Kamptråd: LSK-TIL søn 28.05 kl 18.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tjodleif
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2017
    • 856

Der tror jeg Skoda skøt på seg en strekk eller lignende

Kommentar

• Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3501

Det komiske er at nå kommer alle til å friskmelde laget igjen basert på et enkeltresultat. Var en pissekamp dette også frem til den tilfeldige 1-1 scoringen, og like piss etter 1-1 med unntak av de første minuttene etterpå når vi turte å ta litt risiko før vi falt tilbake langt inne på egen banehalvdel igjen i håp om at en Tromsø spiller skulle kløne det til igjen. Samme lave presset og vilje til å styre kamper på hjemmebane som tidligere i år, og dette ender garantert med nedrykk om Arne E får fortsette.

Eneste positive jeg tar med meg i dag er at vi tar tre poeng, og at de avgjørende målene er et resultat av gjennombruddspasninger sentralt i banen. Bare synd ikke de sentrale får spille med mer risiko i spillet sitt også. Da kunne dette laget blitt ordentlig bra.

Men Fy for en klassespiller vi har i Matthew. Han dekker over en del av manglene i det offensive spillet vårt.

Kommentar

• GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

En runde der egentlig alt gikk vår vei, deilig!

Kommentar

• Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4666

Opprinnelig skrevet av Totti21
          Det komiske er at nå kommer alle til å friskmelde laget igjen basert på et enkeltresultat. Var en pissekamp dette også frem til den tilfeldige 1-1 scoringen, og like piss etter 1-1 med unntak av de første minuttene etterpå når vi turte å ta litt risiko før vi falt tilbake langt inne på egen banehalvdel igjen i håp om at en Tromsø spiller skulle kløne det til igjen. Samme lave presset og vilje til å styre kamper på hjemmebane som tidligere i år, og dette ender garantert med nedrykk om Arne E får fortsette.

Eneste positive jeg tar med meg i dag er at vi tar tre poeng, og at de avgjørende målene er et resultat av gjennombruddspasninger sentralt i banen. Bare synd ikke de sentrale får spille med mer risiko i spillet sitt også. Da kunne dette laget blitt ordentlig bra.
          Herregud. Seriøst, føkk det forumet her. Du kan ikke glede deg bittelitt da? Kunne nesten stått tosifra i dag med bedre uttelling. Vi dominerer kampen totalt fra vi utligner til kampen blåses av.

Edit: Vil forøvrig påpeke at laget på ingen måte er friskmeldt, men det her var rett og slett en bunnsolid kamp

Kommentar

• Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

Synes vi er bra også i denne matchen, skiller seg fra tidligere kamper ved at vi faktisk etterhvert går opp i ledelsen og får mer rom. Positivt at vi fortsetter å kjøre etter 2-1, og fullt fortjent seier. Deilig at vi endelig får med oss et resultat også, håper det gir gutta selvtillit. Har fortsatt en del å jobbe med foran mål, vi kunne hatt sikkert 10 scoringer denne matchen om vi var mer presise i siste pasning og avslutning. Ellers håper jeg at Origi og keepertrener snart setter fokus på å avverge returer til sidene og ikke rett tilbake i feltet - vi har sluppet inn en del unødvendige mål på det i år.
            Lauken er vår venn!

Kommentar

• knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9539

Men Fy for en klassespiller vi har i Matthew. Han dekker over en del av manglene i det offensive spillet vårt.
              Vi friskmelder Arne sin manglende evne til å velge riktig spiss-konstellasjon.

Så og si det beste vi har i to kamper på rad får være godkjent.

Matthew er mvp. Topp 5 i TL. Snart på topp om Mike Jensen fortsetter å være mett.

Kommentar

• GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

Opprinnelig skrevet av knut
                GIF! Er det du som har mast siden Erling kom til klubben at han må forsere keeper og bare putte'n i åpent istedenfor å skyte på keeper'n gang på gang?
                Vel, ihvertfall en av dem. Erling bør fungere i LSK omtrent som Forrest Gump, løpe til han treffer noe og tenke minst mulig.

Kommentar

• knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9539

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                  Ellers håper jeg at Origi og keepertrener snart setter fokus på å avverge returer til sidene og ikke rett tilbake i feltet - vi har sluppet inn en del unødvendige mål på det i år.

Kommentar

• Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3501

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                    Kunne fort stått 8-1 til slutt. !
                    Definitivt med den utviklingen kampen fikk etter 2-1. Det som skjer før det er like svakt som vi har sett tidligere i år, og et lag som på hjemmebane ligger på egen banehalvdel å venter på at motstanderen gjør feil. Noe de gjorde flere av i dag, og som vi da klarte å utnytte. Som jeg sa, så er resultatet og måten vi utnytter bakrommet vi etterhvert får positivt i dag. Ikke så mye annet.

Stoltheten min er det ikke så farlig med, men jeg ønsker bare å se et LSK som kan utvikle seg til et etablert topplag igjen. Det skjer ikke med dagens regime dessverre (skal lett svelge stoltheten hvis det skjer), og det er denne kampen også en bekreftelse på for meg. Så får vi se de neste ukene om dette holder da også.

Dominansen du snakker om så jeg ikke så mye av før utvisningen.
                    Det var en jevn kamp der LSK lot motstanderen ha mye ball, og skapte sjanser på overganger eller etter gjenvinning høyt i banen etter en lang ball. Tromsø på sin side skapte heller ikke mye, men har et par brukbare muligheter til å ta ledelsen 2-1 i første omgang etter å ha klart å bryte ned et veldig lavtliggende LSK lag. Mål preger fotballkamper, og dette LSK laget er definitivt tjent med å lede fotballkamper, men de er bare ikke villige til å risikere så mye for å ta denne ledelsen. I dag klarte vi det, og da så jo overgangsspillet vårt bra ut når det åpnet seg opp.

Folk lo av meg når jeg sa det samme etter 4-0 mot Sarpsborg i fjor også, selv om den kampen var en god del svakere enn det vi presterer i dag.

Kommentar

• Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

Helt utrolig at det går an å være negativ etter dette. Total overkjøring i 92 av 93 minutter, som mot Odd og Haugesund, eneste forskjellen er at vi fikk et minstemål av fortjent uttelling. Etter at Bonke kom inn og vant ALLE duellene var det kun ett lag på banen, og dette var strengt tatt den mest overlegne seieren i serien så langt. Har en skikkelig mancrush på gang med Rafn og Haakenstad. Det Haakenstad gjør før 1-1 er helt vanvittig bra, mens Rafn oser smartness i alt han gjør.
                      Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3501

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                        Etter at Bonke kom inn og vant ALLE duellene
                        Dette er jeg enig med deg i, og har vært overrasket over at AE har virket å foretrekke Krogstad fremfor han sentralt i banen igjennom vinteren og etter han kom tilbake fra skade. Regner i det minste med at han ikke kommer utenom han neste gang etter det han leverer i dag, og at han ikke setter Matthew eller Bonke ut av sine beste posisjoner. Krogstad kan jo eventuelt være et alternativ ute på kanten om AE fremdeles mener han tilfører masse til laget.

Kommentar

• GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

Fire mål i dag, og alle er de av typen vi har diskutert her inne om at vi må ha flere av. Komme oss mer inn i sekstenmeteren og ha folk foran kassa, og spille oss igjennom mer midt i banen. Det skaper de kvalitativt beste mulighetene og det får vi bevis på i dag. SÅ leser jeg heller ikke Totti i verste mening og følger ham helt og holdent på at laget er for passivt og lite intressert i å ta tak i kamper i egen hule. Tross alt, KFL synger jo selv "nå tar vi dem" på hver eneste corner, hvorfor skal det være reservert sånne dødballer når vi i tillegg er så opptatt av å ha et fysisk lag det er vondt å møte? Vi skal faen ikke ha et lag som står med lua i hånda på Åråsen!

Nå tror jeg Bonkes sannsynlige inntreden fra start kan bøte litt på dette, men uavhengig av resultat i dag er det noe Arne må rette på. Så kan han gjerne stå på TV og si at alt er strålende for all I care.

Kommentar

• Fugl1120
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 3528

Stoltheten min er det ikke så farlig med, men jeg ønsker bare å se et LSK som kan utvikle seg til et etablert topplag igjen. Det skjer ikke med dagens regime dessverre (skal lett svelge stoltheten hvis det skjer), og det er denne kampen også en bekreftelse på for meg. Så får vi se de neste ukene om dette holder da også.
                            Vi har ikke en spillertropp med kvaliteter til å spille spesielt ambisiøs fotball. Personlig er jeg tilhenger av Erlandsens fokus på at ballen skal gå hurtig framover, og jeg skjønner ikke helt det voldsomme problemet med at vi ligger dypt i presset selv om vi spiller på hjemmebane. Vi skaper veldig mange gode overganger og er i store deler av kampen i dag ganske gode på ettertrykk slik at vi etablerer oss på motstanders banehalvdel over tid. Det er relativt selvsagt at vi ikke er et topplag i år når man ser på hvor vi stod i fjor høst, tatt i betraktning at vi ikke har forstreket i vinter. Vi har ikke økonomi til å hente gode, etablerte spillere. Da må vi akseptere større variasjon i prestasjonene.

Folk lo av meg når jeg sa det samme etter 4-0 mot Sarpsborg i fjor også, selv om den kampen var en god del svakere enn det vi presterer i dag.
                            Jeg var blant de som var enige med deg i fjor. I fjor vant vi kamper vi ikke fortjente å vinne på uovertruffen effektivitet framover og en veldig god keeper bakover. Man fikk et kunstig inntrykk av hvor gode vi var fordi vi hadde noen enkeltspillere som hevet laget vanvittig og en del flyt. Jeg mener derimot at det er kollektivet som fremstår bedre i år. Det er ingen tvil om at Matthew er en klassespiller som hever oss, men jeg tror laget er betydelig bedre rustet for å dekke opp ved et salg enn vi var i fjor. Vi har hatt mange kamper hvor marginene har gått mot oss i år, men dagens kamp og treningskampene i vinter viser jo at vi kan score mål. Vi ligger fortsatt godt plantet i bunn, men veien er ikke fryktelig lang opp til midten. Dersom vi blir kompensert den uheldige sesongstarten med litt marginer fram mot sommeren har vi gode muligheter til å etablere oss midt på tabellen, for vi spiller mer enn god nok fotball til å vinne flere fotballkamper enn vi har gjort til nå. Mitt tips før sesongen var 8. plass, og jeg tror fortsatt det er realistisk. Men det er helt avhengig av at vi klarer å være mer effektive enn det vi har vært til nå, inkludert dagens kamp.
                            Lauken er vår venn!

Kommentar

• LS89
                              Kamptrådkongen
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2013
                              • 3410

I helvete å Mathew og Bonke herjet på midtbanen i dag. De viser en enorm ro og spillerforståelse. De utfyller hverandre perfekt. Håper vi får beholde de ut sesongen..

Kommentar

• GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

Vi har ikke en spillertropp med kvaliteter til å spille spesielt ambisiøs fotball. Personlig er jeg tilhenger av Erlandsens fokus på at ballen skal gå hurtig framover, og jeg skjønner ikke helt det voldsomme problemet med at vi ligger dypt i presset selv om vi spiller på hjemmebane. Vi skaper veldig mange gode overganger og er i store deler av kampen i dag ganske gode på ettertrykk slik at vi etablerer oss på motstanders banehalvdel over tid. Det er relativt selvsagt at vi ikke er et topplag i år når man ser på hvor vi stod i fjor høst, tatt i betraktning at vi ikke har forstreket i vinter. Vi har ikke økonomi til å hente gode, etablerte spillere. Da må vi akseptere større variasjon i prestasjonene.
                                Hvorfor skal vi hente flere etablerte spillere når vi allerede har en playmaker som faktisk er for gammel til å bli sett på som et talent, og som i hver eneste kamp er blant banens beste? Hvorfor er vi så himla opptatt av å poengtere hva vi ikke har istedenfor hva vi kan få til? I Matthew har vi en spillertype mange lag i ES faktisk mangler, en spiller som kan styre en kamp fullstendig på egen hånd. Det er en fantastisk mulighet, ikke en begrensning. Men har vi treneren som er intressert i å få alt ut av ham og gjøre ham dyrest mulig å kjøpe ut av kontrakten? Njaaaaa.....

Vi misbrukte en sjanse ved aldri å videreføre nye impulser vi fikk inn med Haglund og Andersson, gjør vi det samme med Matthew så skusler vi også vekk muligheten til å utvikle åpenbare mulige arvtakere som Kristiansen fra egne rekker. Og så vil vi kanskje se dem i klubber som Godset seinere. Skal vi våge noe eller play it safe absolutt hele tida, også hjemme? Velger vi det siste kommer vi oss aldri ut av situasjonen som tabellfyll i ES. Og selv det er best case scenario.

Kommentar

• runarM
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2004
                                  • 566

Opprinnelig skrevet av LS89
                                  I helvete å Mathew og Bonke herjet på midtbanen i dag. De viser en enorm ro og spillerforståelse. De utfyller hverandre perfekt. Håper vi får beholde de ut sesongen..
                                  DER har du en bekymring som er reell. Matthew til Molde i sommer for 63.000 i cash, en familiebrukt 2007-modell Skoda Octavia med leverpostei i air-condition'en pluss en valgfri treningskamp mot Hødd hadde ikke overrasket.

"Spilleren ville det selv, så da hadde vi ikke noe valg" lissom.
                                  runarM

Kommentar

• Fugl1120
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3528

Opprinnelig skrevet av GIFKanari

Hvorfor skal vi hente flere etablerte spillere når vi allerede har en playmaker som faktisk er for gammel til å bli sett på som et talent, og som i hver eneste kamp er blant banens beste? Hvorfor er vi så himla opptatt av å poengtere hva vi ikke har istedenfor hva vi kan få til? I Matthew har vi en spillertype mange lag i ES faktisk mangler, en spiller som kan styre en kamp fullstendig på egen hånd. Det er en fantastisk mulighet, ikke en begrensning. Men har vi treneren som er intressert i å få alt ut av ham og gjøre ham dyrest mulig å kjøpe ut av kontrakten? Njaaaaa.....
                                    Matthew er en god fotballspiller, men det holder ikke dersom man ønsker at hele laget skal spille possession fotball. Vi har en forsvarsrekke som er alt for dårlige med ball, spesielt i stopperleddet. I tillegg har vi relativt lite pasningssterke kanter, og kun Udoji på topp med kvalitetene til å kle en sånn spillestil. Jeg er enig med deg i at man ikke får ut det beste av Matthew slik vi spiller i dag, og man så mye av det samme med Robret Koren i 2004. Liten tvil om at han kom mer til sin rett under Uwe, men det gjør oss også mer avhengig av én spiller. Det er mulig Matthew er blant de 5-10 beste spillerne i Tippeligaen (selv om jeg på langt nær har vært like dominerende som andre LSK-spillere har vært de siste årene, les Koren, Nosa, Björn eks.), men både RBK, Odd, Brann, Vålerenga, Molde, Sarpsborg og Godset har en langt sterkere stall enn hva vi har per i dag. Tatt stall og økonomi i betraktning bør det heller være unntaket enn regelen at vi skal kjempe i toppen slik status er i klubben i dag. Så kan man selvsagt være uenige om hvilken fotball som gir oss de beste mulighetene til å utfordre på tross av det, men jeg synes det er noe forfriskende med den framover-retta fotballen vi spiller nå. Langt mer underholdende enn tversoverfotballen vi har sett på sitt verste under både Runar og Haglund, men kanskje ikke like solid som Haglund på sitt beste.

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                    Vi misbrukte en sjanse ved aldri å videreføre nye impulser vi fikk inn med Haglund og Andersson, gjør vi det samme med Matthew så skusler vi også vekk muligheten til å utvikle åpenbare mulige arvtakere som Kristiansen fra egne rekker. Og så vil vi kanskje se dem i klubber som Godset seinere. Skal vi våge noe eller play it safe absolutt hele tida, også hjemme? Velger vi det siste kommer vi oss aldri ut av situasjonen som tabellfyll i ES. Og selv det er best case scenario.
                                    Det var vel ikke så enkelt å videreføre hverken Haglund eller Andersson, da den ene ville vekk og den andre var fotballinvalid. Men det er klart det er synd at vi ikke klarte å bygge på det vi hadde som var bra i 2014. Synes begrepet "play it safe" er merkelig - hva er det som er så "safe" med den løsninga vi har gått for nå? Jeg tviler på at LSK har ansatt Erlandsen med den ambisjonen at vi skal vake på midten av tabellen over tid. Risiko har også en kostnad (les: Runar), og man bør i det minste ha råd til å ta den. Jeg er usikker på om Erlandsen er den langsiktige løsningen som skal til for å ta LSK til toppen - jeg tror LSK må sette seg ned og stake ut en langsiktig plan både sportslig og organisatorisk for å sikre at sport og økonomi er ivaretatt på en fornuftig måte over tid. I mellomtiden tror jeg Erlandsen er en grei løsning som sikrer både relativt underholdende fotball og brukbare resultater med lite ressurser.

Lauken er vår venn!

Kommentar

• Tvilling
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 1480

Alle journalister ser ut til å mene det samme: LSK kjørte over TIL, og var det klart beste laget. Og det mot et lag som ikke har har tapt på de 4-siste.
                                      Nordlys understreker forøvrig at utvisningen var korrekt.
                                      Beste kamp av Udjo? Synes han blir bedre og bedre.
                                      Ser frem til mer Bonke og Matthew. Noe går i riktig retning..
                                      Leser ikke mye tabell for tiden.. men så langt har vi DENNE runden så langt tatt inn 2 poeng på alle (minus Molde..) og 3 p på Stabæk. Tar med det positive.
                                      Last edited by Tvilling; 28.05.2017, 21:21.

Kommentar

• GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

Vi har ingen svakere forsvarsrekke nå ballmessig enn vi hadde under Haglund. Når jeg skriver "play it safe" sikter jeg til et hjemmelag som legger seg titalls meter inn på egen halvdel, men den er heller ikke fri for en til tider temmelig naiv form for risiko, slik vi i dag ser med noen av Krogstads valg med ball. Sånn det ofte så ut under Runar. Og det handler ikke egentlig om å ha mer possession i det hele tatt, men å utvikle en stil som gjør laget tryggere på egne valg med ball, både offensivt og defensivt. Å kunne ta de riktige avgjørelsene i de riktige fasene. Spille ball med hodet og føttene. Her er det fortsatt et stort vakuum å fylle i norsk fotball for den klubben som vil.

Vi skulle ta mer poeng og være kyniske med Arne, ikke være underholdende. Dette med underholdning dukket opp her da det viste seg at denne stilen faktisk var ganske sårbar. Sannheten er kanskje så enkel at LSK-supportere vil ha åpen og direkte fotball og fint lite annet, helt uavhengig av resultater og hva man har av spillere. Det ville faktisk forklart en hel del.
                                        Last edited by GIFKanari; 28.05.2017, 22:03.

Kommentar

• Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3501

men det holder ikke dersom man ønsker at hele laget skal spille possession fotball.
                                          En litt misforstått sak det her ift at det er et absolutt at man skal spille ballbesittende.
                                          Man kan fint spille direkte fotball uten å legge seg så lavt som LSK gjør og spille med litt høyere risiko i håp om å utrette litt mer enn å kanskje overleve.
                                          Ikke minst kan man variere avhengig av motstander og hjemme-/bortebane, og jeg hadde derfor også null problem med å skryte av lagets opptreden borte mot RBK sist der denne stilen kommer til sin rett og vi faktisk kan gå på banen med uavgjort som et godt resultat.
                                          Problemet mitt er at vi bevisst gir fra oss ballen til motstanderen og baserer vårt offensive spill på at de skal gjøre feil mot et lavt og kompakt lag på hjemmebane mot lag vi definitiv kan matche i banespillet. Hver eneste gang. Når det offensive spillet mot etablert forsvar også baserer seg på en lang ball med påfølgende ettertrykk synes jeg vi sitter igjen med en av de mest begrensede trenerne vi kunne hatt.
                                          Hadde det i det minste gitt gode resultater skulle jeg kunne levd med det, men slik det er nå ser vi ut som en soleklar dumpekandidat med en resultatorientert fotball. Da vil jeg heller se litt lenger enn denne sesongen og faktisk utvikle et eget spill som i det minst kan gi oss noe mer på lengre sikt. Nå er det bare pinlig å se på oss, og det vil være ekstremt fortjent om vi endelig skulle rykke ned når det eneste fokuser vi virker å ha er nettopp å unngå det.

Kommentar

Working...