Kamptråd: Lillestrøm - Sogndal, søndag 25. september kl 15:30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    #41
    Nå er det om å gjøre å sparke ballen over de få i gult som kan gjøre noe med kula og skape overtall.

    Kommentar

    • KEBABavSVIN
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2007
      • 594

      #42
      Hvor faen er presset?
      Merknad: Debattanten kan i innlegget over ha fremvist en rekke negative personlighetstrekk, inkludert, men ikke begrenset til, manglende intellekt, fintfølelse, dannelse, tankekraft, visdom, empati, solidaritet, rettferdighet, måtehold, og mot.

      Kommentar

      • Dole
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 1589

        #43
        Det er så mange tabber at man ikke tror det er sant. Nedrykket er i alle fall veldig fortjent.

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          #44
          Nedrykksfotball i 75+, uavhengig av tabbene. Tipper talentene i klubben spør seg hva pokker de skal kunne bidra med med denne bevisstløse kælkinga. Hva skal man gjøre hvis klubben rykker ned og er helt avhengig av å bruke spillere som overhode ikke har denne type fotball som sin styrke?

          Kommentar

          • cetor
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2011
            • 266

            #45
            Er liten tvil nå. Dette går mot nedrykk. Individuelle feil ødelegger kamp etter kamp nå. Vårt aller aller siste håp nå er kvalikk, men selv det ser syltynt ut nå.

            Kommentar

            • Kjølnerdomen
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Jun 2008
              • 148

              #46
              Selv om jeg også har fryktet nedrykk en stund, tror jeg det ikke er før etter kampen i dag at jeg faktisk ser at vi faktisk kommer til å rykke ned... Det er forferdelige greier som leveres på banen... Vi taper fortjent for Sogndal hjemme, i tidenes viktigste kamp. Dette klarer vi ikke å snu.

              Fullstendig tom nå...

              Kommentar

              • Dole
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 1589

                #47
                Imponerende å se Sogndal som med langt mindre ressurser enn oss har klart å skape et lag på et helt annet nivå.

                Kommentar

                • Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

                  #48
                  I dag fikk man ett klinkende klart svar, Per Berg har helt rett når han sier at gutta er for dårlig trent. Tror Arne Erlandsen ropte UT, eller presse høyere, ca 278 ganger i dag. Men de orker ikke..

                  Kommentar

                  • Trooond
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2015
                    • 1039

                    #49
                    Det så bra ut i 1 omgang syntes jeg, men dårlige foran mål.
                    utover i andre ble det jo bare kælking. Kælking uten presisjon til og med, og hvorfor ligger ingen igjen på 16, alle går mot 5 meter i på langpassningene.

                    Og hva var det med Gary ?
                    Sier ikke han at han er en bakromspiller med fart som force ?
                    5 minutter ut i andre omgang setter du vel da fart mot mål når du får ballen så godt som alene der ? Høyst underlig valg han gjør ?

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      #50
                      Gary er treig og han Malec er enda treigere.. evt utrent, som igjen gjør at maks fart kun finnes i korte perioder. Så lite press på motstander er det sjeldent å se!

                      Kommentar

                      • Wanker
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 634

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av Wanker
                        Hvis dette er primitiv fotball, må jeg innrømme at jeg ELSKER det...
                        OK, Wanker - men DETTE ble jævlig primitivt. Kjente ikke igjen det de forsøkte på treninga. Hvor mange gode baller fikk Erling og Jradi å løpe på i bakrommet i dag?

                        Følte meg avslappa til Simen gjentok tabba han har gjort på nøyaktig samme måte minst en gang tidligere. Og Arnold igjen med uforklarlig dårlig inngripen.
                        Sogndal var godt organisert, men maken til drøying av tid har vel aldri vært vist på Åråsen? Hadde f.eks Arnold drøyd som deres keeper, hadde kortet kommet før du rakk å si kake.
                        Hunter S. Thompson:

                        There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                        Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av Trooond
                          Sier ikke han at han er en bakromspiller med fart som force ?
                          5 minutter ut i andre omgang setter du vel da fart mot mål når du får ballen så godt som alene der ? Høyst underlig valg han gjør ?
                          Det er noe som har preget Erling i lignende situasjoner, også langt høyere oppp i banen. Istedenfor å utfordre rommet og omsider skjære inn foran så venter man på medspillere og sjansen svinner hen. Manglende selvtillit, manglende plan.

                          Kommentar

                          • tilt
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2007
                            • 813

                            #53
                            Hjemme fra Åråsen. Dvs, jeg orker ikke gå hjem. Må bare sitte litt på en benk her. Helt tom. Hvordan dette laget skal unngå å rykke ned kan jeg ikke se.

                            Mot Stabæk må ihvertfall Erling spille spiss. Hvordan Malec ble på banen i 90 min er uforståelig.

                            Og dere "supportere" som sloss med hverandre foran unger og media. Skam dere. Herregud vi er en klubb i oppløsning.

                            Trist nå.
                            livet er en gamp for de som ikke kan si k
                            https://twitter.com/#!/KjetiI

                            Kommentar

                            • Fredenburg91
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2013
                              • 377

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av tilt

                              Og dere "supportere" som sloss med hverandre foran unger og media. Skam dere. Herregud vi er en klubb i oppløsning.
                              Snakk om en håndfull komplette tullinger som sto og skjelte ut først Jradi, så Erling, og til slutt Origi. Jeg forstår godt de som reagerte mot særlig han ene som var oppi trynet på Erling (og som fikk tilsvar fra en tydelig irritert Knudtzon). Jeg klarte bare så vidt å holde kjeft sjøl. Så tøff som yppa til juling..
                              Ingen mener vel at spillerne har gjort en god nok jobb denna sesongen (for ikke å snakke om trener, støtteapparat og styre), men å gå til verbalt angrep på spillerne nå vil ikke hjelpe en dritt. Vi har de spillerne vi har - det er de som må gjøre jobben med å redde oss fra nedrykk. Da er det bare destruktivt å bidra til å senke moralen enda mer med sånn idiotoppførsel fra enkelte fra Ultras i dag. Rett heller vreden mot styret og Owe Halvorsen, tross alt de som venta til det var for seint før de tok grep.

                              Jeg har begynt prosessen med å overbevise meg selv om at LSK nå er et Oboslag. Det smerter meg mer enn det jeg kan sette ord på. Jeg var likevel innstilt på å støtte klubben i dag, og gjorde det lenge med sang og klapp. Men, lufta gikk ut av meg da forsangeren sa nettopp det at vi har rykka ned, men vi skal gå ned med stil. Sorry, men det irriterte meg såpass at jeg ikke orka mer (jeg og andre ropte at "vi skal ikke ned!", men det hjalp lite). Det beste vi kan håpe på nå er kvalikk, men det ser også vanskelig ut når neste kamp er mot det laget vi må ta flere poeng enn for å klare kvalikkplassen.
                              ---------------------------------------------------------------------
                              Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
                              Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
                              ---------------------------------------------------------------------

                              Kommentar

                              • Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3500

                                #55
                                Dette er rett og slett krise. Vi kan altså ligge fire poeng bak kvalikk etter morgendagen.
                                Kampen i dag var forøvrig helt grei. Ikke mye nytt fra det vi har sett under Runar K, men noen små forbedringer kunne man i alle fall se.

                                1. Tydelige og innøvde bevegelser foran mål når vi er i innleggsposisjon. Dessverre var innleggene for dårlige, og ble sjelden slått fra idealposisjoner. Ser også litt mer "trøkk" i boksen, men det er nok litt drevet fram av et trenerbytte og inngangen til kampen enn at man skal gi Erlandsen æren for det i seg selv.

                                2. Tydeligere hva vi ønsker å oppnå defensivt når vi ligger etablert og forsvarer oss. Sogndal skaper sjelden problemer der, men det har heller ikke vært det største problemet tidligere heller.

                                3. Den kanskje mest tydelige forandringen er at vi er mer riktig posisjonert for å fange opp nedfallsfrukt. Det gjør at det i det minste er noe mening bak kælkingen til tider, og at vi har en plan for hvordan vi skal få noe ut av det. De første 20-25 minuttene er dette med på å skape et trykk på Sogndal. Ikke min stil, men i alle fall et sjumilssteg kontra under RK, der alt var overlatt til tilfeldighetene.

                                Ellers ser man at det er veldig "back to basic" med enkle løsninger over alt. Et spark bak under press, fokus på andreballer, trøkk i dueller, bruke tid på dødballer og avslutte angrepene sine.

                                I dag hadde jeg virkelig tro på seier, men vi er dessverre ikke gode nok i de avgjørende situasjonene til å ta ledelsen når vi har taket på kampen. I tillegg er vi som under RK for dårlige i omstillingene mellom angrep og forsvar, og der blir vi straffet i dag også.

                                Hadde Erlandsen kommet inn noen uker tidligere med et litt annet utgangspunkt enn dette, så er jeg helt sikker på at disse enkle grepene kunne sikret oss fornyet plass i Tippeligaen. Dessverre blir han kastet rett ut i en "vinn eller forsvinn" kamp der utfallet ble noe preget av en utvisning og de vanlige tilfeldighetene man ser i fotballen. Problemet er bare at dette kan medføre at vi må ta fire poeng mer enn lagene foran oss på tabellen på de neste fem kampene. Det kan bli i overkant tøft å gjøre noe med på så kort tid.

                                Kommentar

                                • runarM
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2004
                                  • 565

                                  #56
                                  Jepp. Dette er OH og resten av det evneveike styret sin fortjeneste. At man valgte å fortsette med RK før landslagspausen er uforståelig.
                                  runarM

                                  Kommentar

                                  • zkinny
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2012
                                    • 322

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av tilt
                                    Hjemme fra Åråsen. Dvs, jeg orker ikke gå hjem. Må bare sitte litt på en benk her. Helt tom. Hvordan dette laget skal unngå å rykke ned kan jeg ikke se.

                                    Mot Stabæk må ihvertfall Erling spille spiss. Hvordan Malec ble på banen i 90 min er uforståelig.

                                    Og dere "supportere" som sloss med hverandre foran unger og media. Skam dere. Herregud vi er en klubb i oppløsning.

                                    Trist nå.
                                    Erling som spiss?? Herregud jeg dauer av latter....

                                    Kommentar

                                    • Kroktåa
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2015
                                      • 2939

                                      #58
                                      Dere er komiske. Her leites det like velvillig etter positive trekk, som det ble lett med lys og lykte etter ting å henge ut TK for da han var ansvarlig. Nei, det var null tydelige og innøvde trekk foran mål da vi var i innleggsposisjon. Veldig ofte løp både Malec og Gary måt den første stolpen, på linje (så dybden blei borte), eller begge havnet på bakerste. Minst to innlegg fra god posisjon ble slått inn på første stolpe, der det bare var saftpressere, og ved to andre anledninger dalte ballen ned på bakerste da alle hadde klumpet seg sammen på første.

                                      Banespillet i denne kampen var dessverre like ille som under Runar på sitt verste. Null plan, og spillerne løp i beina på hverandre. Men jeg hadde heller ikke forventet at Erlandsen skulle ha greid å sette et tydelig spillemønster på kun ei uke. Men her så det nesten ut som om de ikke hadde øvd på noe som helst. Defensivt er jeg enig io at det var litt mer form på laget enn de siste ukene, men så var tydeligvisa ikke saftpresserne kommet for å gjøre stort mer enn å parkere bussen og drøye tida.

                                      Bare innsatsen var bedre i denne kampen, enn under de verste tidligere i år (Tromsø og Stabæk på Åråsen).. I 75 minutter.

                                      Jeg tvilte på Erlandsen som riktig løsning på den sportslige krisa, og blei ikke overbevist av denne kampen. Nå brenner det virkelig på kjøkkenet, og Stabæk-kampen neste uke blir fullstendig avgjørende. Vinner vi ikke den, er det bare teoretisk matematikk som kan redde oss.


                                      Kommentar

                                      • OlaG
                                        Oversetterdrone
                                        Myklebust Light
                                        • May 2008
                                        • 912

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av tilt
                                        Og dere "supportere" som sloss med hverandre foran unger og media. Skam dere. Herregud vi er en klubb i oppløsning.
                                        Shout out også til kjøtthuene som først sto og slang dritt til egne spillere høyt oppe på Felt C, og så klikka på forsangerne når de dro i gang spillersanger for å overdøve dem. I tilfelle dere ikke skjønner det: de spillerne skal spille neste kamp også. Å bryte de ned mentalt hjelper ikke. Men jeg antar at for noen er det viktigere å få være sint enn å prøve å gjøre det lille en supporter kan gjøre for å unngå det.


                                        Og ja, "tom" er ordet.Sitter og håper på en livline fra søpla, men de ser ut til å være vaksinert mot scoring i dag. De skal ha Stabæk neste hjemmekamp også, så det er vel bare å forvente at de taper der også, og så vinner mot oss. Er tungt nå for tiden :/

                                        Kommentar

                                        • G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3210

                                          #60
                                          ALLE spillere leverte langt bedre enn de hjernedøde tullingene som stod igjen og skjelte ut to av de som jobbet desidert hardest i dag (Jradi og Erling) og han som mer enn noe annet trenger å få tilbake selvtilliten (Origi)

                                          Det var heldigvis ikke mange av dere - men de det gjelder gjør meg skamfull over å være LSK-supporter.

                                          Finnes det noe reglement som kan holde pakket unna Åråsen neste gang?

                                          Kommentar

                                          Working...