FC Lyn Oslo - Lillestrøm, søndag 12.08.07 kl. 20.00, Ullevaal Stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kristiansen
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2007
    • 1332

    #81
    Fantastisk kamp av STOLTE FUGLA!!!

    Kommentar

    • RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

      #82
      Dette var utrolig moro. Tenk på hvor vi var for to uker siden..

      Imponerende innsats av hele laget. Godt å se gutta levere en slik kamp etter Godset-kampen, nullstilling blir nøkkelordet også videre.

      Er ellers enig med Arne Dokken, se nyhetstråden:

      Sitat:
      Lillestrøm er gullkandidat om de klarer å holde seg på nivået som mot Lyn. De må ikke svinge så mye. Nøkkelen er Olivier Occean. Han har samme rolle for dem som Helstad har i Brann.

      Kommentar

      • heidar
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2121

        #83
        Nøkkelen er Olivier Occean. Han har samme rolle for dem som Helstad har i Brann.
        Jasså, visste ikke at Occean sin rolle var å reise på byen å sjekke opp fjortiser??
        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

        Endelig er mørketida over.

        Kommentar

        • Kanarifugl84
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2007
          • 2319

          #84
          Gårsdagens match var vel tett opp mot det optimale man kan forvente seg av et norsk lag på en norsk fotballbane. Hvorvidt resultatet kommer av at LSK er knallgode eller Lyn er kjempedårlige er vel heller uvisst, etter alle solemerker er det vel en kombinasjon av disse. Uansett sitter vi igjen med ekstremt mange positive faktorer som vil spille en vesentlig rolle i gullkampen utover høsten, og jeg sier uten tvil: Vi kommer til å være med!
          Noen momenter etter kampen:

          1. Jeg var, som mange andre, spent på om spillerne ville klare å opprettholde samme intensitet og trøkk som ble vist i snuoperasjonen mot godset sist helg. Derfor var det gøy og gledelig å se at vi tok tak i matchen fra første spark på ballen og styrte absolutt ALT på banen. Det var LSK som bestemte og Lyn som spilte etter våre premisser. Gutta har skjønt hvilken innsats som må legges ned på banen gjennom samtlige 90 minutter og føler meg relativt trygg på at det nå ikke skal stå på innsatsen fremover.

          2. Vi har Norges desidert beste forsvar! Nok en gang slipper vi til ekstremt lite bakover, noe samtlige 11 på banen skal ha like mye kreditt for. Vår aller første forsvarer er OO og hvis ikke han gjør forsvarsjobben sin vil dette sette sitt preg bakover i rekkene. Det må være gøy å spille i den bakre firer'n når alle foran deg jobber så iherdig og godt. Dessuten; salget av Müller tatt i betraktning, jeg tror vi fortsatt har en av tippeligaens beste keepere aller bakerst.

          3. KIKO! Kritikken mot ham tidligere har ikke vært ubegrunnet, men i går var han rett og slett enestående. Ikke pga de 2 målene han scoret(tilfeldigheter), men på bakgrunn av måten han opptrer ute på banen. Fighterviljen har vært tilstede en stund nå, i går fikk han også endelig vist at det virkelig ligger gullstøv på føttene hans. Samtidig som Kiko nå høster applaus for sin fantastiske kamp, tusler Fetsundråner'n rundt litt i det stille bak ham. En ting skal Espen vite, han er en uvurderlig spiller og ressurs for hele LSK.

          4. Olivier Occeans enorme formutløsning den siste tiden. Har gjort Sundgot til å kun være et benkealternativ fremover. Gjør en vannvittig jobb foran der kamp etter kamp, sterk som en okse og kommer alltid til målsjanser. I går ble det også 2 mål i tillegg til et par glimrende avslutninger. I går var også touchen, mottaket og ballfølelsen tilbake - da er OO en spiss av beste tippeligakvalitet.

          Alt i alt sitter jeg igjen kun med positive inntrykk etter gårsdagens kamp, i går så jeg definitivt et topplag i aksjon! Gjennom å finne tilbake til seg selv og sine grunnpilarer, har LSK nå for alvor meldt seg på i kampen om seriegull. Noe som er intet annet enn meget gledelig!

          Kommentar

          • frodekippe
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 480

            #85
            Jeg vr nød ttil å gå inn på FC Lyn Oslo sine sider for å kikke

            De forteller at de ble rundspilt og at Lillestrøm var mange divisjoner bedre...Ikke ordrett men konsesus...

            MEN LES DETTE HER SOM DE AVSLUTTER STYKKET SKREVET ETTER KAMPEN:


            Klubben takker Bastionen for flott innsats,
            for de sluttet aldri å synge selv om Lyn lå under med fire mål,
            og det viser styrke.
            Hva sier man etter å ha hørt dem i går...
            De var jo mer opptatt av å leite frem gelé fra innerlomma enn å støtte det de kaller et lag...
            FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

            Bjørn Lindahl

            Kommentar

            • mr.Jordbakke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3845

              #86
              Jeg har sett kampen i opptak. Det eneste man hører av Bastionen er de få sekundene KFL har mellom sine sanger. I de fleste nærbilder av Bastionen holder du munnen lukket, så hvor den fantastiske støtten var, fatter jeg ikke. Alt er relativt, men å være fornøyd med DEN støtten? Ja, da stiller man ikke store forventninger til sine supportere.

              Det var da vitterlig mange av Lyns supportere som begynte å tusle ut av stadion før kampen var ferdig...
              NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

              Mvh
              Mr.Jordbakke

              Kommentar

              • frodekippe
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 480

                #87
                Allerede på mellom 75 og 80 minutter...

                ...begynte folk å forlate stadion...."men, dere....takk for den flotte støtten....Det vitner om styrke, gutter...hei hei hvor det går"
                FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

                Bjørn Lindahl

                Kommentar

                • Batman
                  Juniormedlem
                  Bøffelpromp
                  • Apr 2006
                  • 11

                  #88
                  Enig i det meste som skrives, det er fortsatt ting som kan forbedres:

                  - Riise pådrar seg et urutinert og unødvendig gult kort (på 3-0!!!) og må stå over neste.
                  - Et par hårreisende tilbakespill som kunne gitt baklengs og endret kampbildet.
                  - Dødballer og innlegg er elendige. treffer førsteforsvarer eller går til keeper hver gang.
                  - Evnen til å score utenfor 16-meter er overhodet ikke til stede.
                  - Midtbanespillerene er er ikke målfarlige nok.

                  Dette må forbedres radikalt dersom LSK skal kunne stabilisere seg i toppen og kjempe om gullet helt inn.

                  Men for all del, grautulerer med en strålende kamp, men ta ikke helt av; Lyn var elendige.

                  Kommentar

                  • benzo
                    Juniormedlem
                    Bøffel
                    • Jan 2007
                    • 24

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Batman
                    Enig i det meste som skrives, det er fortsatt ting som kan forbedres:

                    - Riise pådrar seg et urutinert og unødvendig gult kort (på 3-0!!!) og må stå over neste.
                    - Et par hårreisende tilbakespill som kunne gitt baklengs og endret kampbildet.
                    - Dødballer og innlegg er elendige. treffer førsteforsvarer eller går til keeper hver gang.
                    - Evnen til å score utenfor 16-meter er overhodet ikke til stede.
                    - Midtbanespillerene er er ikke målfarlige nok.

                    Dette må forbedres radikalt dersom LSK skal kunne stabilisere seg i toppen og kjempe om gullet helt inn.

                    Men for all del, grautulerer med en strålende kamp, men ta ikke helt av; Lyn var elendige.
                    Hmm.... er litt lei av å høre at alle lag vi slår er elendige. Kan det være at vi gjør dem dårlige? Vet at liiin ikk er inne i en veldig god periode men de har kun et tap hjemme i år, så helt ræva er de vel i utganspunktet ikke???

                    Ja det er ting som kan bli bedre sånn vil det alltid være men døballene var da ikke helt på jordet i går Syntes det er lov å ta av litt når vi har GRUSA lyn 4-0 borte!

                    Kommentar

                    • Kanarifugl84
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2007
                      • 2319

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av Batman
                      - Riise pådrar seg et urutinert og unødvendig gult kort (på 3-0!!!) og må stå over neste.
                      Kan dette ha vært av "taktiske årsaker"...? Det er vel både til hans og LSKs beste at han står over hjemme mot Aalesund fremfor at han skulle risikere å få karantene i det tøffe kampprogrammet som kommer nå med både RBK, Brann, Viking og Enga...

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av benzo
                        Hmm.... er litt lei av å høre at alle lag vi slår er elendige. Kan det være at vi gjør dem dårlige? Vet at liiin ikk er inne i en veldig god periode men de har kun et tap hjemme i år, så helt ræva er de vel i utganspunktet ikke???
                        Enig i det. Har heller ikke glemt at Lyn slo Brann 6-0 på Ullevål før ferien.

                        Kommentar

                        • Rubinho
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2005
                          • 1501

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                          Kan dette ha vært av "taktiske årsaker"...? Det er vel både til hans og LSKs beste at han står over hjemme mot Aalesund fremfor at han skulle risikere å få karantene i det tøffe kampprogrammet som kommer nå med både RBK, Brann, Viking og Enga...
                          endelig..jeg hadde tenkt å skrive akkruat det samme..! Riise er jo ikke akkrurat typen til å pådra seg den type kort , så du skal ikke se bort ifra at det kanskje var med overlegg.

                          Kommentar

                          • Serbern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 5496

                            #93
                            Hvis det er ett lag Riise vil spille mot så må jo det være Aalesund, så jeg tviler litt på den teorien... Uansett så er det jo greit, heller karantene mot Aalesund enn noen av topplaga..

                            Kommentar

                            • Eriksve
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2006
                              • 885

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av Serbern
                              Hvis det er ett lag Riise vil spille mot så må jo det være Aalesund, så jeg tviler litt på den teorien... Uansett så er det jo greit, heller karantene mot Aalesund enn noen av topplaga..
                              Tror kanskje han er så profesjonell at hva som er det beste for laget/klubben er viktigere enn hva han personlig ønsker. Dessuten tror jeg vel også han heller vil møte topplagene enn Aalesund - uavhengig av hvor han kommer fra.

                              Kommentar

                              • gamle-perta
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2004
                                • 2418

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                                Kan dette ha vært av "taktiske årsaker"...? Det er vel både til hans og LSKs beste at han står over hjemme mot Aalesund fremfor at han skulle risikere å få karantene i det tøffe kampprogrammet som kommer nå med både RBK, Brann, Viking og Enga...
                                Tror det er litt vågalt å overvurdere spillernes vurderingsevne akkurat i situasjoner hvor de pådrar seg kort. Jeg får meg ikke helt til å tro at Riise tenkte taktisk...
                                Tvert i mot tror jeg det var en spontan handling, akkurat som da Kippe og Kiko pådro seg håpløse utvisninger tidligere i sesongen. Ingen av dem tenkte i alle fall "taktisk".
                                Det koker i hodet på fotballspillere litt for ofte, det er historien full av beviser på....

                                Mvh
                                Gammer`n
                                Mvh
                                Gammer´n (Per T)

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7056

                                  #96
                                  Det var kanskje baktanken med å slippe innpå Essediri i et par minutter også, på slutten. Karim fra start mot Aafk?
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • Batman
                                    Juniormedlem
                                    Bøffelpromp
                                    • Apr 2006
                                    • 11

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av benzo
                                    Hmm.... er litt lei av å høre at alle lag vi slår er elendige. Kan det være at vi gjør dem dårlige? Vet at liiin ikk er inne i en veldig god periode men de har kun et tap hjemme i år, så helt ræva er de vel i utganspunktet ikke???

                                    Ja det er ting som kan bli bedre sånn vil det alltid være men døballene var da ikke helt på jordet i går Syntes det er lov å ta av litt når vi har GRUSA lyn 4-0 borte!
                                    Ønsket ikke åvære negativ, for LSK gjorde Lyn dårlige. Men allikevel var de fleste lynspillerne langt under pari i går. men uansett var annenomgangen strålende.
                                    lager har mye å gå på når det gjelder dødballer og innelegg. Det kommer sjelden et innlegg som skrur rundt motstanderen og til en LSK-spiller. Vi har ikke hatt en stabil dødball- og innleggsfot siden "Stoffe". Lenger tilbake i tiden husker vi Schiller som hadde et fantasisk høyreben i Beckhamklasse. Presisjonen er pr. idag ikke god nok. Hadde disse ferdighetene vært på plass er jeg overbevist om at LSK hadde ledet serie klart.
                                    På dårlige dager i år har LSK manglet dette våpenet som kunne vippet kampen i LSK's favør. Det katastrofale tapet i Luxembourg ville heller ikke skjedd.
                                    Se bare hva Sapara har betydd for Rosenborg.
                                    Håper kiesenebner kan bidra med noe her.

                                    Kommentar

                                    • vollafugl
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2006
                                      • 978

                                      #98
                                      [quote=benzo;187810] men de har kun et tap hjemme i år, så helt ræva er de vel i utganspunktet ikke???

                                      quote]

                                      Dette var deres første tap i år på hjemmebane. Track-recorden før i går var 5-2-0 og 18-5 i målprotokollen. Ellers helt enig.

                                      Kommentar

                                      • benzo
                                        Juniormedlem
                                        Bøffel
                                        • Jan 2007
                                        • 24

                                        #99
                                        Dette var deres første tap i år på hjemmebane. Track-recorden før i går var 5-2-0 og 18-5 i målprotokollen. Ellers helt enig.

                                        ja og det betyr med andre ord at de kun har tapt en kamp hjemme i år...
                                        tror de fleste skjønte at det tapet kom i går

                                        Kommentar

                                        • Arind
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2006
                                          • 459

                                          Jeg tror ikke det er noen grunn til å undervurdere prestasjonen i går gitt.......jeg fatter lissom ikke at noen alltid må lete etter no negativt..!?
                                          Dette var en dritbra kamp mot et sterkt hjemmlag som trengte seier......og vi knuste dem!!
                                          Det aller mest positive er vi spilte flott angreps-fotball og vi kommer til sjanser og scorer mål igjen.....og vi slipper ikke inn mål eller slapper av mot slutten av kampen.
                                          Det er disse taktene som varmer et LSK-hjerte

                                          Nå gjelder det å få denne formen til å sitte..... :twisted:
                                          Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                                          Kommentar

                                          Working...