Trener 2017

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Joha
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 314

    #21
    Jeg vil ha Arne som hoved trener og Magnus Powel som hjelpe trener

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9453

      #22
      Opprinnelig skrevet av maurakanari
      Hva med Uwe Røsler? Har vel ikke så godt betalt på nivå 3 i England. ? Hadde gitt en enorm boost før 100-års-jubileumet.
      3-4 ganger'n + goder

      Kommentar

      • Ketil Cantona
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6813

        #23
        Uwe hadde vært drømmen å fått "hjem" igjen. Utenkelig, men for et liv det hadde blitt på benk og tribunen. Tider. Glemmer aldri Uwe gikk ut på banen og bærte av en av bortelagets skadede spiller av banen. Trening natt til 17 mai... Kom hjem Uwe!

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3201

          #24
          Opprinnelig skrevet av vermu

          Eller skal identiteten til være som i "gamle dager" slik som folk kjenner LSK. Direkte fotball, mye fysikk og hodestyrke, stram defensiv organisering og "dødballaget"?

          Fordelen er at vi skiller oss ut. Vi får en profil igjen. LSK."Store sterke", "møkkafotball", "dødballaget" " "frykta på Åråsen" " 4-4-2" "Knallhard jobbing"

          Eller skal vi sikte høyere, med en ambisiøs stil. Spille ut motstanderen, underholde for å prøve å fylle stadion. Utvikling. Noe som foreløpig ikke har hvert spesielt vellykket.
          Ja takk - personlig er det ikke noe jeg ønsker meg mer enn det. Hvis så Owe Ubrukelig Halvorsen og hans nikkedukker i styret blir tuppa på hue og ræva så er jeg en lykkelig mann.

          Kommentar

          • Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

            #25
            Jeg vil ha Arne, jeg vil ha Arne-fotball og jeg vil ha det for alltid. Gi mannen femårskontrakt, det er det han fortjener og det er det klubben er best tjent med. Om vi plukker enda en tikitakatulling som ikke passer klubbkulturen i det hele tatt tror jeg det klikker for meg. Og for guds skyld, signer Gary Martin.
            Ni principe ni rey...

            D10S!

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13277

              #26
              Arne. Best skikket i mine øyne uansett hvem man kan velge, men også eneste alternativ grunnet klubbens bunnløse inkompetanse og totale fravær av langsiktighet ved nye ansettelser.

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 4073

                #27
                I en artikkel bak muren i rb nå i ettermiddag meldes det at Owe Halvorsen har gitt Bjarmann beskjed om å finne flere kandidater til trenerjobben.

                Innledningsvis omtales det faktum at Bjarmann så tydelig har signalisert at han ønsker Erlandsen.

                Styreleder Owe Halvorsen krever flere kandidater, også i forhold til en diskusjon om hva slags fotball klubben skal spille i framtida.

                – Styret ønsker en prosess med flere kandidater som først skal forelegges sportslig utvalg før det ender i styret, sier Halvorsen.
                – Så sportsdirektøren kommer til å få beskjed om å framskaffe flere kandidater enn Erlandsen?
                – Ja, det har Bjarmann fått beskjed om allerede.
                – Synes du det er uheldig at sportsdirektøren flagger meningen sin så tidlig?
                – Det ønsker jeg ikke å kommentere.
                "

                Halvorsen sier til rb at klubben ikke har veldig god tid, men at de ikke vil forhaste seg. "Sportslig utvalg bør gjøre seg opp en mening om satsing og spillestil og så får vi se hvem som er mest egnet til å lede laget ut fra de kriteriene som kommer opp."

                På spørsmål om Bjarmanns rolle vil bli et tema i styret, svarer Halvorsen at styret skal gjennomføre en veldig grundig evaluering av alt rundt klubben og at det kommer til å gjelde alt fra sportsdirektøren til styret selv.

                Administrasjonen er skåret til beinet og i følge Halvorsen har de gjort en kjempejobb.
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3499

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                  I en artikkel bak muren i rb nå i ettermiddag meldes det at Owe Halvorsen har gitt Bjarmann beskjed om å finne flere kandidater til trenerjobben.

                  Innledningsvis omtales det faktum at Bjarmann så tydelig har signalisert at han ønsker Erlandsen.

                  Styreleder Owe Halvorsen krever flere kandidater, også i forhold til en diskusjon om hva slags fotball klubben skal spille i framtida.

                  – Styret ønsker en prosess med flere kandidater som først skal forelegges sportslig utvalg før det ender i styret, sier Halvorsen.
                  – Så sportsdirektøren kommer til å få beskjed om å framskaffe flere kandidater enn Erlandsen?
                  – Ja, det har Bjarmann fått beskjed om allerede.
                  – Synes du det er uheldig at sportsdirektøren flagger meningen sin så tidlig?
                  – Det ønsker jeg ikke å kommentere.
                  "

                  Halvorsen sier til rb at klubben ikke har veldig god tid, men at de ikke vil forhaste seg. "Sportslig utvalg bør gjøre seg opp en mening om satsing og spillestil og så får vi se hvem som er mest egnet til å lede laget ut fra de kriteriene som kommer opp."

                  På spørsmål om Bjarmanns rolle vil bli et tema i styret, svarer Halvorsen at styret skal gjennomføre en veldig grundig evaluering av alt rundt klubben og at det kommer til å gjelde alt fra sportsdirektøren til styret selv.

                  Administrasjonen er skåret til beinet og i følge Halvorsen har de gjort en kjempejobb.
                  Skulle tro det fantes noen i LSK systemet som faktisk er litt fornuftig allikevel. Fantastisk å høre at styret faktisk krever at det må legges ned en jobb i å fiske frem flere kandidater enn han ene Bjarmann håpet på å slippe unna med. Dette gir meg håp, og som jeg sa tidligere hadde jeg ingen tro på at man var så dumme at man gikk i samme fella en gang til ved å ikke gjøre en skikkelig jobb når man skal ansette en ny trener.

                  Det eneste problemet nå er jo at samme mann skal finne de andre kandidatene også hvis man tolker Owe Halvorsen rett. Skal jeg gjette Magnus Powell, Arild Sundgot og Mons Ivar Mjelde er de han klarer å finne frem til. De har han vel på telefonlista.

                  Forøvrig er det spennende å lese dagens db sak på det som skjedde i Aafk når de lå bak oss på tabellen, men som har gjort de til det beste laget i Tippeligaen med 7 seire, 2 uavgjorte og 1 tap på de siste 10 kampene. Der ble det hentet hjelp fra et av de tre landene jeg har foreslått at vi kan lete etter trenere, nemlig Nederland. Rart hvordan vi i Norge ikke nødvendigvis ligger lengst frem i verden når det kommer til fotballkompetanse.

                  http://www.dagbladet.no/sport/fra-ne...rstar/64509783

                  Han er veldig sterk fotballfaglig og har enorm erfaring fra både A-lagsfotball og utviklingsfotball i Nederland og mange andre land, sier Fredriksen til Dagbladet.

                  - Nederlandsk stil i AaFK
                  AaFK-treneren fikk en anbefaling om Joore fra en kompis i Ajax allerede i fjor.

                  - Da vi trengte ny assistenttrener i sommer, tok det ikke lang tid før jeg tok kontakt med Anton. Å innhente kompetanse fra andre land kan utvilsomt være gull verdt. Det sier seg selv at det finnes mange strålende trenerkandidater i andre land.


                  - Vi har et felles syn på fotball og har en nederlandsk stil i AaFK. Vi er et spillende lag som angriper raskt og direkte, som skaper rom og utnytter rom. Anton har dessuten bidratt med en del nye detaljer, som har gitt oss bedre struktur og mer balanse i laget. Det er ikke snakk om omveltende endringer, men små nyanser.
                  Last edited by Totti21; 08.11.2016, 19:17.

                  Kommentar

                  • dollyholly
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2007
                    • 965

                    #29
                    Er dette styret kompetente til å evaluere? Når er årsmøtet og hvordan jobbes det med å innstille en kompetent styreleder m.m? Uten å kjenne Halvorsens jobb virker det som tynn suppe sett utenifra. Arne Erlandsen har vist hvilken retning sportsklubben bør gå sportslig. Tilbake til røttene. Det samme har RBK gjort hvor Kåre lovprises for Eggenfotball. Den balltrillinga med støttepasninger i hue og ræva har nesten tatt livet av meg. Se på Island, Leicester m.f. LSK sin eneste supersesong siste 27 år kom under Arne og det han står for.

                    Kommentar

                    • Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3499

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av dollyholly
                      Er dette styret kompetente til å evaluere? Når er årsmøtet og hvordan jobbes det med å innstille en kompetent styreleder m.m? Uten å kjenne Halvorsens jobb virker det som tynn suppe sett utenifra. .
                      Styret er jo ikke kompetente nok til å finne og ansette en trener. Derfor de lener seg på sportsdirektør og sportslig utvalg som presenterer kandidater til de. Da blir det helt håpløst når Torgeir Bjarmann gjemmer seg bak "det er styret i LSK som ansetter trenere" da hans ord har ekstremt mye å si for hva de går for.

                      I mine ører er dette det beste som har kommet fra styret til nå. De stiller faktisk krav til sportsdirektøren om å gjøre en skikkelig jobb, og ikke bare ansette kompiser basert på null og niks. Skulle bare ønske mannen som skulle finne frem kandidater var en helt annen enn Torgeir Bjarmann, da han har vist fra før at han ikke er så interessert i å bruke så mye tid eller ressurser på dette.

                      Kommentar

                      • reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13277

                        #31
                        Meningsløst å kreve flere kandidater, viser bare at det ikke foreligger noen plan. Blir som å plukke en postordrebrud fra den tykkeste katalogen eller som å stille opp fem tombokser i stedet for én når man skyter på blink. Hvor jævla talentløse går det an å bli?

                        Kommentar

                        • dollyholly
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2007
                          • 965

                          #32
                          Bjarmann har vel sagt sitt om trenerspørsmålet. Blir rart hvis han skal jobbe for alternativer som han ikke tror på. Føler på meg at styret kommer til å klusse til dette. ARNE MÅ FORTSETTE!

                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3499

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av reka
                            Hvor jævla talentløse går det an å bli?
                            Tja, man kan ansette en trener i gledesrus for at man akkurat reddet plassen uten å kjøre en skikkelig ansettelsesprosess. Det er ikke bare talentløst, men bevisst idioti.

                            Kommentar

                            • Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3499

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av dollyholly
                              Bjarmann har vel sagt sitt om trenerspørsmålet. Blir rart hvis han skal jobbe for alternativer som han ikke tror på.
                              Hvorfor det? Han har jo selv sagt at han ikke ansetter trenere i LSK. Så han vet jo at jobben hans ikke er å ansette trenere, selv om han kanskje har hatt skremmende mye frihet til å ansette kompisene sine tidligere.

                              Kommentar

                              • blahbla
                                Medlem
                                Bøffel
                                • Jul 2008
                                • 35

                                #35
                                Runar tapte vel kampen i første runde da vi fikk Haglund isteden, så fikk han den når Haglund ikke gadd mer. Skjønner ikke hvorfor det skal være så kontroversiell ansettelse. Hvordan foregår treneransettelser rundt omkring? LSK er vel ikke akkuratt første klubben som ønsker å prøve en gammel klubbhelt

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7080

                                  #36
                                  Runar ble også ansatt på premisset om at han skulle videreføre arbeidet til Haglund, og det var mildest talt bullshit.
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • Robiwan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2006
                                    • 603

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Totti21

                                    Tja, man kan ansette en trener i gledesrus for at man akkurat reddet plassen uten å kjøre en skikkelig ansettelsesprosess. Det er ikke bare talentløst, men bevisst idioti.
                                    Ser ikke på dette som gledesrus, men eneste mulige kandidat som faktisk har bevist resultater basert på dagens stall (som også kommer til å utgjøre store deler av morgendagens stall).
                                    Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

                                    Kommentar

                                    • Frode D. Homb
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Dec 2003
                                      • 982

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                      Jeg vil ha Arne, jeg vil ha Arne-fotball og jeg vil ha det for alltid. Gi mannen femårskontrakt, det er det han fortjener og det er det klubben er best tjent med. Om vi plukker enda en tikitakatulling som ikke passer klubbkulturen i det hele tatt tror jeg det klikker for meg. Og for guds skyld, signer Gary Martin.
                                      De vidgjetne ordene falt 08. 11. 2016 klokken 1305. Vi er fortsatt ved våre fulle fem, vi kan fortsatt dra frem, det beste i dem, og la dem bringe gullet hjem!
                                      Last edited by Frode D. Homb; 08.11.2016, 21:56.

                                      Kommentar

                                      • reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13277

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Totti21
                                        f
                                        Tja, man kan ansette en trener i gledesrus for at man akkurat reddet plassen uten å kjøre en skikkelig ansettelsesprosess. Det er ikke bare talentløst, men bevisst idioti.
                                        Det er vel heller bevisstløs idioti å overse 30 års tette bånd, kunnskap og ikke minst fakta fra Erlandsens siste kamper for å lete i mørket etter denne navnløse treneren som kan "videreføre " Kuklunds ballbesittentende og tribunetømmende stil?

                                        Er sikker på at noen tenker styret hører på gode "fotballfaglige" argumenter, slik at vi kan massere denne lampa "tikitaka-LSK" vil komme svenvende ut av en eller annen dag. Andre priser seg lykkelige over at det eneste fornuftige valget for en klubb i identitets, sportslig og økonomisk krise har landet rett i fanget på et styre som ikke er i en posisjon hvor de kan si nei. - Så kan vi kanskje vinke farvel til den ville runkingen over "fotballfaglig" tåkeprat og fremtidsfantasier her inne. Var jo tilogmed forumrunkere som mente at vi var på rett vei med ÅsaNisse her inne, selv om tribunene stod tomme og pengene rant ut.
                                        Last edited by reka; 08.11.2016, 23:05.

                                        Kommentar

                                        • norveggio
                                          Medlem
                                          Hoffnarr
                                          • May 2008
                                          • 65

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av reka

                                          Det er vel heller bevisstløs idioti å overse 30 års tette bånd, kunnskap og ikke minst fakta fra Erlandsens siste kamper for å lete i mørket etter denne navnløse treneren som kan "videreføre " Kuklunds ballbesittentende og tribunetømmende stil?

                                          Er sikker på at noen tenker styret hører på gode "fotballfaglige" argumenter, slik at vi kan massere denne lampa "tikitaka-LSK" vil komme svenvende ut av en eller annen dag. Andre priser seg lykkelige over at det eneste fornuftige valget for en klubb i identitets, sportslig og økonomisk krise har landet rett i fanget på et styre som ikke er i en posisjon hvor de kan si nei. - Så kan vi kanskje vinke farvel til den ville runkingen over "fotballfaglig" tåkeprat og fremtidsfantasier her inne. Var jo tilogmed forumrunkere som mente at vi var på rett vei med ÅsaNisse her inne, selv om tribunene stod tomme og pengene rant ut.
                                          Jeg er bare så jævlig enig i dette. Begynner å få seriøs angst for at styret skal komme trekkende med et eller annet ubrukelig nek som ikke får noe ut av vår begrensede stall. Mens Svesengen & co applauderer. Blir vel fort Mjelde..

                                          Kommentar

                                          Working...