Budsjettet for 2017

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Frode D. Homb
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 982

    Budsjettet for 2017

    Får ikke opp den gamle tråden om Sportsklubbens økonomiske status, så flytt gjerne innlegget inn i den når den tid kommer. Men på LSK-studio til RB.no sa journalisten Sødal fra Romerikes Blad at vi må kutte fra 5-7 millioner på budsjettet neste år sammenliknet med budsjettet i år. Det meste av kuttene må komme på Sport. Så det er bra vi ikke rykka ned.
  • forzafugla!
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2008
    • 461

    #2
    Ble veldig overraska når jeg hørte at vi måtte kutte såpass mye når jeg så studio Åråsen igår. Er det pga dårlige resultater man ligger såpass dårlig an?

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9458

      #3
      Opprinnelig skrevet av forzafugla!
      Ble veldig overraska når jeg hørte at vi måtte kutte såpass mye når jeg så studio Åråsen igår. Er det pga dårlige resultater man ligger såpass dårlig an?
      Mesteparten tenker jeg (halvparten serie + noen mill på køppen(?)).

      Ønsketenkning i budsjett er kjipt opplegg.

      Kommentar

      • andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

        #4
        På tide å begynne å skrive budsjett som holder noenlunde selv om resultatene svikter. Føles som vi er her hvert eneste år. Når skal folk lære egentlig? Greit nok å sette seg grandiose mål som man ikke kommer til å nå, om utgiftene dine er langt lavere. I vårt tilfelle føles det som vi strekker strikken hvert eneste år, og legger opp til å bruke hver eneste krone av inntektene. Det er jo amatørmessig. Vi har altså en ledelse som svikter på den sportslige kompetansen, samtidig som de også bommer grovt på bedriftsøkonomi. I tillegg er de heller ikke veldig in touch med folk på Romerike. Alt fra pokemon-catching på kamp til en SoMe-strategi som får Donald Trump til å rødme. I fullt alvor: Vi kunne like gjerne latt forumet styre klubben. Bare å sette opp Polls for alt fra budsjettering til laguttak.
        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7085

          #5
          Hvis det meste skal tas fra sport har vi problemer. Hva skal vi gjøre, ha en a-stall på 16 mann?
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • Frode D. Homb
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 982

            #6
            Må si dette er deprimerende. Jeg trodde klubben så å si var friskmeldt, så klarer vi å rote det til igjen. Dette er et alvorlig kutt og satsing neste år ser jeg på som en utopi. Beklager hvis jeg heller malurt i begeret, men LSKs nedadgående kurve siden 2008, dog med unntak av Haglunds ene gode sesong, har sammenheng med kutt i utgifter og slanking av klubben. Dette vil måtte bety økt satsing på egne spillere, lokale spillere og en og annen afrikaner som vi skaffer oss alá Bonke og Matthew. Likevel vil jeg gratulere Norges beste supportere med en ny sesong i Tippeligaen. Så får vi håpe at vi ikke rykker ned neste år.

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              #7
              Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
              Må si dette er deprimerende. Jeg trodde klubben så å si var friskmeldt, så klarer vi å rote det til igjen. Dette er et alvorlig kutt og satsing neste år ser jeg på som en utopi. Beklager hvis jeg heller malurt i begeret, men LSKs nedadgående kurve siden 2008, dog med unntak av Haglunds ene gode sesong, har sammenheng med kutt i utgifter og slanking av klubben. Dette vil måtte bety økt satsing på egne spillere, lokale spillere og en og annen afrikaner som vi skaffer oss alá Bonke og Matthew. Likevel vil jeg gratulere Norges beste supportere med en ny sesong i Tippeligaen. Så får vi håpe at vi ikke rykker ned neste år.
              Vi har ikke rotet det til igjen, vi har aldri vært kvitt de finansielle problemene. Jeg prøvde å forklare deg dette i sommer, men da var du ikke særlig interessert i å høre etter. LSK er fortsatt tynget av stor gjeld med skyhøye renter, og det vil vi være helt til vi evner å betale ned avdragene våre. Et budsjettkutt er fornuftig, selv om jeg har vanskelig for å se at vi skal klare å kutte 5 millioner i lønnskostnader til neste år. På utgående kontrakter har vi vel Martin, Martin, Lundemo og Skogseid, samt mulig noen juniorspillere. Tipper vi går inn i neste sesong med håp om spillersalg (Mathew?) og ekstrainntekter i forbindelse med jubileumsåret for å berge overskuddet. Den eneste muligheten vi har til å foreta kutt i den klassen slik jeg ser det er å kutte årsverk.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • plantemiddel
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2012
                • 806

                #8
                Det er ikke mulig for Lillestrømbanken å kutte et par prosentpoeng på disse ågerrentene de betaler da?

                Kommentar

                • Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2558

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                  Det er ikke mulig for Lillestrømbanken å kutte et par prosentpoeng på disse ågerrentene de betaler da?
                  Nordea som man har lån hos på hallen. Fastrenteavtale. Glem at dem kutter noe.
                  Sint og tverr på felt N

                  Kommentar

                  • Robiwan
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2006
                    • 603

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av Børge

                    Nordea som man har lån hos på hallen. Fastrenteavtale. Glem at dem kutter noe.
                    Noen som veit hvor lenge vi har bundet rente og til hvilken rente?
                    Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                    Kommentar

                    • Børge
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2013
                      • 2558

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Robiwan

                      Noen som veit hvor lenge vi har bundet rente og til hvilken rente?
                      Mener det sto i RB en gang under forrige styreleder.

                      Valget var nok enkelt: fastrenteavtale eller ingen hall. Risikovurdering av næringslån og slike bygg som i grunn ikke er omsettbart - da måtte man forsikre seg med fastrente.

                      Setter noen kroner på at den bufferen man la seg opp i sommer, har gått til helvete pga rett ut ræva plassering i serien og tidlig exit i cupen. Det bufsjettkutte skremmer vannet av meg. Klarer man å stille med et lag som gjør noe annet enn å kjempe mot nedrykk? Klubben fyller 100 år og man burde skape litt entusiasme.

                      Fest i går. Så kom liksom smellen etterpå.
                      Sint og tverr på felt N

                      Kommentar

                      • cetor
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2011
                        • 266

                        #12
                        Bjarmann sa dette live på TV2 før hjemmekampen mot Odd (tror jeg det var) at: "Det er litt typisk at dette kan bli sesongen hvor vi ligger ved nedrykk, når vi endelig har blitt kvitt de finansielle utfordringene. Fred Friday var det siste salget, hvor vi var nødt til å selge".
                        Dette er ikke 100% ordrett, men budskapet var likt. Så jeg ble også overrasket når jeg hørte at vi må kutte ytterligere

                        Kommentar

                        • occean-fan!
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 728

                          #13
                          Er ikke overraskende dette. har gitt endel kroner gjennom VIERLSK,men det frister lite å gi da midler må gå til å rette opp i ugyldige kontrakter f.eks. Ikke at dette utgjør det store bildet, men det er unødvendig og uprofesjonelt. Blir vel nok en sommer der vi må selge oss til fant....

                          Kommentar

                          • plantemiddel
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2012
                            • 806

                            #14
                            Klart det har mye å si. I følge artikkelen på rb.no måtte de lønne RK i 10 måneder i stedet for de 3 man trodde. Dersom det stemmer at han har 120 000 kr i måneden så blir det 840 000 mer enn nødvendig. Hvor mye har man samlet inn via VIERLSK i år??

                            Kommentar

                            • Frode D. Homb
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2003
                              • 982

                              #15
                              Vi vet at rentene er høye og at vi har mye gjeld. Gjelden fra 2000 til 2008 økte veldig mye. Men det er som en skrev her nå, dette er nye signaler i forhold til det som har blitt sagt. Vi kan ikke skjære av grenen vi sitter på. Vi må ha et lag som kan unngå nedrykk. Det er mitt poeng. Jeg er litt deppa nå. Trodde vi skulle slippe flere økonomiske nedskjæringer. Strukturrasjonaliseringen er tydeligvis over. Vi må ha noen som kan ta opp en telefon på ukedagene på Åråsen eller svare på mail. Utgiftene ligger for det meste på Sport foruten rentene vi betaler. Hvorfor kan ikke Lillestrømbanken eller Nordea eller hvem det er, inngå en avtale med LSK istedenfor å ta ågerrenter?

                              Kommentar

                              • Percy Nilegård
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 5146

                                #16
                                Overskriften Lillestrømbanken og Nordea redder LSK er nok verdt en del i goodwill. Hvor mye er sikkert vanskelig å spå.
                                "Alltid blodsprengt"!
                                Fong/Macho

                                Even Nordlien

                                Kommentar

                                • Frode D. Homb
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2003
                                  • 982

                                  #17
                                  Dette kan ikke holde på lenger. Vi har snart et sportsbudsjett på ligne med det Start har i år. Det går ikke, og det må folk i klubben skjønne. Vi må selge noe, rett og slett. Ellers rykker vi ned med 18 poeng neste år. Vi klarer ikke å hevde oss med et ganske stort budsjett, hva tilsier at vi skal klare det med et lite budsjett?

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 4087

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                    Vi klarer ikke å hevde oss med et ganske stort budsjett, hva tilsier at vi skal klare det med et lite budsjett?
                                    Det ville ha vært en god begynnelse å få inn kompetente mennesker i klubben. I alle ledd. Det ville ha hjulpet en god del!

                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • zkinny
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2012
                                      • 322

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                      Dette kan ikke holde på lenger. Vi har snart et sportsbudsjett på ligne med det Start har i år. Det går ikke, og det må folk i klubben skjønne. Vi må selge noe, rett og slett. Ellers rykker vi ned med 18 poeng neste år. Vi klarer ikke å hevde oss med et ganske stort budsjett, hva tilsier at vi skal klare det med et lite budsjett?
                                      Nå er Det vel ikke budsjettet som vinner kampene??

                                      Kommentar

                                      • Kroktåa
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2015
                                        • 2937

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av zkinny

                                        Nå er Det vel ikke budsjettet som vinner kampene??
                                        Det er en klar sammenheng mellom størrelsen på budsjettene, og prestasjonene over tid. Klubbene med lavets budsjetter, presterer dårligst. Det finnes anomalier, men ikke over tid.

                                        Kommentar

                                        Working...