Hm, nei. Synes du er for streng, altså. Jeg pleier også en gryende Rafn-crush, for der er det virkelig mye latent moro i vente. Han har en herlig teknikk og virker å ha veldig god spilleforståelse, og i stedet for å fokusere på om han er bedre enn de to på høyresiden velger jeg å fokusere på at om vi henter hjem Ringen så har vi en håndfull spillere som behersker både back og ving og som alle kan være folk som gjerne blir i klubben i årevis, og som i tillegg alle har matchvinneregenskaper på dette nivået. Synes innleggskvalitet som sådan er en vanskelig målestokk. Husk at hvorvidt et innlegg omsettes i noe er like avhengig av bevegelse, timing og tekniske evner hos den som skal omsette det som innlegget i seg selv. Et nydelig slått innlegg kan glatt se håpløst ut om f. Eks. motsatt kant stopper løpet sitt eller en spiss kommer meteren for nærme keeper. Om en spiller ligger over 15% i innlegg som treffer medspiller er det gjerne i toppsjiktet, og innleggskvalitet er dermed veldig enkelt å gå løs på.
Mats Haakenstad
Collapse
X
-
👍 1Kommentar
-
Ingen har bedre oversikt enn Origi, men kommunikasjon er også en tydeligvis svakhet i spillet hans. Uansett er det en situasjon der laget ligger i etablert forsvar og likevel blir spilt over og overspilt. Det har skjedd mange ganger før (også med Kippe) og også etter 1-1, og handler om hvordan laget kollektivt forsvarer seg.Kommentar
-
Elsker de løpa hans på kanten. Særlig det rett før innlegget som Knudtzon ikke klarer å presse ned under tverrliggeren er glitrende. Først har han to spillere med på løpetur, før han bare rykker forbi og slår et perfekt timet innlegg.
Han stakkaren med vinglete skulder er antageligvis også glad for at han ikke skal møte Haakenstad igjen i år. Får gult kort og ødelegger skulderen sin i ett og samme taklingsforsøk og lager straffe etterpå👍 2Kommentar
-
Etter forrige kamp var han ikke god nok offensivt. Nå vil du diskutere plasseringssans? Hva skal han taes for etter neste kamp? Å ta steget slik Mats har gjort er bare å gledeseg over. Dersom det ikke var noe rusk, så hadde han spilt et annet sted. Nok en liten gull bit som trenger litt vask og puss før det glitrer, og der trenger Arne bare litt tid.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 1Kommentar
-
Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
På begge målene i mot i kampen mot S08 mener jeg Melgalvis burde vært lavere i banen, i tillegg er det flere som bør se, og også kommunisere forsvaret at vingen ligger bak å lurer. Å gi forsvaret og Haakenstad skylden alene for disse målene mener jeg er feil!eLSKer!!!👍 1Kommentar
-
Det virker som kommunikasjon er et problem bak i forsvaret, for mye ballwatching og visvas. Må innrømme at jeg har hatt inntrykk av at Kippe snakker for lite, men han snakker sannsynligvis veldig mye mer og klarere enn de som spilte bak der mot Særp...Hunter S. Thompson:
There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.👍 1Kommentar
-
Jeg synes Haakenstad er en meget god signering. Har høy kapasitet både fysisk og teknisk. Men han sliter med spilleforståelsen. 1-0 scoringen til Stabæk i dag er rett og slett for svakt av Mats. Denne posisjonering og markeringsfeilen har skjedd flere ganger i år.Kommentar
-
👍 3Kommentar
-
Problemet, slik jeg ser det, er at vi sideforskyver ofte for mye slik at det oppstår 2-1 situasjoner på bakre stolpe. 08 fikk sine mål på den måten, og jeg Tror det var det som skjedde i dag. Jeg har ikke fått sett tv-bildene, så jeg skal ikke vært bastant, men det er slik jeg opplever scoringene.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Har kanskje lest på forumet at crossere ikke fører til mål, så da trenger man ikke å forsvare seg mot deKommentar
-
Kan ikke forvente at han skal være blant banens beste hver kamp. Første sesongen i eliten, og han trenger tid før han presterer jevnt. Posisjonering på et høyere nivå er sånt som kun læres gjennom spilletid.Ni principe ni rey...
D10S!👍 2Kommentar
-
Problemet, slik jeg ser det, er at vi sideforskyver ofte for mye slik at det oppstår 2-1 situasjoner på bakre stolpe. 08 fikk sine mål på den måten, og jeg Tror det var det som skjedde i dag. Jeg har ikke fått sett tv-bildene, så jeg skal ikke vært bastant, men det er slik jeg opplever scoringene.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
I 2015 var Mats Haakenstad lei fotball. Søndag scoret han sitt første eliteseriemål.
VIKING STADION (Nettavisen): Mats Haakenstad (23) er sannsynligvis den eneste målscoreren i Eliteserien som har jobbet som både postbud og baker. Mannen som har spilt samtlige minutter for Lillestrøm i både serie og cup denne sesongen har uten tvil gått den harde veien opp til Norges øverste nivå.Morten👍 1Kommentar
Kommentar