Det er jo mange faktorer som spiller inn ved et salg. Spillerens trivsel, klubbens økonomi, utlendingkvota etc. Det kan godt være at vi er nødt til å kvitte oss med Mathew for at vi kan investere i ytterligere noen nye spillere før seriestart. Er helt enig i at denne overgangen virker litt rar og risky for oss, men enn så lenge velger jeg å stole på at dette er det beste for klubben.
Vår Sportsdirektør: Simon Mesfin
Collapse
X
-
Står mer i rb nå. Vi får ca 2 mill for utlånsavtalen, pluss at vi sparer lønnsutgifter. For at opsjonen skal være gyldig så må avtalt beløp for opsjon være på konto innen 15. Juni.Kommentar
-
Kommentar
-
Mathew var etter sigende "desperat" etter å komme seg ut. Da handler det også om å lytte til spillernes ønsker sånn at ikke stemningen surner. Nå har vi for første gang på veldig lenge tilsynelatende harmoni i klubben, og da synes jeg det er riktig å agere som Simon har gjort i denne situasjonen for å hindre at det dukker opp råtne egg i kurven.
Ikke at jeg egentlig tror Mathew ville surnet da. Makan til oppofrende og ydmyk type skal man lete lenge etter. Uprofesjonell er i hvert fall ikke et ord jeg forbinder ham medLast edited by Kanarivogel89; 01.02.2019, 19:42.👍 9Kommentar
-
-
Spørs jo hva slags forventninger man legger på ham, da. Han har lagt en langsiktig sportsplan og henta mange gode spillere på et lite budsjett. Spillerne var i hvertfall gode da han henta dem, at de er ræva nå skylder jeg på trenerapparatet for.
Den eneste åpenbare feilen han har gjort er, etter min mening, er å forlenge med Arne. I etterkant er det klart at Lennartsson var en feil, men da han ble signert var de aller fleste enige i at å få tak i ham var et varp.
👍 2Kommentar
-
Hvilken langsiktig sportsplan? Det eneste han har utmerka seg med og som virker å komme fra han personlig sportslig sett er fokuset på å sette sammen en tropp som fungerer på og utenfor banen. Og resultatet snakker for seg selv. Han fikk en ny sjanse med ansettelsen av Lenny og bommet kapitalt igjen.👍 1Kommentar
-
Jeg vet ikke hvor stor makt eller innflytelse Simon har i klubben. Men Simon, daglig leder og ikke minst styret har totalt sviktet sitt ansvar når de ikke for mange runder siden tok grep og erstattet Jørgen. Dette laget har blitt trent og spilt planmessig dårligere, runde for runde. Vi slo VIF borte - en seier som var like uventet, overraskende og uforståelig for Jørgen som den var for fansen. Siden har alt pekt rett ned. Vel, vi flakset oss vel til en uventet seier i Haugesund også. På de ti siste kampene har vi ikke evnet å vinne en eneste en! Sick! Selvsagt burde og skulle de ansvarlige i klubben ha tatt grep. Alle har sett hvilken vei dette har gått. Bortsett fra trener og de ansvarlige i klubben da.
Elska þetta félagKommentar
-
Sannsynligvis den eneste i klubben, sammen med Ordinas, som ikke bør fjernes. Dette er ikke på Simon, han har skaffet spillerne treneren hans ville ha, og papiret var de gode signeringer alle sammen. At vi har tidenes mest inkompetente og evneveike trener i klubben er ikke hans skyld, det var faktisk ikke noe som tilsa at han skulle være så ille, og som det påpekes, var vi alle enige om at dette var bra saker da han kom.Ni principe ni rey...
D10S!👍 2Kommentar
-
Skal stillingen som sportsdirektør bety noe som helst så tilsier det at han sitter med hovedansvaret for ståa. Så enkelt er det. Her sitter det nå folk og skriver om mulig politieskorte for treneren som er ansatt av Mesfin, og så skal han ikke sitte med noe ansvar? Det er helt absurd. Og han godkjente signeringene av en fotballinvalid nøkkelspiller, en dansk nøkkelspiller som har vært en flopp etter tidlig skulderskade, og en svensk tremillioners økonomisk og sportslig blåveis.
Lagbygginga hans står til stryk.👍 3Kommentar
-
Hele spillerlogistikken og filosofien hans har floppa big time. Stort fokus på hyggelige spillere med fin oppførsel. Resultatet er at det er altfor snilt både på trening og i kamp. Salquist var inne på det etter fadesen i Ranheim og nevnte at man burde vært hardere med hverandre, men det er dessverre altfor seint. Også er det sammensettingen av ferdigheter i troppen, da. Helt krise. Vi har total mangel på kreativitet og fart i laget. Dette burde vært ordnet i januarvinduet, og hvertfall i sommer. Skandale å bruke penger på Tamm istedenfor å hente en offensiv spiller med de ferdighetene troppen mangler...................👍 7Kommentar
-
Og planen med å hente Tamm var å parkere bussen like nærme eget mål som før. Bare med en raskere stopper. Tør man tenke på hva planene bak denne nye "speed-datinga" med internasjonale klubber fører frem til? Jeg forventer nå at han går ut i media og sier han vil ta ansvar ved å bli sittende.👍 2Kommentar
-
«Tabben» Mesfin gjorde i år var å bruke de siste ressursene på å hente Dyer før sesongstart. Dersom han og Jørgen hadde hatt litt is i magen, så kunne vi kanskje ha hentet inn en spillertype laget behøvde i sommervinduet. Uavhengig av utfallet av kvaliken, så har Simon en tøff jobb å gjøre i vinter.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Uavhengig av utfallet av kvaliken, så har Simon en tøff jobb å gjøre i vinter.[/QUOTE]
Han bør ikke ha noen jobb i vinter. Hva var det som tilsa at han hadde kompetanse til å ha denne stillingen? Nok en kompisansettelse av en fyr som blir ansatt kun fordi han er intern og liksom kjenner klubben. Dette har gjennomsyret klubben i 30 år nå og har medført at vi ligger der vi liggerI år så tar vi alt👍 5Kommentar
-
«Tabben» Mesfin gjorde i år var å bruke de siste ressursene på å hente Dyer før sesongstart. Dersom han og Jørgen hadde hatt litt is i magen, så kunne vi kanskje ha hentet inn en spillertype laget behøvde i sommervinduet. Uavhengig av utfallet av kvaliken, så har Simon en tøff jobb å gjøre i vinter.Kommentar
-
«Tabben» Mesfin gjorde i år var å bruke de siste ressursene på å hente Dyer før sesongstart. Dersom han og Jørgen hadde hatt litt is i magen, så kunne vi kanskje ha hentet inn en spillertype laget behøvde i sommervinduet. Uavhengig av utfallet av kvaliken, så har Simon en tøff jobb å gjøre i vinter.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum👍 2Kommentar
Kommentar