Andrefugla 2017

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fridtjof
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2005
    • 2120

    Andrefugla 2017

    I går kom oppsettet for regionsligaen, altså det nye nivå fire i norsk fotball, for 2017. Andrefugla havnet sammen med de andre lagene fra Romerike, samt de ni lagene fra lengst nord. NFF meldte at de hadde tatt hensyn til reisevei da de satt opp avdelingene, hvilket de har fått mye refs for av Lillestrøm-supportere, nettopp med tanke på at våre nest beste må ut på lange turer. Urettferdig kritikk i mine øyne - med nærheten til Gardermoen er det langt lettere for oss å reise til nordre del av Nordland, Troms og Finnmark enn for de fleste andre. Jeg regner med at det følger en økonomisk kompensasjon også...

    Regionsligaen avdeling 6:
    Alta 2
    Tromsø 2
    Fløya
    Harstad
    Sortland
    Salangen
    Senja
    Skjervøy
    Mjølner
    Skjetten
    Skedsmo
    Lørenskog
    Lillestrøm 2
    Fu/Vo

    PostNord-ligaen, altså nivå 3, vil ha to avdelinger. Dermed regner jeg med at det kun vil være ett lag som rykker opp dit fra vår avdeling, uten at jeg har funnet noe informasjon som kan bekrefte det. Kretsligaen, altså nivå 5, vil ha 24 avdelinger, hvilket antageligvis betyr at fire lag rykker ned fra hver regionsligaavdeling.

    Jeg har langt fra god nok oversikt til å spå noen opprykksfavoritt, men jeg mener at vi greit burde kunne Fu/Vo bak oss. Dersom Skedsmo mister Mostue regner jeg også med at de burde være overkommelige å ta. Ellers har vel Lørenskog sett skrøpelige ut i år, og jeg synes det er rart dersom både Alta og TIL har andrelag som dominerer vårt.
    Last edited by Fridtjof; 20.11.2016, 12:30.
    Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!
  • Bukkenbruse
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 515

    #2
    Med forbehold om at det kan skje en del overganger, så bør vi være topp 4 i denne avdelingen. Skedsmo, Senja og Harstad blir vel de "tøffeste" konkurrentene sånn det ser ut nå.

    Kommentar

    • Fridtjof
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2005
      • 2120

      #3


      Et skrøpelig stykke klikkjournalistikk fra Sves, men det er enkelte interessante opplysninger. Vi får anslagsvis 500.000 i reiseutgifter for andrefugla neste år. Forbundet har, som jeg antok i åpningsinnlegget, en kompensasjonsordning for de klubbene som får de verste økonomiske byrdene.
      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

      Kommentar

      • G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3201

        #4
        Opprinnelig skrevet av Fridtjof
        http://www.rb.no/lokalfotball/fotbal.../s/5-43-402444

        Et skrøpelig stykke klikkjournalistikk fra Sves,
        Har han noensinne bidratt med noe annet enn det?

        Kommentar

        Working...