Nye spillere?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Joha
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2003
    • 314

    Nye spillere?

    Skal Lsk ha flere nye spillere eller
  • occean-fan!
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 737

    #2
    nei!

    Kommentar

    • Bibaboy
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2008
      • 712

      #3
      Hvis dette er hva de skal stille med i sesongen 2017 så frykter jeg nedrykk mer enn noen gang til tross for tilfredsstillende resultater i treningskampene. Synes Bjarmann nevnte for et par uker siden at vi nå hadde en så billig stall at vi kunne forsterke med 2-3 etablerte spillere. Hvis en spiller som ikke fikk kontrakt med et Obos lag. (Les: Bodø Glimt), så vet ikke jeg. Antonijevic er utvilsomt en meget bra duellspiller, noe vi trenger i Kippes skadefravær. Vi har et skrikende behov for forsterkninger både på midtbanen og ikke minst på spissplass. Fredrik Krogstad har imponert i oppkjøringen, men han trenger en god spiller ved siden av seg. Bonke har ennå ikke slått til og jeg vet heller ikke om han kommer til å gjøre det. Utover det er det svært tynt på midtbanen. At Malec er vårt førstevalg på topp sier noe om at vi har lite å velge i på topp. Ajeti er rett og slett ikke god nok. Tar vi skader i betraktning så er dette en syltynn tropp som Erlandsen må få prisen for årets trener om han klarer å holde oss i TL.
      Forøvrig synes jeg vi har OK spillere på back og kant på begge sider men det hjelper lite all den tid vi har en sentrallinje som passer bedre i midsjiktet i Obosliogaen.
      Fugla Forever

      Kommentar

      • Kroktåa
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2015
        • 2940

        #4
        Here we go again...

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3392

          #5
          Å påstå at Ajeti ikke er god nok når han tross alt har scoret tre mål sålangt i vinter synes jeg er en rimelig håpløs uttalelse. Hva med å se han i tellende kamp først før man konkluderer? Jeg synes han virker spennende etter det han har vist. Først og fremst lukter han mål innenfor 16-meteren og har vist at han kan være på rett sted til rett tid. En rimelig enkelt og viktig egenskap som spiss det.

          Bonke ikke slått til? Fortsatt enda ung, og har da flere kamper under beltet som har vært meget bra. Spesielt Godset hjemme i fjor var han jo helt sjef. Nå har han jo vært skadet i vinter..

          Grunnen til at Glimt ikke ville signere Antonijevic er fordi de har en annen spillestil, og baserer seg på ballspillende stoppere. Vi veit han ikke har sin styrke med ballen i beina, men det har heller ikke Kippe. Den jobben tar Marius seg av. Jeg har troa på Antonijevic, synes han også virker solid etter det jeg har sett. Nå er vel uansett han signert for å være backup for en skadeplaget Kippe. Og det er vel heller ikke utenkelig at det blir endel kamper på Antonijevic denne sesongen..

          "Sentrallinje som passer bedre i midtsjiktet i Obos" - utsagnet er så dumt at jeg velger å avstå fra å kommentere ytterligere.

          Kommentar

          • Kroktåa
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2015
            • 2940

            #6
            Nå fikk jeg lyst til å applaudere et innlegg av Larsern. Det er jaggu blitt en rar verden.

            Kommentar

            • _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4386

              #7
              På papiret har man kanskje ikke sett en tynnere LSK-stall siden høsten 2011. Men jeg er likevel forsiktig optimist, og frykter ikke nedrykk. Mye fordi vi har Arne som trener og at han har sin styrke i å organisere et lag og få frem et sterkt kollektiv. Pluss at han er sterk og tydelig og stiller krav. Med en annen trener som ikke har en definert spillestill (hawaiifotball) så hadde dette laget gått ned i obos så det suser. Det er heller ikke for seint å treffe blink med en ny spiss eller midtbane og da ser det faktisk ikke så ille ut på papiret heller.

              Jeg gleder meg virkelig til sesongstart. Dette blir det første året på veldig lenge at vi vil se et LSK uten "stjerner" og enkeltspillere som skal gjøre det store. Nå er det kollektivet som skal bære oss frem og jeg er utrolig spent på å se hvor langt det bærer. Så langt i vinter synes jeg nykommerne har prestert over forventet. Krogstad er helt tydelig en bedre spiller enn da han var her sist. Melgalvis ser veldig bra ut og jeg vil si vi er styrket på høyreback. Haakenstad er spennende. Se for deg han komme inn i 2.omganger og raider ned siden ved KFL. Der er det noen backer som skal få testa løpskraften sin. Ajeti ser ganske grei ut. Ser ut som han har en goalgetter i seg. Rafn har prestert bra.

              Jeg håper å få se et LSK med en solid defensiv struktur, masse trøkk fremover og spillere som kjemper for hverandre, altså en helvetes lagmoral. Da er jeg fornøyd! Noen topp plassering blir det neppe men foreløpig er jeg trygg på at vi vil gjøre det bedre enn i fjor. Med tanke på hvordan stallen ser ut så vil det være ganske bra.
              ..................

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3452

                #8
                Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                Bonke har ennå ikke slått til og jeg vet heller ikke om han kommer til å gjøre det.
                Bonke har ikke slått til?? Den så jeg ikke helt komme. Var sjeleglad vi solgte Friday i fjor sommer, og ikke Bonke som gjør den viktige ryddejobben ala Kante i Leicester i fjor. Regner med at han blir enda viktigere i år med Arnes organisering. Sannsynligvis et av de første navnene som noteres når laget skal settes opp.

                Er nysgjerrig på hva som skal til for at Bonke slår til i dine øyne.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • 307
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2007
                  • 358

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                  Hvis dette er hva de skal stille med i sesongen 2017 så frykter jeg nedrykk mer enn noen gang til tross for tilfredsstillende resultater i treningskampene. Synes Bjarmann nevnte for et par uker siden at vi nå hadde en så billig stall at vi kunne forsterke med 2-3 etablerte spillere. Hvis en spiller som ikke fikk kontrakt med et Obos lag. (Les: Bodø Glimt), så vet ikke jeg. Antonijevic er utvilsomt en meget bra duellspiller, noe vi trenger i Kippes skadefravær. Vi har et skrikende behov for forsterkninger både på midtbanen og ikke minst på spissplass. Fredrik Krogstad har imponert i oppkjøringen, men han trenger en god spiller ved siden av seg. Bonke har ennå ikke slått til og jeg vet heller ikke om han kommer til å gjøre det. Utover det er det svært tynt på midtbanen. At Malec er vårt førstevalg på topp sier noe om at vi har lite å velge i på topp. Ajeti er rett og slett ikke god nok. Tar vi skader i betraktning så er dette en syltynn tropp som Erlandsen må få prisen for årets trener om han klarer å holde oss i TL.
                  Forøvrig synes jeg vi har OK spillere på back og kant på begge sider men det hjelper lite all den tid vi har en sentrallinje som passer bedre i midsjiktet i Obosliogaen.
                  Her var det mye negativitet. Hvorfor dømmer du allerede nå?
                  Hvor mange var positive når LSK henta Clayten Zane. Molde ga han nesten bort. Så han i førte andrelagskamp på grusen bak hallen. Drit dårlig. Resten er Historie. Heidar Helguson. Noen lurte på hvor Arne hadde funnen han. Var jo også udugelig. Resten er historie. Pål Strand kom rett fra 2 div og slo til med engang. Kan sikkert nevne flere også.

                  Kommentar

                  • Bibaboy
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 712

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av MortenA

                    Bonke har ikke slått til?? Den så jeg ikke helt komme. Var sjeleglad vi solgte Friday i fjor sommer, og ikke Bonke som gjør den viktige ryddejobben ala Kante i Leicester i fjor. Regner med at han blir enda viktigere i år med Arnes organisering. Sannsynligvis et av de første navnene som noteres når laget skal settes opp.

                    Er nysgjerrig på hva som skal til for at Bonke slår til i dine øyne.
                    Mulig jeg hadde for høye forventninger, men synes ikke han har infridd. Han er en ok spiller på midtbanen men uten de fantastiske prestasjonene. Har også en tendens til å bli litt varm i toppen. Mulig han får ut potensialet sitt når han får mye spilletid. Det kan også være at AE spillesystem passer Bonke godt. Vanskelig å si foreløbig.
                    Når det gjelder sentrallinja vår så er den for svak pt.
                    Enig i at det negative ikke skal overstyre det positive, men tror vi kommer til å få problemer om vi ikke styrker sentrallinja vår. Er også enig i at det er endel positive signeringer i Haakenstad, Rafn og Melgavis. Ajeti har jeg desverre ikke helt troen på men vi får håpe jeg tar feil.
                    Håper vi får et par forsterkninger som går rett inn på laget. Det ville hjelpe oss betraktelig.

                    Synes det forøvrig må være lov å rette noen kritiske blikk på forumet her uten at det nødvendigvis er veldig dumt?
                    2 stk sesonkort er forøvrig innkjøpt for 14 året på rad.
                    Fugla Forever

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3452

                      #11
                      Skal være enig i at Bonke ikke er den typiske afriklaneren vi har hentet, men han er den type defensiv midtbanespiller som gir andre muligheten til å slurve litt defensivt slik at det offensive blir styrket. Kante i Leicester og Makelele i Real Madrid var den typen "grå" arbeidere som tillot at stjernene skinte. Jeg er spent på å se hvilket sprang han tar denne sesongen.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2377

                        #12
                        Bonke har vært ganske ujevn i prestasjonene. Har en utrolig arbeidsradius, men har også noen farlige balltap og pasninger. Som nevnt, så ligger han ofte tett opptil grensa til rødt kort, uten at jeg skal si det er altfor negativt - vi forlanger at spillera skal gi 100%, men må innrømme jeg sitter med hjertet i halsen når han er på vei inn i en tackling med mord i blikket.
                        Får håpe AE klarer å få ut det beste av han. Mye tyder på at vi kan trenge en som rydder opp defensivt midt etter å ha sett Odd kampen

                        Kommentar

                        • Dole
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2004
                          • 1601

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av 307

                          Her var det mye negativitet. Hvorfor dømmer du allerede nå?
                          Hvor mange var positive når LSK henta Clayten Zane.
                          Spennende å se hvor mange tiår fremover vi skal leve på denne historien

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3452

                            #14
                            Med tanke på alle de nye spillerne i årets stall, så tenker jeg det kan være greit å spare midler til sommeren. Da har vi en bedre pekepinn på hva som må forsterkes, og sannsynligvis er det flere spiller tilgjengelige på markedet.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • kunden
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2005
                              • 2377

                              #15
                              LSK er ferdige med å se etter forsterkninger på keeper og forsvarsplass. Nå ser man etter offensiv slagkraft, og det er også planer om å forlenge med Malec ut året (kontrakten går ut til sommeren)

                              Kommentar

                              • 307
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2007
                                • 358

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Dole

                                Spennende å se hvor mange tiår fremover vi skal leve på denne historien
                                Mange

                                Kommentar

                                • Bibaboy
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2008
                                  • 712

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av kunden
                                  LSK er ferdige med å se etter forsterkninger på keeper og forsvarsplass. Nå ser man etter offensiv slagkraft, og det er også planer om å forlenge med Malec ut året (kontrakten går ut til sommeren)
                                  Det defensive ser slett ikke verst ut. Jeg er mer bekymret for det offensive. Skal vi spille på denne måten er vi helt avhengig av offensiv slagkraft. Hvis ikke vil vi bli presset inn i eget mål av presumtivt bedre lag.
                                  Fugla Forever

                                  Kommentar

                                  • Tvilling
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 1476

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Bibaboy

                                    Det defensive ser slett ikke verst ut. Jeg er mer bekymret for det offensive. Skal vi spille på denne måten er vi helt avhengig av offensiv slagkraft. Hvis ikke vil vi bli presset inn i eget mål av presumtivt bedre lag.
                                    Da ser det ut som du er helt enig med Bjarmann.

                                    Kommentar

                                    • Thrall
                                      Juniormedlem
                                      • Feb 2017
                                      • 0

                                      #19
                                      støtende er forferdelig

                                      Kommentar

                                      • Gjest

                                        #20
                                        Ser av facebook-siden til Bøffelberget, https://www.facebook.com/groups/1413931225519311/, at det kommer hele tre nye prøvespillere på onsdag. Spennende!

                                        Kommentar

                                        Working...