Jeg vil ha Arne som hoved trener og Magnus Powel som hjelpe trener
Trener 2017
Collapse
X
-
Uwe hadde vært drømmen å fått "hjem" igjen. Utenkelig, men for et liv det hadde blitt på benk og tribunen. Tider. Glemmer aldri Uwe gikk ut på banen og bærte av en av bortelagets skadede spiller av banen. Trening natt til 17 mai... Kom hjem Uwe!Kommentar
-
Eller skal identiteten til være som i "gamle dager" slik som folk kjenner LSK. Direkte fotball, mye fysikk og hodestyrke, stram defensiv organisering og "dødballaget"?
Fordelen er at vi skiller oss ut. Vi får en profil igjen. LSK."Store sterke", "møkkafotball", "dødballaget" " "frykta på Åråsen" " 4-4-2" "Knallhard jobbing"
Eller skal vi sikte høyere, med en ambisiøs stil. Spille ut motstanderen, underholde for å prøve å fylle stadion. Utvikling. Noe som foreløpig ikke har hvert spesielt vellykket.
Kommentar
-
Jeg vil ha Arne, jeg vil ha Arne-fotball og jeg vil ha det for alltid. Gi mannen femårskontrakt, det er det han fortjener og det er det klubben er best tjent med. Om vi plukker enda en tikitakatulling som ikke passer klubbkulturen i det hele tatt tror jeg det klikker for meg. Og for guds skyld, signer Gary Martin.Ni principe ni rey...
D10S!👍 6Kommentar
-
I en artikkel bak muren i rb nå i ettermiddag meldes det at Owe Halvorsen har gitt Bjarmann beskjed om å finne flere kandidater til trenerjobben.
Innledningsvis omtales det faktum at Bjarmann så tydelig har signalisert at han ønsker Erlandsen.
Styreleder Owe Halvorsen krever flere kandidater, også i forhold til en diskusjon om hva slags fotball klubben skal spille i framtida.
– Styret ønsker en prosess med flere kandidater som først skal forelegges sportslig utvalg før det ender i styret, sier Halvorsen.
– Så sportsdirektøren kommer til å få beskjed om å framskaffe flere kandidater enn Erlandsen?
– Ja, det har Bjarmann fått beskjed om allerede.
– Synes du det er uheldig at sportsdirektøren flagger meningen sin så tidlig?
– Det ønsker jeg ikke å kommentere."
Halvorsen sier til rb at klubben ikke har veldig god tid, men at de ikke vil forhaste seg. "Sportslig utvalg bør gjøre seg opp en mening om satsing og spillestil og så får vi se hvem som er mest egnet til å lede laget ut fra de kriteriene som kommer opp."
På spørsmål om Bjarmanns rolle vil bli et tema i styret, svarer Halvorsen at styret skal gjennomføre en veldig grundig evaluering av alt rundt klubben og at det kommer til å gjelde alt fra sportsdirektøren til styret selv.
Administrasjonen er skåret til beinet og i følge Halvorsen har de gjort en kjempejobb.Elska þetta félag👍 2Kommentar
-
I en artikkel bak muren i rb nå i ettermiddag meldes det at Owe Halvorsen har gitt Bjarmann beskjed om å finne flere kandidater til trenerjobben.
Innledningsvis omtales det faktum at Bjarmann så tydelig har signalisert at han ønsker Erlandsen.
Styreleder Owe Halvorsen krever flere kandidater, også i forhold til en diskusjon om hva slags fotball klubben skal spille i framtida.
– Styret ønsker en prosess med flere kandidater som først skal forelegges sportslig utvalg før det ender i styret, sier Halvorsen.
– Så sportsdirektøren kommer til å få beskjed om å framskaffe flere kandidater enn Erlandsen?
– Ja, det har Bjarmann fått beskjed om allerede.
– Synes du det er uheldig at sportsdirektøren flagger meningen sin så tidlig?
– Det ønsker jeg ikke å kommentere."
Halvorsen sier til rb at klubben ikke har veldig god tid, men at de ikke vil forhaste seg. "Sportslig utvalg bør gjøre seg opp en mening om satsing og spillestil og så får vi se hvem som er mest egnet til å lede laget ut fra de kriteriene som kommer opp."
På spørsmål om Bjarmanns rolle vil bli et tema i styret, svarer Halvorsen at styret skal gjennomføre en veldig grundig evaluering av alt rundt klubben og at det kommer til å gjelde alt fra sportsdirektøren til styret selv.
Administrasjonen er skåret til beinet og i følge Halvorsen har de gjort en kjempejobb.
Det eneste problemet nå er jo at samme mann skal finne de andre kandidatene også hvis man tolker Owe Halvorsen rett. Skal jeg gjette Magnus Powell, Arild Sundgot og Mons Ivar Mjelde er de han klarer å finne frem til. De har han vel på telefonlista.
Forøvrig er det spennende å lese dagens db sak på det som skjedde i Aafk når de lå bak oss på tabellen, men som har gjort de til det beste laget i Tippeligaen med 7 seire, 2 uavgjorte og 1 tap på de siste 10 kampene. Der ble det hentet hjelp fra et av de tre landene jeg har foreslått at vi kan lete etter trenere, nemlig Nederland. Rart hvordan vi i Norge ikke nødvendigvis ligger lengst frem i verden når det kommer til fotballkompetanse.
http://www.dagbladet.no/sport/fra-ne...rstar/64509783
Han er veldig sterk fotballfaglig og har enorm erfaring fra både A-lagsfotball og utviklingsfotball i Nederland og mange andre land, sier Fredriksen til Dagbladet.
- Nederlandsk stil i AaFK
AaFK-treneren fikk en anbefaling om Joore fra en kompis i Ajax allerede i fjor.
- Da vi trengte ny assistenttrener i sommer, tok det ikke lang tid før jeg tok kontakt med Anton. Å innhente kompetanse fra andre land kan utvilsomt være gull verdt. Det sier seg selv at det finnes mange strålende trenerkandidater i andre land.
- Vi har et felles syn på fotball og har en nederlandsk stil i AaFK. Vi er et spillende lag som angriper raskt og direkte, som skaper rom og utnytter rom. Anton har dessuten bidratt med en del nye detaljer, som har gitt oss bedre struktur og mer balanse i laget. Det er ikke snakk om omveltende endringer, men små nyanser.
Last edited by Totti21; 08.11.2016, 19:17.👍 2Kommentar
-
Er dette styret kompetente til å evaluere? Når er årsmøtet og hvordan jobbes det med å innstille en kompetent styreleder m.m? Uten å kjenne Halvorsens jobb virker det som tynn suppe sett utenifra. Arne Erlandsen har vist hvilken retning sportsklubben bør gå sportslig. Tilbake til røttene. Det samme har RBK gjort hvor Kåre lovprises for Eggenfotball. Den balltrillinga med støttepasninger i hue og ræva har nesten tatt livet av meg. Se på Island, Leicester m.f. LSK sin eneste supersesong siste 27 år kom under Arne og det han står for.👍 1Kommentar
-
I mine ører er dette det beste som har kommet fra styret til nå. De stiller faktisk krav til sportsdirektøren om å gjøre en skikkelig jobb, og ikke bare ansette kompiser basert på null og niks. Skulle bare ønske mannen som skulle finne frem kandidater var en helt annen enn Torgeir Bjarmann, da han har vist fra før at han ikke er så interessert i å bruke så mye tid eller ressurser på dette.👍 1Kommentar
-
Meningsløst å kreve flere kandidater, viser bare at det ikke foreligger noen plan. Blir som å plukke en postordrebrud fra den tykkeste katalogen eller som å stille opp fem tombokser i stedet for én når man skyter på blink. Hvor jævla talentløse går det an å bli?👍 1Kommentar
-
Bjarmann har vel sagt sitt om trenerspørsmålet. Blir rart hvis han skal jobbe for alternativer som han ikke tror på. Føler på meg at styret kommer til å klusse til dette. ARNE MÅ FORTSETTE!👍 1Kommentar
-
👍 4Kommentar
-
Kommentar
-
Runar tapte vel kampen i første runde da vi fikk Haglund isteden, så fikk han den når Haglund ikke gadd mer. Skjønner ikke hvorfor det skal være så kontroversiell ansettelse. Hvordan foregår treneransettelser rundt omkring? LSK er vel ikke akkuratt første klubben som ønsker å prøve en gammel klubbhelt👍 1Kommentar
-
Ser ikke på dette som gledesrus, men eneste mulige kandidat som faktisk har bevist resultater basert på dagens stall (som også kommer til å utgjøre store deler av morgendagens stall).Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339Kommentar
-
Jeg vil ha Arne, jeg vil ha Arne-fotball og jeg vil ha det for alltid. Gi mannen femårskontrakt, det er det han fortjener og det er det klubben er best tjent med. Om vi plukker enda en tikitakatulling som ikke passer klubbkulturen i det hele tatt tror jeg det klikker for meg. Og for guds skyld, signer Gary Martin.Last edited by Frode D. Homb; 08.11.2016, 21:56.Kommentar
-
Er sikker på at noen tenker styret hører på gode "fotballfaglige" argumenter, slik at vi kan massere denne lampa "tikitaka-LSK" vil komme svenvende ut av en eller annen dag. Andre priser seg lykkelige over at det eneste fornuftige valget for en klubb i identitets, sportslig og økonomisk krise har landet rett i fanget på et styre som ikke er i en posisjon hvor de kan si nei. - Så kan vi kanskje vinke farvel til den ville runkingen over "fotballfaglig" tåkeprat og fremtidsfantasier her inne. Var jo tilogmed forumrunkere som mente at vi var på rett vei med ÅsaNisse her inne, selv om tribunene stod tomme og pengene rant ut.
Last edited by reka; 08.11.2016, 23:05.👍 6Kommentar
-
Det er vel heller bevisstløs idioti å overse 30 års tette bånd, kunnskap og ikke minst fakta fra Erlandsens siste kamper for å lete i mørket etter denne navnløse treneren som kan "videreføre " Kuklunds ballbesittentende og tribunetømmende stil?
Er sikker på at noen tenker styret hører på gode "fotballfaglige" argumenter, slik at vi kan massere denne lampa "tikitaka-LSK" vil komme svenvende ut av en eller annen dag. Andre priser seg lykkelige over at det eneste fornuftige valget for en klubb i identitets, sportslig og økonomisk krise har landet rett i fanget på et styre som ikke er i en posisjon hvor de kan si nei. - Så kan vi kanskje vinke farvel til den ville runkingen over "fotballfaglig" tåkeprat og fremtidsfantasier her inne. Var jo tilogmed forumrunkere som mente at vi var på rett vei med ÅsaNisse her inne, selv om tribunene stod tomme og pengene rant ut.👍 1Kommentar
Kommentar