Lillestrøm SK - Viking FK, søndag 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3338

    Kamptråd Lillestrøm SK - Viking FK, søndag 18:00

    Ikveld tok vi farvel med landslagspausen for denne gang - enda godt. Norge kom igjennom med to uavgjorte, uten at det interesserer meg altfor mye. Nå er endelig tida inne igjen for å rette fokus mot søndag og ny runde i Eliteserien. Runde 13 i slaget og motstander er bunnplasserte Viking. Kampstart er satt til 18:00, været sier sol og 22 grader, så her ligger det til nok en festaften for de gule som nå er inne i en god stim om dagen.

    Viking

    Viking er et lag jeg personlig ikke har så mye forhold til, verken godt eller vondt. Jeg er vant med at de er med, slik som vi - de siste årene. Uten at de preger serien på noe noen som helst måte. De blir ofte tippet høyere oppe blant medier før seriestart, men som ofte ender med en nedtur. I år har de slitt mer enn det både eksperter, media og kanskje også spillerne så for seg med trener Ian Burchnall. Jeg har ikke sett for mye av Viking i år - så derav lite å komme med om laget. Så de dog hjemme mot RBK og KBK der de tapte ufortjent mot RBK bl.a. Ellers begrenset med informasjon. Det positive for vår del er at deres stjernespiller, og kanskje Eliteseriens beste spiller, Samuel Agdenbenro er ute med karantene i denne. Og det skal vi være svært fornøyde med. Av det jeg har sett står han for alt offensivt i Viking av høydepunkter. Fulgte de hjemme mot KBK før ferien, og der var Samuel en garantist for alt og kjørte kampen aleine.

    Jeg kjenner ikke til hvem som kommer inn for Samuel - men Viking stilte med følgende 11 i sist kamp;

    Austbø

    Kronberg - Ledger - Mets - Haugen

    Aasheim - Ryerson - Ernemann - Danielsen - Agdenbenro

    Appiah


    Kampen hjemme mot Viking i fjor endte med 1-2. M. Martin scoret vårt mål på straffe.

    Lillestrøm SK

    Endelig er vi igang. Endelig scorer vi mål. Endelig får vi resultater i form av poeng. Så har vi startet klatringen på tabellen. 4-1 mot Tromsø ble fulgt opp med 4-2 i NM borte mot Kisa, før vi tok Stabæk med samme sifre før landslagspausen slo inn. Endelig kan vi vel si at Arne har funnet formelen både på midtbanen og på topp. Spillerne virker tryggere på hverandre. Det er bedre samhandling. Kippe er i kampform. Simen kommer bedre til sin rett på sin backplass. Melgalvis imponerer mer og mer min sin utholdenhet på høyrekant. Rafn på motsatt fortsetter å imponere for hver kamp og er bankers på laget. Så har vi våre to juveler på midten. Bonke og Mathew. Skal vi tolke RB så kan det virke som et salg av Bonke ikke nødvendigvis er langt unna. Jeg forstår det, men samtidig er det irriterende som supporter å se hvor kanskje beste spiller forsvinne i sommer. Etter det røde korte i Kristiansund har han vært helt sjef på midten. Vi så det mot Tromsø når han kom inn for Krogstad - han tok tak i kampen, er kald i hodet, spillerforståelen er på et høyere nivå enn de andre. Han regjerer rett og slett på midten. Og det hjelper nok også med Mathew ved siden av seg som også leverer solid kamp etter kamp i år men som vi heldigvis har kontrakt med i noen år til. På topp har vi funnet formelen med Udo og vår formsterke spiller som bare blir bedre og bedre i Erling (solide fem mål på to kamper!).

    Jeg regner med vi stiller med samme lag som sist gitt alle er friske og klare;

    Origi

    Haakenstad - Amundsen - Kippe - Mikalsen

    Melgalvis - Bonke - Mathew - Rafn

    Knudtzon - Udoji


    Kampodds (Betsafe):

    1.82 - 3.95 - 3.95

    Alle mann til Åråsen nå. Nok en seier så tar vi et byks fra gjørma!
    Last edited by LS89; 13.06.2017, 23:01.
  • dollyholly
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2007
    • 965

    #2
    Alt annet en seier er en skandale så tipper 2-0 tap

    Kommentar

    • Tjodleif
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2017
      • 854

      #3
      Denne runden tar jeg med meg noen i utgangspunktet ikke fotballinteresserte venner på kamp, altså regner jeg med seier!

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13272

        #4
        Opprinnelig skrevet av Tjodleif
        Denne runden tar jeg med meg noen i utgangspunktet ikke fotballinteresserte venner på kamp
        Står du med bortefansen?

        Kommentar

        • Tjodleif
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2017
          • 854

          #5
          Opprinnelig skrevet av reka

          Står du med bortefansen?
          Nei, bevares Men det er vel ikke mye fotballinteresse i Stavanger for tiden...

          Kommentar

          • Tvilling
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2006
            • 1471

            #6
            Rb foreslår samme lag som mot Stabæk. - Er vel ingen grunn til å endre, nei.
            Virker ikke på intervjuene som Vikingkampen skal taes lett på.. DET er viktig, så håper det mentale er på plass. Vinnerllyst - og som Arne påpekte etter Stabæk - hver kamp vil handle om å "overleve"
            .

            Kommentar

            • AG-3
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 1081

              #7
              Skummel kamp. Viking har ikke vært så fæle spillemessig som tabellen viser og er som vi var - et par knepp unna i justering før det kommer resultater. Men spiller vi som vi i perioder har gjort de siste kampene, så er det faktisk ikke mange som rår på oss. Tipper 2-1 seier med mål av Kippe og Matthew

              Kommentar

              • Yellow-not-jella
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2009
                • 1606

                #8
                Farlig brudd mot, ikke bra av Matthewsen

                Kommentar

                • Yellow-not-jella
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2009
                  • 1606

                  #9
                  Kjempesjanse, innsiden av stolpen. Bra innlegg og jobb av Kind!
                  Nå presser vi, melgalvissen får skryt.

                  Kommentar

                  • andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

                    #10
                    For en rass av en dommer. Bedritent. Det er mye nærmere straffe enn gult kort for filming! Idiot!!!
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                    Kommentar

                    • Yellow-not-jella
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2009
                      • 1606

                      #11
                      Dårlig valg av Erling, slår brått ut sin høyre fot ser det ut som. Vanskelig situasjon da.

                      Sint på seg sjøl nå EK. Står over mot engen.

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        #12
                        Pfft. Elsker Erling, men det der er ikke straffe, og selv om det er helt korrekt at det ikke må være gult om man går ned i feltet, ser det ut som rent skuespill.
                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          #13
                          Skjønner ikke at vi kan gå i strupen på Stabæk borte og stå med lua i håånda igjen mot det desiderte bunnlaget hjemme. Daft og tempoløst, det er bare ikke bra nok! Symptomatisk begynner vi ihvertfall få litt mer kontroll på ting når Origi endelig hiver ut ballen kort istedenfor å dunke den utover sidelinja. Men et lag som Viking skal ikke få lov til å trille så mye ball som de får. Og det kortet på Erling MÅ protesteres på, andre har fått kort annulert i år.

                          Kommentar

                          • andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Grusom B
                            Pfft. Elsker Erling, men det der er ikke straffe, og selv om det er helt korrekt at det ikke må være gult om man går ned i feltet, ser det ut som rent skuespill.
                            Se på reprisen da! Det er jo tydelig at Viking-spillern løper inn i sia på ham. Det betyr jo ikke at det må være straffe, men det er så jævla håpløst når det må være enten eller. Bare vink spillet videre!
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                            Kommentar

                            • Avon
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2011
                              • 267

                              #15
                              Det hadde vært en billig straffe, men jeg er enig i at det er nærmere straffe enn gult for filming. Må være fryktelig surt for erling å miste neste kamp på dette.

                              Kommentar

                              • andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Og det kortet på Erling MÅ protesteres på, andre har fått kort annulert i år.
                                Åssen funker det med anke-prosessen for gule kort? Om vi anker så sent som mulig før fristen går ut, utsettes den eventuelle karantenen? Nekter å tro at NFF skulle gi oss rett, men Erling må spille mot Søpla.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av andersmm

                                  Åssen funker det med anke-prosessen for gule kort? Om vi anker så sent som mulig før fristen går ut, utsettes den eventuelle karantenen? Nekter å tro at NFF skulle gi oss rett, men Erling må spille mot Søpla.
                                  Er ikke sikker, men viktigere å ha med Erling borte enn hjemme.

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    #18
                                    Tyngdepunktet til Udo er jo helt latterlig, Arne må klare bruke styrkene hans enda bedre! Mer bevegelse når han vender opp med ball!

                                    Kommentar

                                    • Stan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2006
                                      • 1075

                                      #19
                                      Vi hadde ikke godt av den landslsgspausen, faen så mange sjanser vi brenner.

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av Stan
                                        Vi hadde ikke godt av den landslsgspausen, faen så mange sjanser vi brenner.
                                        ???

                                        To i treverket og en haug av cornere uten resultat. Godt under godkjent mot et bunnlag hjemme.

                                        Kommentar

                                        Working...