Vår Sportsdirektør: Simon Mesfin

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanarivogel89
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 4553

    Opprinnelig skrevet av Lillelord
    Jeg tar opp diskusjonen med salgssummen vi oppnår for spillerne våre igjen, når jeg ser at Edmund Baidoo blir solgt av Sogndal for 40 mnok +12mnok til RB Salzburg. Gutten er riktignok 18 måneder yngre enn Skogvold, men Skogvold hadde altså 7 mål på 9 kamper for start i fjor sommer, mens Baidoo har 7 mål på 19 kamper nå. Baidoo selges altså for ca. 7 ganger så mye. At det ikke er mulig å få mer for Skogvold synes jeg er merkelig, og vi kan da ikke ha hatt bråhast med å selge heller at vi godtok det første og beste budet. Er vel nok av klubber både i Europa som er desperate etter å få inn spisser før transfervinduet stenger?
    La oss si det på denne måten: Hvis KP er så god som rapportene skal ha det til, så skal han spille i 2025 og selges for minst 100 mill. innen halvannet år. Vilt at Baidoo kan selges for det nesten det samme som Akor etter sju mål i en av de svakeste OBOS-årgangene jeg kan huske. Spissmarkedet har tatt helt av.

    Skogvold orker jeg ikke diskutere. Snillismen regjerer.

    Kommentar

    • Lillestrømer
      Medlem
      Bøffel
      • Jul 2023
      • 33

      Når man er så redd for å hente en spiss at man setter et nedrykk i spill, og med tanke på summen Meister går for vil jo 100 mill. være en gedigen skuffelse.

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4553

        Opprinnelig skrevet av Lillestrømer
        Når man er så redd for å hente en spiss at man setter et nedrykk i spill, og med tanke på summen Meister går for vil jo 100 mill. være en gedigen skuffelse.
        Forventningene er mildt sagt enorme, ja

        Kommentar

        • Sailor Man
          Moderator
          • Jun 2007
          • 1385

          Opprinnelig skrevet av Lillelord
          Jeg tar opp diskusjonen med salgssummen vi oppnår for spillerne våre igjen, når jeg ser at Edmund Baidoo blir solgt av Sogndal for 40 mnok +12mnok til RB Salzburg. Gutten er riktignok 18 måneder yngre enn Skogvold, men Skogvold hadde altså 7 mål på 9 kamper for start i fjor sommer, mens Baidoo har 7 mål på 19 kamper nå. Baidoo selges altså for ca. 7 ganger så mye. At det ikke er mulig å få mer for Skogvold synes jeg er merkelig, og vi kan da ikke ha hatt bråhast med å selge heller at vi godtok det første og beste budet. Er vel nok av klubber både i Europa som er desperate etter å få inn spisser før transfervinduet stenger?
          Baido er vel kantspiller? Sammenligningen med Skogvold holder ikke helt, synes jeg. Skogvold er eldre, presterte ikke i nærheten av toppnivået sitt det siste året og spilte spiss i den perioden han scoret mål. Tviler på at det var mange utenlandske klubber som stod klare med sjekkheftet, for å bruke en gammel referanse.

          Verre i denne sammenhengen synes jeg det er at vi selger Skogvold til en konkurrent, siden han ikke passer inn i systemet til treneren, for så å sparke treneren og erstatte ham med en som skal spille på en annen måte. Nå vet jeg ikke hvordan Nielsen vil at LSK skal spille de siste 10 kampene, men det hadde i alle fall betydd en ny sjanse for Skogvold.

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3198

            Opprinnelig skrevet av Sailor Man
            Verre i denne sammenhengen synes jeg det er at vi selger Skogvold til en konkurrent, siden han ikke passer inn i systemet til treneren, for så å sparke treneren og erstatte ham med en som skal spille på en annen måte. Nå vet jeg ikke hvordan Nielsen vil at LSK skal spille de siste 10 kampene, men det hadde i alle fall betydd en ny sjanse for Skogvold.
            Leste jeg ikke et sted at Skogvold ønsket overgangen fordi ha ville spille spiss og ikke kant?
            Som spiss har han jo ikke levert i LSK, som kant kunne han kanskje ha blitt til noe.

            Kommentar

            • plantemiddel
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2012
              • 806

              Opprinnelig skrevet av G-Man

              Leste jeg ikke et sted at Skogvold ønsket overgangen fordi ha ville spille spiss og ikke kant?
              Som spiss har han jo ikke levert i LSK, som kant kunne han kanskje ha blitt til noe.
              Fra rb-artikkelen om salget:

              «For å gjøre det helt klart. Ingen i LSK ønsket å selge Henrik Skogvold, fastslår Mesfin.»

              «Henrik har mange kvaliteter, men de passer ikke like godt til rollekravene som stilles til de som skal spille i de tre posisjonene i vår angrepstrio. Det har gjort det vanskeligere for ham, og vi har hatt en dialog med ham over tid?»

              Mao noe Skogvold selv via agentene hans presset gjennom pga manglende spilletid og manglene roller som passet hans måte å spille på. Flere detaljer finnes i nevnte artikkel her:
              Henrik Skogvold (20) ble onsdag kveld presentert som Fredrikstad-spiller. LSK selger spissen for det RB erfarer er en overgangssum på rundt sju millioner kroner.



              Kommentar

              • Fugggel
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2020
                • 503

                Opprinnelig skrevet av plantemiddel

                Fra rb-artikkelen om salget:

                «For å gjøre det helt klart. Ingen i LSK ønsket å selge Henrik Skogvold, fastslår Mesfin.»

                «Henrik har mange kvaliteter, men de passer ikke like godt til rollekravene som stilles til de som skal spille i de tre posisjonene i vår angrepstrio. Det har gjort det vanskeligere for ham, og vi har hatt en dialog med ham over tid?»

                Mao noe Skogvold selv via agentene hans presset gjennom pga manglende spilletid og manglene roller som passet hans måte å spille på. Flere detaljer finnes i nevnte artikkel her:
                Henrik Skogvold (20) ble onsdag kveld presentert som Fredrikstad-spiller. LSK selger spissen for det RB erfarer er en overgangssum på rundt sju millioner kroner.


                Ja, men tidslinja er jo vesentlig her. Når han ble solgt skulle vi spille med 3 bak. Og med kanter som begge opererte som 10’er offensivt.
                Skogvold ble forsøkt overtalt til å bli, men da som vingback….
                Skru tiden et par uker frem.. LSK’s kanter opererer ikke lenger kun som 10’ere og vi spiller uten vingback.
                Lsk anno 2024 gir og gir.

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4380

                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                  Forventningene er mildt sagt enorme, ja
                  At en 17-åring som spilte Gothia cup i sommer skal gå rett inn og frelse oss neste år er for godt til å være sant. Naiviteten til ledelsen i denne klubben vil ingen ende ta, og jeg blir ikke overrasket om vi blir skuffa her.
                  ..................

                  Kommentar

                  • knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9453

                    Skjønner godt at Baidoo fyker for 50 mill. Han er jo fette god! Glir forbi, der han er uforutsigbar med ball, og så skårer når han blir forbanna. Et angrep alene!

                    Kan ikke sammenlignes med pdd Skogvold.

                    "Tenk det a. LSK våga å sette meg på backen. Selveste Skogvold. Det finner jeg meg ikke i. De har satsa og satsa og satsa på meg og jeg har ikke levert stort, men tenk at de våga å sette meg på backen a? Selvfølgelig gjorde jeg en elendig jobb sånn at det ble baklengs og tap. Det er en selvfølge. Selvfølge! Men ikke min feil. Men ta det helt med ro. Harde Mottak mener at agenten min skal være forbanna etter den kampen siden jeg måtte spille back. Og de hører mange på, så da glemmer nok alle min giddalause innsats på baklengsen og det svake spillet ellers i år. Siden jeg har vært mye ute av posisjon og sånnt. Det kan jeg skylde på. For posisjon definerer om en fotballspiller er god. Ta Kristian Eriksen for eksempel. Han ute av posisjon; verdiløs. Men nok om det. Plankebyen er livet for meg. Må bare late som jeg er litt lei meg siden det har gått som det gått. Da har jeg nok LSK supportera rundt lillefingeren. Ah, fordelene med å være lokal. Nå synes alle at "det er så synd på meg", og så blir dem sure på Mesfin istedenfor. Perfekt avskjed."

                    Blir spennende å følge han i FFK. Har han nivået inne for å briljere i Eliteserien? Er det no gnist?

                    Kommentar

                    • Fugggel
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2020
                      • 503

                      Opprinnelig skrevet av knut
                      Skjønner godt at Baidoo fyker for 50 mill. Han er jo fette god! Glir forbi, der han er uforutsigbar med ball, og så skårer når han blir forbanna. Et angrep alene!

                      Kan ikke sammenlignes med pdd Skogvold.

                      "Tenk det a. LSK våga å sette meg på backen. Selveste Skogvold. Det finner jeg meg ikke i. De har satsa og satsa og satsa på meg og jeg har ikke levert stort, men tenk at de våga å sette meg på backen a? Selvfølgelig gjorde jeg en elendig jobb sånn at det ble baklengs og tap. Det er en selvfølge. Selvfølge! Men ikke min feil. Men ta det helt med ro. Harde Mottak mener at agenten min skal være forbanna etter den kampen siden jeg måtte spille back. Og de hører mange på, så da glemmer nok alle min giddalause innsats på baklengsen og det svake spillet ellers i år. Siden jeg har vært mye ute av posisjon og sånnt. Det kan jeg skylde på. For posisjon definerer om en fotballspiller er god. Ta Kristian Eriksen for eksempel. Han ute av posisjon; verdiløs. Men nok om det. Plankebyen er livet for meg. Må bare late som jeg er litt lei meg siden det har gått som det gått. Da har jeg nok LSK supportera rundt lillefingeren. Ah, fordelene med å være lokal. Nå synes alle at "det er så synd på meg", og så blir dem sure på Mesfin istedenfor. Perfekt avskjed."

                      Blir spennende å følge han i FFK. Har han nivået inne for å briljere i Eliteserien? Er det no gnist?
                      Lurte litt på hvorfor du hadde trump som profilbilde, men det skjønner jeg nå. I bunn og grunn er dere jo ganske like. Lange resonnementer uten innhold. Bare luft.

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4553

                        Opprinnelig skrevet av Fugggel

                        Lurte litt på hvorfor du hadde trump som profilbilde, men det skjønner jeg nå. I bunn og grunn er dere jo ganske like. Lange resonnementer uten innhold. Bare luft.
                        For personangrep uten substans er så klart mye bedre

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3198

                          Opprinnelig skrevet av knut
                          Blir spennende å følge han i FFK. Har han nivået inne for å briljere i Eliteserien? Er det no gnist?
                          Middelmådig minus så langt. På FFKs supporterforum er de lite imponert for å si det mildt, konsensus er at Henrik Kjelsrud er bedre, og de er forbannet over tanken på att Skogvold skal starte fremfor han. Nå skal det riktig nok sies at summen de betalte for Skogvold er veldig høy i FFK-sammenheng, og at forventningene kanskje var litt urealistiske, spesielt med tanke på Skogvolds manglende målproduksjon

                          Kommentar

                          • Fugggel
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2020
                            • 503

                            Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                            For personangrep uten substans er så klart mye bedre
                            Tja, når man forfatter en tekst som utelukkende er basert på antagelser, som ikke gjør annet enn å sette en person i dårlig lys. Så er det på sin plass å reagere.

                            Så kunne jeg sikkert spart meg for den karakteristikken.

                            Kommentar

                            • knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9453

                              Opprinnelig skrevet av Fugggel
                              Tja, når man forfatter en tekst som utelukkende er basert på antagelser, som ikke gjør annet enn å sette en person i dårlig lys. Så er det på sin plass å reagere.

                              Så kunne jeg sikkert spart meg for den karakteristikken.
                              Jeg kunne sikkert ha skrivd at jeg synes Skogvold har "slippi billig unna", men skreiv heller litt fanfiction.

                              Lurer ellers på om Mesfin kommer til å hente flere spillere. Folk maser om venstreback. Eh... Vi trenger noen som kan skåre mål! Vi har ingen! Eller kanskje bare Lundemo

                              Kommentar

                              • trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7079

                                Opprinnelig skrevet av knut
                                Skjønner godt at Baidoo fyker for 50 mill. Han er jo fette god! Glir forbi, der han er uforutsigbar med ball, og så skårer når han blir forbanna. Et angrep alene!

                                Kan ikke sammenlignes med pdd Skogvold.

                                "Tenk det a. LSK våga å sette meg på backen. Selveste Skogvold. Det finner jeg meg ikke i. De har satsa og satsa og satsa på meg og jeg har ikke levert stort, men tenk at de våga å sette meg på backen a? Selvfølgelig gjorde jeg en elendig jobb sånn at det ble baklengs og tap. Det er en selvfølge. Selvfølge! Men ikke min feil. Men ta det helt med ro. Harde Mottak mener at agenten min skal være forbanna etter den kampen siden jeg måtte spille back. Og de hører mange på, så da glemmer nok alle min giddalause innsats på baklengsen og det svake spillet ellers i år. Siden jeg har vært mye ute av posisjon og sånnt. Det kan jeg skylde på. For posisjon definerer om en fotballspiller er god. Ta Kristian Eriksen for eksempel. Han ute av posisjon; verdiløs. Men nok om det. Plankebyen er livet for meg. Må bare late som jeg er litt lei meg siden det har gått som det gått. Da har jeg nok LSK supportera rundt lillefingeren. Ah, fordelene med å være lokal. Nå synes alle at "det er så synd på meg", og så blir dem sure på Mesfin istedenfor. Perfekt avskjed."

                                Blir spennende å følge han i FFK. Har han nivået inne for å briljere i Eliteserien? Er det no gnist?
                                Her var det mye loff på ett sted. Huff.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3198

                                  Opprinnelig skrevet av Fugggel
                                  Lurte litt på hvorfor du hadde trump som profilbilde,
                                  Knut er ok, han. Tar litt tid før du skjønner humoren og ironien hans, men når det sitter så er han faktisk morsom! (Du må jo elske en fyr som har Trump og Tommy Høiland som sine store forbilder! Eller har han nå det...)

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9453

                                    Opprinnelig skrevet av knut
                                    Lurer ellers på om Mesfin kommer til å hente flere spillere. Folk maser om venstreback. Eh... Vi trenger noen som kan skåre mål! Vi har ingen!
                                    Vi snakker fortsatt bare om venstreback her og der på forumet ser jeg...

                                    Hva faen?

                                    Mesfin sender oss rett ned hvis ikke han henter en spiss som klarer å skåre mål i Eliteserien på egenhånd! Dagens halvspilte kamp er helt krise.

                                    Og igjen; det snakkes om venstreback??!

                                    Kommentar

                                    • Kjøttkaka
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2012
                                      • 305

                                      Opprinnelig skrevet av knut

                                      Vi snakker fortsatt bare om venstreback her og der på forumet ser jeg...

                                      Hva faen?

                                      Mesfin sender oss rett ned hvis ikke han henter en spiss som klarer å skåre mål i Eliteserien på egenhånd! Dagens halvspilte kamp er helt krise.

                                      Og igjen; det snakkes om venstreback??!
                                      Fokuset minner litt om da det brant som verst på dass i 2016. Vi hadde hentet Mathew den sommeren, men Runar ville drille ham som backup for Skogseid på backen.

                                      Heldigvis så Erlandsen at Mathew måtte spille, og at han måtte inn sentral, og det var med på å redde plassen. Så får vi håpe Nielsen ser at vi trenger en angriper, og ikke en fuckings venstreback til. Og at han sier klart i fra om dette. Vi trenger en Uwe Rösler- eller Peter Ijeh-type nå som kan komme inn og puste liv i dette.

                                      Kommentar

                                      • Svart og gul
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2004
                                        • 374

                                        Opprinnelig skrevet av knut

                                        Vi snakker fortsatt bare om venstreback her og der på forumet ser jeg...

                                        Hva faen?

                                        Mesfin sender oss rett ned hvis ikke han henter en spiss som klarer å skåre mål i Eliteserien på egenhånd! Dagens halvspilte kamp er helt krise.

                                        Og igjen; det snakkes om venstreback??!
                                        Det jobbes med spiss også.

                                        Kommentar

                                        • trigz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 7079

                                          Opprinnelig skrevet av Svart og gul

                                          Det jobbes med spiss også.
                                          Problemet er hvem som gjør denne jobben med å hente en spiss. Vi har utelukkende hentet møkk det siste året. Hva er oddsen for at de faktisk klarer å signere en spiller som kan løfte laget?
                                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                          Kommentar

                                          Working...