Gran signeres. og Rafn signeres i morgen. Disse er spennende spillere, men forundrer meg fortsatt litt at det ikke ble gjort litt mer for å signere Brændsrød, og at man istedet ender opp med en ydmyk kar som Ajeti
LSK Sesongen 2017
Collapse
X
-
Halvorsen tar ikke gjenvalg
Styreleder Owe Halvorsen tar ikke gjenvalg. Det samme gjelder flere, ikke navngitte styremedlemmer. Valgkomiteen har ikke bestemt seg for hvem de innstiller som ny styreleder, men Gunhild Lærum sier at det er flere kandidater, også innen styret. Årsmøtet avholdes 28. februar.
http://www.rb.no/lsk/owe-halvorsen/f.../s/5-43-421843
Kommentar
-
gilbert👍 1Kommentar
-
Ikke enkelt for Sundgot, som av familiære grunner nå er tilbake på Jessheim. Ikke nødvendigvis enkelt for klubb heller. Klubben kan ha kommet lengre i prosessen med erstatter enn hva vi vet,.. hvilke løfter som er gitt..osv. Regner uansett med en rask avklaring👍 2Kommentar
-
Litt om stallen i 2017
Spillerstallen i 2017 nærmer seg nå fulltallig. Per dato har vi 20 spillere med kontrakt, når vi regner med at Falkeborn fortsatt leies ut til Ull/Kisa og at Vilhjalmsson ser ut til å bli solgt (!) til Sverige. Dersom Mats Haakenstad og en av de to keeperne (Jarosinski eller Fernandes) på prøvespill også signeres, har vi 22 spillere, og det er neppe rom for mer enn en eller maks to til, kanskje en av de nigerianske spissene. Her må tas med at Malec har kontrakt fram til sommeren (1. juli?), en kontrakt som kanskje ikke forlenges.
Av de tjueto jeg dermed regner med har vi trolig en ny keeper, som erstatter Björnsson/Faye Lund, tre nye backer/kanter, Melgalvis, Rafn, Haakenstad, som erstatter Skogseid og Rindarøy, og to nye spisser/kanter, Ajeti, Gran, som erstatter Gary Martin. Midtstopperne Jakobsen/Dickoh (spilte ikke) og midtbanespillerne Lundemo, Malo Martin og Jradi er ikke direkte erstatta. Direkte sammenlikning er ikke enkel, blant annet på grunn av mye utleie og innleie i 2016.
Totalt er dekninga bedre på keeperplassen, omtrent som i fjor i forsvaret, kanskje bedre hvis/når Sheriff Sinyan blir spilleklar, og litt avhengig av hvordan de tre nye backene tar nivået i eliteserien. Sentral midtbane er på papiret svekka, men her må vi huske på at verken Martin eller Lundemo var i nærheten av sitt potensiale i særlig mange kamper i fjor, og at Mathew, Innocent, Krogstad og Kolstad alle er relativt gode kort på SMB. Som reindyrka kantspillere har vi vel nå nesten bare Moa Ofkir, selv om mange andre kan spille kant (Rafn, Mathew, som kan spille nesten hvor som helst, Kolstad, Brenden, Knudtzon, Olsen, Gran). Spisser av kaliberet til Friday (når han var i humør til det) og dels Gary Martin har vi nå ikke, selv om jeg liker Knudtzon og husker at han skårte 10 mål i 2015. Jeg er i tvil om Malec og Ajeti (som var OK mot Start, men lite synlig mot Florø, for ikke å snakke om det utenomsportslige).
Alderssammensetninga er OK, og det kan vurderes både positivt (erfaring) og negativt (ikke lenger talenter med utviklingspotensiale) at de tre nye backene/kantene med lite erfaring fra eliteserien (Melgalvis, Haakenstad, Rafn) er midt i tjueåra. Det de absolutt har, som jeg ser positivt på, er god fart. Fire "læregutter" (Ødegaard, Sandberg, Olsen, Gran), tre av dem fra egne rekker, er OK, og alle fire virker som klare talenter som kan bidra en del alt i år.
Vi trenger minst, og spesielt, en ny spiss, kanskje to hvis Malec ikke hever spillet fra i fjor. Ellers har vi en spennende (litt for spennende) stall, med flere spillere som er litt uprøvde kort på dette nivået, og flere av våre "egne" som helst bør heve nivået sitt, og stabiliteten.
gilbertLast edited by gilbert; 16.01.2017, 11:07.👍 17Kommentar
-
Den stallen er det nedrykkskvalitet på. Den er svekket fra det laget som avslutttet fjoråret. Og da skal vi huske på at vi tok de fleste poengene på våren.👍 2Kommentar
-
👍 3Kommentar
-
Vi har erstattet en del mer etablerte navn med ukjente spillere fra lavere divisjoner - tydelig at det er trange tider økonomisk. Synes likevel laget holder et greit nivå, og med tanke på hvor heftig vi underpresterte i store deler av fjorårssesongen har jeg god tro på at vi skal kunne havne på midten av tabellen. Arne legger uansett ikke opp til fotball for de slepne teknikere, og jeg synes ikke 11eren vår er veldig svekket. Forsvaret holder omtrent samme nivå som i fjor, midtbanen litt svekket, men Lundemo var jo skadet store deler av fjorårsseongen også. I angrepet savner vi Gary Martin, og vi bør helst ha inn en forsterkning på topp eller håpe at Malec løfter seg noen hakk med en bra treningsvinter i beina. Langtidsskade på Sheriff er kanskje det største tapet vårt slik jeg ser det nå.
Forsiktig optimist og gjetter på 8. plass!Lauken er vår venn!👍 3Kommentar
-
Litt om stallen i 2017
Vi trenger minst, og spesielt, en ny spiss, kanskje to hvis Malec ikke hever spillet fra i fjor. Ellers har vi en spennende (litt for spennende) stall, med flere spillere som er litt uprøvde kort på dette nivået, og flere av våre "egne" som helst bør heve nivået sitt, og stabiliteten.
gilbert
Min mening er at per i dag er det store "hull" i laget og da spesielt mangel på nøkkelspillere og bærebjelker som kan heve en førsteellever. Melgalvis, Rafn, Haakenstad, Gran, Ajeti er rett og slett ikke nok kvalitet i forhold til å heve et lag som var nære nedrykk i fjor. Vi trenger en spiss som er et klart førstevalg (forhåpentligvis finner vi en afrikaner) og en midtbanegeneral som det viktigste. I tillegg er vi helt nødt til å ha en back-up på stopperplass.👍 3Kommentar
-
Akkurat det gjenstår å se. Jeg regner med at apparatet her ikke har stikki fingern inn i munnen og opp i lufta, men jeg er jaggu spent selv. Jeg tenker bare som du sier, vi MÅ ha en spiss som vet hvor målet står. Det vokser dessverre ikke på trær. Jeg ber for at det skal komme en ny Ujah!!Kommentar
-
Vi scoret 45 mål I 2016, de som scoret over halvparten av av disse ( Fred, Malaury, Bassel, Gary etc = 26 mål) er borte nå...... bekymret.
Synes ikke det Ajeti og Knudtzon viste på sist treningskamp var spesielt bra. Som tidligere innlegg her beskriver så trenger vi noen mer etablerte/rutinerte spiller I alle ledd for å
få en bedre sesong enn I fjor.👍 2Kommentar
Kommentar