Kamptråd: Lillestrøm - Sogndal, søndag 25. september kl 15:30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • tilt
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2007
    • 813

    #61
    Opprinnelig skrevet av zkinny

    Erling som spiss?? Herregud jeg dauer av latter....
    Ja le alt du vil, men innsatsen og formen til Malec er ubrukelig i den situasjonen vi er i nå. Vi må ha spillere som evner å sette press på motstanderne.

    Erling vant vel 5 ganger så mange hodedueller (og dueller) som Malec i dag.

    Jeg vil se Erling og Gary Martin som spisser, og Jradi og Martin / Rindarøy på kantene.
    livet er en gamp for de som ikke kan si k
    https://twitter.com/#!/KjetiI

    Kommentar

    • Arild Myklebust
      Medlem
      Hoffnarr
      • May 2010
      • 43

      #62
      Nå må vi roe ned litt her. Jeg veit ikke hva som skjedde, var på dassen og kom ut til krangling både her og der. Men folkens : Vi er på vei til å rykke ned og da kommer følelsene ut. Noen er supernegative, noen vil støtte hele tida og noen ( mange) er midt i mellom. Når 12-1300 skal ut fra feltet samtidig og får den ELENDIGE kampen midt i trynet, blir noen hissige og frustrerte, hadde vært rart uten noe reaksjoner. Mange som jeg møtte i Lillestrøm var mye roligere på puben enn på stadion. Trur vi må ta det på følelseskontoen, hive det av oss og komme oss videre.

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        #63
        Opprinnelig skrevet av Kroktåa
        Banespillet i denne kampen var dessverre like ille som under Runar på sitt verste. Null plan, og spillerne løp i beina på hverandre. Men jeg hadde heller ikke forventet at Erlandsen skulle ha greid å sette et tydelig spillemønster på kun ei uke. Men her så det nesten ut som om de ikke hadde øvd på noe som helst. Defensivt er jeg enig io at det var litt mer form på laget enn de siste ukene, men så var tydeligvisa ikke saftpresserne kommet for å gjøre stort mer enn å parkere bussen og drøye tida.
        Jeg synes vi var mer aggressive i gjenvinningfasen på motstanders banehalvdel enn hva vi har vært tidligere - spesielt i første omgang. Utrolig at vi ikke setter en kasse med det trykket vi til tider hadde mot Sogndal. I andre omgang synes jeg vi faller tilbake til gammelt nivå og er betydelig svakere. Kampforløpet som sådan minner jo mye om de to foregående kampene - vi har en del sjanser, men klarer ikke å sette dem. Supplert med noen tabber bakover får vi flere i sekken enn vi setter selv. I dag kanskje enda mer ekstremt enn mot Odd og Tromsø, Sogndal hadde vel knapt noe som helst utenom måla i dag.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • Kroktåa
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2015
          • 2939

          #64
          Opprinnelig skrevet av Fugl1120

          Jeg synes vi var mer aggressive i gjenvinningfasen på motstanders banehalvdel enn hva vi har vært tidligere - spesielt i første omgang. Utrolig at vi ikke setter en kasse med det trykket vi til tider hadde mot Sogndal. I andre omgang synes jeg vi faller tilbake til gammelt nivå og er betydelig svakere. Kampforløpet som sådan minner jo mye om de to foregående kampene - vi har en del sjanser, men klarer ikke å sette dem. Supplert med noen tabber bakover får vi flere i sekken enn vi setter selv. I dag kanskje enda mer ekstremt enn mot Odd og Tromsø, Sogndal hadde vel knapt noe som helst utenom måla i dag.
          Javisst var vi aggressive i gjenvinningsfasen i perioder - spesielt de første femten minuttene. Det er det samme som jeg skriver. Men noe offensivt spillemønster hadde vi ikke. Det var totalt fraværende i nitti minutter. Like elendig som så alt for ofte under RK den siste tida. Men det hadde antakelig vært å tro på julenissen å vente noe annet av de samme spillerne på tampen av sesongen. Nå håper jeg bare at de tar med seg den samme aggressiviteten inn i de siste kampene. Det eneste vi kan håpe på, er at ballen plutselig spretter vår vei og at det blir stang-inn i stedet for stang-ut ved avgjørende anledninger. Og så må vi for guds skyld legge av oss juniorfeilene, som er i ferd med å felle oss denne sesongen.

          Malec kan de bare sende hjem igjen med en gang. Han har dessverre vist nada i de alt for mange minuttene han har fått på banen. Gary er litt opp og ned, i dag for det meste ned, dessverre.

          Kommentar

          • tilt
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Apr 2007
            • 813

            #65
            Jeg sto midt oppi det, og fikk med meg beefen mellom noen høyt oppe på C feltet og en av forsangerne. Og så blanda flere seg inn og baska løs på hverandre så en haug med vakter måtte løpe opp og skille folk fra hverandre. Hvis ikke dere har fått det med dere, vi holder vi med samme lag!
            Voksne menn som driter seg ut foran unger og media.
            Herregud så flaut.

            Nå er det 5 kamper igjen. Vi må ha minst 10 poeng. Hvordan vet jeg ikke, men å sloss og krangle internt fører ikke noe godt med seg.

            Taper Stabæk eller spiller uavgjort i morgen har vi en sjans på kvalikplassen. Da må vi stå samla og fylle borteseksjonen på Nadderud, støtte spillerne og hverandre.
            livet er en gamp for de som ikke kan si k
            https://twitter.com/#!/KjetiI

            Kommentar

            • Jeffers
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Aug 2005
              • 186

              #66
              Til de snømenn det måtte angå;

              Etter tumultene på tribunen i dag, valgte enkelte å la det gå utover en kameramann fra TV2 som hadde fulgt maskottene fra LSK Kobra gjennom hele kampen.

              FOR EN YNKELIG PATETISK GJENG MED FISERINGER DERE ER SOM STÅR Å PEKER I RETNING AV FJORTEN 5-6 ÅR GAMLE LSK-GUTTER OG PIPER OG HAR DERE!

              Fatter dere hva slags oppfatning disse unga får av dere og det å være på Åråsen!? Dette er ekte Lillestrøm-gutter som har blødd for drakta gjennom hele 6-årsserien og hadde hatt en kjempefin dag på Åråsen (tross tapet) inntil mange av de trodde dere vendte deres vrede mot dem.

              Så er det sagt.

              Resten av dere er jeg glad i <3

              Lars Wilhelmsen
              Årgangsansvarlig LSK UA 2010-kullet
              Last edited by Jeffers; 25.09.2016, 21:00.
              Votis subscribunt fata secundis

              Kommentar

              • tilt
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2007
                • 813

                #67
                Og Edvardsen er faen meg en psykopat. Godt mulig han har rett til å ta avgjørelsen på den måten han gjør, men å posere sånn her i VG etter kampslutt er så lite dommeraktig som man kan fremstå. Et annet poeng er jo at Kippe nå får karantene, en av de viktigste spillerne vi trenger for å spille Erlandsen fotball, med stopperne opp på dødball mm. Hva Kippe kunne ha utrettet av trøbbel mot slutten blir jo også bare spekulasjoner men i min bok hadde han uten tvil vært viktig.

                livet er en gamp for de som ikke kan si k
                https://twitter.com/#!/KjetiI

                Kommentar

                • HolterKanaris
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 1603

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av tilt
                  Og Edvardsen er faen meg en psykopat. Godt mulig han har rett til å ta avgjørelsen på den måten han gjør, men å posere sånn her i VG etter kampslutt er så lite dommeraktig som man kan fremstå. Et annet poeng er jo at Kippe nå får karantene, en av de viktigste spillerne vi trenger for å spille Erlandsen fotball, med stopperne opp på dødball mm. Hva Kippe kunne ha utrettet av trøbbel mot slutten blir jo også bare spekulasjoner men i min bok hadde han uten tvil vært viktig.

                  http://www.vg.no/sport/fotball/tippe...en/a/23803533/
                  For å si det sånn; Jeg har sendt e-post til dommersjef Hauge OG til Edvartsen. Det her er nødt til å få etterspill! Er endelig bevist at dommer(e) er forutinntatt i sitt inntrykk av Lillestrøm Sportsklubb. Edvartsen kan ALDRI dømme LSK igjen...
                  ***Større baller enn vett***

                  Kommentar

                  • Serbern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 5496

                    #69
                    Han sier at de mener det er Kippe som skal ha rødt, men på tv ser man da klart og tydelig at han først viser det røde til Amundsen?

                    Kommentar

                    • tilt
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2007
                      • 813

                      #70
                      Her er det er jo tydelig at Edvardsen ikke har en anelse om hva han gjør i øyeblikket og så konstruerer forklaringen i etterkant.
                      livet er en gamp for de som ikke kan si k
                      https://twitter.com/#!/KjetiI

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3210

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av Arild Myklebust
                        Nå må vi roe ned litt her. Jeg veit ikke hva som skjedde, var på dassen og kom ut til krangling både her og der. Men folkens : Vi er på vei til å rykke ned og da kommer følelsene ut. Noen er supernegative, noen vil støtte hele tida og noen ( mange) er midt i mellom. Når 12-1300 skal ut fra feltet samtidig og får den ELENDIGE kampen midt i trynet, blir noen hissige og frustrerte, hadde vært rart uten noe reaksjoner. Mange som jeg møtte i Lillestrøm var mye roligere på puben enn på stadion. Trur vi må ta det på følelseskontoen, hive det av oss og komme oss videre.
                        Nei og atter nei. Ingen grunn til å bagatellisere eller forstå i hjel denne situasjonen. Her er det voksne folk som oppfører seg som amøber, og hvis den tause majoriteten aksepterer det ("hiver det av oss og kommer oss videre") - så vil disse tullingene tømme Åråsen raskere enn det svakt spill og dårlige resultater vil gjøre.

                        Jeg var lenge stolt av oss på tribunen i dag, hvordan vi stod med rak rygg og sang for laget midt i all motgangen. Og så bestemmer noen få seg for å ødelegge alt. Det er faen meg ikke greit.

                        Kommentar

                        • Arild Myklebust
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • May 2010
                          • 43

                          #72
                          Hvis du kjenner meg veit du at jeg ikke lett tar lett på sånne ting. Mitt poeng er at de det gjelder SNAKKER sammen i uka som kommer og får dette ut av verden FØR neste kamp. Det var tre store krangler om mye av det samma på RBK-kampen. Alle seks kranglefantene blei venner og fant ut at dette ikke var deres beste øyeblikk. Vi kan rykke ned, det unnskylder ikke alt, men noe får utløp på en sånn kamp. Vær voksen, snakk sammen, bli venner og støtt fugla. Det er ikke å ta lett på det, men at man i stedet kommuniserer. Kjefting på unger er jo selvsagt ikke greit, men det var vel en annen situasjon.

                          Kommentar

                          • forzafugla!
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2008
                            • 461

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av tilt
                            Og Edvardsen er faen meg en psykopat. Godt mulig han har rett til å ta avgjørelsen på den måten han gjør, men å posere sånn her i VG etter kampslutt er så lite dommeraktig som man kan fremstå. Et annet poeng er jo at Kippe nå får karantene, en av de viktigste spillerne vi trenger for å spille Erlandsen fotball, med stopperne opp på dødball mm. Hva Kippe kunne ha utrettet av trøbbel mot slutten blir jo også bare spekulasjoner men i min bok hadde han uten tvil vært viktig.

                            http://www.vg.no/sport/fotball/tippe...en/a/23803533/
                            I tillegg kommer han med nedsettende karakteristikker om klubben. Håper dette taes videre så løgneren blir straffet.

                            Kommentar

                            • tilt
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2007
                              • 813

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av G-Man

                              Nei og atter nei. Ingen grunn til å bagatellisere eller forstå i hjel denne situasjonen. Her er det voksne folk som oppfører seg som amøber, og hvis den tause majoriteten aksepterer det ("hiver det av oss og kommer oss videre") - så vil disse tullingene tømme Åråsen raskere enn det svakt spill og dårlige resultater vil gjøre.

                              Jeg var lenge stolt av oss på tribunen i dag, hvordan vi stod med rak rygg og sang for laget midt i all motgangen. Og så bestemmer noen få seg for å ødelegge alt. Det er faen meg ikke greit.
                              Kunne ikke sagt det bedre. Helt enig.
                              livet er en gamp for de som ikke kan si k
                              https://twitter.com/#!/KjetiI

                              Kommentar

                              • LS89
                                Kamptrådkongen
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2013
                                • 3388

                                #75
                                "To treige spillere" (ref. Kippe og Amundsen) og "kynismen lever" sitat; Edvartsen. Må få etterspill.

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4384

                                  #76
                                  Jævlig skuffa etter kampen i dag. Når det står så sinnssykt mye på spill så forventer jeg at det legges ned en større jobb enn det som ble vist her i dag. Fremover var det ganske dårlig bortsett fra et par perioder med bra trøkk i 1.omgang. Bakover var det ganske solid og det var kanskje der vi så det største fremskrittet. Frem til SKM's hjerneblødning så følte jeg vi hadde full kontroll uten å skape så mye selv. Etter 0-1 og spesielt 1-2 er jeg jævlig skuffa over spillera. Samtlige mann ga fullstendig opp. Ingen ville ha ballen. Kula ble kælka 40 meter frem på en Malec som aldri vant en duell. Skjønner at det er tungt å spille med 10 mann, men da må man for hælvete gi mer enn det vi så her.
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • Oldtimer
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2011
                                    • 316

                                    #77
                                    Fint vær. fin matte. kjempestemning og sågar PROGRAM, synd at vi da mangler det viktigste, SEIER!

                                    Det skyldes ikke bare enkelttabber,selv om de er håpløse, men mer generell udyktighet.

                                    Ikke kompetent til å bedømme de enkelte, men synes Mathews er positiv, ikke minst teknisk, mens synes lange Malec sliter, vant han en hodeduell?

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9464

                                      #78
                                      Å få endra noe rundt utvisninga er det bare å glemme.

                                      Edvartsen er en luring og har "belegg" for alle påstandene sine mens Sportsklubbens menn framstår som desperate sutrenisser for alle andre enn de med gule briller.

                                      Hadde bare Amundsen (og Kippe) lagt seg på den chille linja hadde vi "vunnet" den her, men når Marius Amundsen i affekt rett etter kamp lirer av seg at det ikke var straffe en gang(!!!), da er slaget tapt.

                                      Kommentar

                                      • Bukkenbruse
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2008
                                        • 515

                                        #79
                                        De som mener at det ikke var noe fremgang, de deler jeg definitivt ikke synet til.

                                        Erlandsen har på under en uke definitivt strammet opp det defensive. Sogndal skaper vel 1? målsjanse i hele kampen. Forsvarsspillet er primitivt, men luker i hvert fall bort mye av grunnen til at vi har tapt kamper før i år. Hadde SKM klart å holde seg til instruksjonene i 90 minutter hadde vi ikke tapt denne kampen, er man under press skal ballen langt bort fra farlig sone - det forstod han dessverre ikke i mer enn 1,5 omgang.

                                        Jeg er stor tilhenger av at vi stiller opp på kast og frispark. Ser man kampen om igjen (noe jeg har gjort nå), ser man at vi skaper faktisk en del småsjanser og noen store sjanser (stolpe og tverrligger) etter dødballer. Dette er resepten for et lag i desperat poengnød og med begrenset tid til å spille inn et offensivt mønster. Så noen tilløp til innøvde løp også, men dette raknet helt utover i kampen etter hvert som vi ble mer slitne.

                                        Så til det negative:
                                        Skal Malec først være på banen må vi få mer bredde i spillet. Folk klager over at han er ræva og ja i dag er han ræva, men vi gjør han jo ræva med en plan som ikke passer han overhodet. Malec er faktisk en brukbar spiss i boks, men han må få innlegg fra siden!!! Fatter ikke at folk trenerne som bruker han forstår dette, har de ikke sett noen av kampene hans fra tiden i Slovakia? Få bredde i spillet, se et par kamper fra lag som Luton, Hamilton, Peterborough og se hvilke strategier de bruker for å skape gode innleggsposisjoner via bredde i spillet og bruk styrkene til fyren....eller sett han på benken.

                                        Hva skjer med at spillere ikke utfordrer når de kommer 1 mot 1 uten sikring. GM og EK hadde begge mulighetene uten å gripe de, burde være en obligatorisk instruks.

                                        Og helt tilslutt, jeg også reagerer sterkt på de idiotene som står og skriker til Jradi, Erling etc - fy faen for noen brødhuer dere fremstår som - latterlig oppførsel - vi er alle ekstremt skuffa - for i dag rykka vi faktisk ned - men å gå til angrep på spillerne sånn, de få som tok seg tid til å komme bort til oss - det er bare latterlig. Dra heller hjem til styrelederen og blås ut frustrasjonen der hvis impulskontrollen er så jævlig lav.

                                        Selv ikke med 6 poeng på de 2 neste tror jeg vi klarer oss nå, nå må klubben legge en strategi for fremtiden - lage en 10årsplan som går på spillestil og spilletyper man vil basere Lillestrøm SK på i fremtiden. Da kan vi være i toppen av norsk fotball igjen om 3-4 år, så svakt nivå er det i dette landet.

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3448

                                          #80
                                          Det blir dessverre ingen bredde i spillet med Jradi. Mannen har krittskrekk og oppholder seg lengst mulig fra sidelinjen. Han jobbet bedre defensivt i dag, men ferdighetene er ikke nok for Tippeligaen. Offensivt produserer han ikke nok til å veie opp for svakhetene.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...