LSK Sesongen 2017

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trooond
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2015
    • 1039

Opprinnelig skrevet av Folke

Så bra, betale dyr lønn til en på den alderen og det nivået er galskap. Ser det kommer en yngre utgave på prøvespill til uka, markedet er stort og klubbene har bedre muligheter enn på lenge til å sikre seg spillere til lavere lønn.
    Tja, galskap med samme lønn som f.eks skogseid?
    , kommer an på kvaliteten, holder jo ikke å tilby et par 300 tusen. Må komme opp med riktig lønn, selv om han kommer fre 1 div.
    noen erfarne er viktig å ha i troppen også, mulig man kan finne bedre enn melgavis, men ikke sikker til det man tilbyr. han er vel verdt minst skogseid lønn, og han har vel andre tilbud , så da blir det vel kanskje skogseid en sesong til pluss ny 19 åring .

Kommentar

• trosten
      Medlem
      Hoffnarr
      • Jun 2010
      • 52

Når det gjelder høyre backen, så har vel Falkeborn kontrakt ut 2018.
      Håper han slår til under Erlandsen. Han gjorde det vel greit for Kisa?

Kommentar

• Håkon Henriksen
        Administrator
        • Nov 2003
        • 6411

Opprinnelig skrevet av trosten
        Nå har han vel stort sett spilt venstre kant i Kisa
        Håkon Henriksen
        -
        Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
        -
        ALT FOR FUGLA

Kommentar

• AG-3
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 1081

Opprinnelig skrevet av trosten
          Håper virkelig å se Falken få en fair sjanse i LSK-drakta. Knallfin fyr med rett innstilling til spillet og virkelig VIL spille foran fansen.

Kommentar

• Ginola
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2010
            • 549

Opprinnelig skrevet av AG-3

Håper virkelig å se Falken få en fair sjanse i LSK-drakta. Knallfin fyr med rett innstilling til spillet og virkelig VIL spille foran fansen.
            Jeg tør å påstå at sjansene er små for at Falken er i LSK i 2017. Har ikke sett han så mye selv, men de som har gjort det sier at han ikke har TL-nivået inne.

Kommentar

• Robertkoren91
              Medlem
              Bøffel
              • Jan 2013
              • 30

Hvem er de fire nye på trening om dagen?

Kommentar

• _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4397

Martin Bisgaard Thomassen (Hønefoss), Simen Rafn (Gefle), Eric Kitolano (Odd) og Anders Dieserud (Fram Larvik)
                ..................

Kommentar

• Fuglamannen
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2011
                  • 543

Noen erfaringer fra treningen på Simen?

Kommentar

• LS89
                    Kamptrådkongen
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2013
                    • 3410

RB sin liste over spillere med kontrakt utover 2017:

Keeper: Arnold Origi, Emil Ødegaard.

Forsvar: Martin Falkeborn (aktuell for Ull/Kisa), Aleksander Melgalvis (Strømmen), Marius Amundsen, Sheriff Sinyan, Erik Tobias Sandberg (junior), Simen Kind Mikalsen

Midtbane: Ifeanyi Mathew, Erik Næsbak Brenden, Fredrik Krogstad, Jørgen Kolstad (aktuell for Ull/Kisa), Bonke Innocent, Mohamed Ofkir

Angrep: Arni Vilhjalmsson, Erling Knudtzon, Petter Mathias Olsen, Tomas Malec (lån til sommeren).

Egne tanker:

Keeper: Origi soleklart førstevalg. Ødegaard, lovende men ung. Må ha inn en back-up for Origi. Björnsson som nevnt tidligere blir ikke med videre.

Forsvaret: Ny spiller klar i Melgalvis som jeg antar tar høyreback-plassen neste sesong. Kippe-situasjonen uklar og står tydeligvis langt fra hverandre. Det ville vært en skam hvis ikke Frode fikk en ny kontrakt for jubileumssesongen neste år. Frode er bautaen vår bakerst, og jeg regner med situasjonen ordner seg. Amundsen bankers. Sheriff lovende, og kommer til å få flere kamper neste år fra start. Mikalsen sikker på venstreback. Hva som skjer med Falkeborn og Skogseid virker usikkert. Ryktes at Falkeborn er på vei til Kisa på permanent basis, men må i så tilfellet kjøpes ut. Skogseid er i mine øyne ikke god nok for førstelaget, men kan være grei å ha som backup da han bekler både høyreback og stopperplass. Men hva skjer hvis Simen blir skadet? Trenger en backup for Simen. Rindarøy?

Midtbane: Voldsom ung midtbane ved første øyekast, men med mye talent. Regner med Bonke tar enda flere steg neste sesong og blir bankers på midten, forhåpentligvis med Mathew/Krogstad. Krogstad tok store steg i Kisa, og jeg så flere kamper med Kisa i fjor og lot meg imponere over prestasjonene hans. Løpsmaskin. Har allerede kjent med nivået i TL før han ble lånt ut, og bør kunne ta ytterlige steg neste sesong. Absolutt spennende. Appropo spennende, der har vi også Mathew som viste virkelig at han tok nivået. Muligens vår beste spiller. Håper vi greier å dyrke han der han er best, nemlig sentral midtbane. Moa tar kanten, men utover dette er vi tynt bekledd på kantene med mindre vi får til en løsning med Jradi. Kolstad (ryktes Kisa) var skuffende denne sesongen, men viste året før at han absolutt har nivået inne, men dessverre for ustabil denne sesongen. Brenden fikk få sjanser sist sesong, men var meget god for 2.laget. Jeg veit rett og slett ikke om han er god nok for Tippeligaen. Hva skjer med M. Martin? Får vi med MM, kan jo Mathew til nød flyttes ut på kanten, og da ser det fort litt bedre ut. Vi må ha inn en kantspiller hvis ikke MM og eller Jradi blir med videre. Lagdelen er ung, og jeg føler vi må ha inn rutine her (noe vi får med MM).

Spiss: Erling regner jeg med er tilbake som spiss etter å ha vikariert på høyreback under Erlandsen nå som Melgalvis har signert. Malec er på lån til sommeren 2017. Hva som skjer med Arni veit jeg ikke, men jeg ser ikke han som sannsynlig LSK-spiller ved sesongstart. Derfor er det tynt på topp. PMO har jeg sett for lite til å kunne si noe om. Men pdd. lukter det ikke dessverre ikke mål av de vi har på topp. Får vi med Gary som vil ting se vesentlig bedre ut.

SUM: Vi trenger ny backup for Origi. Samt ny backup for Mikalsen. Vi må håpe på at vi re-signerer M. Martin, samt at vi får til en løsning med Jradi. Samtidig håpe på at Gary Martin kjøpes ut og signerer permanent for LSK. Får vi til dette er mye av stammen den samme som avsluttet sesongen med Arne og forutsetningene for en god sesong under Arne er absolutt innen rekkevidde.

Kommentar

• _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4397

Enig i nesten alt, men mener at Emil Ødegaard nå må ta steget opp og være 2.keeper. Nå blir han vel 18 så da bør han også være gammel nok. Odd, Sogndal og Haugesund har nå hatt førstekeepere som er 18-19 år. Mener han er mye bedre enn Faye Lund. Og det hadde vært utrolig bra om vi klarte å få fram en egenutviklet keeper igjen. Det er lenge siden!
                      ..................

Kommentar

• GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

Med Melgalvis inn må Skogseid være historie, kort og godt. Klubben kan ikke ha to etablerte spillere som kjemper om samme plass når man nå nærmest må snu på hver eneste krone.

Kommentar

• El Caco
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2009
                          • 2286

Per dags dato før eventuelle fornyelser av spillere på utgående kontrakter, så er snittalder på stallen 22,06 år. Knallbra og litt skremmende!
                          Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6104

I nyhetstråden står det at denne karen trener med oss: Tobias Gran (spiss, 18, Tønsberg)

Er det snakk om Rosenborg sin Tobias Gran, som bl.a. prøvespilte for Liverpool før han dro til Rosenborg for et par år siden?

Kommentar

• gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3218

Opprinnelig skrevet av HSft
                              I nyhetstråden står det at denne karen trener med oss: Tobias Gran (spiss, 18, Tønsberg)

Er det snakk om Rosenborg sin Tobias Gran, som bl.a. prøvespilte for Liverpool før han dro til Rosenborg for et par år siden?
                              Ja. I følge RB har han nylig vært i RBK, uklart fra RBs reportasje om han fortsatt har kontrakt, men trolig neppe hvis han trener med LSK.

gilbert

Kommentar

• HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6104

En spiller som forsvant litt etter han dro til Rosenborg. Trodde han skulel være en av de viktigere spillerne på G98-landslaget med Ajer, Ødegaard, Hou Sæter og HAnsson bl.a.

Kommentar

• _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4397

Kjenner litt til han faktisk. Han er vel mer en typisk bakromsspiss og passer kanskje ikke så godt inn i RBK's 4-3-3 system som ren midtspiss. Trøndera har jo enorm dekning på topp bare i a-stallen. I tillegg har de veldig lovende Helmersen og Botheim som stiller før Tobian Gran i køen vil jeg tro. Usikker på om han fortsatt har kontrakt men jeg tviler på at RBK har veldig mye i mot å slippe han til oss gratis eller for en veldig rimelig sum.
                                  ..................

Kommentar

• reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13278

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                    Med Melgalvis inn må Skogseid være historie, kort og godt. Klubben kan ikke ha to etablerte spillere som kjemper om samme plass når man nå nærmest må snu på hver eneste krone.
                                    Megaelvis pliiis...

Kommentar

• ynnor
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2008
                                      • 857

Terminlista for neste sesong kommer 19.12

Kommentar

• McGuffy
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 5102

Opprinnelig skrevet av ynnor
                                        Terminlista for neste sesong kommer 19.12
                                        Jeg går ut i fra at klubben har meldt at vi vil ha hjemmekamp 2. april.

Kommentar

• Martin_j_90
                                          Juniormedlem
                                          Bøffelpromp
                                          • Sep 2006
                                          • 14

Aftenposten melder om at Sundgot blir med i trener teamet til Hødd .

Kommentar

Working...