Vår Sportsdirektør: Simon Mesfin

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3434

    Opprinnelig skrevet av WAK
    Selv bor jeg mitt i Godset land og de fleste kompisene mine heier på Godset. Viste dem noen av kåmptrådene på dette forumet etter kamp. De ble meget overrasket over hvor sinnsykt mye drittslenging og negativitet det var av egene spillere.
    Kamptråder har høy terskel for å modereres da de i utgangspunktet skal brukes rett før, under og etter kamp, og da skrives ting mer i affekt. Vi som brukere kan sikkert bli flinkere til å flytte temaer fra kamptråden til andre mer egnede tråder dagen etter kamp. Så vidt jeg har forstått er det også manko på moderatorer, så det burde være mulig å melde seg til tjeneste der.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4380

      På bakgrunn av hva som har skjedd det siste året (spesielt), spillerlogistikk, hvor klubben var før 2022 sesongen, hvilke forutsetninger vi hadde og hvor vi er i dag; Simon bør være ferdig nå. Han har vært med på ett nedrykk og ett opprykk. Traff meget godt med vinduet før 2021 sesongen, og noen enkelt signeringer. Men han har hatt flere bom enn treff på treneransettelser og han har hatt flere bom enn treff på spillerkjøp. Omtrent alle salg har vært for lavere sum enn det man bør forvente og i forhold til hva våre konkurrenter klarer å få til. Klubben er i kraftig negativ utvikling og nå kan det være fornuftig å få inn litt nye tanker og idéer. Takk for innsatsen, men nå bør det være nok!
      ..................

      Kommentar

      • Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2558

        Opprinnelig skrevet av _Jonern
        Men han har hatt flere bom enn treff på treneransettelser og han har hatt flere bom enn treff på spillerkjøp.
        Er vel egentlig bare Georgson som er bom? Den er i tillegg ganske så grov i mine øyne - tok klubben kun bakover og ikke noe fremover. Så skal det sies at det er ikke han alene som ansetter trenere - det var en gruppe som jobbet med dette høsten 2023. Å kun skylde på Mesfin, blir feil. Man kan også lure på hva disse konsulentene som vasket frem av kandidater drev med?

        Jeg vil heller ikke gi han noen særlig skyld i at Skogvold går - det er mer trenerteamet sine prioriteringer som gjør at det har endt slik og at man ikke har lykkes i å hente ut mer av det beste i Skogvold.
        Sint og tverr på felt N

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4380

          Opprinnelig skrevet av Børge
          Er vel egentlig bare Georgson som er bom? Den er i tillegg ganske så grov i mine øyne - tok klubben kun bakover og ikke noe fremover. Så skal det sies at det er ikke han alene som ansetter trenere - det var en gruppe som jobbet med dette høsten 2023. Å kun skylde på Mesfin, blir feil. Man kan også lure på hva disse konsulentene som vasket frem av kandidater drev med?

          Jeg vil heller ikke gi han noen særlig skyld i at Skogvold går - det er mer trenerteamet sine prioriteringer som gjør at det har endt slik og at man ikke har lykkes i å hente ut mer av det beste i Skogvold.
          Jeg vil si at å først forlenge med Erlandsen etter cupgullet i 2017, for så å gi han fyken sommeren etter er bom. Og Lennartsson, som må ta sin del av skylda for nedrykket var bom. Burde vært sparket etter under 1 år. De eneste som egentlig har vært treff er Bakke og Myhre. Pluss at Eirik Bakke var en grei løsning, men vi var allerede på ganske trygg grunn på det tidspunktet.
          ..................

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3434

            Opprinnelig skrevet av Børge
            Jeg vil heller ikke gi han noen særlig skyld i at Skogvold går - det er mer trenerteamet sine prioriteringer som gjør at det har endt slik og at man ikke har lykkes i å hente ut mer av det beste i Skogvold.
            Jeg er skeptisk til hvorvidt Kippe og Schelander er du beste vi kan finne i sine posisjoner. Etter min mening har disse feilet stort når Georgson trodde vi kunne gå inn i sesongen med Åsen som indreløper. De burde vært tydelige på at vi trengte forsterkninger med fart og defensive egenskaper.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • Pad
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2022
              • 732

              Opprinnelig skrevet av Børge


              Jeg vil heller ikke gi han noen særlig skyld i at Skogvold går - det er mer trenerteamet sine prioriteringer som gjør at det har endt slik og at man ikke har lykkes i å hente ut mer av det beste i Skogvold.
              Å selge Skogvold er helt ok, men problemet her er jo prisen. Kontrakt ut 2026, vist ferdigheter og potensial, mange u-landskamper også i mesterskap. Max 7 mill, sannsynligvis 5 til en konkurrent er bare svakt i dagens marked. Ute ofte å sier hvor vanskelig spiss-markedet er, men å selge til en billig penge viste seg å være veldig enkelt.

              Kommentar

              • Svart og gul
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2004
                • 374

                Opprinnelig skrevet av Pad

                Å selge Skogvold er helt ok, men problemet her er jo prisen. Kontrakt ut 2026, vist ferdigheter og potensial, mange u-landskamper også i mesterskap. Max 7 mill, sannsynligvis 5 til en konkurrent er bare svakt i dagens marked. Ute ofte å sier hvor vanskelig spiss-markedet er, men å selge til en billig penge viste seg å være veldig enkelt.
                Svak pris, ja. Var visst interesse fra en rekke klubber, også den mest pengesterke i Norge.

                Kommentar

                • Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2558

                  Opprinnelig skrevet av MortenA

                  Jeg er skeptisk til hvorvidt Kippe og Schelander er du beste vi kan finne i sine posisjoner. Etter min mening har disse feilet stort når Georgson trodde vi kunne gå inn i sesongen med Åsen som indreløper. De burde vært tydelige på at vi trengte forsterkninger med fart og defensive egenskaper.
                  Hovedtrener er ansvarlig. Han må ha siste ordet.

                  Vedrørende Åsen, så gjøres det disponeringer der jeg ikke forstår. Når har han spilt sine beste kamper? Ikke spm høyre indreløper. Ikke som høyre ving. Bedre på venstre indreløper enn de to førstnevnte. Der han virkelig har vært strålende, er som venstre ving - levert ass. på løpende bånd.

                  Og har han blitt brukt der? Ikke i år som jeg kan huske. I helga ble han brukt som en slags "10'er" på høyre side med Kitolano på venstre bak TLO. Det fungerte vel ikke strålende?

                  Hvorfor setter man ikke opp system for spillet som flest mulig av spillerne passer? Hvorfor skal en spiller som har prestert såpass bra som Åsen i en posisjon forsøkt dyttet inn i roller han ikke presterer bra?

                  I år har der vært gjentagende problem at firkanta klosser skal dyttes inn i runde hull. Spesielt offensivt har det vært problem.

                  Edit: dette ble kanskje feil tråd. Admin må bare slette eller flytte som hen selv ønsker.
                  Sint og tverr på felt N

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7079

                    Kulturen i klubben settes av hovedtrener i samarbeid med resten av sport, herunder sportsdirektør. I sommer har vi kjøpt en fire meter høy svenske som ifølge de som pleier å vite hva de snakker om, er så ubrukelig at han ikke engang er aktuell for benken, og vi har solgt arvesølvet, en spiller med spisskompetanser som kommer til å slå til, men nå i en annen klubb. Scoutet de svensken? Det virker ikke sånn? Mht Skogvold, har de lært av den totale fadesen det var å selge Ohi en halv sesong før han tok steget? Åpenbart ikke. I tillegg har vi gitt nye kontrakter til gamle kjekser som Knudtzon og Bolly, kjørt Lehne i bånn fysisk og brenner fortsatt inne med den ubrukelige amerikaneren som vi midlertidig har lånt til Ålesund. Samtidig som alt dette skjer, spiller Gjermund Åsen på midtbanen, selv om han neppe klarer 60 meter på mindre enn 10 sekunder, og vi har ingen åpenbare alternativer. Dette er en utvikling som har foregått over det siste halvannet året.

                    Er dette godkjent lagbygging? Ikke faen om det er!
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • Svart og gul
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2004
                      • 374

                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Kulturen i klubben settes av hovedtrener i samarbeid med resten av sport, herunder sportsdirektør. I sommer har vi kjøpt en fire meter høy svenske som ifølge de som pleier å vite hva de snakker om, er så ubrukelig at han ikke engang er aktuell for benken, og vi har solgt arvesølvet, en spiller med spisskompetanser som kommer til å slå til, men nå i en annen klubb. Scoutet de svensken? Det virker ikke sånn? Mht Skogvold, har de lært av den totale fadesen det var å selge Ohi en halv sesong før han tok steget? Åpenbart ikke. I tillegg har vi gitt nye kontrakter til gamle kjekser som Knudtzon og Bolly, kjørt Lehne i bånn fysisk og brenner fortsatt inne med den ubrukelige amerikaneren som vi midlertidig har lånt til Ålesund. Samtidig som alt dette skjer, spiller Gjermund Åsen på midtbanen, selv om han neppe klarer 60 meter på mindre enn 10 sekunder, og vi har ingen åpenbare alternativer. Dette er en utvikling som har foregått over det siste halvannet året.

                      Er dette godkjent lagbygging? Ikke faen om det er!
                      Meget godt skrevet, og dette sier alt om en helt uforståelig og evneveik spillerlogistikk. Eneste jeg er uenig i, er alternativer til Åsen. Der hadde jeg kjørt inn Karlsbakk.

                      Kommentar

                      • LS89
                        Kamptrådkongen
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2013
                        • 3372

                        Stussa allerede i desember 2023, da Knudtzon ble signert, at vi var på vei i feil retning. Samtidig re-signerte vi med Bolly.

                        Det ulmer blant fansen, og jeg er fryktelig spent på hvordan klubben responderer de neste kampene.

                        Kommentar

                        • Zindrinho
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2019
                          • 530

                          Opprinnelig skrevet av trigz
                          Mht Skogvold, har de lært av den totale fadesen det var å selge Ohi en halv sesong før han tok steget? Åpenbart ikke.
                          Bare en sidenote, vi solgte vel aldri Ohi, vi ga han bort gratis. Hadde vel fortsatt kontrakt med oss og syns jeg å huske, mulig vi tilogmed terminerte den sånn som med Røsler.

                          Kommentar

                          • ChrisK
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2013
                            • 336

                            Mesfin er sportslig ansvarlig. Klubben er nær nedrykk. På tide å finne noe annet.

                            Kommentar

                            • Holterkanari
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2009
                              • 580

                              Nå må du våkne Simon, det er snart for sent. Dette er langt ifra det vi bør kunne forvente
                              ________________________
                              TB

                              Kommentar

                              • Dole
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2004
                                • 1573

                                Opprinnelig skrevet av ChrisK
                                Mesfin er sportslig ansvarlig. Klubben er nær nedrykk. På tide å finne noe annet.
                                Han er utvilsomt god på enkelte oppgaver. På andre områder har han bevist at han ikke holder mål.

                                Kommentar

                                • bjarmann
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 2925

                                  Opprinnelig skrevet av Holterkanari
                                  Nå må du våkne Simon, det er snart for sent. Dette er langt ifra det vi bør kunne forvente
                                  Simon har vel ikke akkurat historikken med seg når det gjelder å gjøre ting i tide jfr nedrykket i 2019. Her blir det ikke gjort en dritt
                                  I år så tar vi alt

                                  Kommentar

                                  • LS89
                                    Kamptrådkongen
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2013
                                    • 3372

                                    Opprinnelig skrevet av Holterkanari
                                    Nå må du våkne Simon, det er snart for sent. Dette er langt ifra det vi bør kunne forvente
                                    Hva tror du skjer når de nettopp har gitt kontrakt til RA ut sesongen? Ingenting. De er de eneste som ikke ser hvilken retning dette går.

                                    Se hvordan vi forsvarer oss i dag. Det er fullstendig uakseptabelt. Det blir faen meg verre og verre for hver kamp, mens styret og sportslig leder er åpenbart tilfreds med denne løsninga.

                                    Vi har heller ingen assistenttrener. Amatørmessig. Jeg har lenge vært for for Mesfin. Nå orker jeg ikke mer.

                                    Kommentar

                                    • _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4380

                                      Noen her som fortsatt forsvarer den jobben som har blitt gjort det siste 1-2 årene? At han ikke er ferdig for lengst er en skandale. Det må ryddes, nå!
                                      ..................

                                      Kommentar

                                      • TheFugl
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2006
                                        • 374

                                        Han fremstår ikke veldig bekymret i intervjuet med TV2.

                                        Han har flere ganger sagt at han ikke tar alle avgjørelser selv. Og det gjør han sikkert ikke, men virker på meg som egentlig ikke helt tar ansvaret med å være sportssjef.


                                        Kommentar

                                        • bjarmann
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 2925

                                          Opprinnelig skrevet av TheFugl
                                          Han fremstår ikke veldig bekymret i intervjuet med TV2.

                                          Han har flere ganger sagt at han ikke tar alle avgjørelser selv. Og det gjør han sikkert ikke, men virker på meg som egentlig ikke helt tar ansvaret med å være sportssjef.

                                          Han tar vel ansvaret når det går bra men ikke når det går dårlig
                                          I år så tar vi alt

                                          Kommentar

                                          Working...