Trener 2017

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

Opprinnelig skrevet av Jannis

Nja, kan fort være landslaget nå som Nøff er i forhandlinger med Høgmo om sluttpakke leser jeg overalt nå.....
    Ja nå var han ferdig.. Gikk da relativt fort, når dem først fikk ut fingern. Blir vel Erik H som trener på landslaget da!

Kommentar

• trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7131

Hamrén er i en helt annen prisklasse enn det LSK har råd til. Mine svenske venner har kritisert ham voldsomt for det han har gjort med det svenske landslaget, så jeg er mildest talt lunken til å la ham ta over Norge også.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Poreto
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Nov 2011
        • 105

Mener de to alternativene vi burde se på er Dempsey eller Erlandsen. Dempsey er nok mye av grunnen til Molde suksessen i første OGS-periode, i tillegg har han gjort en strålende jobb i Haugesund.

Med Erlandsen vet vi hva vi får og har ærlig talt forelsket meg litt i den type fotball igjen. Det er naivt å tro at alle lag i Tippeligaen skal kunne spille som Rosenborg, så det gjelder å finne sin egen identitet. Stram defensiv organisering og hurtig i lengderetning kan være vår. Se f.eks. på Brann som gikk rett fra Obos til sølv i Tippeligaen med en litt lignende stil. Langballene tror jeg det blir mindre av nå som vi går inn i ny sesong og kan spille slik Erlandsen egentlig ønsker, langs bakken.

Kommentar

• Rune
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2008
          • 1229

Sikkert helt urealistisk, men jeg kunne tenke meg Wim Jonk som trener. Vet ikke hva han driver med etter at han (og Johan Cruijff) tapte en maktkamp i Ajax i desember i fjor, og han måtte forlate jobben som direktør for akademiet til Ajax. Men så vidt jeg vet er han tilgjengelig. Kanskje han kunne fristes av å trene et lag i Norge. Med tanke på at ligaen er så j****g dårlig, bør det egentlig være relativt enkelt å gjøre det bra. Så CV-messig er det ikke sikkert at det er så dumt å komme hit. Jonk er i hvert fall en stor tilhenger av Cruijff og klassisk nederlandsk fotball.

Denne bloggen er forøvrig ganske interessant:

http://www.benefoot.net/the-dutch-sc...e-netherlands/

Edit: Jonk jobber tydeligvis for "konsulentselskapet" Cruyff football. Kanskje dette er noen Bjarmann burde ta kontakt med for å finne alternativer til Arne Erlandsen.
          Last edited by Rune; 17.11.2016, 09:16.
          "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• Fuglamannen
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2011
            • 543

Erlandsen klar 2 år

Kommentar

• kimmern
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jun 2005
              • 1174

Dette gir mening, back to basics over en 2 års periode. Vi veit hva vi får og slagordet Gi Alt ser ikke teit ut lenger.

Kommentar

• Marit
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2010
                • 885

Jeg er fornøyd. Satser på et mer behagelig 2017.
                Andas in och andas ut
                Orkar jag så orkar du

Kommentar

• trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7131

Ikke umulig at dette også kan ses i sammenheng med at klubben nok en gang har bommet på budsjetteringen og må kutte 5-7 millioner neste år, slik RB har meldt. Vi burde klare å holde oss utenfor nedrykkssumpa med Arne. Betyr vel også at Malec fremdeles kommer til å spille en rolle for laget til våren.

Kommentar

• zkinny
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2012
                    • 322

Deilig..

Kommentar

• LS89
                      Kamptrådkongen
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2013
                      • 3410

Trygt og klokt valg gitt de forutsetninger som er varslet mtp. økonomisk kutt neste år.

Kommentar

• runarM
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 566

Yes! Jeg er happy ihvertfall - og sesongkort for 2017 skal handles!
                        runarM

Kommentar

• HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6099

Virker ryddig med tanke på den økonomiske situasjonen neste år. Tror Erlandsen kan få mye ut av lite. Trenger ikke så mange forsterkninger før vi kan gjøre det sterkt under Arne neste år.

Vi trenger vel kanskje en innleggsfot på kanten? Kanskje skulle man tatt en telefon til Stian og spurt om han har fått nok i Portugal? Ser for meg at foten hans på vingen kombinert med en kjempe på topp kunne passa under Erlandsen.

Så trenger vi vel en kjempe på topp? Kanskje man skulle tatt en telefon til Ståle og hørt om det ikke er på tide at Julian Kristoffersen får spilletid på høyere nivå?

Kommentar

• trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7131

Brændsrød bør få en ny sjanse under Arne. Farta hans er en kvalitet som passer det systemet glimrende.

Kommentar

• kunden
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 2428

Antar vi vil se gode resultater og kamper mot antatt bedre lag og kanskje litt mer skuffende mot antatt dårligere, i de kamper vi skal føre, spesielt på hjemmebane.
                              Uansett, en fornuftig signering. Mulig Arne klarer å skvise enda mere juice ut av dette mannskapet

Kommentar

• BD
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2006
                                • 1440

Opprinnelig skrevet av HSft
                                Vi trenger vel kanskje en innleggsfot på kanten? Kanskje skulle man tatt en telefon til Stian og spurt om han har fått nok i Portugal?
                                Kanskje Børufsen har lyst til å bli værende i Eliteserien?

Kommentar

• Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

Jeg er positiv til Erlandsen over en toårsperiode, men veldig kritisk til hvor raskt denne prosessen har gått. Forstår det som at sportslig utvalg har levert en innstilling til styret rundt spillestil og hvordan vi skal se ut framover. Dette er en prosess som burde ha vært grundig diskutert og forankret som retning de neste 10 årene. At man nå har blitt så raskt enige om en spillestil som er vidt forskjellig fra den man har kommunisert at man har villet dyrke de siste fem årene gir meg grunn til å tro at dette ikke har vært en grundig prosess.

Jeg er heller ikke overbevist om at man har gjort en grundig evaluering av aktuelle trenerkandidater. At man har hatt 12 på en bruttoliste kan enten skyldes at man har gjort en svært god jobb med å kartlegge mange kandidater, eller at man bare har kastet opp en liste med alle ledige kandidater i Norge i en hoftesving. Dessverre tror jeg mest på det siste. At man så har kuttet videre til 6, og deretter valg Arne, tyder i mine øyne på at man ikke har valgt å gå grundig videre med noen utvalgte kandidater. I tillegg til Arne, burde man hatt minst 2-3 andre trenere som var inne på intervju og hvor man diskuterte deres planer og visjoner for klubben. Disse spørsmålene bør man definitivt stille på klubbens årsmøte.

Når det er sagt, det er ikke mange jeg heller ville hatt enn Arne i den situasjonen vi er i nå - jeg tror dette er bra for LSK. Men jeg er fortsatt særdeles kritisk til styre og stell i LSK.
                                  Lauken er vår venn!

Kommentar

• Tvilling
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 1480

Høgmo kunne ha vært gratis trener i 2017 - han har jo allerede lønn.. så det hadde vært mer økonomisk..
                                    Spøk til side.. Nå har klubben valgt, og nå vet vi hva vi får. Med en begrenset økonomi - tror jeg faktisk dette er et klokt valg.
                                    (tenker ikke da bare på trenerlønn, men enda mer på spillerlogistikk/lønninger)
                                    Last edited by Tvilling; 17.11.2016, 14:19.

Kommentar

• kunden
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 2428

^ Jeg tror det faktisk kokte ned til at Arne er det billigste alternativet ... Men også det sikreste kortet sportslig

Kommentar

• Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3501

Skremmende hvor kort tid dette tok, og dessverre må jeg innse at klubben i mitt hjerte styres av folk med hodet i ræva.
                                        Resultatene over en ettårsperiode vil heller ikke endre mitt syn på denne saken, da en ansettelse av en ny trener nå bør definere klubben i mange år fremover. Da snur man seg ikke rundt på halvannen uke. Så om Arne Erlandsen sitt LSK skulle ende som nummer fire neste år, så er fremdeles denne prosessen så amatørmessig som man kan få det.. LSK må bygge klubb mer enn noe annet, og det vil være tidenes heldigste ansettelse hvis man har klart å spikre dette på så kort tid.

Jeg trodde man tok lærdom av noe, men det har man null interesse av å gjøre tydeligvis.

Dette har ingen sammenheng med mannen de valgte i det hele tatt, annet enn at det kombinert med tiden man har brukt bare viser hvor ekstremt lite innsats man har lagt i dette. At noen i det hele tatt kan kreve lønn for å gjøre den jobben er for meg skandaløst.

Kommentar

• Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3501

Opprinnelig skrevet av kunden
                                          . Men også det sikreste kortet sportslig
                                          Ja, hvis det hadde vært for 15 år siden.
                                          Nå er han derimot et ekstremt usikkert kort. Og spar meg for "hva han fikk ut av laget på de siste seks kampene". Det spådde jeg, hvis man ser i tidligere tråder at ville skje med en mann som Arne Erlandsen inn for så kort tid, der han kunne skvise all saft ut av sitronen for å klare det man måtte.
                                          Det var også derfor jeg ønsket han inn i det situasjonen man hadde forvillet seg inn i. Ikke fordi han er den beste treneren for LSK på lang sikt, men fordi han kommer med en såpass enkel filosofi at det er mulig å utrette noe på så kort tid som man var avhengig av. Legger man til at laget under Runar Kristinsson underpresterte noe ekstremt, så var det ganske greit for Arne E å skaffe noen resultater med sin enkle filosofi i denne fasen av sesongen, der spesielt borteseieren mot Stabæk ble avgjørende.

Arne E gjorde akkurat som forventet i mine øyne, selv om Start hjemme var skuffende, og et gufs om at vi nok vil stå best i kamper der vi ikke må ta noe styring selv under Arne E, som man stort sett opplevde i hans forrige periode, der vi blant annet satte klubbrekord i antall hjemmetap over en sesong.

Når han nå skal ta over et lag som er HELT avhengig av en langsiktig tankegang, der han er starten på noe som bør strekke seg over mange år fremover, så er han et av det mest usikre kortene vi kunne velge. I alle fall basert på seks kamper, og en uke med "kartlegging av kandidater".

Har aldri noensinne vært mer skuffet over klubben enn jeg er i dag. Dette går til helvete over tid.

Kommentar

Working...