LSK Sesongen 2017

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3263

Opprinnelig skrevet av Tvilling

I flg intervjuet på RB, så virker det som om han tar dette seriøst - både på og utenfor fotballbanen.
    Kan du gjengi hva han sier?

Kommentar

• Frode D. Homb
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 982

Opprinnelig skrevet av G-Man
      Når du får 10 måneders fengsel i Norge, da er volden du har utøvd grov. Fra dommen kan vi lese at Ajeti og to andre helt uprovosert angrep andre, at volden var meget grov og at Ajeti var den mest aggressive og den som i følge vitner gjorde størst skade. I tillegg står han i retten og juger mens han flirer til kompisene.
      Angrende synder?
      Gjort opp for seg?
      Tja.
      Jeg aksepterer at andre ser det annerledes, men for meg er ikke dette en spiller som fortjener en ny sjanse, aller minst i mitt kjære LSK.
      Han og Origi på byen etter et par pokaler kan bli strevsomt for lokale helter på Lillestrøm.

Kommentar

• Tvilling
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 1480

Opprinnelig skrevet av G-Man

Kan du gjengi hva han sier?
        Et utsnitt av RB 17 desember:
        – Angrer veldig

Men spissen har ikke bare mange mål på nivå to og -tre på cv-en. Han har også en voldsdom.

Ajeti ble siktet for legemsbeskadigelse og -fornærmelse mot to personer i Drammen i 2013. I februar 2014 fikk han dommen på ti måneders fengsel. Senere på året startet soningen.

– Det er ikke noe jeg er stolt av. Jeg angrer veldig. Vi var flere som ble dømt, det var beruselse med i bildet. Samtidig er jeg ferdig med det. Jeg er en annen person nå og føler jeg har lært mye.

– Skjønner du at mange reagerer på at klubben vurderer å signere deg, med tanke på at du har fått en alvorlig voldsdom?

– Selvfølgelig. Jeg har forståelse for at folk er skeptiske. Jeg skal vise alle at jeg vil være en bra mann for klubben hvis jeg får sjansen.

LSK-treneren er også kjent med Ajetis fortid.

– Vi ser på cv-en til alle spillere og vi er klar over dette forholdet. Det er selvfølgelig ikke noe vi stiller oss bak, men samtidig har han gjort opp for seg, sa Arne Erlandsen tidligere i uka.

Intervjuet avsluttes med:
        Uansett er det en spiller som lover han har lært av fortiden sin.
        – Nå ser jeg bare framover, slår Ajeti fast.
        Og DET mener jeg vi som fans og som klubb skal hjelpe han med - Å SE FRAMOVER! Støtte han i det, og bygge karakteren opp - på og gjerne utenfor banen.

Kommentar

• Klimtkongen
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2014
          • 424

Jeg synes folk skal få en sjanse til i arbeidslivet. Men jeg synes ikke fotballspillere er "vanlig arbeidsliv'. Da skal man være forbilder.

Skal Ajeti få noe som helst respekt så holder det ikke med "jeg angrer" og "jeg har lært". Han må ut og drive litt forebyggende arbeid eller gjøre noe annet aktivt som viser at han har lært og tar litt ansvar.. Handling, ikke ord er det som må til i mine øyne. Lista ligger litt høyere for forbilder enn for vanlig arbeidsliv.

Kommentar

• HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6104

Ville aldri gått for han her. Synes ikke han viser noe anger utenom absolutt minimum i den uttalelsen heller. Snakker bare om dommen, hvem som ble dømt og hvordan han er ferdig med det. Offrene nevnes ikke med et ord. HAr ikke noe ønske om å se han i gul drakt.

Kommentar

• Marit
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2010
              • 885

Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
              Jeg synes folk skal få en sjanse til i arbeidslivet. Men jeg synes ikke fotballspillere er "vanlig arbeidsliv'. Da skal man være forbilder.

Skal Ajeti få noe som helst respekt så holder det ikke med "jeg angrer" og "jeg har lært". Han må ut og drive litt forebyggende arbeid eller gjøre noe annet aktivt som viser at han har lært og tar litt ansvar.. Handling, ikke ord er det som må til i mine øyne. Lista ligger litt høyere for forbilder enn for vanlig arbeidsliv.
              Dette. For meg skal det kreves høyere moralsk standard for å få lov til å trekke på seg lsk-trøya enn for å selge forsikring eller jobbe på Mac'ern.

Andas in och andas ut
              Orkar jag så orkar du

Kommentar

• Tvilling
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 1480

Ærlig talt.. snakk om å stigmatisere en person og ilegge holdninger...tolkes hvert fall ikke i beste mening. ....
                Jeg tror Arne mfl har snakket mer med han enn de fleste her inne.

Kommentar

• Bukkenbruse
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2008
                  • 515

Opprinnelig skrevet av Tvilling
                  Ærlig talt.. snakk om å stigmatisere en person og ilegge holdninger...tolkes hvert fall ikke i beste mening. ....
                  Jeg tror Arne mfl har snakket mer med han enn de fleste her inne.

Det er vel verken snakk om å stigmatisere eler ilegge holdninger. Det er mer snakk om at vi her har en person som har gjort avkyelige handlinger og i mine og mange andres øyne ikke har tatt et ordentlig oppgjør med det. Verken i rettsalen når han ble dømt eller i ettertid. Jeg forventer at en fyr som er dømt for grov vold legger seg paddeflat, tar på seg alt ansvar, setter seg inn i ofrenes situasjon og beklager til disse og selvfølgelig beklager sin latterlige oppførsel i forbindelse med dommen.

For min del handler det mer om at det ikke er mulig å forstå hvordan det er mulig å forsvare at en slik spiller skal ikle seg Lillestrømdrakta. Han burde møtes med massiv pipekonsert om han får spille for klubben.

Kommentar

• Ginola
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2010
                    • 549

Rindarøy kan vi i allefall glemme for godt: http://www.aftenposten.no/100Sport/f...ses-pa-i-Molde

Kommentar

• LS89
                      Kamptrådkongen
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2013
                      • 3410

Rindarøy fikk egentlig aldri sjansen til å vise seg frem godt nok, forståelig når vi har Simen på VB. Samtidig gikk Per Egil Flo til Slavia Praha, så da blir det to stk Rindarøy på backplass i Molde.

Kommentar

• Tvilling
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2006
                        • 1480

Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                        Han burde møtes med massiv pipekonsert om han får spille for klubben.
                        ​​
                        For meg er dette en skremmende holdning... til spilleren, (som i flg Rb viser en anger og som har gjort opp for seg,..) samt til både Arne + Torgeir og Robert L. som har vurdert dette.
                        Det finnes en tankegang i deler av kloden, hvor man skal merkes for livet når man har gjort straffbare handlinger, slik at man uansett tid og sted skal flagge for alle hva man har gjort.. I Norge bygger vi på andre verdier. Også i Lsk.
                        Jeg forsvarer ikke de gjerninger som er gjort, og det gjør da heller ikke denne spilleren. Nå er det gått 4-5 år . Han er dømt og han sonet. Han sier han har lært. Han sier han angrer. Han vil reise seg og vise andre kvaliteter. Og så skal han møtes med pipekonsert??? Jeg syntes jeg leste noe om å være forbilde? Kanskje supportere kan være forbilde i sin oppførsel også? Klubben har tydeligvis tenkt å være det i hvertfall.

Kommentar

• Klimtkongen
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2014
                          • 424

Altså...viser sin anger? Han ble kastet rett ut av Sandefjord. Men da angret han kanskje ikke?

La oss kalle en spade for en spade. Generelt har voldsdømte personer vanskeligere for å få en jobb sammenliknet med de uten rulleblad. Lik det eller ikke, men sånn er det. Og sånn er det i fotballen også.

Vi har ikke noe annet motiv her enn å hente en forhåpentligvis god spiller billig. Det er derfor vi har signert han, ikke fordi vi har høyverdig moral og ønsker å vise sosialt ansvar fordi verdiene våre tilsier at alle fortjener en second chance. Hadde det enda vært så vel, så kunne man jo forstått hvorfor og stilt seg bak.

Og det er her det skjærer seg for meg. Jeg skjønner at økonomien gjør at ikke vi kan hente etablerte toppspillere. Men å hente en fyr dømt for alvorlig vold, som tilsynelatende bare angrer sånn passe, av rene økonomiske årsaker er ikke spesielt ålreit. Det viser i mine øyne dårlig dømmekraft hos klubben.

Kommentar

• Gjest

Spot on!

Altså...viser sin anger? Han ble kastet rett ut av Sandefjord. Men da angret han kanskje ikke?

La oss kalle en spade for en spade. Generelt har voldsdømte personer vanskeligere for å få en jobb sammenliknet med de uten rulleblad. Lik det eller ikke, men sånn er det. Og sånn er det i fotballen også.

Vi har ikke noe annet motiv her enn å hente en forhåpentligvis god spiller billig. Det er derfor vi har signert han, ikke fordi vi har høyverdig moral og ønsker å vise sosialt ansvar fordi verdiene våre tilsier at alle fortjener en second chance. Hadde det enda vært så vel, så kunne man jo forstått hvorfor og stilt seg bak.

Og det er her det skjærer seg for meg. Jeg skjønner at økonomien gjør at ikke vi kan hente etablerte toppspillere. Men å hente en fyr dømt for alvorlig vold, som tilsynelatende bare angrer sånn passe, av rene økonomiske årsaker er ikke spesielt ålreit. Det viser i mine øyne dårlig dømmekraft hos klubben.

Kommentar

• zkinny
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2012
                              • 322

Herregud for et sutre forum detta har blitt, med en haug dommere ser det ut som..

Kommentar

• zkinny
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2012
                                • 322

Hva vet du om at han bare angrer sånn passe?? Fordi du har lest det her?? Eller har du faktisk pratet med fyren???

Kommentar

• Bukkenbruse
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 515

Opprinnelig skrevet av zkinny

Hva vet du om at han bare angrer sånn passe?? Fordi du har lest det her?? Eller har du faktisk pratet med fyren???
                                  Kanskje fordi han nektet straffeskyld (mente selv at han var på feil sted til feil tid selv om han var fellesnevneren i 4 forskjellige voldssaker uten andre fellesnevnere) og anket dommen sin etter å ha sparket en nedslått person i ansiktet - for å slippe å sone under sesong (trakk dog anken etter hvert). Altså er du så lavmål at du klinker til et menneske som er slått ned med full kraft midt i trynet, for så å hevde at du er uskyldig og slår ned ei dame som ikke vil bli med deg hjem fra byenm for så å hevde at du er uskyldig....og i tillegg anker en dom som er soleklar fordi du mener at den er for lang.....ja, da klarer jeg ikke helt å tro på at du angrer så innmari selv noen år i ettertid. Det at han sier at han angrer har mest gått på at det har blitt en belastning for familien hans - mao så har det vært tøft for moren hans at sønnen sitt navn har havnet i avisen i forbindelse med vold, ikke at han har skadet uskyldige mennesker på byen uten at de har gjort han en dritt.

For meg har han dermed vist (ved flere anledninger) at han har så jævla manglende dømmekraft at han ikke bør spille i Lillestrøm fotballklubb.Fyren er en bra fotballspiller og jeg tror faktisk at han kan utrette noe for klubben, men det blir helt underordnet for meg som supporter....jeg ser dog at andre ser helt annerledes på saken og det får jeg bare akseptere uten å kalle medsupportere for sutreunger av den grunn

Kommentar

• Klimtkongen
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2014
                                    • 424

Det sto "tilsynelatende". Godt mulig han angrer som en hund. Men offentlig så har jeg ikke sett alt for mye selvraakelse. Det er egentlig beside the point, for det er ikke Ajeti personlig jeg er skeptisk til.

Det jeg er skeptis til er at klubben henter inn en person dømt for grov vold, 10 mnd får man ikke for litt knuffing i fylla. Jeg synes i alle fall ikke at det er noe fristende å juble for en sånn person, uten at han har tatt et litt større oppgjør med sin egen fortid.

Vi har i alle fall ikke noe ansvar for å rehabilitere Ajeti. En av våre egne juniorer i samme situasjon, ja. Men ikke en som aldri har vært i klubben.

Og siden du spør, det går ikke på Ajeti som person. Hadde ment akkurat det samme om det var en annen spiller med samme historie. For alt jeg vet kan han være verdens mest trivelige person. Det er det at klubben velger å hente en spiller dømt for grov vold og tro det er helt greit.

Det handler da ikke om noe sosialt ansvar eller noe sånt. For da hadde det faktisk vært greit. Det handler utelukkende om at han er billigere enn en like god spiller uten en dom for vold. Å prøve å late som at dette er noe annet enn akkurat det er å lure seg selv.

Kommentar

• KanariLance
                                      Medlem
                                      Hoffnarr
                                      • May 2006
                                      • 59

Det er faen nesten så jeg ikke tror hva jeg leser her. Pipe på egne spillere!!? Hva faen?! Sånn oppførsel overlater man til Brann-supporterne.
                                      Jeg tilhører den bolken på forumet som står bak Ajeti i form av at han nå er Fugla-spiller. Men det betyr jo ikke at jeg støtter det han har gjort. Han har sonet, og har gjort seg ferdig med sin fortid, og at han angrer og vil jobbe hardt fremover er godt nok for meg.
                                      Men igjen, pipe på egen spiller...! Håper jeg ikke må oppleve det på Åråsen noengang. DET er skam det.
                                      FORZA FUGLA
                                      I med og motgang, vi er Lillestrøm!
                                      FUGLA FOR LIFE!

Kommentar

• Bukkenbruse
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2008
                                        • 515

Opprinnelig skrevet av KanariLance
                                        Det er faen nesten så jeg ikke tror hva jeg leser her. Pipe på egne spillere!!? Hva faen?! Sånn oppførsel overlater man til Brann-supporterne.
                                        Jeg tilhører den bolken på forumet som står bak Ajeti i form av at han nå er Fugla-spiller. Men det betyr jo ikke at jeg støtter det han har gjort. Han har sonet, og har gjort seg ferdig med sin fortid, og at han angrer og vil jobbe hardt fremover er godt nok for meg.
                                        Men igjen, pipe på egen spiller...! Håper jeg ikke må oppleve det på Åråsen noengang. DET er skam det.
                                        At du (med flere) synes det er verre å pipe på egen spiller enn at klubben signerer en fyr som ved flere anledninger har begått grove blinde voldshandlinger mot uskyldige personer, det er det som skremmer meg mest. For å sitere deg: "Det er faen nesten så jeg ikke tror hva jeg leser her".

et er ikke snakk om at fyren har slått ned en fyr på byen etter å ha blitt provosert, det er gjentatte, uprovoserte, grove voldshandlinger vi snakker om her. Vi står tydeligvis svært langt fra hverandre hva kommer til menneskesyn. Hadde det vært greit om han var dømt for voldtekt? Hvor setter du grensen for hva du aksepterer å juble for bare fordi en spiller har på seg en Lillestrømdrakt?

Jeg fatter virkelig ikke hva klubben tenker i dette tilfellet, og mener det er totalt skivebom.

Kommentar

• G-Man
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2011
                                          • 3263

Hva sa han da du snakket med han, Zkinny? Angret han? Hadde han omsider litt medfølelse med ofrene?

Alle kan gjøre en dumhet. Her har vi en fyr som har gjort mange. Og bare virker opptatt av seg selv oppi det hele.

Å si at man angrer koster ikke en Dajm. Å vise det hadde vært noe annet.

Hadde han frivillig gitt penger til ofrene sine. Hadde han gått som natteravn. Hadde han støttet en voldsoffer-forening. Hadde han i det minste sluttet å være "konge på byen".

Da, og bare da kunne jeg ha gitt han en ny sjanse.

Hva mener du, egentlig? Hvis Anders Behring Brevik nå angret på det han gjorde og slapp ut for god oppførsel så hadde du ønsket han velkommen til LSK?

Kommentar

Working...