Treningstråden 2017

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3208

    #21
    Opprinnelig skrevet av andersmm
    RB kjørte vel akkurat en sak på at laget trener mye, mye mer under Arne, enn vi har gjort under Runar/Haglund. Det var også et par tråder på Twitter i går der dette ble heftig kritisert, og sett på som "gammeldags" og dumt med tanke på belastning og skader. Jeg har selv ingen mening om dette da jeg rett og slett ikke har nok kunnskap om emnet.
    Til Aftenposten, i avisas gjennomgang av LSK på tippa 10. plass i går, sier Erlandsen at de trener mindre (i mengde) enn for 15 år siden, men med høyere intensitet og kvalitet. Det høres (relativt) betryggende ut. I tillegg kommer selvsagt langt, langt bedre treningsforhold enn da Fugla gampa rundt på grusbanen/parkeringsplassen bak Skedsmohallen sommer som vinter, utendørs og med hardfrossent grusdekke midt på svarte vinteren. Faren for overtrening og treningsskader bør derfor være noe redusert sammenlikna med under Erlandsens forrige periode. Dessuten setter jeg, som vanlig, min lit til Geir Kåsene for tett oppfølging og individuell tilpasning av treningsmengder og intensitet.

    gilbert

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      #22
      Skadesituasjonen under Runar og Haglund tilsier vel ikke at lave treningsmengder virket spesielt skadeforebyggende.

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3387

        #23
        Vedr. Keita: http://www.nettavisen.no/sport/fotba...423325101.html

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          #24
          Opprinnelig skrevet av reka
          Skadesituasjonen under Runar og Haglund tilsier vel ikke at lave treningsmengder virket spesielt skadeforebyggende.
          Nå hadde vel ikke akkurat LSK lave treningsmengder under disse to, heller tvert imot. I de to første oppkjøringene til Haglund og under Runar ble det trent veldig mye, gjerne to fotballøkter om dagen i perioder. Den eneste sesongen med moderate treningsmengder i disse årene var også den desidert beste resultatmessig, med 5. plass i 2014 (og lite skader).

          Vi som har kritisert treningsregimene til Haglund og Runar har ønsket oss færre økter (mindre mengde, i praksis: aldri dobbeløkter) og heller høyere intensitet og kvalitet i hver økt. Det ser ut som Arne og Kåsene (som helt sikkert har hatt mye å si her) er på linje med oss, noe som selvfølgelig er kjempenyheter. Jeg er veldig fornøyd etter å ha lest artikkelen gilbert refererer til, og nå forstår jeg også hvorfor skadefrekvensen har vært relativt lav i vinter.

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3208

            #25
            Trening lørdag 8. april

            Dagens trening var på Åråsen 10.00-ca 11.15. De tre keeperne og 22 utespillere deltok, alle i A-stallen unntatt Sheriff Sinyan, men supplert av junioren Sivert Westerlund (venstre back, 17), og den eneste gjenværende nigerianske prøvespilleren, som har vært her en måneds tid. Fikk ikke med meg navnet helt presist, men tror det var Jude Nwoloh*, kant/spiss.

            Bonke Innocent er i trening, men deltar ikke i spillsekvenser. Etter oppvarminga og firkantspill trente han med Geir Kåsene, mens resten av laget øvde kort på triksing og ballbehandling før de spilte elleve mot elleve på halv bane. Snakka såvidt med Sheriff Sinyan på sidelinja; han har måneder heller enn uker før han kan spille, men trener jamnt og trutt og har god progresjon.

            De to 11'erne var

            Fernandes
            Melgavis-Amundsen-Mikalsen-Haakenstad
            Knudtzon-Mathew-Krogstad-Rafn
            Malec-Udoji

            mot

            Ajeti-Skoda
            Olsen-Kristiansen-Brenden-Nwoloh
            Westerlund-Kippe-Antonijevic-Sandberg
            Origi

            Treninga avslutta blant annet med skuddtrening fra spissene på innlegg fra Brenden (fra venstre) og Krogstad (fra høyre). Alle fire (Udo, Yeti, Skoda og Malec) gjorde det bra, men Udoji var i en egen klasse, med flere meget gode avslutninger.

            *Jude Ikechukwu Nworuh, 1.70 høy, født i Lagos, Nigeria, 09.06.1989, rask angrepsspiller som har spilt i Danmark siden han var 18 år i 2007, og de siste par åra i Israel.

            gilbert
            Last edited by gilbert; 08.04.2017, 17:09. Begrunnelse: Info om prøvespiller Jude Nworuh

            Kommentar

            • Tvilling
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 1474

              #26
              Origi helt friskmeldt?

              Kommentar

              • Gjest

                #27
                Var det noen som var spesielt gode på treningen?

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3208

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Tvilling
                  Origi helt friskmeldt?
                  Arnold deltok i trening og spill på samme måte som Daniel Fernandes og Emil Ødegaard.

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3208

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av biggie
                    Var det noen som var spesielt gode på treningen?
                    Blir litt tilfeldig hva jeg legger merke til, men Knudtzon, Krogstad og naturligvis Mathew var svært friske, og jeg ser god klasse hos begge de to nyeste signeringene på spissplass, både Udoji og Skoda. Min bønn om (eller etterlysning av) to gode spisser i tillegg til Malec og Ajeti - fra årets første treningsreferat øverst i denne tråden - ser dermed ut til å være oppfylt.

                    gilbert

                    Kommentar

                    • Funchaloe
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2011
                      • 511

                      #30
                      Jeg var på treningen i dag, men jeg gikk glipp av oppvarmingen. Treningen foregikk på Vigernesjordet, og jeg oppsummerer kort.

                      Det var i dag fokus på offensive bevegelser. Den første øvelsen de trente på da jeg ankom var direkte pasninger fremover til angripere, motta få tilbake fra angriperen på angriperens første touch, for å så slå innlegg.som forhåpentligvis treffer riktig mann i boksen. Dette holdt de på med en god stund. I mål sto Emil Ødegaard, mens Origi og Fernandes hadde spesialisert keepertrening på den andre siden av banen.

                      Etter dette var det en annen offensiv øvelse, tre mann i angrep mot keeper. Både bevegelse og avslutning i fokus. Keeperne roterte etter hver scoring. Det startet med en pasning fra spilleren i midten til en av gutta på siden, som så enten skulle sende den tilbake for skuddmulighet for spissen, sende den på tvers, eller skyte hvis muligheten var der. Erling og Ajeti var gode i denne øvelsen med flere godt plasserte skudd. En spiller - jeg så ikke hvem det var - satte ballen over på åpent mål etter at Arnold var utspilt. Et skikkelig hva fanden øyeblikk der.

                      Til slutt var det matchtrening på halve banen med Origi og Fernandes i hvert sitt mål. Arne ble forbanna på flere av spillerne ved flere anledninger i løpet av matchtreningen,da han mente at de defensive spillerne ikke gikk kjapt nok inn i mann for å vinne ball og at ballførende lag ikke satte i gang brennkvikt etter å ha vunnet ballen. "GO GO GO! YOU GO!" Slik jeg ser det er det akkurat det spillerne trenger, en tydelig leder som ikke duller med spillerne og sier akkurat hva han vil at skal gjøres.

                      Daniel Fernandes ble igjen på treningsfeltet i tyve minutter med keepertreneren etter matchtreningen og hadde spesialiserte keeperøvelser. Øvelsen så ut til å trene ham på feltarbeid og bevegelse. Jeg tror det var en prøvespiller på treningen, men det er også godt mulig at det var Sheriff med ny sveis, eller en juniorspiller. Var litt vanskelig å se, og jeg spurte ingen i støtteapparatet. Til slutt kan jeg melde om at det var sterk vind på Vigernesjordet, men det var også sol. Ganske bra treningsforhold egentlig.
                      Custodes
                      Contra o futebol moderno!

                      Kommentar

                      • woodford
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Aug 2004
                        • 164

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av LS89
                        NRK på Twitter: https://twitter.com/AliIqbalTahir/st...35687017893888

                        Nigel Reo-Coker (32) var solid på LSK-trening i dag. Strødde de herligste pasninger, og så allerede ut som en kaptein. Kupp!
                        Nigel Reo-Coker på trening med Start tirsdag

                        Kommentar

                        • _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4384

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av woodford

                          Nigel Reo-Coker på trening med Start tirsdag
                          Signerer sikkert der og blir årets spiller i obos.
                          ..................

                          Kommentar

                          • woodford
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Aug 2004
                            • 164

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av _Jonern

                            Signerer sikkert der og blir årets spiller i obos.
                            Jepp, forundrer meg ikke. Mange som er på prøvespill hos oss og ikke får kontrakt, men som slår igjennom i andre klubber.
                            Hr Braathen er vel siste eksempel i så måte.....
                            Last edited by woodford; 25.04.2017, 14:36. Begrunnelse: skrivefeil

                            Kommentar

                            • fjacob82
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 1507

                              #34
                              sikkert noe økonomisk inne i bildet her også. Men skulle gjerne likt å hørt fra klubben hvorfor de valgte å ikke signere enkelte spillere, som f.eks. Reo-Coker.
                              Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                              *Brasseberget*

                              Kommentar

                              • woodford
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Aug 2004
                                • 164

                                #35
                                Start hentet tidligere Premier League-profil

                                Den tidligere Aston Villa-kapteinen Nigel Reo-Coker skal spille for Start resten av sesongen.

                                ABC - nyheter

                                Kommentar

                                • runarM
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2004
                                  • 565

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av fjacob82
                                  sikkert noe økonomisk inne i bildet her også. Men skulle gjerne likt å hørt fra klubben hvorfor de valgte å ikke signere enkelte spillere, som f.eks. Reo-Coker.
                                  De ble sagt ett eller annet sted at han var i ganske dårlig form, og at vi ikke hadde tid til å signere en spiller som ville bruke lang tid på å komme i god nok fysisk form. Var det på møtet mon tro, eventuelt har jeg dagdrømt dette...
                                  runarM

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3208

                                    #37
                                    Fra RB 21. mars, om Reo-Cokers form og treningsgrunnlag:

                                    "– Det var akkurat som forventet. Vi har vært borti dette før, dog ikke med så gode cv'er fra tidligere. Når man ikke har et lag på ok nivå å trene med, forfaller man fort. Om man har den evnen, det hjertet og hodet til å ta seg inn igjen, er det som det står på. Saken er vel hvor lang tid vi tror det tar og om vi tror på prosjektet."

                                    Han hadde ikke spilt fotball og trent med et lag på et helt år. Nå får vi se hvordan formen er og utvikler seg når han spiller for Start.

                                    gilbert

                                    Kommentar

                                    • Tvilling
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 1474

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av runarM

                                      De ble sagt ett eller annet sted at han var i ganske dårlig form, og at vi ikke hadde tid til å signere en spiller som ville bruke lang tid på å komme i god nok fysisk form. Var det på møtet mon tro, eventuelt har jeg dagdrømt dette...
                                      Arne Erlandsen svarte noe i den retning på møtet med Kanarifansen, ja. Han sa,også at han og Steinar Pedersen hadde hatt dialog også. At spilleren kunne kanskje passe hos Start i Obos, .. kunne ligge på midten å fordele baller uten alt for mye løping...

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3500

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Tvilling
                                        kunne ligge på midten å fordele baller uten alt for mye løping...
                                        Med andre ord egenskaper laget vårt skriker etter.

                                        Kommentar

                                        • Funchaloe
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2011
                                          • 511

                                          #40
                                          Jeg var på treningen dag som foregikk på Vigernesjordet, og jeg legger inn en kort oppsummering.

                                          Sheriff var på treningsfeltet, men trente uten ball med veiledning fra det jeg tror var Geir Kåsene. Erling så ut til å ha et hovent kne, så han trente for seg selv.

                                          Treningen startet med en øvelse som trente laget på avgjørelser under press, pasninger, løp og aggressivitet - eller med andre ord gjenvinning av ball. To lag. Jeg merket meg Udo i denne øvelsen, mannen er klasse. Meget elegante vendinger, smarte løp og avgjørelser, og god kvalitet på pasningene.

                                          Den andre øvelsen tok to tredjedeler av banen, og det var plassert ca 15x2 runde kjegler (som mål) på forskjellige punkter rundt på banen. Jeg tror denne øvelsen først og fremst var ment som en øvelse som skulle trene gutta på gjenvinning av ball, men også på kondisjon og posisjonering. Dette var nok den mest slitsomme øvelsen i dag. Konstant hurtig balltrilling og spurting hvis de mistet ballen.

                                          Den tredje øvelsen var en matchtrening på halve banen med to fulle lag. Bonke og Matthew sentralt sammen på det som så ut til å være det foreløbige matchlaget, det kan det bli gull av. Spesielt Matthew gjorde en god innsats. Udo var nok en gang god på denne øvelsen. Han viste eleganse i avgjørelser, og han virker rett og slett veldig fotballklok. Jeg la merke til Stefan Antonijevic som hadde en knallgod (knallhard) takling på en av angriperne til "matchlaget."

                                          Helt til slutt var det trening for angriperne, hvor de trente på hel- og halvvolleyer etter innlegg fra Arild Sundgot.

                                          Jeg skulle gjerne hatt mer dybde i analysen, men det er vanskelig når mange av spillerne ser helt like ut for meg.
                                          Custodes
                                          Contra o futebol moderno!

                                          Kommentar

                                          Working...