Stabæk - Lillestrøm, lørdag 1. oktober kl 15:30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fredenburg91
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2013
    • 377

    #21
    Jeg skal mest sannsynlig til Nadderud, for hvorfor skal jeg slutte med å torturere meg sjøl nå..

    Origi

    Skogseid - Amundsen - Dickoh - Kind Mikalsen

    Jradi - Bonke - Mathew - Ofkir

    Malec - Knudtzon

    Jeg tror vel knapt at det laget der evner å vinne en fotballkamp lenger, men jeg håper de overrasker meg. Høye baller på Malec, som kan heade dem inn i bakrom, der lynspissen forhåpentligvis følger med. Jeg vil helst ikke ha Jradi på ving, da han blir altfor smal, men det får gå. Kolstad hadde også vært et alternativ. Ofkir kan skape farligheter helt på egenhånd. Det kan Mathew også, som burde være selvskreven sammen med Bonke. Jeg feller ingen tårer om Malo aldri spiller i LSK-drakta igjen.
    Gary Martin kan komme innpå i andre omgang, og forhåpentligvis bli en supersub. Rindarøy ble skada, så da håper jeg på Amundsen og Dickoh som stoppere. Skogseid er jeg også møkkalei, men ettersom geniet fra Island valgte å låne ut det eneste andre reelle alternativet til Ull/Kisa, så må han vel spille. Kind Mikalsen må droppe tabber som den mot Sogndal, men er ellers god.
    ---------------------------------------------------------------------
    Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
    Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
    ---------------------------------------------------------------------

    Kommentar

    • OlaG
      Oversetterdrone
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 913

      #22
      Opprinnelig skrevet av Fredenburg91
      Ofkir kan skape farligheter helt på egenhånd.
      Er han klar igjen til denne kampen?

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 4130

        #23
        Stabæk-leder gir Edvartsen full støtte

        Stabæks sportssjef Inge André Olsen er ikke imponert over «strutsetaktikken» til Lillestrøm-forsvarerne. Olsen berømmer derimot dommer Svein-Erik Edvartsen.


        Værsågod! Klarer de ikke å motivere seg til å slå Stabæk på lørdag etter dette feige angrepet fra den tidligere bedrageritiltalte Stabækpampen, klarer de aldri å slå noen som helst!

        Blårussen skal knuses!
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • Bondepunk
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • Nov 2015
          • 140

          #24
          Opprinnelig skrevet av Nordby-Kanaris

          Døvle er vel en av de første som fikk vite at det ikke funket, med tanke på at han var 4. dommer på Åråsen søndag.
          Kan skjønne hvorfor han holdt kjeft... Skulle vel vært fritatt fra å dømme LSK i all evighet, spør du meg...

          Kommentar

          • Canário
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1471

            #25
            Går Glimt-kampen på fredag mot et halvdaft Godset som planlagt (seier eller uavgjort), er dette siste sjanse. Tapes denne vil vi ligge syv poeng bak Stabæk og trolig fem eller syv poeng bak Glimt og røkla med fire kamper igjen. Uavgjort gir også liten gevinst på tabellen. Nå holder det heller ikke å spille slik fotball som vi har gjort på bortebane for å få med oss ett poeng heller, og som vi faktisk har fortsatt å videreføre på hjemmebane. Veldig skuffet over gløden mot Odd og Sogndal, det må være en annen mentalitet, press på ballfører og bevegelse når vi må ha tre poeng hjemme. I denne kampen vil jeg se en annen holdning - pluss en vilje i laget til faktisk å spille ballen til hverandre og ikke bare mæle opp og håpe på det beste.

            Pasningsspillet har jo blitt helt borte i høst? 1. omg mot Sogndal borte i mai toppet kanskje konturene av det fine pasningsspillet vi hadde i enkelte perioder i vår og i noen kamper spesielt i fjor høst. Da brukte vi kula, tok vare på kula, spilte rundt Sogndal og hadde en fin variasjon, noe som resulterte i deilige angrep og en fin 2-0-ledelse til pause. Fra kollapsen i 2. omg. og gjennom den mentale svikten som forsterket seg gjennom ferien og med diverse keeperbytter, har det bare gått rett nedover spillemessig. Gutta har det jo inne til å vise mye mer teknikk og ferdigheter enn de siste to månedene har vært eksempel på.

            Fryktelig vanskelig å bestemme hvem som skal spille på topp etter at Malec og Martin har spilt totalt fallitt som spisspar på hjemmebane, og levert maks til OK borte, men hvor det har vært tilgitt at laget ligger litt lenger bakpå, strammer inn og går for poeng (inntill nå). Nå som vi må vinne, bør vi ha en helt annen førsteforsvarerjobb i front som setter standarden for det kollektive presset enn det som ble vist i "må-vinne-kamper" mot Odd og Sogndal. Si hva som helst om F Gulbrandsen, men en spiller som han i front i de kampene hadde gjort seg jævlig bra i første pressledd for å stresse motstander til å gjøre feil, vinne andre baller og etablert seg opp på motstanders halvdel istedenfor det treige sirupspillet til Gary og Malec med tilsvarende fantasiløse grunnspillet bakfra. I tillegg skjer det jo ingenting rundt Malec av bevegelser, og sågar har det vært tilfeller av at de går i samme duell i stedenfor å strekke motstanderen. Samtidig har det også vært dårlig med å starte tidlig i 50/50-situasjoner der det kan komme en stuss.

            Derfor en nøtt å knekke om hvem som skal spille fremme, nesten så det er fristende å gå for en løsning med Knudtzon der fremme som strekker bakrommet (Gary gjorde dette i perioder bra i Stavanger, men etterpå har han av en eller annen grunn virket helt kraftløs og ufarlig) og med franske Martin som forhåpentligvis kan få plass til å frigjøre seg mellomrommet. Med to hardtarbeidende afrikanere sentral som kan komme etter å vinne andreballer med en bedre førsteforsvarerjobb i front. Mulig Malec og Knudzon også kunne fungert brukbart her, men Malec og Gary Martin vil jeg aldri se sammen igjen med det elendig presset de setter på motstanderens forsvar. Malec var jo stedvis helt andre steder enn inni i feltet eller som et oppspillspunkt også. Han var nede på midten, ute på siden og fra tribuneplass nærmest joggende sammen med Martin i mellom Sogndal-spillere som fikk lov til å se altfor gode ut med ball på bortebane (i likhet med Odd-spillerne) enn det de burde fått mulighet til (sjekk ballpossession i de kampene der - det står helt til stryk og gir også et bilde på hvorfor ettertrøkket ikke blir bedre).

            Viljen til å presse motstander som en enhet, komme på løp og bruke kula til å spille må være en helt annen nå. Å bli løpende imellom tapper energi det også, og er aldri oppskriften på tre poeng. Håper Keita i det minste er ute mot oss. Da er kanskje det farligste angrepsvåpenet til Stabæk tatt ut.

            Kommentar

            • Fredenburg91
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2013
              • 377

              #26
              Opprinnelig skrevet av OlaG
              Er han klar igjen til denne kampen?
              Ah.. det er jeg usikker på.
              ---------------------------------------------------------------------
              Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
              Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
              ---------------------------------------------------------------------

              Kommentar

              • Kroktåa
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2015
                • 2940

                #27
                Opprinnelig skrevet av Fredenburg91

                Ah.. det er jeg usikker på.
                Leste jeg et sted at Moa er ute resten av sesongen?

                Kommentar

                • alvar
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Dec 2005
                  • 100

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                  Leste jeg et sted at Moa er ute resten av sesongen?
                  Mener å huske at det ble sagt 4-6 uker.
                  Men nå finner jeg det ikke.

                  Kommentar

                  • LS89
                    Kamptrådkongen
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2013
                    • 3392

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av alvar

                    Mener å huske at det ble sagt 4-6 uker.
                    Men nå finner jeg det ikke.
                    Det ble sagt på RB-magasinet før Tromsø (?)-kampen tror jeg.

                    Kommentar

                    • Kroktåa
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2015
                      • 2940

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av alvar

                      Mener å huske at det ble sagt 4-6 uker.
                      Men nå finner jeg det ikke.
                      Ok. Tilbake kamprusten, kanskje til kampen på Ullevaal. Tror ikke vi skal ha for store forventninger til at han skal bli tungen på vektskålen i opprykkskampen for oss.

                      Kommentar

                      • _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4386

                        #31
                        Finnes det noe rettferdighet her i verden så stanger Marius Amundsen inn seiersmålet på lørdag.
                        ..................

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3500

                          #32
                          Jeg må ærlig talt si at Amundsen hadde vært et større tap i denne kampen hvis man ser på Stabæk sine styrker kontra Frode Kippe. Hadde vi møtt f.eks Odd Grenland med Occean på topp ville jeg tenkt annerledes. Jeg tror vi skal klare oss helt greit ut Kippe, selv om det naturligvis er trist for kapteinen å ikke kunne spille vår desidert viktigste fotballkamp i nyere tid.

                          Tror kampen blir helt jevn og det vil nok være små marginer som skiller lagene til slutt. En dødballscoring fra Amundsen kan definitivt være forskjellen.

                          Kommentar

                          • WAK
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 967

                            #33
                            Blir Lundemo eller Ofkir klare til denne kampen?

                            Kommentar

                            • lsktokvam
                              Seniormedlem
                              Forumsadist
                              • Jan 2013
                              • 108

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av WAK
                              Blir Lundemo eller Ofkir klare til denne kampen?
                              ingen av dem blir klare til kampen

                              Kommentar

                              • ulfpulf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 2506

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av WAK
                                Blir Lundemo eller Ofkir klare til denne kampen?
                                Jeg vet ikke noe om Ofkir, men i følge RB i dag ser Marius Lundemos situasjon bedre ut, men Erlandsen mener han er uaktuell mot Stabæk.

                                Kommentar

                                • tilt
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2007
                                  • 813

                                  #36
                                  Det eneste som er positivt for min del nå er jeg allerede mentalt har godtatt nedrykket. Songdalkampen var dråpen. Har ekstremt liten tro på seier.

                                  Spiller Malec mot Stabæk basert på hva han presterte mot Songdal skjønner jeg ingenting. Veik, treig, tung og ute av form.

                                  Det sagt tipper jeg Erlandsen vil ha han på banen. Og hvis han spiller så må man da for faen sette på kantspillere som kan slå innlegg.
                                  Hvis Rindarøy blir klar vil jeg se han og Martin på hver sin kant, afrikanerne i midten og Knutzone og Malec på topp. Hvis vi kjører med innoverkanter og skal kontre vil jeg egentlig ha Gary Martin og Zone på topp. Malec fikk ikke et eneste innlegg i boksen sist match (bortsett fra cornere og de begredelige lange innkastene). Mye av dette skyldtes jo også fordi han ikke var i boksen men rota rundt feilvendt ute på kanten, eller ikke var kjapp nok til å komme seg inn.

                                  Tror ikke det skjer da. Tipper det eneste som skjer er Dikcho inn for Kippe, og samme lag og game-plan.

                                  Ender med 2-1 tap pga personlige feil og dommeravgjørelser imot som det blir sutra og kjefta behørig for. Sorry jeg er så negativ men tror OBOS er klart allerede til helgen.
                                  Last edited by tilt; 29.09.2016, 21:49.
                                  livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                  https://twitter.com/#!/KjetiI

                                  Kommentar

                                  • alvar
                                    Seniormedlem
                                    Forumsadist
                                    • Dec 2005
                                    • 100

                                    #37
                                    Noen som vet hvordan det blir med gratisbillettene til bussen?
                                    Bestilte i går og fikk takk for bestilling men ingen billett.
                                    Er det bare å møtes opp?

                                    Kommentar

                                    • rælingen kanaris
                                      Kaptein Reketråler
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2005
                                      • 1446

                                      #38
                                      Ikke snakk om å sove noe særlig i natt, nei... Misunner de som ikke bryr seg om fotball
                                      Custodes
                                      I med og motgang

                                      Kommentar

                                      • kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2377

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av rælingen kanaris
                                        Ikke snakk om å sove noe særlig i natt, nei... Misunner de som ikke bryr seg om fotball
                                        Fy faen ... Bedre kunne du faen ikke sagt det

                                        Kommentar

                                        • fredpet76
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2004
                                          • 1258

                                          #40
                                          La alle guder være med oss i dag. Kom igjen fugla!

                                          Kommentar

                                          Working...