Karakterboka 13/07: LSK-Godset, 6.8.07

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7097

    Karakterboka 13/07: LSK-Godset, 6.8.07

    LSK-SIF 2-0 (1-0)
    Sjanser: 9-1
    Cornere: 10-6

    Dette var et være eller ikke være for sesongen til LSK. Vi skulle ha oppreisning, og hadde ikke laget gjort jobben i går, fryktet jeg en skikkelig knekk. Men når gutta først fant tilbake til tenningsnivået og intensiteten fra i vår, var det ingen tvil om at poengene ville bli igjen på Åråsen.

    Interessant å observere at nøkkelen bak helomvendingen var Arne Erlandsens kjepphester: Ballen fort i angrep (gjerne langt), og duellering om andreballer som om livet sto på spill. Det gjorde vel ikke fotballen vi spilte i går spesielt pen å se på, men det funka.

    Jeg håper standarden er satt for resten av sesongen nå, både på banen og - ikke minst - tribunen. Jeg har sjelden hørt bedre support. Fantastisk!!

    Karakterboka puster lettet ut:
    Otto Fredriksson - 6 - Fikk ikke stort å gjøre, men løste alle oppgavene forbilledlig. Godset farlig frempå ved et par cornere, men Otto var suveren i feltet. God intervenering mot Finstad like før pause og fin redning fra Ohr etter tre minutter.
    Anders Rambekk - 5 - Første omgang under pari, slipper Finstad inn ved to anledninger da, og har fortsatt mye å gå på i det offensive, hvor han ofte blir nølende. God andreomgang, sterk i lufta.
    Pål Steffen Andresen - 6 - Farta hans var viktig utover i andreomgang, da Godset i perioder kom høyere opp og kjørte opp Kovacs. Blanda drops i avleveringene, knallhard i duellspillet.
    Frode Kippe - 6 - Ga Kovacs skikkelig juling utover i andre omgang, en brutal batalje mellom de to. Usynliggjorde Thomas Sørum fra start, og mer hissig på å bryte foran og bidra i overganger enn på lenge. Målgivende til Sundgot.
    Shane Stefanutto - 5 - Full kontroll på Stian Ohr. Mediokre dødballer og mye rare oppspill, men gjør seg ofte spillbar på kanten.
    Espen Søgård - 5 - Glimrende heading til Myklebusts 1-0 og iherdig jobbing som vanlig. Men i går ble arbeidsfrekvensen hans gjort nesten usynlig av Mouelhis gedigne defensive innsats, og Søgård fikk mer ball enn han ofte får.
    BB Khaled Mouelhi - 8 - Hans beste kamp for LSK. Ingen spektakulære, offensive bidrag, men hva gjør vel det i en sådan stund: Kiko ryddet midtbanen og gjorde den til sin egen. Var overalt, hele tiden. La seg høyt fra start og usynliggjorde Fredrik Winsnes. Strålende jobb.
    Simen Brenne - 6 - Innsats på et helt annet nivå enn tidligere i år. Fin mulighet fra BHRs corner i første omgang, stadig oftere spillbar i boksen de gangene vi kommer fri på kant. Langt mer involvert enn tidligere i år, et stort steg i riktig retning. Synd han ikke fikk Sundgots hælspark under kontroll, kunne scoret der. Strålende brutt da han kontret og trekantspilte med BHR og OO.
    Bjørn Helge Riise - 6 - Vært skuffende en stund nå, men sterkt synlig i går. Et aktivum fra kanten, målgivende til Søgård/Myklebusts 1-0. Flere gode dødballer, og holdt bredden godt. Mangler ofte prikken over i'en i den siste fasen. Uansett en god kamp. Skaffet en skikkelig billig straffe. Så ikke helt hva som skjedde, men jeg misliker all form for skuespill. Jeg bare nevner det.
    Olivier Occean - 4 - Elendig straffe. Keeperhøyde, mediokert plassert, og hele kroppsholdningen viste hvor han kom til å skyte. Burde scoret minst èn gang da BHR spilte ham fri, men kom ut av balanse. Svært dårlig ballmottak, og er rett og slett for treig til at fintene hans fører med seg noe. Må være rettvendt for å bli effektiv. Men tross alt iherdig jobbing, og ga Alexander Aas juling så det sto etter.
    Magnus Myklebust - 7 - Nydelig kamp av Myklebust, etter noen dårlige uker. Scoret, og ga Keijo Huusko et helvete. Får med seg ballen fra de trangeste lägene og fikk en stor, stor opptur i går. Men, burde ha satt flere av sjansene sine. Missen alene med Johnsen i sær er fæl, minnet om den tilsvarende mot AaFK.

    -> Arild Sundgot: Putta, og hælet fri Brenne. God output på drøye fire spilte minutter!

    Kanarifansen - 9 - For å si det sånn, jeg ble rørt. Synes KFL har manglet mye på å være oppe på nivået fra de siste to årene denne sesongen. Deilig å kunne stadfeste at vi fortsatt har nivået inne. Synginga i går var på nivå med VIF i cupen i 2005, også kjent som kampen med den sykeste stemninga i Åråsens historie. Holder vi denne standarden resten av sesongen er ingen i nærheten av oss i Norge. Holder igjen 10'eren til neste gang vi dupliserer innsatsen, gjerne allerede mot Lyn.

    Edit: Enig i at 3 på OO var litt lavt. Men 4 får holde.
    Last edited by trigz; 07.08.2007, 09:12.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • fjacob82
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 1507

    #2
    Gode karakterer Trigz, men har bare en invending.
    Synes Occean fortjener mye bedre enn en 3'er. Han jobba sykt mye og slei nesten godset forsvaret i stykker alene.
    Tror ikke folk helt vet hvor mye han gjør der på toppen.

    Uansett var det en utrolig deilig match å være på. Både spillet og syngigna satt.
    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
    *Brasseberget*

    Kommentar

    • Kanarifugl84
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2007
      • 2319

      #3
      Finfin karaktergiving, likte spesielt godt det du skriver om Kiko! Synd det blir så som så med de offensive løsningene, men defensivt var han outstanding i går. Han gjorde nærmest mer enn hva man kan forvente! Enig i at OO hadde en noe klønete dag på jobben i går, men synes han bør få mer betalt enn 3 for den jobben han gjorde. Uansett, 3 eller 4 spiller ingen rolle - OO må begynne å gjøre mål igjen!

      Kommentar

      • skotten
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 1794

        #4
        Enig i BB på Kiko, men bør dele 8'ern med Simen Brenne. Etter å ha sett matchen i reprise er jeg enda mindre i tvil

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #5
          Som vanlig god karaktetbok. Men også jeg synes nok at OO burde hatt litt bedre uttelling. Pluss for at han jobbet hardt, bandt opp SIFs forsvar. Ellers enig i at ballmottaket hans er for dårlig. OO har en del å gå på når det gjelder teknikk. Men: God innsats, håper virkelig han snart scorer igjen!

          Veldig enig i karakter og begrunnelse for Otto. Ser ut som han vokser med tilliten, blir sikrere og sikrere. Også etter min mening en bedre igangsetter enn Heinz.
          Last edited by RSP; 07.08.2007, 09:22. Begrunnelse: Rettet feil.

          Kommentar

          • Øystein
            Medlem
            Møteplager
            • Feb 2006
            • 79

            #6
            Stort sett enig i karakterene du gir. Moro å se Kiko i går. Svarte på alt wehrman snakket som har vært i diverse tråder her den siste tiden. EN fortjent 8'er spør du meg.

            Lurer litt på hvor Dagbladet sin utskremte var i går, på børsen deres er Kiko belønnet med 4.

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7097

              #7
              Børsene i tabloidene (lite unntak for VG, som ofte er på spiker'n) er omtrent bare å se bort fra. Har inntrykk av at man gir karakterer etter hvor stort navn den aktuelle spilleren har.

              RB har ofte gode børser, synes de traff godt denne gangen.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • JhnY
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2005
                • 975

                #8
                Synes at Espen Johnsen burde få banens beste i dag. Han alene gjorde så vi ikke vant mer. Men en kiko gjorde en utrolig bra jobb. Blødde virkelig for drakta.

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7097

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av JhnY
                  Synes at Espen Johnsen burde få banens beste i dag. Han alene gjorde så vi ikke vant mer. Men en kiko gjorde en utrolig bra jobb. Blødde virkelig for drakta.
                  Banens beste er alltid en LSK-spiller...

                  Objektivt sett er jeg selvsagt enig med deg. Johnsen var gedigen.
                  Last edited by trigz; 07.08.2007, 09:41.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • prefekt
                    Juniormedlem
                    Bøffel
                    • Jan 2007
                    • 20

                    #10
                    Simen

                    Sikkert riktig karakter ut fra gårsdagens kamp alene, men gi nå gutten mer kred for å reise seg... Han har, til nå, vært en skandale, men fortsetter han en utvikling som fra tidligere kamper til i går får han gudestatus før lyn er sendt i garderoben med rødmene ører...
                    Jonathan Livingston ruules...

                    Kommentar

                    • McGuffy
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 5099

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Banens beste er alltid en LSK-spiller...
                      Objektivt sett er jeg selvsagt enig med deg. Johnsen var gedigen.
                      Gedigen ja, men gjør som alltid 1-2 store blemmer i hver kamp. Bommet SAFTIG på to cornere.


                      Finfin karakterbok, men jeg syns Olivier burde få ei skrape pga stjeling av straffespark, og attpåtil bomme. Sånt gjør man ikke.

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3448

                        #12
                        Bra karakterbok i dag.

                        Jeg velger å se det positive i at OO rappet straffen. Han har tydeligvis selvtilliten og suget etter scoring i behold. Jeg hadde vært mer bekymret om han hadde kviet seg for å ta ei straffe.

                        At Brenne hat tatt store steg fremover er sterkt. Endelig ser det ut til at han spiller opp mot potensialet sitt.

                        Godt å se Myklebust finne tilbake til vårformen. Håper det ikke er et blaff, men en reell formstigning.

                        Det varmet at hele laget gikk på banen og ville vinne. Klarer gutta å opprettholde dette nivået blir det virkelig vondt å møte oss fremover.
                        Last edited by MortenA; 07.08.2007, 10:30. Begrunnelse: Skrivefeil
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • Vicarious
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2006
                          • 391

                          #13
                          Bra karakterbok, tror joggu jeg er enig med det meste. Kanskje dra Kiko ned en karakter, syns ikke han var sååå enorm. Hadde et par sleivpasninger også.

                          Opprinnelig skrevet av trigz
                          Bjørn Helge Riise - 6 -
                          Skaffet en skikkelig billig straffe. Så ikke helt hva som skjedde, men jeg misliker all form for skuespill. Jeg bare nevner det.
                          Ikke for å være pirkete, men det var Myklebust som skaffet straffe etter 30 sekunder. I mine øyne er det en riktig dommeravgjørelse, selv om jeg har sett klarerere straffer. Det er definitivt ikke filming, og Myklebust faller som et resultat av at han er ute av balanse og at SIF-forsvareren skumper borti han bakfrfa. Uansett ble vi frastjålet et straffespark lenger ut i omgangen når Aas tar gripetak rundt Occean inne i feltet. Så ingen skal komme å si at det var dommern som avgjorde denne kampen..

                          Kommentar

                          • Eriksve
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2006
                            • 885

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Vicarious
                            Bra karakterbok, tror joggu jeg er enig med det meste. Kanskje dra Kiko ned en karakter, syns ikke han var sååå enorm. Hadde et par sleivpasninger også.

                            Ikke for å være pirkete, men det var Myklebust som skaffet straffe etter 30 sekunder. I mine øyne er det en riktig dommeravgjørelse, selv om jeg har sett klarerere straffer. Det er definitivt ikke filming, og Myklebust faller som et resultat av at han er ute av balanse og at SIF-forsvareren skumper borti han bakfrfa. Uansett ble vi frastjålet et straffespark lenger ut i omgangen når Aas tar gripetak rundt Occean inne i feltet. Så ingen skal komme å si at det var dommern som avgjorde denne kampen..
                            Det var Riise som ble "felt" i forkant av straffa.

                            Kommentar

                            • lsk1990
                              Medlem
                              Bøffel
                              • Nov 2006
                              • 38

                              #15
                              Ikke for å være pirkete men straffa kom etter 23 sekunder, ikke 30 det er hele 7 sekunder i mellom!



                              MEN FY FAEN DET TRØKKA I GÅR:P

                              Kommentar

                              • Hexaphim
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 2782

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Vicarious
                                Ikke for å være pirkete, men det var Myklebust som skaffet straffe etter 30 sekunder.
                                Ikke for å være pirkete, men det var Riise som skaffet straffe etter 30 sekunder.

                                Og den var mildt sagt grisebillig.

                                Kommentar

                                • Petter Ø
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3008

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Vicarious
                                  Bra karakterbok, tror joggu jeg er enig med det meste. Kanskje dra Kiko ned en karakter, syns ikke han var sååå enorm. Hadde et par sleivpasninger også.



                                  Ikke for å være pirkete, men det var Myklebust som skaffet straffe etter 30 sekunder. I mine øyne er det en riktig dommeravgjørelse, selv om jeg har sett klarerere straffer. Det er definitivt ikke filming, og Myklebust faller som et resultat av at han er ute av balanse og at SIF-forsvareren skumper borti han bakfrfa. Uansett ble vi frastjålet et straffespark lenger ut i omgangen når Aas tar gripetak rundt Occean inne i feltet. Så ingen skal komme å si at det var dommern som avgjorde denne kampen..
                                  ehh.. Det var Riise og han datt lett
                                  Petter Ø - Kreativ Kanaris
                                  http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                                  Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                                  Kommentar

                                  • Superstefan
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 2180

                                    #18
                                    Uansett om han falt lett eller ikke burde ikke spilleren hatt rødt kortnår han først dømmer straffe?feller som bakerste mann?Dommeren tørte sikkert ikke og dømme siden det var så tidlig i kampen.
                                    Fotograf Kreativ Kanaris

                                    KK på youtube Subscribe,rate and appreciate

                                    Kommentar

                                    • caLitri
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2007
                                      • 634

                                      #19
                                      straffa var billig ja. så ut som at ballen kom litt for langt foran han og han valgte å falle på stussen.
                                      men occean ble jo holdt av Aas med 2armer rundt livet og slengt i bakken i 2. omgang. så de to lagt i sammen blir iallefall en straffe.
                                      Gi alt, stå på LSK

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7097

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Vicarious
                                        Ikke for å være pirkete, men det var Myklebust som skaffet straffe etter 30 sekunder.
                                        Ikke for å være pirkete, men det var Riise, han filmet (jeg satt fem meter i luftlinje fra fellinga, nede ved banen), og klokka viste 13 (!) sekunder. Jeg så på klokka et tidel etter at dommeren blåste, og tenkte at "dette må da være tidenes raskeste straffe i Tippeligaen".
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        Working...