Referat fra treninga fredag 3. august

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3208

    Referat fra treninga fredag 3. august

    Fra nyhetstråden:

    På treninga på naturgraset ved KGB 10.00-12.00 i dag fredag 3. august stilte alle unntatt Riise (trøbbel med kneet, spiller neppe mandag), Bertheussen og Gundersen (som trente på sykkel, men begge er et stykke unna å være skadefrie). Marius Johnsen, Viktor Bjarki Arnarson og Magnus Myklebust deltok derimot alle for fullt på treninga.

    I formasjonstreninga sto Heinz i mål, med Anders, Pål Steffen, Frode og Shane i backrekka. På midtbanen og i angrepsrekka ble flere muligheter prøvd ut. Sentralt spilte både Kiko og Markus, som høyre indreløper både Espen og Kiko, som venstre både Simen og Espen. Både Arild og Olivier prøvde seg som midtspiss, mens Olivier, Pål og Simen ble prøvd som venstrevinger og Karim og Magnus som høyrevinger.

    gilbert
    Rubinho rapporterer (også i nyhetstråden) at Riise går på penicillin og sannsynligvis spiller mandag. Det er andre opplysninger, og selvsagt bedre nyheter, enn jeg fikk på dagens trening.

    gilbert
    Last edited by gilbert; 03.08.2007, 11:33. Begrunnelse: Korrigering om årsaken til Riises fravær fra treninga
  • Rubinho
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2005
    • 1501

    #2
    Rapport fra treninga: Riise går på penicillin fordi han er syk..ifølge fysioterapeuten så er det ikke mere alvorlig enn det:smile: spiller sannsynlig på mandag..

    Kommentar

    • Ballkunstneren
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2006
      • 780

      #3
      Viktor, mykle og johnsen deltok semi-fullt på treningen, det var enkelte øvelser de sto over for at belastningen ikke skulle bli for stor..

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3208

        #4
        Opprinnelig skrevet av Ballkunstneren
        Viktor, mykle og johnsen deltok semi-fullt på treningen, det var enkelte øvelser de sto over for at belastningen ikke skulle bli for stor..
        ...men de deltok for fullt i selve spilltreninga, både på liten og stor bane, i formasjonstrening og i "seriekampene" med en-touch og høy intensitet.

        gilbert

        som likevel tviler på at noen av dem, dessverre heller ikke Myklebust, er aktuelle fra start.

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          #5
          Jeg snakket litt med Marius J, og han mente selv det gikk mye bedre nå. Men tror kampen på mandag kommer litt for tidlig, i alle fall om det er snakk om 90 minutter. Men han utelukket ikke et innhopp, dersom de neste treningene går bra.
          Ellers stemmer det som andre har påpekt at Bjørn Helge sliter litt med bihulene, men trolig er klar til mandag. Det samme tor jeg Mykle er, ut fra signaler jeg fanget opp fra støtteapparatet.

          Jeg så bare den siste timen av treninga, men den var til gjengjeld god - veldig mye bedre enn jeg har sett på lenge. Ikke minst på bakgrunn av engasjementet, bevegelse, innsats og hvordan spillerne snakket sammen under kampene.
          Det smalt i taklingene, Kiko fyrta av opptill flere skudd, Ollie var rask på avtrekkeren og scoret flere mål, Bergan Foss lurte Heinz med en perle i krysset, Karim så ut som han hadde fått nytenning osv, osv...

          Konklusjon: Spillerne er klare til å slå tilbake, klare til å bevise at de er bedre enn de siste kampene har vist.
          Er Kanari-Fansen det også, eller skal vi fortsatt å furte og aksjonere?

          Mvh
          Gammer`n
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • Ballkunstneren
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2006
            • 780

            #6
            Treningen startet med terping på offensivt spille mønster, spille fra midt til back til kant med flere variasjoner. Det jeg savnet i denne øvelsen var tempo. De fleste slo løse pasninger og løp ikke for fullt og i slike øvelser hvis det skal sitte i match må ha høyere tempo ellers har det ingen nytte i kampsituasjoner.

            Vil kanskje anbelfale å ha greit tempo i begynnelsen for å terpe bevegelsene for å kjøre fullt tempo i 10 minutter for å få øvelsen inn i match tempo. Den moderne fotballen er fart og det manglet her.

            Som sagt var den eneste som mangler BHR.

            Etter denne øvelsen var det to firkant øvelse med åtte på hvert lag. Når laget vant ballen skulle de spille denne til fire fra eget lag som sto å venta i egen boks og når man tapte balle flyttet man hurtig 4 fire inn i motstanderens for å gjennvinne ballen.

            Tom tok til ordet under treningen og sa: Vi har snakket om dette før. Det første sekundet etter vi har mista ballen og det første etter at vi har gjenvunnet den er kritiske. Det første vi skal gjøre når vi mister ballen er å gjenvinne den, ikke klage på dommeren eller syte. Det første vi skal gjøre når vi vinner ballen er å fokusere på å holde den i laget.

            Etter dette var det formasjonstrening. "Førstelaget" stillte følgene mann.

            Heinz
            Rambekk - PSA - Kippe - Shane
            Søgård - Kiko - Brenne
            Essediri - Sungodt - Occean

            Etterhvert byttet Kisen med sungodt og occean ble midtspiss, kiko indreløper, brenne venstrekant og kisen anker.

            Så byttet Pål strand med Kiko og Brenne ble satt ned igjen som indreløper og Strand ut på kant..

            Tom kommenterte at det er lov å dra av en mann! Noe som er veldig effektivt, drar man seg forbi en mann så må en mann som tidligere dekket et rom lenger bak på banen ut å presse ballfører noe som fører til mer rom for de tre offensive spillerene på topp. Helt klart et virkemiddel som har blitt brukt for lite.. Men akkurat nå har vi vel kanskje ikke de rette spillerene til det.. Simen brenne er vel den beste vi har til å dra av en mann. Kisen er grei, søgård kan vel dytte seg forbi en.

            En ting som jeg la merke til var at spissene som gjøre løp inn i boksen ikke løp ut igjen og prøvde et nytt løp for å bidra med et nytt alternativ når ballen ikke kom på første løpet men heller ble stående å vente på ballen. Lite effektiv fotball. Beina må alltid flytte seg.

            Noe som også kan forbedres er å finne markeringen sin før ballen blir spillt ut i stedet for å løpe etter mannen når ballen blir spillt. Hurtighet i omstillingsfasen.

            Kiesenebner viste frem skuddbeinet sitt og kan helt klart score mål fra distanse. Han trenger derimot litt tid til å venne seg til spillet og arbeidsoppgavene sine i ankerrollen. Flink til å møte og ta ut rom.

            Dagen beste på treningen var Olivier Occean som virker i slag om dagen.

            Kommentar

            • Runbernt
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • May 2004
              • 127

              #7
              Opprinnelig skrevet av gamle-perta
              Det smalt i taklingene, Kiko fyrta av opptill flere skudd, Ollie var rask på avtrekkeren og scoret flere mål, Bergan Foss lurte Heinz med en perle i krysset, Karim så ut som han hadde fått nytenning osv, osv...

              Konklusjon: Spillerne er klare til å slå tilbake, klare til å bevise at de er bedre enn de siste kampene har vist.
              Er Kanari-Fansen det også, eller skal vi fortsatt å furte og aksjonere?

              Mvh
              Gammer`n
              Veldig enig når det gjelder Karim. Han hadde en veldig god dag på jobben, og var klart bedre enn jeg har sett ham på trening før. Konsentrert, presis i avleveringer, fine bevegelser og gode innlegg i formasjonssekvensen.

              Snakket også med assistent Bakkemo. Han påpekte hvor viktig det er at alle nå står sammen - enten du er spiller,trener,supporter eller vasker garderobene på Åråsen.
              Runbernt

              Kommentar

              • benzo
                Juniormedlem
                Bøffel
                • Jan 2007
                • 24

                #8
                Mye bra på trening i dag! Enig i at Ollie så utrolig sterk og bra ut. Ellers virket det som det var bra "temperatur" og godt humør i leiren.

                Tror ikke det er usansynlig at vi ser Mykkle fra start på mandag, det går fort riktig vei med ham!

                Begynner å glede meg veldig til mandag!

                Kommentar

                • Rubinho
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2005
                  • 1501

                  #9
                  For skû pløkkfanden...godt at gutta har tempratur! Godt å vite at ting gårt riktig vei her..

                  Kommentar

                  • Mr. Torri
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Jan 2006
                    • 125

                    #10
                    Håper Karim har fått ny selvtillit, og ikke driver å furter og klager over at han ikke får spilletid. I fotball snur det seg fort, og jeg håper vi får se han fra start mot Godset. Det hadde vært utrolig spennende.
                    - Men om han er like god som tiden i Tromsø, det veit jeg ikke helt..
                    Ingen tvil, Tom Nordlie er Fuglafil!

                    Otto Fredrikson, Number One ..

                    Kommentar

                    Working...