LSK Sesongen 2017

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • dollyholly
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2007
    • 965

Mange som sier nei til LSK nå.

Kommentar

• Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3501

Opprinnelig skrevet av klippen

Lundemo hadde nok begrenset lønn og besparelsen er nok relativt beskjeden. Det samme er nok tilfellet med Basel og Rindarøy, hvor henholdsvis Godset og Molde nok dekket deler av lønnen. G Martin hadde RB begrenset lønn, mens M Martin nok er den eneste av spillerne som mest sannsynlig forsvinner som hadde høy lønn. Tilsammen er nok derfor dessverre besparelsene ganske beskjedne.
      Hvem får da egentlig "høy" lønn i LSK? Afrikanerne har stort sett vært billige ved første kontrakt og de unge spillerne ligger nok et langt stykke ned på skalaen. Av etablerte spillere sitter man da igjen med Origi, Amundsen, Kippe, Skogseid, Kind Mikalsen, Erling Knudtzon, Arni og Thomas Malec. Amundsen og SKM hentet vi jo fra Adeccoligaen, mens Skogseid var fotballpensjonist.

Jeg tror Lundemo, M.Martin, G.Martin, Bassel og Rindarøy frigjør en del midler. Det er lite trolig at vi fikk låne de to sistnevnte uten å dekke lønna deres, da det i alle fall var bra med interesse for Rindarøy etter Start oppholdet. G.Martin gikk jo etter ryktene ned i lønn for å spille for oss, men allikevel var han sikkert en av de høyest lønnede spillerne våre når han var her. Her er jeg dessverre også redd for at vi punget ut et beløp for å låne han til klubben hans.
      Lundemo var jo en nøkkelspiller, men fornyet ved aldri kontrakten sin, så den var kanskje ikke så veldig høy? Frode Kippe har jo også naturligvis vært blant våre beste betalte, men går vel kanskje litt ned i lønn nå?

Kan virkelig ikke se at vi ikke skal kunne plukke opp noen gode bosmanspillere og kanskje låne inn 1-2 brukbare folk. F.eks en Kristoffer Ajer som er langt unna spilletid i Celtic som vil være en perfekt innlånt erstatter Sheriff som blir ute en stund, og som kan spille i alle posisjoner i sentrallinja, selv om Celtic ønsker å utvikle han til en midtstopper, og vil stille det som et krav for et eventuelt utlån.

Kommentar

• klippen
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2009
        • 251

Opprinnelig skrevet av Totti21

Hvem får da egentlig "høy" lønn i LSK? Afrikanerne har stort sett vært billige ved første kontrakt og de unge spillerne ligger nok et langt stykke ned på skalaen. Av etablerte spillere sitter man da igjen med Origi, Amundsen, Kippe, Skogseid, Kind Mikalsen, Erling Knudtzon, Arni og Thomas Malec. Amundsen og SKM hentet vi jo fra Adeccoligaen, mens Skogseid var fotballpensjonist.

Jeg tror Lundemo, M.Martin, G.Martin, Bassel og Rindarøy frigjør en del midler. Det er lite trolig at vi fikk låne de to sistnevnte uten å dekke lønna deres, da det i alle fall var bra med interesse for Rindarøy etter Start oppholdet. G.Martin gikk jo etter ryktene ned i lønn for å spille for oss, men allikevel var han sikkert en av de høyest lønnede spillerne våre når han var her. Her er jeg dessverre også redd for at vi punget ut et beløp for å låne han til klubben hans.
        Lundemo var jo en nøkkelspiller, men fornyet ved aldri kontrakten sin, så den var kanskje ikke så veldig høy? Frode Kippe har jo også naturligvis vært blant våre beste betalte, men går vel kanskje litt ned i lønn nå?

Kan virkelig ikke se at vi ikke skal kunne plukke opp noen gode bosmanspillere og kanskje låne inn 1-2 brukbare folk. F.eks en Kristoffer Ajer som er langt unna spilletid i Celtic som vil være en perfekt innlånt erstatter Sheriff som blir ute en stund, og som kan spille i alle posisjoner i sentrallinja, selv om Celtic ønsker å utvikle han til en midtstopper, og vil stille det som et krav for et eventuelt utlån.
        Enig i at Ajer kan være bra, men å det vil være å tisse i buksa for å holde varmen å drive med alle disse innlånene hele tiden. Skaper ikke noe langsiktighet. Det sagt, er jo Ajer lokal og sikkert en spiller mange ville ønska å se i LSK trøya.

Når det gjelder lønn, er vel faktum at det er svært få høytlønna spillere i LSK om dagen. Fra RB sin artikkel om lønn ser man at det er svært få som tjener bra.

Av lista kommer det frem at Kippe, Origi, Erling og til dels Kind Mikaelsen har blant de høyere lønningene. Er vel også et par kontraksforlengelser, så dette kan vel ha endret seg noe. Av de som helt sikkert forsvinner er det bare M Martin som hadde høy lønn. Dog ikke mulig å lese ut fra lista hva Lundemo og G Martin hadde i lønn, da de ikke er inkludert.

Så tilbake til det egentlig spørsmålet ditt, "Hvem får egentlig "høy" lønn i LSK?" Ingen slik jeg ser det, noe som reflekterer et generelt lavt lønnsnivå i de fleste norske fotballklubber med unntak av RBK og Molde.

Kommentar

• Kvalen
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 327

Opprinnelig skrevet av dollyholly
          Mange som sier nei til LSK nå.
          Hinter du her om at Kippe takker nei?
          "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
          - Ivar Hoff

Kommentar

• dollyholly
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2007
            • 965

Opprinnelig skrevet av Kvalen
            Hinter du her om at Kippe takker nei?
            Nei, tenker på Halle, Lundemo, Jradi mfl. Håper selvsagt Frode sier ja...

Kommentar

• Tvilling
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 1480

Opprinnelig skrevet av dollyholly

Nei, tenker på Halle, Lundemo, Jradi mfl. Håper selvsagt Frode sier ja...
              Noen går, og andre kommer..
              Kan godt være at vi ikke kommer til å ha "de store navn" på blokka.. Viktigst for meg er at de som er her er tent - og etterhvert trent - for det kjøret som kommer,
              Vi går spennende uker i møte.

Kommentar

• G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3263

Opprinnelig skrevet av Tvilling

Noen går, og andre kommer..
                Kan godt være at vi ikke kommer til å ha "de store navn" på blokka.. Viktigst for meg er at de som er her er tent - og etterhvert trent - for det kjøret som kommer,
                Vi går spennende uker i møte.
                Helt enig. Jo større stjerner, jo dårligere kollektiv. På tide å ta en Leicester!

Kommentar

• trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7135

Slik det ser ut akkurat nå er det iallfall en guds lykke at vi har en defensivt stødig trener på plass i 2017, for det kommer til å bli en jæhæhævlig lang og tung sesong. Midtbanen vår er ok+, men forsvaret har store mangler og vi har vel i øyeblikket nøyaktig null angrepsspillere som kan score mer enn tre mål.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• LS89
                    Kamptrådkongen
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2013
                    • 3410

RB melder at Ajeti og Rafn signerer for LSK.

Kommentar

• Totti21
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3501

Opprinnelig skrevet av LS89
                      RB melder at Ajeti og Rafn signerer for LSK.
                      Helt idiotisk at man signerer Ajeti når man kjenner historikken hans. Det står jeg for uansett om han skulle levere bra sportslig når sesongen starter.
                      Rafn er derimot en signering jeg liker, og en spiller jeg hadde veldig sansen for når han var i FFK. Tror det er en spiller som passer veldig godt inn i dagens LSK.

Kommentar

• G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3263

Rafn er en solid spiller. Ajeti er det en skam får lov til å trekke den hellige trøya over hodet. Jeg trodde Høiland var bunnpunktet, men jeg tok visst feil. En spiller jeg ikke kommer til å applaudere - uansett.

Kommentar

• Tvilling
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 1480

Opprinnelig skrevet av Totti21
                          Helt idiotisk at man signerer Ajeti når man kjenner historikken hans. Det står jeg for uansett om han skulle levere bra sportslig når sesongen starter.
                          Rafn er derimot en signering jeg liker, og en spiller jeg hadde veldig sansen for når han var i FFK. Tror det er en spiller som passer veldig godt inn i dagens LSK.
                          Opprinnelig skrevet av G-Man
                          Ajeti er det en skam får lov til å trekke den hellige trøya over hodet. Jeg trodde Høiland var bunnpunktet, men jeg tok visst feil. En spiller jeg ikke kommer til å applaudere - uansett.
                          Han sier selv at han har lært. Og han har unektelig gjort opp for seg. I Norge har vi heldigvis et verdisystem som gjør at vi kan gi våre medmennesker en ny sjangs. Det må gjelde også når man er fotballspiller. I flg intervjuet på RB, så virker det som om han tar dette seriøst - både på og utenfor fotballbanen. Og da er han for meg velkommen til en seriøs klubb!! Seriøst!!

Kommentar

• Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

Godt å se innleggene fra Totti21 og G-Man. Det har blitt en serie med tweets i løpet av kvelden der jeg legger fram mitt syn. Kan leses her: https://twitter.com/forumlars/with_replies

Kort oppsummert: Enig med dere to.

Kommentar

• Tvilling
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 1480

Opprinnelig skrevet av Lars
                              Godt å se innleggene fra Totti21 og G-Man. Det har blitt en serie med tweets i løpet av kvelden der jeg legger fram mitt syn. Kan leses her: https://twitter.com/forumlars/with_replies

Kort oppsummert: Enig med dere to.
                              Og - Hverken klubb, eller andre som ønsker han velkommen støtter grov vold. Han ansettes ikke fordi han har vært dømt. Han kan ansettes fordi han har gjort opp for seg! Og at han viser endring.
                              Da kan han ansettes om han er en god fotballspiller

Kommentar

• LS89
                                Kamptrådkongen
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2013
                                • 3410

Edit: tok feil her.
                                Last edited by LS89; 28.12.2016, 19:52. Begrunnelse: Feillink

Kommentar

• Lars
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6156

Opprinnelig skrevet av Tvilling
                                  Og - Hverken klubb, eller andre som ønsker han velkommen støtter grov vold. Han ansettes ikke fordi han har vært dømt. Han kan ansettes fordi han har gjort opp for seg! Og at han viser endring.
                                  Da kan han ansettes om han er en god fotballspiller
                                  Gjort opp for seg? Ved å nekte all straffeskyld? Hadde han vist noe tegn til anger eller vilje til å stå for det han har gjort ("gjøre opp for seg"), hadde du muligens vært inne på noe.

Kommentar

• Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

Opprinnelig skrevet av LS89
                                    Den saken handler ikke om Ajeti. Jeg postet den på Twitter for å opplyse om at det finnes fotballklubber der ute som har ryggrad nok til å velge bort folk som oppfører seg som neandertalere.

Kommentar

• _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4397

Opprinnelig skrevet av Lars
                                      Den saken handler ikke om Ajeti. Jeg postet den på Twitter for å opplyse om at det finnes fotballklubber der ute som har ryggrad nok til å velge bort folk som oppfører seg som neandertalere.
                                      Altså. Han fyren der må jo være psykopat og nær tvangsinnleggelse. Klubben i dette tilfellet hadde jo ikke noe valg og jeg synes ikke det har spesielt mye med ryggrad å gjøre. Tror samtlige klubber i Norge hadde kastet ut en spiller under kontrakt som oppførte seg slik. Når det gjelder Ajeti så er det vel ca 5 år siden voldsepisodene skjedde (4 på ett år?). Skal man seriøst aldri bli tilgitt for å ha vært idiot og sloss på byen? Aldri få sjansen til å få seg en jobb igjen? Hvis den typen reaksjon hadde blitt praktisert i hele samfunnet så er det vanvittig mange som hadde vært arbeidsledig for alltid (fler enn det er fra før). Det er en straff som passer voldtektsmenn, drapsmenn eller pedofile. Ajeti har sonet sin straff. Det han har gjort kan ikke forsvares men at han skal være utstøtt for alltid synes jeg ikke henger på greip.

Når det er sagt så er jeg litt i tvil om denne signeringen. Er ikke spesielt redd for at han kan skade klubbens omdømme. Jeg tror det skal mer til enn en enkeltmanns affære for å klare det. Klubbene han har vært i fra før har, så vidt jeg har sett, ikke lidd under dette selv om da faktisk var under soning. Jeg er mer i tvil om at dette er spissen vi skal stole på. Har lest om mange som har skrytt veldig av han, men samtidig har han ikke spilt annet enn 2.divisjon og litt obosliga. Ingen erfaring på Eliteserienivå.

Men jeg velger å stole på Arne i dette tilfellet. Jeg er generelt ganske trygg på det meste han gjør og han har ryggrad og baller til å ikke akseptere tull. Det regner jeg med at spilleren selv også har fått beskjed om. Som sagt, så er jeg tvilende. Men nå som han faktisk er LSK-spiller så håper jeg klubben klarer noe som ingen andre har gjort ved å få denne spilleren til å fungere både på og utenfor banen. Kanskje han får en annerledes og mer proff holdning nå som han endelig spiller på øverste nivå og ikke "breddefotball".

Edit: Så nå at det er snart 4 år siden og ikke 5.
                                      ..................

Kommentar

• Klimtkongen
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2014
                                        • 424

Det her kommer til å bli en lang sesong. Kanskje vi skal se om vi kan lokke hit Ched Evans også.

Kommentar

• G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3263

Når du får 10 måneders fengsel i Norge, da er volden du har utøvd grov. Fra dommen kan vi lese at Ajeti og to andre helt uprovosert angrep andre, at volden var meget grov og at Ajeti var den mest aggressive og den som i følge vitner gjorde størst skade. I tillegg står han i retten og juger mens han flirer til kompisene.
                                          Angrende synder?
                                          Gjort opp for seg?
                                          Tja.
                                          Jeg aksepterer at andre ser det annerledes, men for meg er ikke dette en spiller som fortjener en ny sjanse, aller minst i mitt kjære LSK.

Kommentar

Working...