Ifeanyi Mathew

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3313

Var personlig i ferd med å avskrive Matthew, men plutselig skjedde det noe, med innsats, med presisjon, med skuddkvalitet. Noen ganger er det deilig å ta feil!

Kommentar

• McGuffy
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 5104

Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
      Teller Mathew som klubbutviklet spiller? Husker ikke om han kom i sommervinduet eller før sesongstart. Kunne det evt vært noe å legge til kategoriene (klubbutviklet, forbundsutviklet, fri spiller) i stalltråden?
      Fri spiller, og han kom i sommervinduet mener jeg og huske.

Kommentar

• MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3568

Etter sesongen som nå er avsluttet så er det på sin plass å hylle denne fantastiske karen. Etter min mening er han en av fire kritiske spillere for suksessen vi har opplevd i år (de to andre er Mads, Gjermund og TLO). Han har ryddet opp og balansert midtbanen vår og vært en ballsentral av ypperste klasse. Posisjonen hans lavt i banen fører sjelden til mål og assists, men er allikevel avgjørende for at andre spillere skal kunne blomstre.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• bema0806
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2011
          • 521

«Mathew kan avreisen bli utsatt ytterligere noen dager.

– Hans visum er ikke er innvilget ennå, men vi håper dette kommer i løpet av uka. Mathew har også en søknad inne om permanent opphold i Norge, men det tar det lengre tid å få innvilget enn en søknad om midlertidig opphold som varer i ett år, forklarer sportssjefen.»

utdrag fra dagens artikkel i rb

Last edited by bema0806; 24.01.2022, 21:53.

Kommentar

• Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4686

Opprinnelig skrevet av bema0806

Mathew har også en søknad inne om permanent opphold i Norge
            Er vel det samme som Origi gjorde i sin tid? Så vidt jeg vet kan man søke permanent opphold etter å ha vært i Norge i fem år. Ville gledet meg veldig om han får søknaden innvilget, og ikke minst vil det nok være ubeskrivelig digg for Mathew selv etter skremmeskuddet han fikk i fjor. Kjipt om et liv i Europa skulle ryke pga. en agent som ikke kjente reglene...

Er så utrolig glad i Mathew. En av de mest undervurderte spillerne i klubbens nyere historie. Helt sjef!

Kommentar

• fredpet76
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2004
              • 1274

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Er vel det samme som Origi gjorde i sin tid? Så vidt jeg vet kan man søke permanent opphold etter å ha vært i Norge i fem år. Ville gledet meg veldig om han får søknaden innvilget, og ikke minst vil det nok være ubeskrivelig digg for Mathew selv etter skremmeskuddet han fikk i fjor. Kjipt om et liv i Europa skulle ryke pga. en agent som ikke kjente reglene...

Er så utrolig glad i Mathew. En av de mest undervurderte spillerne i klubbens nyere historie. Helt sjef!
              Enig med deg, jeg også digger Matthew. For meg er han en opplagt kaptein kandidat. Tror det kan løfte han enda et hakk på samme måte som det gjorde for Lehne. Straks Lehne ble kaptein vokste han på flere andre områder enn kun det å score mål.

Kommentar

• gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3228

Mathew meldes nå (endelig) på vei hjem fra Nigeria. Lander i dag, sies det, tidsnok til å bli med til Stockholm og kampen mot Djurgården lørdag 15.00. Men om han kommer inn, er nok mer tvilsomt.

gilbert

Kommentar

• armykanari
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2009
                  • 752

Hva er oddsen her for at han signerer ny kontrakt a? I alle fall så vi kan få noen riksdaler om han kunne blitt solgt for en liten pen sum til neste år.

Kommentar

• Tvilling
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 1489

Opprinnelig skrevet av armykanari
                    Hva er oddsen her for at han signerer ny kontrakt a? I alle fall så vi kan få noen riksdaler om han kunne blitt solgt for en liten pen sum til neste år.
                    Eneste som er sikkert er at han vel har en svært god agent?!

Kommentar

• Playboy1
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 2199

Vær så snill , gjør hva alt som skal til for at han skal forlenge kontrakten ! Matthew jeg unner deg alt vel ,men fy faen vi trenger deg!

Kommentar

• Patriot
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2010
                        • 437

Stian Berget-sangen/under den hvite bro:

Matthew det er hans navn
                        Spiller for Fugla, han
                        Matthew skal kjempe og Matthew skal slåss
                        Matthew er en av oss!

Kommentar

• Kjøttkaka
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2012
                          • 335

Opprinnelig skrevet av Patriot
                          Stian Berget-sangen/under den hvite bro:

Matthew det er hans navn
                          Spiller for Fugla, han
                          Matthew skal kjempe og Matthew skal slåss
                          Matthew er en av oss!
                          Denne passer jo perfekt, og løser eventuelle uttaleproblemer med Ifeanyi.

Jeg har inntrykk av at man holder igjen på sang for Mathew fordi han er på utgående, men mannen hadde fortjent en spillersang allerede i 2016. Og skulle han forlate oss for å prøve seg i en større liga igjen, så mener jeg det er vel fortjent, og at Mathew har vist seg langt mer lojal enn noen kan vente.

Særlig når man leser intervjuet med ham, Adams og Ogbu, hvor de forteller om familien, Nigeria og hvordan de spiller for langt mer enn bare seg selv. Da er det faktisk ganske utrolig å tenke på at Mathew to gang takket nei til langt høyere lønn i RBK fordi han ikke vil spille for noen annen norsk klubb.

Kommentar

• armykanari
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2009
                            • 752

Noen som har noen info om en eventuell forlengelsesprosess eller er det off the table?

Kommentar

• BD
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2006
                              • 1446

En forlengelse hadde vært en drøm, men vi må holde oss for gode til sure miner dersom Mathew velger å gå gratis etter sesongen. Dette blir uansett ikke noen ergerlig Knudtzon/Bergdølmo/Gulbrandsen-historie så lenge han holder seg unna andre norske klubber, og det tror jeg han gjør. Han har vært vel verdt kronene vi har brukt på han og har forlenget kontrakten på tider hvor det var mindre attraktivt å spille for oss. Han har vært med oss i både med- og motgang, akkurat som klubben har vært der for han gjennom det samme.

Dersom han finner seg en utenlandsk klubb hvor han kan sikre seg og familien i større grad enn hos oss er det enkelt og greit forståelig. Da gjenstår det bare å se hvor attraktiv han er utenfor Norges grenser. Klubbens prestasjoner og at han kan gå gratis gjør han nok aktuell for mange, samtidig er han i en alder hvor klubbene ser på han som ferdig vare, og ikke et talent med stort utviklingspotensial. Bare å krysse fingrene. Håper, og regner med, det er uinteressant for både klubb og spiller med en overgang i sommer når vi ligger der vi gjør på tabellen.

Kommentar

• MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3568

Det som taler for at Mathew fortsetter hos oss er toppfarten hans. Han dekker store områder og jobber utrettelig, men jeg tror toppfarten hans er for lav og han vil bli avslørt på et høyere nivå.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4686

Mathew er vel også i prosessen med å søke permanent oppholdstillatelse i Norge? Kan ikke flytte før den er på plass. Kliner til med intervjuer på norsk og virker å stortrives i klubben. Jeg tror han blir – og signerer han ny kontrakt, vil jeg hevde han faktisk begynner å snuse på legendestatus.
                                  Last edited by Kanarivogel89; 21.06.2022, 09:58.

Kommentar

• banan
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2018
                                    • 445

Mathew er vel også i prosessen med å søke permanent oppholdstillatelse i Norge? Kan ikke flytte før den er på plass. Kliner til med intervjuer på norsk og virker å stortrives i klubben. Jeg tror han blir – og signerer han ny kontrakt, vil jeg hevde han faktisk begynner å snuse på legendestatus.
                                    Ifølge artikkel i RB i januar i år så hadde Mathew søkt om permanent opphold. Om den er godkjent, avslått eller om han fortsatt venter på svar vet jeg ikke.

Om den er / blir innvilget er veien til norsk statsborgerskap kort. Kan det være være en gulrot å kunne være med å kjempe om plassen på det norske landslaget?

Kommentar

• plantemiddel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2012
                                      • 831

Han har legendestatus allerede i mine øyne. Aldri en dårlig kamp, skipper aldri en trening, aldri skada. Bunnsolid spiller.

Kommentar

• Kroktåa
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2015
                                        • 2969

Har du link til intervjuer der han snakker norsk? Det vil jeg virkelig høre! Legendestatusen er for øvrig allerede i boks. I mine øyne er han allerede på høyde med Kasey, Clayton og Koren. Tar han oss i tillegg til seriegull, blir han en av de aller største.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4686

Opprinnelig skrevet av Kroktåa

Har du link til intervjuer der han snakker norsk? Det vil jeg virkelig høre! Legendestatusen er for øvrig allerede i boks. I mine øyne er han allerede på høyde med Kasey, Clayton og Koren. Tar han oss i tillegg til seriegull, blir han en av de aller største.
                                          Skal se om jeg finner noe. Tror det har vært mest Instagram-klipp og slikt. Norsken er brukbar og i klar bedring, men han er ikke flytende. Er vel blant annet krav om at man må klare en språktest for å få permanent oppholdstillatelse tror jeg, så han har nok ligget i hardtrening.

Uten sammenligning for øvrig ble jeg også imponert over Ogbus språkevner da han var gjest i Fugla-Xtra. Svarte for seg på engelsk, men fulgte samtalen på norsk mellom Stokken og Hoff. Skal ikke undervurdere evnen til å tilegne seg språk. Ser jo karer som Martin Ødegaard som har taktikkmøter med Arteta på spansk og Haaland som lærte seg flytende tysk i løpet av årene i Østerrike og Tyskland. Thorsbys italiensk er ellers en nytelse, og det samme kan sies om fransken til Meling. Et stort fortrinn å kunne kommunisere på språket til landet man bor i.

Kommentar

Working...