk den manglende kvaliteten på dødballene hittil i år - noe som er godt påpekt tidligere i tråden.

                                        Start under TomTom var ekstremt farlige på dødball - ett våpen TL fikk merke kraftig i Starts sølvsesong. Tom vet hvor viktig det er, hvorfor er fokus åpenbart ikke på dødball???

                                        Vi har servitørene: Påsan, Shane (JA, alle mener han slår ræva dødballer - IKKE enig), Kiko, Riise

                                        Vi har avslutterene: Kippe, Occen, Gilbert, PSA, Rambekk og Gundersen

                                        Vi har styrken: gutta har muskler - det har vi sett.

                                        Da mangler vi i mine øyne bare en ting: trening på dødball.
                                        Enøyd i de blindes dal.

                                        Kommentar

                                        Working...