LSK Sesongen 2017

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Trooond
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2015
    • 1039

Gran signeres. og Rafn signeres i morgen. Disse er spennende spillere, men forundrer meg fortsatt litt at det ikke ble gjort litt mer for å signere Brændsrød, og at man istedet ender opp med en ydmyk kar som Ajeti

Kommentar

• Oldtimer
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2011
      • 316

En positiv nyhet fra Norsk Tipping, grasrotandelen ga over 1,4 mill. Håper alle husker den!

Kommentar

• vermu
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2008
        • 1729

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
        Halvorsen tar ikke gjenvalg

Styreleder Owe Halvorsen tar ikke gjenvalg. Det samme gjelder flere, ikke navngitte styremedlemmer. Valgkomiteen har ikke bestemt seg for hvem de innstiller som ny styreleder, men Gunhild Lærum sier at det er flere kandidater, også innen styret. Årsmøtet avholdes 28. februar.
        http://www.rb.no/lsk/owe-halvorsen/f.../s/5-43-421843
        Jeg stemmer for Erik Soler.

Kommentar

• ynnor
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 857

Er det årets første treningskamp på Lørdag ? Hvilken lagoppstilling kan vi i såfall vente ?

Kommentar

• fredpet76
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2004
            • 1267

Remi Andrè Svindland på prøve:
            Remi Andrè Svindland viser seg denne uka fram for Lillestrøm. – Han har bra tempo og gode basisferdigheter, sier LSK-trener Arne Erlandsen.

Kommentar

• gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3218

Opprinnelig skrevet av ynnor
              Er det årets første treningskamp på Lørdag ? Hvilken lagoppstilling kan vi i såfall vente ?
              Foreløpig veit vi bare at de to prøvekeeperne Jarosinski og Fernandes skal stå hver sin omgang (RB fredag) og at Mats Haakenstad vil få mye spilletid, siden en avgjør etter denne kampen om han får tilbud om kontrakt.

gilbert

Kommentar

• Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2564

Ny assistent på gang? En retur for en med mellomnavn likt forrige debattant sitt nick? Rykte fanga opp på Twitter.
                Sint og tverr på felt N

Kommentar

• LS89
                  Kamptrådkongen
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2013
                  • 3410

Sundgot gir seg i Hødd faktisk! Skal være aktuell for LSK igjen ifølge RB.

Kommentar

• vermu
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2008
                    • 1729

Sundgot klarte ikke å være borte fra LSK i mer enn 10-12 dager før han måtte tilbake igjen.

Kommentar

• Tvilling
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 1480

Ikke enkelt for Sundgot, som av familiære grunner nå er tilbake på Jessheim. Ikke nødvendigvis enkelt for klubb heller. Klubben kan ha kommet lengre i prosessen med erstatter enn hva vi vet,.. hvilke løfter som er gitt..osv. Regner uansett med en rask avklaring

Kommentar

• Trooond
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2015
                        • 1039

Bra mann Sundgot, og vil være riktig mann . Beste på trenersiden før Erlandsen kom

Kommentar

• LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3410

Hva skjer med M. Martin egentlig? Noen som veit?

Kommentar

• Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

Opprinnelig skrevet av LS89
                            Hva skjer med M. Martin egentlig? Noen som veit?
                            Han er sist sett på tur nedover i Europa, lånt seg en bil og har bagasjen full av brunost.

Kommentar

• gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3218

Litt om stallen i 2017

Spillerstallen i 2017 nærmer seg nå fulltallig. Per dato har vi 20 spillere med kontrakt, når vi regner med at Falkeborn fortsatt leies ut til Ull/Kisa og at Vilhjalmsson ser ut til å bli solgt (!) til Sverige. Dersom Mats Haakenstad og en av de to keeperne (Jarosinski eller Fernandes) på prøvespill også signeres, har vi 22 spillere, og det er neppe rom for mer enn en eller maks to til, kanskje en av de nigerianske spissene. Her må tas med at Malec har kontrakt fram til sommeren (1. juli?), en kontrakt som kanskje ikke forlenges.

Av de tjueto jeg dermed regner med har vi trolig en ny keeper, som erstatter Björnsson/Faye Lund, tre nye backer/kanter, Melgalvis, Rafn, Haakenstad, som erstatter Skogseid og Rindarøy, og to nye spisser/kanter, Ajeti, Gran, som erstatter Gary Martin. Midtstopperne Jakobsen/Dickoh (spilte ikke) og midtbanespillerne Lundemo, Malo Martin og Jradi er ikke direkte erstatta. Direkte sammenlikning er ikke enkel, blant annet på grunn av mye utleie og innleie i 2016.

Totalt er dekninga bedre på keeperplassen, omtrent som i fjor i forsvaret, kanskje bedre hvis/når Sheriff Sinyan blir spilleklar, og litt avhengig av hvordan de tre nye backene tar nivået i eliteserien. Sentral midtbane er på papiret svekka, men her må vi huske på at verken Martin eller Lundemo var i nærheten av sitt potensiale i særlig mange kamper i fjor, og at Mathew, Innocent, Krogstad og Kolstad alle er relativt gode kort på SMB. Som reindyrka kantspillere har vi vel nå nesten bare Moa Ofkir, selv om mange andre kan spille kant (Rafn, Mathew, som kan spille nesten hvor som helst, Kolstad, Brenden, Knudtzon, Olsen, Gran). Spisser av kaliberet til Friday (når han var i humør til det) og dels Gary Martin har vi nå ikke, selv om jeg liker Knudtzon og husker at han skårte 10 mål i 2015. Jeg er i tvil om Malec og Ajeti (som var OK mot Start, men lite synlig mot Florø, for ikke å snakke om det utenomsportslige).

Alderssammensetninga er OK, og det kan vurderes både positivt (erfaring) og negativt (ikke lenger talenter med utviklingspotensiale) at de tre nye backene/kantene med lite erfaring fra eliteserien (Melgalvis, Haakenstad, Rafn) er midt i tjueåra. Det de absolutt har, som jeg ser positivt på, er god fart. Fire "læregutter" (Ødegaard, Sandberg, Olsen, Gran), tre av dem fra egne rekker, er OK, og alle fire virker som klare talenter som kan bidra en del alt i år.

Vi trenger minst, og spesielt, en ny spiss, kanskje to hvis Malec ikke hever spillet fra i fjor. Ellers har vi en spennende (litt for spennende) stall, med flere spillere som er litt uprøvde kort på dette nivået, og flere av våre "egne" som helst bør heve nivået sitt, og stabiliteten.

gilbert
                              Last edited by gilbert; 16.01.2017, 11:07.

Kommentar

• Klimtkongen
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2014
                                • 424

Den stallen er det nedrykkskvalitet på. Den er svekket fra det laget som avslutttet fjoråret. Og da skal vi huske på at vi tok de fleste poengene på våren.

Kommentar

• gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3218

Opprinnelig skrevet av Klimtkongen
                                  Og da skal vi huske på at vi tok de fleste poengene på våren.
                                  Bortsett fra de siste seks kampene, med Arne Erlandsen som trener. (Selv om jeg ikke er noen spesielt stor Erlandsen-fan.)

gilbert

Kommentar

• Fugl1120
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3528

Vi har erstattet en del mer etablerte navn med ukjente spillere fra lavere divisjoner - tydelig at det er trange tider økonomisk. Synes likevel laget holder et greit nivå, og med tanke på hvor heftig vi underpresterte i store deler av fjorårssesongen har jeg god tro på at vi skal kunne havne på midten av tabellen. Arne legger uansett ikke opp til fotball for de slepne teknikere, og jeg synes ikke 11eren vår er veldig svekket. Forsvaret holder omtrent samme nivå som i fjor, midtbanen litt svekket, men Lundemo var jo skadet store deler av fjorårsseongen også. I angrepet savner vi Gary Martin, og vi bør helst ha inn en forsterkning på topp eller håpe at Malec løfter seg noen hakk med en bra treningsvinter i beina. Langtidsskade på Sheriff er kanskje det største tapet vårt slik jeg ser det nå.

Forsiktig optimist og gjetter på 8. plass!
                                    Lauken er vår venn!

Kommentar

• vermu
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2008
                                      • 1729

Opprinnelig skrevet av gilbert
                                      Litt om stallen i 2017

Vi trenger minst, og spesielt, en ny spiss, kanskje to hvis Malec ikke hever spillet fra i fjor. Ellers har vi en spennende (litt for spennende) stall, med flere spillere som er litt uprøvde kort på dette nivået, og flere av våre "egne" som helst bør heve nivået sitt, og stabiliteten.

gilbert
                                      Jeg tolker deg dithen at du ikke vil virke for skeptisk, men du er likevel bekymret??.

Min mening er at per i dag er det store "hull" i laget og da spesielt mangel på nøkkelspillere og bærebjelker som kan heve en førsteellever. Melgalvis, Rafn, Haakenstad, Gran, Ajeti er rett og slett ikke nok kvalitet i forhold til å heve et lag som var nære nedrykk i fjor. Vi trenger en spiss som er et klart førstevalg (forhåpentligvis finner vi en afrikaner) og en midtbanegeneral som det viktigste. I tillegg er vi helt nødt til å ha en back-up på stopperplass.

Kommentar

• armykanari
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2009
                                        • 747

Opprinnelig skrevet av vermu
                                        Melgalvis, Rafn, Haakenstad, Gran, Ajeti er rett og slett ikke nok kvalitet
                                        Akkurat det gjenstår å se. Jeg regner med at apparatet her ikke har stikki fingern inn i munnen og opp i lufta, men jeg er jaggu spent selv. Jeg tenker bare som du sier, vi MÅ ha en spiss som vet hvor målet står. Det vokser dessverre ikke på trær. Jeg ber for at det skal komme en ny Ujah!!

Kommentar

• woodford
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Aug 2004
                                          • 164

Vi scoret 45 mål I 2016, de som scoret over halvparten av av disse ( Fred, Malaury, Bassel, Gary etc = 26 mål) er borte nå...... bekymret.
                                          Synes ikke det Ajeti og Knudtzon viste på sist treningskamp var spesielt bra. Som tidligere innlegg her beskriver så trenger vi noen mer etablerte/rutinerte spiller I alle ledd for å
                                          få en bedre sesong enn I fjor.

Kommentar

Working...