Arne Erlandsen
Collapse
X
-
Men konturene av et solid og godt organisert forsvar så vi allerede da, etter kun 5 dager med Erlandsen. Vi var solide og Sogndal hadde ikke en målsjanse frem til 60 minutter da SKM kløner det til. Slike ting får man ikke gardert seg mot som trener på så kort tid. Det forandret hele kampen. Vet det blir spekulasjoner men vi hadde aldri i verden sluppet inn 2 mål mot Sogndal uten den tabben som forandret hele kampbildet. Men samme det, det er historie uansett. Det er hvertfall utrolig viktig at vi faktisk har fått skikk på det defensive. Det er helt avgjørende hvis vi skal klare dette...................👍 1Kommentar
-
Kommentar
-
Laget virker hakket mer strukturert og kynisk defensivt, men jeg vil ikke si det er en enorm forandring fra de siste kampene med RK. Jeg synes egentlig laget ble bedre organisert defensivt utover høsten, men det gav ikke resultater fordi tabbefrekvensen økte samtidig. Sogndal spilte ekstremt defensivt, så jeg vil ikke trekke for mange konklusjoner fra den kampen. Selv om de hadde brukbar kontroll mot STB så slet de de få gangene STB klarte å angripe med litt fart. De neste par kampene vil nok gi et tydeligere svar på hvor mye Arne har løftet laget defensivt.
Jeg liker at han valgte Bonke og Malo sentralt, de har mest erfaring med å spille sammen, og utfyller hverandre bra. Malo har i tillegg blitt bedre defensivt i løpet av høsten. Matthew hadde sikkert gjort en god jobb sentralt også, men kan lettere utnytte den gode innleggsfoten på høyre kant.
Det jeg er mest usikker på er om Jradi fortsatt bør starte, mot STB så prøvde han å drible seg gjennom hele forsvaret hver gang han fikk ballen, selv om han fikk 5 mann på seg. Med Arne sin spillestil hadde det nok passet bedre med en mer hardtarbeidene spiller som kan slå innlegg, kanskje rindarøy, i hvert fall på bortebane.👍 4Kommentar
-
Dette er jeg ikke enig i. Stabæk var best i store deler av første omgang synes jeg, men etter målet var vi best helt til kampslutt.Custodes
Contra o futebol moderno!👍 1Kommentar
-
Nå har jeg sett kampen mot Stabæk i opptak på tv og det jeg synes ser bedre ut i forhold til tidligere i år er følgende:
Arne virker tydeligere på hva han forventer i de forskjellige rollene. Når Kippe måtte ut finner han den spilleren i stallen som har likest ferdigheter med Frode av de tilgjengelige i stallen. På denne måten skaper man kontinuitet. Dette tror jeg er grunnen til at Malec er bankers på laget til Arne også, da Arne sikkert skulle ønske seg en bedre utgave av han, men vi har vel ingen i stallen som kan gå inn i laget og gjøre den samme jobben. Der Runar prøvde Erling ene kampen og Malec eller Malo i neste i samme posisjon (og med samme kampplan?) er nå mønsteret for hva som ønskes tydeligere nå.
Vi tar mindre risiko bakover. Det klareres mer langt i lengderetning fremfor å spille seg ut, slå på tvers i egen sone. Det klareres også tidligere enn før. Dette virker å være for å minimere brudd i mot og for å eliminere personlige feil. Den ene gangen vi virkelig ikke gjennomførte denne planen var når Kind rotet bort ballen mot Sogndal og da ble det baklengs.
Vi står bedre etter på 2.ballene i det offensive spillet. Vi får dermed flere gjenvinninger på 2.ball høyt i banen, dette ser man flere ganger gjennom hele kampen mot Stabæk.
Vi kommer mer helhjertet på overganger når vi vinner disse 2.ballene høyt i banen. Det er klart av folk har fått klar instruks om å flytte hurtig etter i lengderetning i slike situasjoner. Her virket det ikke som om vi hadde noen plan tidligere og mye gikk mer på lykke og fromme og det ble mer ustrukturert.
Høyreflanken har mer bredde i angrepsspillet sitt enn tidligere for å få flere innlegg fra siden. Jeg tipper Arne skulle ønske han hadde en utoverkantmulighet på venstresiden også. Dette er noe jeg virkelig savnet under Runar, da jeg synes vi tidvis ble veldig trange i angrepsspillet vårt og fikk mange overganger i mot som førte til baklengs. Det virker også som om de har fått instrukser om å få avsluttet angrepene i større grad enn tidligere, sannsynligvis av samme grunn.
Kort oppsummert: Flere små taktiske forandringer som samlet gir oss mer struktur, lettere å vite hva man kan forvente av medspillerne og som skal gi mindre rom for personlige feil bakover og dermed færre målsjanser i mot.
Jeg er positiv.👍 7Kommentar
-
De hadde mest ball, og trilla en del ball i på egen halvdel, i beste Haglund-stil. De kom seg ned til dødlinja tre-fire ganger, men innleggene hadde vi god kontroll på. Eneste farligheten de vaska fram var framspillet til den brasilianske kortvokste, som Arnold tok seg greit av. Ellers var Sheriff og Marius helt sjef i midtforsvaret, og Skogseid hadde for en gangs skyld god kontroll på sida si. Eneste var Simen som sleit litt, ref de 3-4 innleggene fra hans side. Men alt i alt hadde vi grei kontroll. Til å være hjemmelag, greide Stabæk å vaske fram veldig få farligheter på oss.👍 1Kommentar
-
Friskt å latterliggjøre en fotball som gjorde at vi hevdet oss igjen mens vi pr. nå ligger på nedrykksplass. Har det aldri enset deg at såkalt balltrilling handler om mye av det samme som Erlandsen nå blir berømmet for, bare med andre midler? Cluet er mindre risiko.Last edited by GIFKanari; 02.10.2016, 22:23.👍 3Kommentar
-
Hunter S. Thompson:
There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.👍 1Kommentar
-
Men det argumentet mister sin verdi når det vi sist hadde fremgang med faktisk var en fotball der vi søkte å styre kamper. Det er det Runar og Bjarmann ødela, og grunnen til at vi er der vi er nå. Dette burde ikke være en stilkrig, fokuset burde være å holde klubbens ledere ansvarlig for styre en klubb uten en langsiktig plan.Kommentar
-
Men det argumentet mister sin verdi når det vi sist hadde fremgang med faktisk var en fotball der vi søkte å styre kamper. Det er det Runar og Bjarmann ødela, og grunnen til at vi er der vi er nå. Dette burde ikke være en stilkrig, fokuset burde være å holde klubbens ledere ansvarlig for styre en klubb uten en langsiktig plan.Lauken er vår venn!👍 4Kommentar
-
Men det argumentet mister sin verdi når det vi sist hadde fremgang med faktisk var en fotball der vi søkte å styre kamper. Det er det Runar og Bjarmann ødela, og grunnen til at vi er der vi er nå. Dette burde ikke være en stilkrig, fokuset burde være å holde klubbens ledere ansvarlig for styre en klubb uten en langsiktig plan.
👍 2Kommentar
-
"jeg mener jeg har en internasjonal fotball-filosofi, i likhet med de fleste lag i europa. Kompakte med lite mellomrom i forsvarsspillet, og jeg ser ingen grunn til å stå og vente når motstanderen er i ubalanse. I norge er det mange som...tja...spiller sånn man mener man skal spille i Norge"
AE - 16/10-2016runarM👍 5Kommentar
-
Jeg forventet at Arne Erlandsen skulle klare det han har klart til nå i LSK, selv om jeg så for meg at de tre poengene vi fikk i dag skulle komme mot Sogndal istedenfor. Det nivået her har vi inne, og at noen klarer å få mer ut av laget enn Runar K var jo en selvfølge. Det hadde Tom Nordlie også klart uten at jeg hadde ment at han var noen langsiktig løsning heller.
Arne Erlandsen er rett mann for den jobben som skal gjøres nå, men hva han får til på disse seks kampene bør ha absolutt null å si på de langsiktige planene, annet enn at han kanskje er en av kandidatene hvis LSK sitt ønske plutselig er å endre kursen tilbake til der vi var for 10 år siden. Selv da er jeg ganske sikker på at det finnes mer kvalifiserte trenere enn Arne E der ute som kan gjøre den jobben også.
Når det er sagt, så ser man et klarere Arne Erlandsen stempel på laget allerede etter disse tre kampene enn det Runar K klarte på halvannet år. Uten at det forteller oss så mye annet enn at Runar virkelig ikke hadde peiling på hva han drev med her, som man jo egentlig så fra veldig tidlig.
👍 2Kommentar
-
Hvis LSK ønsker å spille denne typen fotball, så bør han være en av 10-15 kandidater til jobben ja. Hvis ikke man kjører en skikkelig prosess denne gangen der man først kartlegger hvordan trener man skal, setter opp en god liste med potensielle kandidater som passer denne profilen og sikrere at man velger riktig person, men bare ansetter Arne Erlandsen fordi han klarte å mobilisere disse kampene, så er det bare å gi opp LSK som toppklubb. Det er lov å gjøre feil en gang, men ikke gang på gang...
Forøvrig bør det jo ikke en gang være sikkert at de som skal ansette den nye treneren er i klubben enda en gang.
👍 1Kommentar
-
Jeg kjenner jeg vil tilbake til hvordan vi var for 10 år siden, hvis det innebærer kompakt som fanker'n defensivt, innlegg mot stor og sterk spiss kombinert med tekniske og kjappe kantspillere. Anyday. Tror ikke jeg orker en ny æra ala Haglund/Kristinsson hvor det ta votter og vinter med stillestående drit og misære før det _kanskje_ løsner.runarM👍 5Kommentar
-
Jeg kjenner jeg vil tilbake til hvordan vi var for 10 år siden, hvis det innebærer kompakt som fanker'n defensivt, innlegg mot stor og sterk spiss kombinert med tekniske og kjappe kantspillere. Anyday. Tror ikke jeg orker en ny æra ala Haglund/Kristinsson hvor det ta votter og vinter med stillestående drit og misære før det _kanskje_ løsner.👍 1Kommentar
-
👍 3Kommentar
Kommentar