Kamptråd: Lillestrøm SK - Start, søndag 23.10.16, kl. 1800

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • scages
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 1292

Ikke første gang storm i et vannglass eskalerer til krigstyper i media. Dette var da ærligtalt ikke veldig dramatisk, men noe skal en jo skrive om. Er dette virkelig noe å lage noe stort baluba rundt? Antwi burde sette seg på første buss til Lurud, og supporteren burde kjøre en selvransakelse, noe han også har gjort. Han har beklaget sin idiotiske oppførsel og lagt seg flat og får sikkert sin fortjente reprimande. Let`s move on.

Kommentar

• joacim
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2009
      • 559

Opprinnelig skrevet av _Jonern

Denne fyren har reist landet rundt for å følge LSK i hele sesongen. Vært på de aller fleste både hjemme og borte. Hvem er du til å tildele andre tittelen "fans" eller ikke? Han sier jo definitivt ikke at det er greit så lenge man tar bota selv. Det er dine ord. Han sier han angrer på det han har gjort, og tar den straffen han måtte få. Pinlig å be medsupportere å brenne i helvete. Men du er vel kanskje feilfri, og har aldri gjort noe dumt i livet?
      Amen
      Styremedlem 2016

Kommentar

• DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 4366

Det er forstemmende å lese at flere av dere ikke i det hele tatt forstår alvoret i denne komplett idiotiske banestormingen. Konsekvensene for klubben kan, i verste fall, bli at vi rykker ned. Klubben er klar over at kampen fort kunne ha blitt stoppet og resultatet satt til 0-3. Det har skjedd ved flere tilfeller ved lignende hendelser.

Klubben er forberedt på en streng straff, men tror (og håper) at det ikke vil bli poengtrekk. Lauritsen håper at det heller ikke blir tomme tribuner mot Molde i det som kan bli en helt avgjørende kamp for LSKs fremtidige liv som toppklubb.

LSK har kontaktet Start og beklaget, noe denne feige banestormeren nekter å gjøre! LSK kommer til å sende boten de får til vedkommende og det vurderes om han skal bli utestengt på livstid.

Jeg håper Jonern og andre som eventuelt også kjenner denne kronidioten om å råde ham til å få hjelp for problemene sine. Han viser at han er grenseløst feig når han nekter å beklage ovenfor Start-spilleren og det er åpenbart at en person som "går i svart" for så lite er en tikkende bombe i samfunnet. Hva faen vil skje om denne ustabile figuren kommer opp i en liten konflikt i trafikken eller på gata?

Bruk hue!
        Elska þetta félag

Kommentar

• Gjest

Hvis banestormingen gir poengtrekk er banestormeren ansvarlig for 1 poeng, Bedritne prestasjoner og dårlig spill på banen er bakgrunnen for de øvrige 54 tapte poengene. Møkkaprestasjoner over tid er bakgrunnen for et eventuelt nedrykk!

Kommentar

• Kvalen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2006
            • 327

Opprinnelig skrevet av daf
            Hvis banestormingen gir poengtrekk er banestormeren ansvarlig for 1 poeng, Bedritne prestasjoner og dårlig spill på banen er bakgrunnen for de øvrige 54 tapte poengene. Møkkaprestasjoner over tid er bakgrunnen for et eventuelt nedrykk!
            Hvis LSK rykker ned som følge av et evnt poengtrekk, så blir poengtrekket en veldig vesentlig del av nedrykket..
            "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
            - Ivar Hoff

Kommentar

• G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3320

Opprinnelig skrevet av daf
              Kjenner at jeg savner tommel ned knappen...

Kommentar

• Serbern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 5496

Ikke det at jeg på noen som helst måte forsvarer fyren som hoppa over gjerdet, men det er å overdramatisere hvis noen tror at dette fører til poengtrekk. Bot ja, i verste fall avstengt felt mot Molde, men aldri i verden poengtrekk.

Kommentar

• LSKOG
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Oct 2005
                  • 131

Den som venter får se.
                  Får vi bot, OK så betaler han den + utestengelse i x år (livstid blir tullete). Gitt at han har økonomi til det. Personlig føler jeg meg jeg ikke trygg på at det blir så enkelt.
                  En annen faktor er at NFF fører regnskap på forseelser, så denne saken kan/vil føre til at LSK får en strengere straff ved neste korsvei.
                  Ut i fra artikkelen i RB ser det ut til at man må endre sikkerhetsrutiner foran feltet, dette vil trolig også koste klubben ekstra ressurser.

Kommentar

• LS89
                    Kamptrådkongen
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2013
                    • 3417

I landskampen Danmark - Sverige, som forøvrig var et mye mer brutalt angrep i form av slag mot dommer (?), så ble kampen stoppet og resultatet i ettertid satt til 0-3. Det samme skjedde i Allsvenskan i våres hvis jeg ikke tar helt feil, da en tilskuer løp og angrep en spiller. Et betydelig mer alvorlig tilfelle av vold. Kampen ble også her stoppet og resultatet satt til 0-3.

Vedkommende har i vårt tilfelle brutt retningslinjene, men i sett i lys av alvorlighetsgraden så bør ikke det kvalifisere mer enn en bot da det kun var en dytt og ikke noe slag, dette også gitt omstendighetene rundt feiringen av scoring foran motstanderens fans som jeg regner med utvalget selvsagt tar med i vurderingene.

Kampen i Sverige var blind vold uten hensikt. Landskampen var vel direkte rettet mot dommeren etter et straffespark som de følte var feil idømt, korriger meg hvis jeg tar feil - fritt etter hukommelsen.

Også i de tilfellet har det og kommet frem at begge var svært beruset når hendelsen inntraff. Vår mann var i (ref. RB) ikke beruset i så tilfellet.

Kommentar

• Serbern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 5496

Begge de kampene ble jo avbrutt, og ikke spilt ferdig, så det er stor forskjell der. Var det ikke en Celtic-supporter som "klaska" til Dida i en CL-kamp, hvor Dida til og med måtte bæres ut på båre (selv om han klart latet som). De spilte vel ferdig kampen, og Celtic vant hvis jeg husker rett.

Kommentar

• _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4400

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                        Det er forstemmende å lese at flere av dere ikke i det hele tatt forstår alvoret i denne komplett idiotiske banestormingen. Konsekvensene for klubben kan, i verste fall, bli at vi rykker ned. Klubben er klar over at kampen fort kunne ha blitt stoppet og resultatet satt til 0-3. Det har skjedd ved flere tilfeller ved lignende hendelser.

Klubben er forberedt på en streng straff, men tror (og håper) at det ikke vil bli poengtrekk. Lauritsen håper at det heller ikke blir tomme tribuner mot Molde i det som kan bli en helt avgjørende kamp for LSKs fremtidige liv som toppklubb.

LSK har kontaktet Start og beklaget, noe denne feige banestormeren nekter å gjøre! LSK kommer til å sende boten de får til vedkommende og det vurderes om han skal bli utestengt på livstid.

Jeg håper Jonern og andre som eventuelt også kjenner denne kronidioten om å råde ham til å få hjelp for problemene sine. Han viser at han er grenseløst feig når han nekter å beklage ovenfor Start-spilleren og det er åpenbart at en person som "går i svart" for så lite er en tikkende bombe i samfunnet. Hva faen vil skje om denne ustabile figuren kommer opp i en liten konflikt i trafikken eller på gata?

Bruk hue!
                        Synes nesten du fremstiller han som en vandrende drapsmann som når som helst kan ta livet av noen. Dette er definitivt ikke tilfelle, noe som gjenspeiler seg i at han ga spilleren en dytt og ikke tok rennafart og klinka til han. Hva er det han skal ha hjelp til? Slapp nå litt av. Det er en supporter som har gitt en spiller en dytt, men det får da være grenser for uthenging. Denne personen har levd i godt over 20 år uten å havne i konflikt i trafikken eller gata så jeg tror ikke du skal bekymre seg så veldig over akkurat det. Skjønner ikke hvorfor man skal trekke inn slike tåpelige ting i det hele tatt. Hva mener du egentlig om Eric Cantona som tok løpefart og sparka en supporter i ansiktet så tenna fløy? Eller personer som utøver blind og brutal vold hver eneste uke på byen? Sett ting litt i perspektiv her da.
                        ..................

Kommentar

• Xavi
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 1275

Hvis presedensen blir at klubben blir straffa for hva 1 person gjør, så er det fritt frem for enkelte å kle seg i motstanders drakt, kjøpe billettt på hjemmefeltet, å ta løpeturen ut på banen for å lage litt kvalm. Dermed straff til hjemmelaget.

Det får blir personlig straff til personen, å stoppe der. Hvis ikke får vi begynne med gjerder igjen.
                          Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                          Anders, Tidligere styremedlem KFL

Kommentar

• G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3320

Hva mener du egentlig om Eric Cantona som tok løpefart og sparka en supporter i ansiktet så tenna fløy? Eller personer som utøver blind og brutal vold hver eneste uke på byen?
                            Cantona = Klistre sprø, burde vært utestengt fra fotballen til evig tid. Voldsmenn på byen = minimum 2 års ubetinget fengsel. Dyttende supporter på Åråsen = 6 mnd utestengelse fra Åråsen og betale bot selv (forutsatt at ikke klubben får poengtrekk, da skal han henges).

Der har du min vurdering av straffenivå.

Kommentar

• DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 4366

Synes nesten du fremstiller han som en vandrende drapsmann som når som helst kan ta livet av noen. Dette er definitivt ikke tilfelle, noe som gjenspeiler seg i at han ga spilleren en dytt og ikke tok rennafart og klinka til han. Hva er det han skal ha hjelp til? Slapp nå litt av. Det er en supporter som har gitt en spiller en dytt, men det får da være grenser for uthenging. Denne personen har levd i godt over 20 år uten å havne i konflikt i trafikken eller gata så jeg tror ikke du skal bekymre seg så veldig over akkurat det. Skjønner ikke hvorfor man skal trekke inn slike tåpelige ting i det hele tatt. Hva mener du egentlig om Eric Cantona som tok løpefart og sparka en supporter i ansiktet så tenna fløy? Eller personer som utøver blind og brutal vold hver eneste uke på byen? Sett ting litt i perspektiv her da.
                              Jeg synes ikke Erik Cantona har noe med denne saken å gjøre. Men jeg har på følelsen av at du ikke helt forstår hvor alvorlig dette kunne ha blitt for klubben. Så er det jo lett å unnskylde en person man kjenner som en ålright fyr i andre sammenhenger. Det er helt forståelig og menneskelig. At du kaller det tåpelig å stille spørsmål ved evnen til å legge bånd på seg hos en person som gjør noe slikt, får stå for din regning. Jeg håper selvsagt at din vurdering er korrekt, både for hans del og for alle oss andres. Jeg vil uansett tro han har fått seg en grundig lærepenge.

Det er ingen tvil om at handlingen til Dennis Antwi var idiotisk og at det var foranledningen til det som fulgte. Når det først hadde skjedd, tror jeg vi skal være glade for at Dennis ikke overspilte og for eksempel rullet rundt og holdt seg til ansiktet. Jeg tror det finnes spillere i TL som ville ha gjort nettopp det for å gjøre situasjonen enda verre. Da tror jeg sjansen for at dommeren hadde stoppet kampen ville ha vært mye større. En liten honnør til de andre Start-spillerne som kom til for at de, såvidt jeg har fått med meg, bidro til å roe situasjonen i stedet for å prøve å eskalere den.

Jeg tror ikke vi blir trukket poeng for dette. Jeg håper vi heller ikke må spille for tomme tribuner mot Molde. Jeg er heller ikke av den oppfatning at han (banestormeren) burde stå frem med navn og bilde - det vil for mange være en for stor belastning, også for familien. Men jeg synes han burde ha vært voksen nok til å ta kontakt med Start og Dennis Antwi og legge seg flat og be om unnskyldning også til dem. Når han ikke vil gjøre det, fordi "han føler at Antwi ikke har beklaget godt nok", oppfatter i alle fall jeg det som at han fortsatt ikke har forstått alvoret i det han gjorde. Vi vil nok ikke få noen mildere straff uansett, men som et bidrag til å roe gemyttene og kanskje gjøre domsutvalget i NFF og resten av fotball-Norge litt mildere innstilt, tror jeg det hadde vært lurt.
                              Elska þetta félag

Kommentar

• _Jonern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 4400

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

Jeg synes ikke Erik Cantona har noe med denne saken å gjøre. Men jeg har på følelsen av at du ikke helt forstår hvor alvorlig dette kunne ha blitt for klubben. Så er det jo lett å unnskylde en person man kjenner som en ålright fyr i andre sammenhenger. Det er helt forståelig og menneskelig. At du kaller det tåpelig å stille spørsmål ved evnen til å legge bånd på seg hos en person som gjør noe slikt, får stå for din regning. Jeg håper selvsagt at din vurdering er korrekt, både for hans del og for alle oss andres. Jeg vil uansett tro han har fått seg en grundig lærepenge.

Det er ingen tvil om at handlingen til Dennis Antwi var idiotisk og at det var foranledningen til det som fulgte. Når det først hadde skjedd, tror jeg vi skal være glade for at Dennis ikke overspilte og for eksempel rullet rundt og holdt seg til ansiktet. Jeg tror det finnes spillere i TL som ville ha gjort nettopp det for å gjøre situasjonen enda verre. Da tror jeg sjansen for at dommeren hadde stoppet kampen ville ha vært mye større. En liten honnør til de andre Start-spillerne som kom til for at de, såvidt jeg har fått med meg, bidro til å roe situasjonen i stedet for å prøve å eskalere den.

Jeg tror ikke vi blir trukket poeng for dette. Jeg håper vi heller ikke må spille for tomme tribuner mot Molde. Jeg er heller ikke av den oppfatning at han (banestormeren) burde stå frem med navn og bilde - det vil for mange være en for stor belastning, også for familien. Men jeg synes han burde ha vært voksen nok til å ta kontakt med Start og Dennis Antwi og legge seg flat og be om unnskyldning også til dem. Når han ikke vil gjøre det, fordi "han føler at Antwi ikke har beklaget godt nok", oppfatter i alle fall jeg det som at han fortsatt ikke har forstått alvoret i det han gjorde. Vi vil nok ikke få noen mildere straff uansett, men som et bidrag til å roe gemyttene og kanskje gjøre domsutvalget i NFF og resten av fotball-Norge litt mildere innstilt, tror jeg det hadde vært lurt.
                                Synes du har et ålreit syn på saken her
                                ..................

Kommentar

• HolterKanaris
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 1603

Fy faen for en sutrete pysegjeng som sitter her inne. Og for såvidt media, dommere og eksperter som uttaler seg for øvrig.

For litt over en uke siden var det Bajen-Djurgården derby. Der oppstod det fullstendig kaos med kasting av pro og slåsskamper mellom politi og supportere. Kampen ble midlertidig stoppet og ble spilt ferdig ca 30 minutter senere.

Her på berget vurderer dommeren å stoppe kampen og sette resultatet til 0-3 fordi 1 (EN!) supporter lot seg provosere akkurat et hakk for mye og dyttet en spiller på motstanderlaget...

Ikke bare er vi verdens jævligste PK-land, vi er faen meg de største moralvokterne og pysene også! Er det rart man hater nordmenn?!
                                  ***Større baller enn vett***

Kommentar

• LasseN
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2005
                                    • 1610

Jeg minner om at NFF _har_ trekt oss for poeng i en annen sammenheng. Og vi har x antall bøter pga tribunepyro. Så hva den gjengen der kan finne på som straff...vel, jeg håper på at det bare blir bot.
                                    LasseN

Kommentar

• Kvalen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 327

Noen som vet når avgjørelsen tas?
                                      "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
                                      - Ivar Hoff

Kommentar

• knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9568

Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                        Fy faen for en sutrete pysegjeng som sitter her inne. Og for såvidt media, dommere og eksperter som uttaler seg for øvrig.

For litt over en uke siden var det Bajen-Djurgården derby. Der oppstod det fullstendig kaos med kasting av pro og slåsskamper mellom politi og supportere. Kampen ble midlertidig stoppet og ble spilt ferdig ca 30 minutter senere.

Her på berget vurderer dommeren å stoppe kampen og sette resultatet til 0-3 fordi 1 (EN!) supporter lot seg provosere akkurat et hakk for mye og dyttet en spiller på motstanderlaget...

Ikke bare er vi verdens jævligste PK-land, vi er faen meg de største moralvokterne og pysene også! Er det rart man hater nordmenn?!
                                        Snørr og barter. Skill dem.

Supportere skal ikke ut på banen å røre spillere.

Eller?

Kommentar

• Fugl1120
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 3528

Opprinnelig skrevet av HolterKanaris

Har det blitt sagt noe som helst sted at NFF vurderer å trekke oss for poeng? Bortsett fra synsere her inne har jeg ikke sett NFF uttale seg om det overhodet. Det naturlige utfallet er at klubben får en bot for manglende sikkerhet som videresendes til den skyldige, hverken mer eller mindre. Det vil skape fullstendig rabalder om NFF skulle finne på å sende oss ned ved poengtrekk for en slik hendelse, ikke var den spesielt alvorlig heller. KFL har utgjort større skade med kasting av lightere tidligere feks., uten at det har medført poengtrekk.

Så skulle man kanskje vurdert av Start/Antwi også skulle bli straffet med en bot. I sin tid fikk vel Gary Neville £10.000 i bot for å feire foran Liverpool-supporterne, stort mer provoserende feiring enn Antwi gjorde her skal vel godt gjøres.

Lauken er vår venn!

Kommentar

Working...