Trener 2017

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trooond
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2015
    • 1039

    #61
    Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
    Skjønner godt de som peker på Arne. Men en kort kontrakt gir ingrn mening og jeg tror ikke Arne er en god langtidsløsning. En ettårskontrakt betyr at vi henter spillere kortsiktig tilpasset en trener og en stil. Men når denne treneren ikke skal være der lenge, hva da? Like kortsiktige kontrakter til spillerne gjør det vanskelig for en ny trener som da må hente et helt lag. Lengre kontrakter betyr at ny trener har spillere som kanskje ikke passer til stilen vår.

    Stor takknemlighet til Arne for jobben i høst. Men tror det smarte valget er å fortsette med den stilen vi har hatt (prøvd å ha) de siste seks årene. Ikke bare kaste alt vekk fordi langballer har reddet oss i seks uker.

    Det er en klassisk feil å velge det som var ment som en kortsiktig løsning som langsiktig løsning, fordi den fungerte på kort sikt.



    Hvilken stil er det forsøkt på siste år ?
    Så ingenting som har sett ut som noe fungerende stil siste 2 år, bortsett fra de siste 3-4 kampene. Da er det plutselig ganske tydelig. Kampene mot Enga og Molde ga meg håp om noe som vil fungere hvertfall. Arne har utviklet seg de siste år, og hvorfror skal man ikke satse på den stilen han viste frem i andre omgang mot Molde ?
    Neste trener kan velges ut fra det som fungerte, er min mening.

    Kommentar

    • LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3379

      #62
      Jonevret er ledig... http://www.aftenbladet.no/100Sport/f...g-860050_1.snd

      Kommentar

      • norveggio
        Medlem
        Hoffnarr
        • May 2008
        • 65

        #63
        Opprinnelig skrevet av LS89
        Greit nok det, bare de ikke snapper Arne før oss.

        Kommentar

        • CFC1976
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2015
          • 341

          #64
          Opprinnelig skrevet av norveggio

          Greit nok det, bare de ikke snapper Arne før oss.
          DRIT I ARNE, når det finnes trenere som Mark Dempsey, Petter Gerhardsson og Morten Weighorst ledig.

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3499

            #65
            Opprinnelig skrevet av LS89
            Nei takk. Har ikke stort mer enn det Arne Erlandsen har å vise til i norsk fotball. Av de to er valget enkelt, og det sier litt om hvor lite jeg ønsker Kjell Jonevret.
            Vi må utvide horisonten mer enn å gå på de samme trenerne som har gått på rundgang i halve Tippeligaen allerede.

            Men, først må vi uansett identifisere HVA man skal ha, før man velger HVEM. Å diskutere navn før det er definert er jo helt fjernt uansett om det er Kjell Jonevret, Arne Erlandsen eller kloningen til Pep Guardiola.

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3201

              #66
              Opprinnelig skrevet av CFC1976

              DRIT I ARNE, når det finnes trenere som Mark Dempsey, Petter Gerhardsson og Morten Weighorst ledig.
              Nå savner jeg tommel ned knappen igjen...

              Kommentar

              • armykanari
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2009
                • 742

                #67
                Mark Dempsey er jo et ekstremt spennende navn da. Tror helt ærlig ikke å gå tilbake til Molde og som assistenten til OGS er førstevalget hans nå, selvom det er blitt reflektert i svensk media. Dette er en kar som gjorde Haugesund til et veldig solid lag i vårparten, og han er en type som ikke lar seg pille på nesen.

                Kommentar

                • Gjedda
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Apr 2015
                  • 147

                  #68

                  Arne i 2017. Trener bør være på plass når spillerne kommer tilbake fra ferie 28. november. Det Arne gjorde på sine 6 kamper var en stor prestasjon og man skal jaggu meg ha en god begrunnelse for å endre en pågående suksess. Er man først så heldig å finne en trener med suksess så lar man han fortsette. Han har vist at tellende resultater i seg selv har god underholdningsverdi. Han har flertallet av supporterne bak seg. De fleste synes nok han fortjener å få vist hva han kan få til over en hel sesong. Tror valget er ganske så enkelt selv for et styre som er ute i hardt vær.
                  Den økonomiske virkeligheten i dagens fotball Norge er at de fleste topp klubbene lever tilnærmet fra hånd til munn, og da er det greit å gjøre trygge valg. Jeg kan vanskelig se for meg, slik den økonomiske situasjonen er i klubben, noen trenerkandidat med større sannsynlighet for å lykkes med LSK neste år enn Arne.
                  Synes han burde gis kontrakt for sesongen 2017, og en opsjon til forlengelse dersom han makter å få LSK til en 7. plass eller bedre.

                  Kommentar

                  • Jannis
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jun 2005
                    • 266

                    #69
                    Bjarmann har jo gått ut å sagt at han ønsker seg Arne som trener i 2017, så har styret bedt han om å finne flere alternativer.
                    Hva tror de han velger med flere å velge om, når han allerede har egentlig valgt Arne?

                    Så lenge Bjarmann ikke har fått sparken ennå, så blir det nok Arne som trener oss i 2017....

                    Kommentar

                    • Marit
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2010
                      • 885

                      #70
                      Når det gjelder sesong 2017 er det for meg mer viktig at klubben ikke velger feil, enn at den velger riktig. Nei takk til Mark Dempsey, han fremstår som en løs kanon på dekk. Det kan gå bra, men det er større risiko enn med Arne. Med neste-katastrofen i år og enda strammere neste år vil jeg helst ha trygghet til neste år. Og trygghet for meg, det er Arne.

                      Må nesten le av meg selv, jeg var helt mot å få tilbake Arne da det var snakk om han tidligere. Men det helvete som har vært i år orker jeg ikke igjen, I'm too old for this shit. Derfor: ja takk til Arne i 2017!
                      Andas in och andas ut
                      Orkar jag så orkar du

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3499

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av Jannis
                        Bjarmann har jo gått ut å sagt at han ønsker seg Arne som trener i 2017, så har styret bedt han om å finne flere alternativer.
                        Hva tror de han velger med flere å velge om, når han allerede har egentlig valgt Arne?

                        Så lenge Bjarmann ikke har fått sparken ennå, så blir det nok Arne som trener oss i 2017....
                        Nå er det ikke Torgeir Bjarmann som ansetter treneren alene. Han innstiller en kandidat eller flere kandidater til sportslig utvalg, så er det til slutt styret som tar avgjørelsen slik jeg har forstått det. I og med at tilliten hans nok er noe svekket, så er det ikke sikkert Torgeir sitt ord veier like tungt lenger.

                        Kommentar

                        • Tvilling
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 1473

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av Totti21

                          Nå er det ikke Torgeir Bjarmann som ansetter treneren alene. Han innstiller en kandidat eller flere kandidater til sportslig utvalg, så er det til slutt styret som tar avgjørelsen slik jeg har forstått det. I og med at tilliten hans nok er noe svekket, så er det ikke sikkert Torgeir sitt ord veier like tungt lenger.
                          Styremøte i kveld?

                          Kommentar

                          • CFC1976
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2015
                            • 341

                            #73
                            Petter Gerhardsson? Hacken.....

                            Kommentar

                            • Børge
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2013
                              • 2558

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av CFC1976
                              Petter Gerhardsson? Hacken.....
                              Dem putta mange mål, men har også en evne til å slippe inn mange mål. Litt vel mye "tut og kjør" for min del.

                              Henger meg på det Marit sier over her. Vet ikke om jeg orker en slik sesong til. Nå vil jeg ha minimalt med risiko. Kroppen min takler ikke en slik sesong til.
                              Sint og tverr på felt N

                              Kommentar

                              • LS89
                                Kamptrådkongen
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2013
                                • 3379

                                #75
                                Dempsey er også en trener som står for Hawaii-fotball. Slik var det i Haugesund, og slik var det i Djurgården. I Djurgården hadde han 9-1-3 på sine 13 kamper med målforskjell totalt 28 - 22. Usikker på om det er veien å gå slik ståa er pdd.

                                Kommentar

                                • Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3499

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av LS89
                                  Dempsey er også en trener som står for Hawaii-fotball. Slik var det i Haugesund, og slik var det i Djurgården. I Djurgården hadde han 9-1-3 på sine 13 kamper med målforskjell totalt 28 - 22. Usikker på om det er veien å gå slik ståa er pdd.
                                  For et lag som tok 15 poeng på de firegående 17 kampene er dette så imponerende som du får det. Tar du også med at han etterlot nedrykkstippede FKH på medaljeplass, så har han levert et utrolig første år som hovedtrener.

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2364

                                    #77
                                    Hamren på vei til Oslo. Det spekuleres i overtagelse av det noen kaller et landslag. Tipper han hopper av en stasjon tidligere ...

                                    Kommentar

                                    • Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av kunden
                                      Hamren på vei til Oslo. Det spekuleres i overtagelse av det noen kaller et landslag. Tipper han hopper av en stasjon tidligere ...

                                      http://www.nettavisen.no/sport/fotba...423283321.html
                                      Tror de som styrer det landslaget ikke har bestemt seg for om det blir en ledig stilling der eller ikke.. Så ja, tipper han skal til Åråsen eller Stavanger.

                                      Kommentar

                                      • Jannis
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2005
                                        • 266

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Folke

                                        Tror de som styrer det landslaget ikke har bestemt seg for om det blir en ledig stilling der eller ikke.. Så ja, tipper han skal til Åråsen eller Stavanger.
                                        Nja, kan fort være landslaget nå som Nøff er i forhandlinger med Høgmo om sluttpakke leser jeg overalt nå.....

                                        Kommentar

                                        • Bibaboy
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2008
                                          • 712

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av Jannis

                                          Nja, kan fort være landslaget nå som Nøff er i forhandlinger med Høgmo om sluttpakke leser jeg overalt nå.....
                                          Tipper Hamren er rimelig dyr i drift. LSK har knapt råd til smør på brødskiva så å tro eller håpe på Hamren til LSK er ren utopi. Med LSK`s anstrengte økonomi og en lokal trener som har vist at han duger til å være trener i TL selv med knappe midler så bør det være liten tvil om at Erlandsen bør få denne jobben. Man kan gjerne sammenligne han opp mot andre kandidater, men i dette tilfellet er det bare for å vise at man tar treneransettelsen på alvor og gjør en grundig evaluering selv om det strengt tatt ikke er nødvendig. Denne evalueringen burde heller funnet sted når Kristinsson ble ansatt.
                                          Jeg har ikke et eneste argument mot at AE skal bli vår neste trener.
                                          I de 6 kampene han trente oss så fikk han skikk på forsvaret, vi angrep i lengderetningen men mange spillere, spillerne så langt sprekere ut enn under Kristinsson til tross for den fysisk krevende spillestilen. Vi så ut som et lag igjen, litt som gode gamle LSK. Erlandsen er strålende i media. Han kaller en spade for en spade. I tillegg til alt dette så er han sannsynligvis rimeligere enn alle andre trenere med hans meritter.

                                          #ErlandsenforLSK
                                          Fugla Forever

                                          Kommentar

                                          Working...