Karakterbok 14/07: Lyn - LSK - kampen vi vant for Maya

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7097

    Karakterbok 14/07: Lyn - LSK - kampen vi vant for Maya

    Et sterkt emosjonelt øyeblikk før kampen, da banneret til ære for Maya kom frem på vår tribune. Jeg merker det klør bak øynene i det jeg skriver dette.

    Turbojenta var med oss i ånd og sjel i kveld. Jeg håper du likte det du så der oppe, Maya.

    Lyn - LSK 0-4 (0-1)
    0-1 Occean, 5
    0-2 Kiko, str. 54
    0-3 Occean, 74
    0-4 Kiko, 86
    Sjanser: 1-10
    Cornere: 2-6

    Dette var den beste bortekampen jeg har sett LSK spille på mange år. Selv ikke da Myklebust og deretter Occean brant hver sin kjempesjanse til å sette det viktige andremålet følte jeg noen nerver. Vi hadde rett og slett total kontroll. Lyn var kass, greit nok, men likevel hadde de altså ikke tapt en eneste kamp, og knapt nok sluppet inn mål, på hjemmebane før våre gutter kom på besøk. Måtte det gjentas til helga.

    En nesten litt sånn målløs karakterbok stadfester:
    Otto Fredriksson - 6 - Hadde jo nesten ikke noe å gjøre. Må rydde opp etter at han selv sklir (og takler som Bjerkeland da), er myndig ute i feltet og plukker ned alt som kommer, og redder sikkert den ene gangen Lyn får en avslutning fra mål. Vår nye førstekeeper. You're the man, Otto.
    Anders Rambekk - 6 - Gjorde ting enkelt og greit i dag, og da gikk det bra. Litt med fremover før pause, stort sett bra pasningskvalitet. Ingen brølere og god kontroll hele veien.
    Shane Stefanutto - 6 - Ivrig med fremover før pause (sågar inne i motstanderens sekstenmeter ved rekordmessige seks anledninger i dag). Et par fine cornere - mer fart i dem nå enn tilfellet ofte har vært før. Sleit litt med Knudzon før pause, slapp ham inn til (et dårlig) skudd i førsteomgang.
    Pål Steffen Andresen - 7 - Prikkfri defensiv innsats, nær sagt som vanlig. Føler at PSA er i landslagsklasse og vel så det nå. Tok seg av kjappingen Holmen uten noen vansker da denne kom innpå.
    Frode Kippe - 6 - Får trekk for et fælt tilbakespill til Otto, som sistnevnte måtte ordne opp i. Ellers kontrollert, sterk og knøvlet griske-gamle-og-dårlige-Powell fullstendig i lufta.
    Espen Søgård - 7 - Har vokst betydelig som ballspillende midtbanespiller denne sesongen. Stadig mer involvert med ball i beina, og gjør som alltid en formidabel løpsinnsats. Burde klart bedre da Brenne spilte ham fri i 16-meteren før pause.
    BB Khaled Mouelhi - 9 - Tror nesten ikke Kiko kunne gjort noe feil i dag overhodet. En magisk kamp. Se bort fra to mål og to hinsides pene assist og fokuser i stedet på den massive innsatsen han gjør som førsteforsvarer. Jeg vet ikke hvor mye denne mannen løper på en kamp, men det er nok mer enn jeg gjør på en god treningsmåned. Det defensive vet vi alt om fra før av - det offensive registeret viste han frem til gangs i dag. Fortsett sånn, så skal jeg oppkalle min neste sønn etter deg. Bryter foran, jobber som en slave, scorer to og gir to målgivende pasninger berørt av Gud. Jeg kan bare si: Herre Jemini. Tieren henger absurd høyt i min karakterbok, men dette var jaggu ikke langt unna.
    Simen Brenne - 6 - Legger sterkt merke til duellinnsatsen og den defensive jobben til Simen i dag, men blir litt av-og-på i det offensive. Fin kombinasjon med Myklebust i første omgang der han spiller fri Søgård, og godt løp da BHR legger inn i andre omgang (SB får ikke hodet helt over ballen). Fremgang, og mer purpose enn tidligere. Kan få en god høst.
    Bjørn Helge Riise - 6 - Lite med innledningsvis, men vokste ettersom kampen ble eldre. Igjen legger jeg mest merke til den defensive innsatsen, men bidrar også offensivt. Stor sjanse på Occeans gjennomspill, herlig rykk og innlegg til Brenne foran mål etter pause. Stor innsats og høy tenning, som vanlig. Skaper straffa, kanskje litt billig.
    Olivier Occean - 8 - Hans beste kamp for LSK. Mye, mye mer bevegelig og bakromssøkende enn vanligvis, og ikke minst, som jeg har sagt så mange ganger før: Rettvendt, der han er best. Superbt løp til 1-0, strålende pass til BHRs store sjanse, to nesten egenskapte sjanser i andre omgang før han tar vare på Kikos nådegave og planter 3-0 i kassa. Sterk, smart og nå også med uttelling: Glimrende.
    Magnus Myklebust - 7 - Mye skjedde på hans side i første omgang, og MM fikk mye ballkontakt i dag. Starter ballet alt etter to minutter med et finfint løp og avslutning. Kombinerer flott med OO før BHRs kjempesjanse, spiller frem BHR til straffa, gir til Kiko før dennes lobb i tverrliggeren. Men burde definitivt ha satt gavepakken fra OO rett etter 2-0.

    Kanarifansen - 8 - Tilbake i form. Vakkert banner. Vær stolte.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5099

    #2
    Utmerket karakterbok, som vanlig. Fryktelig enig.

    Men jeg skal være så kjip å ta deg på et feilskrevet navn.

    Hint: Én s.

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3448

      #3
      Ikke noe å utsette på denne karakterboka. Synes hele laget viste at når de vil er de norges beste. Kiko overbeviser sentralt, men han har et helt lag rundt seg som viser at de vil vinne. Rambekk gjør en kjempekamp, og angrepslinja herjer vilt med Lyn. otto er tryggheten bak uansett hva han blir utsatt for og Søgård og Brenne gjør en kjempekamp. Forsvarslinja vår er så solid at jeg ikke har ord for det.

      Alt i alt er det kun små detaljer å pirke på, men etter en kamp som dette betyr det ingenting. Hvis gutta fortsetter å krige i den samme stilen så er det ingen lag i norge jeg frykter.

      Mitt eneste aber er at jeg ikke prøvde å dra i gang en sang om at vi er tilbake på Ullevål om en uke, men det tar jeg på min egen kappe. Skal etter turnus jobbe neste søndag kveld, men må se om jeg får byttet den med en dagvakt.

      Fikk ikke sett banneret for Maya, men håper at det er tatt noen flotte bilder av det.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • vollafugl
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2006
        • 978

        #4
        Enig i absolutt alt. Kiko var overlegen.

        Så utrolig godt og få revansjert fjorårets begredelige poengtap på slutten.

        Før kampen i går hadde lyn spilt 7 hjemmekamper, vunnet fem, kun to uavgjort og ingen tap. I tillegg hadde de scoret 18 mål og sluppet inn bare 5 mål. Så vinner vi med 4 mål. Fantastisk.

        Kommentar

        • Vicarious
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2006
          • 391

          #5
          Jess, thumbs up! Umulig å gi noen dårligere karakter enn 6 på en dag som denne. Kiko var sinnsykt bra i går, hans desidert beste kamp for Fugla så langt.

          Kommentar

          • Kanarifugl84
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2007
            • 2319

            #6
            Som det blir poengtert av flere her, dette var nok en gang en finfin karakterbok som flott gjenspeiler hvordan spillet og spillerne var. Enig i at karakter 10 skal være særdeles vanskelig å oppnå, tror jeg sjelden har sett en spiller være så nærme som hva Kiko var i går. Men enig i at han står til en sterk karakter 9. Også flott at du trekker frem landslagsklasse på PSA, dette er jeg enig i. Vært veldig solid over lengre tid nå og ser for meg bare ut til å bli bedre og bedre! Kippe er en glimrende stopper, og spiller pr. dags dato 2.fiolin bak PSA i midten bak der. Herlig!

            Kommentar

            • krisruds
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2005
              • 839

              #7
              Jeg synes vår keeper burde få en 7`er ellers så er jeg enig.
              Han fiksa to elendige tilbakespille eller hva det var forsøk på, pluss at han er utrolig god til å sette igang det som han plukker opp.
              Eneste svakheten jeg ser han har nå er det å plukke innlegg, han er fortsatt litt usikker der. Men ellers tar jeg av meg hatten for det han har gjort etter han har tatt over.
              krisruds medlem av KFL siden 1996


              OI OI OI nå har vi det morro :)

              BTW: Jeg leser ikke korektur på mine innlegg, det orker jeg ikke pga mange skrivefeil.

              Kommentar

              • KristofferØ
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2005
                • 587

                #8
                I går synes jeg faktisk Kiko burde fått 10. Han eier midtbanen. Han jobber bra defensivt. Han vinner dueller eller, hvis han skulle tape ballen, gir han seg ikke før den er hos en gultrøye. Dessuten er han faktisk, bare se etter selv, med i opprullingen til HVERT ENESTE angrep. Han er sist, nest sist eller tredje sist på HVER sjanse og halvsjanse med unntak av headinga til Simen Brenne i andreomgang. En spiller som viser kraft, fart, ballkontroll og evnen sin uten ball i én kamp, jobber både høyt og lavt, dunker inn 2, hvorav den ene er den kaldeste og peneste straffa i Tippeligaen i år og den andre er et perfekt slått frispark (JA jeg mener det. Det er IKKE keepertabbe, fordi Gustafson faktisk ikke KAN gå før i tilfelle en av våre folk får hodet på ballen) fra 60 meter.. Altså.. jeg komemr helt ut av det.. Har ikke ORD! Kiko Mouelhi - 10 fra meg

                Synes Fredrikson er SJEF bak også. Veldig veldig flink til å kommunisere med backrekka. De tingene han gjør, gjrø han fryktelig bra. Han har kanskje ikke samspill med backrekka enda, men han har ekstremt kustus bak der, har evnen til både å spille ut raskt og langt samtidig som han finner løsninger i vanskelige situasjoner, og er utvilsomt vår nye førstekeeper. Veldig imponerende, får 8 av meg.
                I år så tar vi ostepop
                Vi elsker Lillestrøm
                HEI!

                Kommentar

                • MedlemNR35
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2004
                  • 905

                  #9
                  Enig med sistnevnte.

                  Otto var stødig og ikke minst hadde han en utrolig viktig matchavgjørende inngripen når vi røret det til bak og spilte Lyn spilleren helt fri.

                  Det fortjener iallefall karakteren 7 men ellers ganske så enig!

                  Kommentar

                  • sigurdsen
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 1822

                    #10
                    Jeg greide å ikke få med meg kampen, noen som vet hvor jeg kan se den gratis eller i bestefall målene?

                    Kommentar

                    • LasseN
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2005
                      • 1610

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                      Jeg greide å ikke få med meg kampen, noen som vet hvor jeg kan se den gratis eller i bestefall målene?
                      TV2s sammendrag nederst her iallefall: http://www.fxt.no/tippeligaen/lilles...cle1283120.ece
                      LasseN

                      Kommentar

                      • vollafugl
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2006
                        • 978

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av sigurdsen
                        Jeg greide å ikke få med meg kampen, noen som vet hvor jeg kan se den gratis eller i bestefall målene?
                        Dette er ikke tida for å skusle. Synes at du må få sett kampen selv om det skulle koste noen få slanter. Du kan evt. sende meg en PM, så skal jeg faen meg brenne en DVD til deg. Denne må jo alle få sett, selv blakke 17-åringer.

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13277

                          #13
                          Denne kampen ender vel som torrent et eller annet sted....

                          Kommentar

                          • Trondeo
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3062

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av reka
                            Denne kampen ender vel som torrent et eller annet sted....
                            Håper det. Send meg en PM hvis dere finner den

                            Kommentar

                            • gorken
                              Administrator
                              • May 2006
                              • 1483

                              #15
                              Den er ute på NorBits.
                              Last edited by gorken; 13.08.2007, 23:08.
                              I have this condition.

                              Kommentar

                              • Seb.R
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 4159

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av gorken
                                Den er ute på NorBits.
                                Send meg gjerne en invitasjon! (Til Norbits)
                                www.sebastianramsland.com
                                www.twitter.com/sebramsland

                                Kommentar

                                • musa
                                  Juniormedlem
                                  Bøffel
                                  • Aug 2007
                                  • 21

                                  #17
                                  synes kiko og occean var besttett etterfugt av riise

                                  Kommentar

                                  • soont
                                    Medlem
                                    Møteplager
                                    • Feb 2004
                                    • 97

                                    #18
                                    enig i veldig mye og greit at man sprenger børsen litt når vi snakker årsbeste.
                                    Men en ting er jeg veldig uenig i.
                                    At rambekk og BH Riise ender opp på samme poeng er feil.
                                    Riise er sterkt medvirkende i den perioden vi valser over lyn.
                                    Rambekk derimot er veldig dårlig på en dag der nesten alle spiller tett opp mot sitt beste. Gjør veldig mye rart med ball og er veldig passiv i flere tilfeller defensivt.
                                    Så det så ....

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7097

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av soont
                                      Rambekk derimot er veldig dårlig på en dag der nesten alle spiller tett opp mot sitt beste. Gjør veldig mye rart med ball og er veldig passiv i flere tilfeller defensivt.
                                      Så det så ....
                                      Hvor har du dette fra? Rambekk stanset blant annet Kim Holmen, som sistemann, på en av Lyns få kontringer, og jeg la hvertfall ikke merke til noe "passivitet" fra hans side. En av hans desidert beste kamper i år, og lå ikke noe tilbake for Stefanutto på den andre siden, selvom han ikke er en like stor offensiv ressurs.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      Working...