For å oppsummere årets sesong, så startet vi svakt, men kom sterkt tilbake nærmere sommeren. Siden sommerferien har det vært en frustrerende ferd. Hver gang vi hadde sjansen til å ta steget opp for å kjempe om medaljene, så gikk vi på en smell. Utover høsten begynte lagene bak å sanke poeng og vi ble dratt ned i sumpa. Som noen nevnte i en annen tråd skulle vi hatt 8-9 poeng mer, og da hadde vi hatt en 6. plass som jeg tror alle ville vært storfornøyd med utifra årets spillerstall. De frustrerende kampene som kostet oss poeng var Molde i siste hjemmekamp og Viking borte (hvor vi ledet 2-0 til pause, men skuslet den bort). Selv kun de fem poengene fra disse kampene hadde vært nok til 6.plass.
Det positive jeg tar med meg fra årets sesong er at våre spillere er ett år eldre og mange fullfører sine første sesonger på dette nivået. En sentral midtbane bestående av kun 19-21 -åringer med 1-2 sesonger på eliteserienivå skal normalt ikke være konkurransedyktige, men vi har vært det i de fleste kampene. Å slå søpla hjemme er alltid deilig, men juvelen i kronen var å ødelegge 100-års feiringen på Lerkendal. Nå er det bare å lade opp til en cupfinale hvor vi er underdogs, men med nok tenner i kjeften til å vinne hele dritten.
Det positive jeg tar med meg fra årets sesong er at våre spillere er ett år eldre og mange fullfører sine første sesonger på dette nivået. En sentral midtbane bestående av kun 19-21 -åringer med 1-2 sesonger på eliteserienivå skal normalt ikke være konkurransedyktige, men vi har vært det i de fleste kampene. Å slå søpla hjemme er alltid deilig, men juvelen i kronen var å ødelegge 100-års feiringen på Lerkendal. Nå er det bare å lade opp til en cupfinale hvor vi er underdogs, men med nok tenner i kjeften til å vinne hele dritten.
Kommentar