Trener 2017

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Børge
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2013
    • 2558

    Opprinnelig skrevet av LS89
    Tidenes ikke-sak RB kommer med her.

    Vedtak i styret på ansettelsen er foretatt. Sannsynligvis er det satt rammer. Administrasjonen får beskjed om å sette vedtaket ut i live. Arne Erlandsen blir ansatt. Presenteres foran henrykte sponsorer. RB lager sak på at administrasjonen faktisk følger opp vedtak.
    Sint og tverr på felt N

    Kommentar

    • Ketil Cantona
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6813

      Tommel opp Børge. Dette vrølet MOrten og co på RB serverer i avisen og på twitter er skremmende svakt.

      Gir meg ikke, dette er min agenda. IKKE betal dette pluss abbonementet deres. Så ræva jobb dem gjør så fortjener dem null og niks! Morten S i RB er tydeligvis irritert for ett eller annet, nå skal han ut å ta alle i klubben for enhver pris. Hvem er neste man ut? Søgård, Sundgot, kioskdamene?

      Kommentar

      • Larkern
        Medlem
        Bøffel
        • Aug 2005
        • 36

        Det kan virke som de satte lite pris på å ikke være invitert til presentasjonen. Flaut for RB å måtte referere til VG i artikkelen om ansettelsen.

        Kommentar

        • runarM
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 565

          Dere som er så negative til hvordan RB dekker LSK om dagen; Synes dere at LSK er et velsmurt, veldrevet maskineri som ikke fortjener kritikken? Dette er jo mange av de samme momentene som har blitt klaget på i flere år både her på forumet og hos andre som er opptatt av LSK.

          Hvilke momenter konkret mener dere er feil?
          runarM

          Kommentar

          • rælingen kanaris
            Kaptein Reketråler
            Myklebust Light
            • Jul 2005
            • 1446

            Opprinnelig skrevet av Larkern
            Det kan virke som de satte lite pris på å ikke være invitert til presentasjonen. Flaut for RB å måtte referere til VG i artikkelen om ansettelsen.
            Evt så kan det virke som LSK ble sinte av at RB faktisk har kritisert klubben etter sesongen.

            Ja, den første artikkelen med Bjar var litt i overkant, synes jeg, men ellers synes jeg det har vært skrevet mye riktig. At klubben blir sur fordi avisa er kritisk mot stort sett alle ledd etter en sinnsykt bedriten sesong sier mest om dem. RB er den eneste avisa i Norge som alltid bryr seg om klubben vår, og da er det faen meg helt molbo å ikke besvare henvendelser, og heller ta ting via vg. Dessuten er det rimelig tilbakestående å slippe nyheten om treneransettelsen på et sponsortreff....
            Custodes
            I med og motgang

            Kommentar

            • Marit
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2010
              • 885

              Nå har jeg ikke RB pluss, så jeg tar forbehold om at jeg kun har kjennskap til den dekningen gjennom referat her.

              Det jeg reagerer på er den skjeve kritikken. Noen ting kritiseres voldsomt, som f.eks. Bjarmann og de greiene med at ingen av spillerne fikk årets spiller, mens en del andre som skal ha riiiiimelig mye av skylda for at ting holdt på å gå rett i Obos-dassen (les: Runar) går helt fri. Det oppleves mer nå som om RB kjører på med kritikken for å dekke over den mildt sagt malplasserte støtten de holdt på med tidligere i sesongen. Takk, men nei takk, RB.
              Andas in och andas ut
              Orkar jag så orkar du

              Kommentar

              • reka
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Aug 2005
                • 13277

                ER rett og slett jævlig dårlig journalistikk jeg reagerer på. Det vises ikke til noen kilder eller referanser i det hele tatt, det som kommer frem har overhodet ingen avsender. Selv om man ikke kan oppgi kildene er det vanlig å iallefall si noe hvorfra dette er hentet : spillergruppe, kilder i klubben etc. Dermed presenteres disse løsrevne opplsyningene som fakta uten at leser kan gjøre seg opp en mening om troverdigheten, er dette noe Svesengen har hørt av en drita 16 åring på martins? Til sist fremsettes det kritikk uten avsender, det skrives knapt steder "Jeg mener", det er "RB påpeker", det virker som om ingen tar et personlig eller redaksjonelt ansvar for dette tullet. Skal du sverte eller kritisere noen står du frem så tydelig som mulig med brystkassa først. Til sist er det total mangel på vilje til å belegge disse påstandene eller faktisk gi navngitte personer mulighet til å uttale seg - virker som RB gir fullstendig blanke i å etterprøve og underbygge egne påstander med fakta, de presentere 0 kildekritikk og de har knapt giddet å gi hovedpersonene mulighet til å uttale seg eller vurdere dette.

                Personlig er jeg på ingen måte uenig i selve budskapet, men måten det fremsettes på er under enhver kritikk. Dersom klubben eller enkeltpersoner som er omtalt tar dette til pressens faglige utvalg vil avisen bli felt. Ærlig talt er det knapt mulig å forstå at det bedrives så tvilsom journalistikk med vitende og vilje ettersom det er umulig å se noe motiv for å opptre uetisk, så er det vel bare veldig dårlig arbeid.

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3499

                  Opprinnelig skrevet av Marit
                  (les: Runar) går helt fri. .
                  Nå er fremdeles Runar et resultat av en elendig ansettelsesprosess, og den er det alle andre enn han som er ansvarlig for. Runar var jo bare trener i klubben, og man kunne jo enkelt kvittet seg med han enda tidligere enn man gjorde når man allerede etter veldig kort tid så at man ikke hadde hatt den nødvendige flaksen med ansettelsen sin.
                  For meg er det ingen tvil om at de som har mest skyld for utviklingen i klubben fremdeles er der. Runar var bare en av mange feil de har gjort.

                  Kommentar

                  • Folke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2008
                    • 5955

                    Totti21: Du står høyt i kurs hos meg og dine innlegg leses alltid med fullt fokus. Kunnskapen om fotball er høy, jeg setter pris på at du tar deg tid til å dele med oss.

                    Når det gjelder ansettelse av nye trenere så er nok de fleste fortsatt enig om at klubben sjeldent har gjort en veldig god jobb. Men det jeg føler er at klubben denne gangen har valgt å gå tilbake til start for å kunne sette 1-2 trygge sesonger på trykk for 2017-2018. Man er lei bunnkampen, lave tilskuertall, lite engasjement i rikspressen osv. Åråsen siste 3 hjemmekamper i 2016 var fantastisk (siste 3 bortekampene også selvsagt). Det trykket man følte/så, det engasjementet alle på stadion hadde.. Endelig sier jeg, endelig er man tilbake der folk faktisk ikke er likegyldig lenger. Det betyr alt akkurat nå, LSK skal ikke bli som Kamma eller Vinger. LSK trengte en Arne Erlandsen akkurat nå, så får man håpe at resten av klubben/styret evaluerer og staker ut den langsiktige kursen og de riktige lederne på en bedre måte enn hvordan de har gjort det tidligere. Jeg står 100% bak ansettelsen av Arne Erlandsen og har 100% trua på at 2017 blir en bedre sesong enn 2016.

                    Kommentar

                    • Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3499

                      Opprinnelig skrevet av Folke
                      Det trykket man følte/så, det engasjementet alle på stadion hadde.. Endelig sier jeg, endelig er man tilbake der folk faktisk ikke er likegyldig lenger.
                      Jeg skal ikke bruke så fryktelig mye mer tid på akkurat dette, da jeg innser at folk her inne generelt sett er veldig fornøyd med det valget man har tatt, og at man mener Arne Erlandsen er et så perfekt alternativ for LSK, at man ikke trenger å bruke noe tid på det en gang.

                      Men, tror du ikke dette hadde sett eksakt likt ut om det var Tom Nordlie som hadde kommet inn som redningsmann istedenfor? Det tror i alle fall jeg, og det forteller litt om hvor fort man mister bakkekontakt når følelsene får ta overhånd.

                      Skulle dog likt å se den listen over 15 kandidater, da det ville fortalt ekstremt mye om hvordan man jobber i klubben. Er det 14 andre kandidater som ligner på Arne Erlandsen, eller er det en miks av alt mulig rart uten noe klar tilknytning til den nye veien man har valgt å gå? For de som jobber i klubben sin del får vi håpe på det første.

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        Om Tom Nordlie hadde fått jobben og det totale resultatet hadde blitt det samme, så ja.. Da hadde jeg stått 100% bak han. Men det ble Arne Erlandsen og jeg tror han har en mye større status i Lillestrøm enn man kanskje tror. Arne er han som kaller LSK min klubb, han som aldri hadde sviktet, han som ville ofre sitt navn for å redde klubben fra nedrykk på ett tidspunkt ingen lenger hadde trua. Om Tom Nordlie hadde gjort det samme, fått til det samme osv det får vi aldri svar på.

                        Lista inneholdt tilslutt 6 navn, Petter Myhre, Tom Nordlie og Arne Erlandsen var blant disse. Hvor raskt klubben har jobbet med dette vites vel ikke eksakt, da man fint kan ha holdt på med dette fra minst den dagen RK fikk sparken. Den langsiktige planen bør vel strengt tatt starte på årsmøte, det er for lenge å vente til årsmøte før man ansetter trener. Nå får man arbeidsro og trygghet, også er det opp til oss medlemmer å bidra til at ledelsen/styret endres i tråd med alt vi har hatt på hjerte det siste året - minst. Om vi ikke har tiltro til at de klarer å ansette riktig trener eller på den beste måten, så må vi i det minste gjøre endringer før vi forventer bedring på disse punkter.

                        Kommentar

                        • Joha
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 314

                          Hvem er de 3 andre som var aktuele noen som vet det.De 3 som er nevnt så hadde det stått mellom Arne og Petter tror Tom hadde blitt for krevende over en lang tid

                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3499

                            Opprinnelig skrevet av Folke
                            Lista inneholdt tilslutt 6 navn, Petter Myhre, Tom Nordlie og Arne Erlandsen var blant disse..
                            Uff....
                            Skremmende at tre av de seks aktuelle navnene er så ekstremt fantasiløse som dette. Kan jo fort gjette seg til at resten er noenlunde i samme gaten, og at man verken er interessert i, eller evner å se lenger enn i nabolaget etter kompetanse.

                            Har i alle fall ingen problemer med å si at av disse, og sannsynligvis de andre Bjarmann klarte å fiske opp, så er Arne Erlandsen det beste valget.

                            Er jo veldig bra at mange andre er så positive, da laget trenger entusiasmen det kan bringe med seg på tribunen med en god start på 2017, men personlig har jeg aldri sett mindre frem til en ny sesong enn akkurat nå. Blir jo garantert bedre sportslig enn i fjor, da RK underpresterte kraftig med en potensiell topp-6 tropp som han hadde fra start av, men jeg er bare så lei av den kortsiktige tankegangen i klubben, og at man nok en gang går tilbake til start uten å helt vite hvor man vil.

                            Kommentar

                            • Tvilling
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 1473

                              Ang trener så uttaler Kippe til VG: «Etter en tung sesong tror han at løftet Arne Erlandsen ga klubben på slutten av sesongen vil fortsette i 2017.

                              – Det er ikke tvil om at han har betydd mye for at vi beholdt plassen. Det er et riktig valg av klubben å beholde Arne, og nå tror jeg vi kan se litt oppover på tabellen. Jeg håper at vi skal spille en type fotball som gjør at det blir vanskelig å slå oss.»
                              Last edited by Tvilling; 21.11.2016, 12:41.

                              Kommentar

                              • OlaG
                                Oversetterdrone
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 910

                                Opprinnelig skrevet av Totti21
                                Er jo veldig bra at mange andre er så positive, da laget trenger entusiasmen det kan bringe med seg på tribunen med en god start på 2017, men personlig har jeg aldri sett mindre frem til en ny sesong enn akkurat nå. Blir jo garantert bedre sportslig enn i fjor, da RK underpresterte kraftig med en potensiell topp-6 tropp som han hadde fra start av, men jeg er bare så lei av den kortsiktige tankegangen i klubben, og at man nok en gang går tilbake til start uten å helt vite hvor man vil.
                                Vel, det er jo opp til medlemmene å presse klubben til å bruke disse to årene på å komme opp med en plan da. Eller aller helst bare ett av de, slik at man kan begynne å jobbe med å implementere den litt tidligere enn dagen før en ny trener skal ansettes. Selv om jeg deler av mye av frustrasjonen over styre og stell for tiden synes jeg det er mer nyttig å bruke medlemsmakten på det enn en ny maktkamp (forutsett at ingen går til valg på å komme opp med en plan, men så heldige er vi neppe).

                                Jeg har kommentert tidligere at jeg synes det er helt fint å ansette Erlandsen for et år mens man meisler ut hvordan LSK skal være de neste 10-15 årene, og selv om perioden nå ble doblet så tenker jeg egentlig det samme. Erlandsen kommer ikke til å rykke ned, og med maks flaks kan vi kanskje karre til oss en cup-finale, innvie det nye stadionet til søpla med en borteseier eller frata Rosenborg et seriemesterskap i siste runde. Så får vi bli unike i Europa i 2019 i stedet

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3201

                                  Jeg forstår ikke denne evige messinga om at det å ansette Arne er det samme som å være fantasiløse. I min bok er det nå tatt et standpunkt på hvordan klubben skal spille og fremstå - ikke bare de neste to årene, men også i årene etter det. (Uavhengig av hvor lenge Arne blir vår trener).
                                  Klubben har besluttet at vi skal tilbake til våre røtter. I praksis betyr det å rendyrke kvaliteter som gjorde LSK til et lag man enten hatet eller elsket. For å videreutvikle klubbens filosofi ansetter man en trener som var en viktig brikke i å etablere vår fotballmessige grunnfilosofi - men som samtidig har fått noen år andre steder for å videreutvikle de ideene LSK var/er basert på.

                                  Kommentar

                                  • Rune
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2008
                                    • 1229

                                    Rimelig opplagt at Arne skal drille LSK-laget i ekstremt soneforsvar i halvannen sesong, før Ståle kommer hjem og tar over sommeren 2018. Gleder meg.
                                    "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                                    Kommentar

                                    • Jannis
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2005
                                      • 266

                                      Hvem vil Arne ta med seg som hjelpetrener tro, blir det Arild eller henter han hjem Powel?

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9458

                                        Opprinnelig skrevet av Jannis
                                        Hvem vil Arne ta med seg som hjelpetrener tro, blir det Arild eller henter han hjem Powel?
                                        Kanskje det blir ledig en i enga og.

                                        Kommentar

                                        • knut
                                          Make knut Great Again
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2006
                                          • 9458

                                          Opprinnelig skrevet av knut

                                          Kanskje det blir ledig en i enga og.
                                          Eller vent. Loberto dro jo akkurat fra FKH til FFK. Da funka ikke den kabalen

                                          Kommentar

                                          Working...