Trening fredag 10. august

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3208

    Trening fredag 10. august

    Siste trening før bortekampen mot Lyn på søndag (bare egentrening lørdag, i følge ukeplanen) gikk på Åråsen 10.00-12.00. Verken Kippe, Bertheussen, Gundersen eller Johnsen deltok. Derimot var Martin Husar med på treninga, selv om han sliter med en liten skade og derfor ikke ble med Kammas tropp til Bodø i dag.

    Med en del skader og utlån, og uten rekruttspillere med på treningene, bruker vi det vi har for å få motstand eller iallfall markører til formasjonstreningene, deriblant Fjørtoft, Grodås og 16-årige Hødd-keeper Urke som utespillere. (Den neste fra apparatet kan bli Frank Grønlund, som Fjørtoft mente burde løse spillerlisens så vi hadde noen på benken...)

    Formasjonstreninga starta (uten Kippe) med følgende 11'er:

    Otto
    Danton-Steffi-Anders-Shane
    Espen-Kiko-Simen
    Bjørni-Ollie-Magnus

    Etter hvert ble høyresida: Espen (back) - Bjørni (indreløper) - Karim (ving), og helt til slutt var angrepsrekka: Magnus (høyre) - Arild - Ollie (venstre).

    I five-aside-spillet som avslutta treninga, med seks poeng til hvert av de tre lagene, var blant andre Lasse, Karim, Danton og Viktor meget aktive og gode, blant de som ikke er selvskrevne til start-11'ern.


    gilbert
  • WAK
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 967

    #2
    Var Kiesenebner med?

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3208

      #3
      Sorry, Kiesenebner var heller ikke med på treninga. Han sliter visst fortsatt med litt trøbbel med det samme kneet han menisk-opererte i mars.

      Hvor usikker Kippe er til søndagens kamp veit jeg ikke, men jeg går ut fra at han spares og at en venter lengst mulig, til like før kampen søndag, før en ser om han kan spille og i så fall skyve Anders Rambekk ut på sin nå vanlige høyrebackplass.

      gilbert

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        #4
        Karim aktiv og god? Har han endret innstilling og er nærmere 1. laget?

        Kommentar

        • Dole
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2004
          • 1590

          #5
          Om Kippe ikke spiller, går det da mot spurtdueller mellom Danton og Edu? :???:

          Kommentar

          • McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5099

            #6
            Flott rapport gilbert!

            Forøvrig, hvordan vurderer du Viktor? Nærmer han seg benken?

            Kommentar

            • semper fi
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2005
              • 823

              #7
              Opprinnelig skrevet av gilbert
              Sorry, Kiesenebner var heller ikke med på treninga. Han sliter visst fortsatt med litt trøbbel med det samme kneet han menisk-opererte i mars.

              Hvor usikker Kippe er til søndagens kamp veit jeg ikke, men jeg går ut fra at han spares og at en venter lengst mulig, til like før kampen søndag, før en ser om han kan spille og i så fall skyve Anders Rambekk ut på sin nå vanlige høyrebackplass.

              gilbert
              Kall meg gjerne dum, men soner ikke Kippe karantene på søndag?
              -After Dark Ultras-

              Kommentar

              • Kanariz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2005
                • 2507

                #8
                Opprinnelig skrevet av gilbert
                Sorry, Kiesenebner var heller ikke med på treninga. Han sliter visst fortsatt med litt trøbbel med det samme kneet han menisk-opererte i mars.

                Hvor usikker Kippe er til søndagens kamp veit jeg ikke, men jeg går ut fra at han spares og at en venter lengst mulig, til like før kampen søndag, før en ser om han kan spille og i så fall skyve Anders Rambekk ut på sin nå vanlige høyrebackplass.

                gilbert
                Rart dem kjøper en spiller som de vet har problemer.

                Kanskje de ser på han som god på sikt? Men er vel nå vi trenger han

                Kommentar

                • KFL109
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1958

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av semper fi
                  Kall meg gjerne dum, men soner ikke Kippe karantene på søndag?
                  Nei, dummen!
                  Vidar Evje

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3208

                    #10
                    1. Karim hadde jeg praktisk talt gitt opp for et par måneder siden, men det har vært klare tegn i de siste ukene på bedre holdninger, større innsats både på treninger og de gangene han har fått sjansen i kamp, både til å jobbe mer defensivt, bedre bevegelser og mer trøkk i duellene, alt det Nordlie tidligere har etterlyst. Så jeg ser nå ikke helt bort fra at Karim faktisk kan få til et og annet og glimte til i noen innhopp. Spiller han fra start og overbeviser vil jeg anse det som bortimot et mirakel, men det skjer av og til slike "mirakler" i fotball. Karims potensiale offensivt, fart, innlegg og dødballer, kan vi få god bruk for, bare han finner rollen og går inn i samspillet på høyresida, og er det han ble henta for. Han er vel den eneste vi har i tillegg til Myklebust som kan true motstanderens bakrom, om enn på en annen måte enn Magnus. Da han spilte fra start mot Käerjeng ble han avblåst for offside gang på gang, men (med mitt totalt upartiske øye) minst halvparten av gangene feilaktig.

                    2. Kippes mulige karantene har vi en egen tråd om, som vel konkluderte nokså klart med at det først er det neste kortet som gir karantene.

                    3. Viktor har vært skada og operert, og er derfor et stykke fra kampformen, men ut fra de siste treningene bør han fysisk og i innstilling og kampvilje kunne sitte på benken som mulig innbytter for en av indreløperne alt nå.

                    4. Kiesenebners skade/belastning skal være i området rundt kneet han er operert i, men vårt medisinske apparat og fysiske trener ser ikke ut til å være veldig bekymra. Det er vel ikke helt uvanlig at tilgrensende muskler og sener (over eller under kneregionen i dette tilfellet) kan få overgangs- eller tilpasningsproblemer for en kortere stund etter slike inngrep.

                    gilbert

                    Kommentar

                    • gutt94
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2007
                      • 3272

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av reka
                      Karim aktiv og god? Har han endret innstilling og er nærmere 1. laget?

                      han var i interjuv og sa at an enkentlig trode han kom rett inn på laget.
                      men nå sa han at han skulle jobbe på trening og i kamper så han skulle komme inn på 11 til nordlie hver gang
                      KnutHSolberg

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3208

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av gutt94
                        han var i interjuv
                        Hvor og når ?

                        For øvrig melder RB i dag at Kiesenebner kan bli klar til søndag, mens de derimot har Viktor på skadelista som uaktuell (selv om han deltok fullt ut, såvidt jeg kunne se, på treninga fredag).

                        gilbert

                        Kommentar

                        • gutt94
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2007
                          • 3272

                          #13
                          på rb tv for 2 uker søstra mi er den driten som heier på de der oppe
                          KnutHSolberg

                          Kommentar

                          • Håkon Henriksen
                            Administrator
                            • Nov 2003
                            • 6411

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av gutt94
                            på rb tv for 2 uker søstra mi er den driten som heier på de der oppe

                            Jeg skulle virkelig ønske at du tok deg litt bedre tid når du skriver innlegg, for dette tror jeg ikke at jeg er den eneste som ikke skjønnte !?
                            Håkon Henriksen
                            -
                            Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                            -
                            ALT FOR FUGLA

                            Kommentar

                            Working...