^ Hadde GM vært Messi og fiksa biffen selv, enig. Slik ståa er trenger vi sårt defensive kapasiteter. Men GM er en type jeg gjerne ser blir med videre, farken han brakte mange tips her inne til skamme
LSK Sesongen 2017
Collapse
X
-
Kommentar
-
Mærtæ har allerede priset seg ut. Krevde 3 mill for å signere ny kontrakt på sensommeren. Uansett om han skulle være villig til å fire på kravene han da hadde er det ikke realistisk å tro at han godtar noe innenfor vårt lønnsbudsjett. Frosken er ferdig i Lillestrøm. Fatter ikke hvorfor vi ikke avbryter Malec-lånet, og bruker lønnsposten til Malec på et kraftig forbedret tilbud til Gary Martin. Sorted.Custodes
Contra o futebol moderno!👍 4Kommentar
-
kan få kippe og en ung lovende spiss for samme pris som GM?
her snakkes det om at vi må spare ved å gi kippe en kontrakt det ikke går å lleve av, men man skal sprenge banken for Gm?
ikke fornøyd med malec så langt jeg heller, men å finne noe bedre enn Gm som mest sannsynlig ikke er fornøyd med lønnstaket en gang, er hvertfall en nobrainer👍 2Kommentar
-
Kan ikke huske at jeg har hatt så små forventninger til en sesong noen gang som jeg har til 2017. Når skal pila peke oppover igjen for oss?👍 1Kommentar
-
👍 1Kommentar
-
jeg er så lei falske forhåpninger. Trodde Friday-salget skulle redde økonomien, men nei da. Nye kutt må til. Og det er det jeg mener med lave forventninger. Godt mulig vi ikke rykker ned i 2017. Men vi kan Ikke år etter år fortsette å kutte.👍 3Kommentar
-
Du skal ha for optimismen. og vi får se hvem som kommer og går før seriestart. Men enn så lenge så virker det som vi mister en god del spillere uten å kunne erstatte dem med kvalitet. Vi er ganske langt bak lag som RBK, Odd, Molde og flere andre som det er. Og det virker ikke som vi akkurat er i ferd med å kjøpe oss til suksess.
håper jeg tar feil. Inntil videre så ser jeg ikke akkurat så veldig optimistisk på det.👍 1Kommentar
-
veldig uenig. gm vil koste minimum 1,25 millioner. så god er han ikke. Kippe koster under halvparten.
kan få kippe og en ung lovende spiss for samme pris som GM?
her snakkes det om at vi må spare ved å gi kippe en kontrakt det ikke går å lleve av, men man skal sprenge banken for Gm?
ikke fornøyd med malec så langt jeg heller, men å finne noe bedre enn Gm som mest sannsynlig ikke er fornøyd med lønnstaket en gang, er hvertfall en nobrainer👍 1Kommentar
-
Martins lønn er så vidt jeg kan skjønne bare ubekreftede rykter, men prisen på 400.000 virker å være klar. Det alene er nærmest å sprenge banken, slik situasjonen er nå. Når det gjelder Malec har vi en avtale som løper frem til august. I en slik avtale regner jeg med at det ligger forpliktelser også for vår del som gjør at vi ikke bare "kvitte oss med" ham.Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!👍 2Kommentar
-
Han må gå ned i lønn for å komme, så han vil jo ikke godta noe som helst lavere enn lønnstaket.
Utkjøp av kontrakten koster 400 000.
så 1.25 mill er ikke å sprenge banken?
ikke velger han sportsklubben med ett sånt tilbud en gang.
likevel mener du det er å hive penger etter kippe ved å måtte tilby 5-600 00?
Tror til og med Kippe er viktigere for laget, og man kan få en vel så god spiss for 500 000 kroner mindre, da er det ikke bare å velge GM, fordi om han viste at han er god for 10 mål på en sesong
👍 1Kommentar
-
Er det noen som egentlig har tall og kunnskap på hvor dårlig stilt vi faktisk er? Å lese her inne er jo bare trist om dagen? Det virker jo nesten som om vi ikke har budsjett til å stable på beina en stall, men kan vi virkelig ha lavere budsjettrammer å snekre stall på enn Sandefjord, Sogndal, Stabæk, Haugesund etc?
Nå går jo Kippe ned i lønn (om han blir), penger spart, Malo sin lønn forsvinner, Lundemo sin lønn forsvinner, Skogseid sin lønn forsvinner og allikevel teller vi kroner. Betyr det at lønnsbudsjettet skal slankes med et par millioner? Eller har vi samme lønnsrammene som vi hadde i fjor? I så fall bør vi jo ha litt å gå på da Malo, Lundemo og Kippe trolig har hatt relativt grei lønn?
Kommentar
-
Er det noen som egentlig har tall og kunnskap på hvor dårlig stilt vi faktisk er? Å lese her inne er jo bare trist om dagen? Det virker jo nesten som om vi ikke har budsjett til å stable på beina en stall, men kan vi virkelig ha lavere budsjettrammer å snekre stall på enn Sandefjord, Sogndal, Stabæk, Haugesund etc?
Nå går jo Kippe ned i lønn (om han blir), penger spart, Malo sin lønn forsvinner, Lundemo sin lønn forsvinner, Skogseid sin lønn forsvinner og allikevel teller vi kroner. Betyr det at lønnsbudsjettet skal slankes med et par millioner? Eller har vi samme lønnsrammene som vi hadde i fjor? I så fall bør vi jo ha litt å gå på da Malo, Lundemo og Kippe trolig har hatt relativt grei lønn?
Det var det jeg mente når jeg sa at jeg aldri hadde hatt så lave forventninger som foran 2017. Det er helt greit å ta en periode med reduserte ambisjoner for å legge et grunnlag for suksess på lengre sikt. Men som det er nå så tror jeg ikke 2018 blir noe bedre enn 2017. Så vi er bare i en langsomt nedadgående spiral vi tydeligvis ikke klarer å komme ut av. Og når vi ikke har mer penger enn de vi konkurrerer med, så må vi bruke dem bedre. Jeg tror ikke vi klarer det heller. Det som trengs er å få ristet alle skjelettene ut av skapene, ryddet opp i rekkene og satt en organisasjon som er i stand til å levere en klubbøkonomi som i alle fall sannsynliggjør en begrenset form for suksess. For eksempel å etablere oss som fast innslag på øvre halvdel av tabellen igjen. Det hadde vært til å leve med. Dessverre tror jeg ikke vi har noen langsiktig plan, vi bare tar det som det kommer. Vi henter inn litt fra lokale klubber i området og signerer kanskje en og annen lånespiller for å tette de største hullene i stallen. Så klarer vi oss kanskje i 2017. I 2018 må vi kutte litt til, men kanskje vi klarer oss da også. Osv... Til slutt gjør vi ikke det.Kommentar
-
"Hvordan det endelige budsjettet for 2017 vil se ut for Åråsen-klubben, er ikke avklart. Men Lauritsen har et godt håp om at den sportslige satsingen skal kunne opprettholdes på omtrent samme nivå som i 2016. – Det jobbes med dette. Vi vet at vi må redusere en del på kostnadssiden, men vi håper likevel at vi vil klare å holde budsjettet for sport på omtrent det samme, sier han."
Jeg kan ikke tolke dette på annen måte enn det er en meget god sjanse for at Bjarmanns budsjett til spillerkjøp og spillerlønninger i 2017 blir omtrent som i 2016.
(For øvrig håper Lauritsen å ØKE sponsorinntektene fra 28 millioner i år til 30 millioner i 2017.)
gilbert
👍 2Kommentar
-
Vi sparer ihvertfall inn lønn på Lundemo. Faktum er at Sheriff er et mye større tap om han viser seg å være så alvorlig skadet som prognosene/ryktene sier.
Skal vi gjøre som med Lundemo. Få han igang så han kan gå gratis til bart eller moille, eller enda verre vif, når han har kommet seg i form?
Slik det er nå må vi forlenge med et par år til eller terminere hele kontrakten.Kommentar
-
Vi sparer ihvertfall inn lønn på Lundemo. Faktum er at Sheriff er et mye større tap om han viser seg å være så alvorlig skadet som prognosene/ryktene sier.
Skal vi gjøre som med Lundemo. Få han igang så han kan gå gratis til bart eller moille, eller enda verre vif, når han har kommet seg i form?
Slik det er nå må vi forlenge med et par år til eller terminere hele kontrakten.
Tilsammen gir dette meg små besparelser, men om budsjettet for sport ligger på samme nivå skal det være rom for å signere 2-3 spillere til. Tipper da én forsvarsspiller, én til to midtbanespillere og kanskje en spiss. På keeperplassen antar jeg vi satser på enten Ødegaard eller Faye Lund som reservekeepere.Last edited by klippen; 21.12.2016, 11:52.👍 1Kommentar
Kommentar