Vår Sportsdirektør: Simon Mesfin

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Henke25
    Seniormedlem
    Forumsadist
    • Jun 2018
    • 131

Vi ser ut som et gamlehjem.

Kommentar

• worthy
      Medlem
      Møteplager
      • Apr 2011
      • 71

Opprinnelig skrevet av Henke25
      Idioten skapte et gamlehjem med avdanka drittspillere.

Kommentar

• kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2420

Opprinnelig skrevet av Henke25
        I pauseintervjuet bedyret han at dette var veldig gode fotballspillere. De må bare få det ut. Funka så bra på FIFA24

Kommentar

• Playboy1
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 2191

Vil ikke være like hard mot bare Mesfin.
          Men ja han med flere har misset så grassalt med spiller logistikken siste par årene.
          Laget er rasert. Ja uforutsette trener avganger har en del og si på resultatene. Men det værste er hva vi har hentet inn av spillere . Dette er jo stor nok grunn til noen må gå nå etter sesongen. Og jeg tror ikke det er så mye hjelp å bare tenke på Mesfin da . Det er flere som har skyld i dette .

Kommentar

• worthy
            Medlem
            Møteplager
            • Apr 2011
            • 71

Opprinnelig skrevet av Playboy1
            Vil ikke være like hard , men ja han med flere har misset så grasalt meg spiller logistikk siste par årene.
            Laget er rasert. Ja uforutsette trener avganger har en del og si på resultatene. Men det værste er hva vi har hentet inn av spillere . Dette er jo stor nok grunn til noen må gå nå ! Og jeg tror ikke det er så mye hjelp å bare tenke på Mesfin da . Det er flere som har skyld i dette .
            Hele jævla røkla på toppen burde finne seg noe annet å gjøre. De alle er faktisk helt udugelige i det de driver med og det er bevist den siste tiden.

Kommentar

• Holterkanari
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2009
              • 589

Det eneste jeg ser bevist er at et lag uten kontinuerlig ledelse, (les trener) presterer dårlig. Dette gjelder i en skoleklasse også der det kun er vikarier, da hjelper det ikke hvor dyktig rektor er

Kommentar

• Svart og gul
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2004
                • 422

Opprinnelig skrevet av Holterkanari
                Det eneste jeg ser bevist er at et lag uten kontinuerlig ledelse, (les trener) presterer dårlig. Dette gjelder i en skoleklasse også der det kun er vikarier, da hjelper det ikke hvor dyktig rektor er
                Ikke unnskyld denne mannen. Se på Ali, "Yatzy" og nivået på resten av signeringene. Han har mistet det helt.

Kommentar

• brune stakkeland
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2012
                  • 895

Ikke ment som noe forsvar av det som har skjedd det siste halvannet året, men hadde Mesfin og styret vært så elendige som enkelte skal ha det til så hadde vi solgt unna hall, treningsbaner og lagt kunstgress på Åråsen for å få råd til å kjøpe spillerne vi har henta.

?????Mesfin har gjort en enorm jobb med å bygge klubb, men jeg er mildt sagt ikke overbevist av det som har blitt gjort for å skulle løfte oss et steg videre. Ja, trenere har forsvunnet midt i sesong, men det må da være mulig å løse på en bedre måte enn det som har blitt gjort.

Jeg har lyst til å ta evalueringen etter sesongen, men det blir vanskeligere å forsvare Mesfin for hvert intervju han gjør. Forstår at han føler et behov for å ta de mest usaklige og de som er direkte stygge, men akkurat nå føles angrepet på de mer som en måte å deflektere legitim kritikk og spørsmål.

Hadde han sagt "slitt å være så jævla ufine, nå er det en ting som gjelder og det er å berge plassen og så skal vi ta en grundig evaluering av alle avgjørelser og posisjoner etterpå" så hadde det vært å roe ned litt, men uttalelsene nå har nok heller virket som mer bensin på bålet.

Please Mesfin, hold en lav profil i media ut sesongen så er det lettere å få arbeidsro og.
                  ??????

Kommentar

• knut
                    Make knut Great Again
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2006
                    • 9525

Opprinnelig skrevet av Holterkanari
                    Men når rektor bare tar inn folk med lese og skrivevansker til denna skoleklassa, er det ikke rart resultatene på de nasjonale prøvene blir dårligere år for år?

Nå ser det forsåvidt ut som klassa må holdes tilbake ett år og, pga rektor sine prioriteringer.

Kommentar

• DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 4227

Opprinnelig skrevet av knut
                      Men når rektor bare tar inn folk med lese og skrivevansker til denna skoleklassa, er det ikke rart resultatene på de nasjonale prøvene blir dårligere år for år?

Nå ser det forsåvidt ut som klassa må holdes tilbake ett år og, pga rektor sine prioriteringer.
                      Vi kan jo håpe at det bare er snakk om ett år. Men jeg har mistet trua. Det eneste lille håpet jeg har for en fremtid for Sportsklubben, er at det finnes noen der ute som både har et stort hjerte for klubben og som kan fotball og hvordan bygge opp en klubb fra ruinene igjen. Noen som vet hva de driver med. Men jeg vet ikke om det finnes noen igjen av dem og som har krefter til å overta. Vi forblir nok en middelhavsfarer som aldri kommer til å bli noe i nærheten av et topplag igjen. Toppkarakter i (kortsiktig) økonomi. Stryk i kroppsøving.
                      Elska þetta félag

Kommentar

• _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4396

Elendig spillerlogistikk. Elendige treneransettelser. Den definitive spikeren i kista burde kommet etter å ha ansatt en redningsmann som ikke er 100% tilstede engang. Burde aldri vært akseptabelt. Nok en gang så fuckings naivt, som med alt annet. Få det vekk.
                        ..................

Kommentar

• Holterkanari
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2009
                          • 589

Vi får evaluere etter sesongen, nå står vi sammen. Klubben og gutta er god nok til medalje mener jeg fortsatt, men vi må ha stabil trener over mer enn to år

Kommentar

• niko
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2008
                            • 576

Det er med Simon som det er med de fleste av oss: han har i sin karriere gjort ting som er bra, ting som er middels, og ting som er mindre bra.

Jeg synes jevnt over at han gjorde en bra jobb når han tok over (jeg har ikke glemt 2019) en klubb med svært anstrengt økonomi fra en forgjenger som jeg har inntrykket av baserte jobben på innfall og postit-lapper. Han etablerte sårt tiltrengt systematikk, har bygget ut støtteapparat og akademi gradvis etterhvert som økonomien tillot det, og gjort noen gode enkeltinvesteringer på spillerfronten som har gitt gode penger i kassa ved salg.

Derimot synes jeg ikke han har prestert spesielt bra den fasen hvor vi gikk over til å bli en stabil klubb med forholdsvis romslig økonomi og store ressurser i norsk målestokk. Støtteapparatet og akademiet har kanskje vokst seg for stort, og spillerlogistikken har ikke truffet på stallsammensetning eller spillertyper på tross av de ganske store summene som er brukt.

Kommentar

• AB40
                              Medlem
                              Møteplager
                              • Aug 2015
                              • 71

Opprinnelig skrevet av niko
                              Det er med Simon som det er med de fleste av oss: han har i sin karriere gjort ting som er bra, ting som er middels, og ting som er mindre bra.

Jeg synes jevnt over at han gjorde en bra jobb når han tok over (jeg har ikke glemt 2019) en klubb med svært anstrengt økonomi fra en forgjenger som jeg har inntrykket av baserte jobben på innfall og postit-lapper. Han etablerte sårt tiltrengt systematikk, har bygget ut støtteapparat og akademi gradvis etterhvert som økonomien tillot det, og gjort noen gode enkeltinvesteringer på spillerfronten som har gitt gode penger i kassa ved salg.

Derimot synes jeg ikke han har prestert spesielt bra den fasen hvor vi gikk over til å bli en stabil klubb med forholdsvis romslig økonomi og store ressurser i norsk målestokk. Støtteapparatet og akademiet har kanskje vokst seg for stort, og spillerlogistikken har ikke truffet på stallsammensetning eller spillertyper på tross av de ganske store summene som er brukt.
                              At vi måtte ned i 19 er jo ikke på Mesfin og det tror jeg ingen mente da heller (kanskje noen meldte noe, men det var spørsmål om tid), det som er graverende her er at vi har skuslet bort hva som er for oss, ENORME mengder penger på spillere som ikke presterer og som ikke har en direkte videresalgsprofil. Unntaket er Diop.

Vi har den eldste elleveren gang etter gang og dyre signeringer som Krygård, Kitolano og Karlsbakk har ikke akkurat fått blodet til å bruse.
                              Vi skal nå ned med noe som er stikk motsatt av hva vi gikk ned med i 19, en latterlig dyr stall og støtteapparat.

Samtidig så var det jo stort sett tomler opp fra alle oss da Mesfin signerte folk tidlig i sommer, noe som er uvant for oss. Navnene var også "godkjent" av de fleste supportere inkludert meg, så det viser jo at det ikke er så lett å garantere noe i fotball.

Kommentar

• Zindrinho
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2019
                                • 584

Opprinnelig skrevet av AB40
                                Samtidig så var det jo stort sett tomler opp fra alle oss da Mesfin signerte folk tidlig i sommer, noe som er uvant for oss. Navnene var også "godkjent" av de fleste supportere inkludert meg, så det viser jo at det ikke er så lett å garantere noe i fotball.
                                Det var vel en del snakk om at Karlsbakk selvfølgelig ble/var skada like før overgangen til oss, og samtidig at Krygård ikke hadde spilt fotball sida desember, var flere som ønska seg spillere som var klare for å gjøre en jobb fra dag én.
                                Samtidig har vi henta fryktelig mange like typer, de fleste på midten vil ha ballen i beina og se etter kompis lenger fremme i banen, veldig få av dem vil derimot være den løpskrafta av en kompis som tar steg fra midtbanen og opp i mellomrommet, typ magnus knudsen. VI mista Magnus og Ulrik M som hadde den typen ferdighet, og sålangt er det vel bare Karlsbakk som kan si å være noe lignende. Veldig mye defensive ballsentraler, veldig få som beveger seg for å åpne rom eller være klare for å omstille raskt fra forsvar til angrep.

Med Diop nå har vi enda en Akor Adams type "altfor like Lehne til å egentlig passe samtidig" spiss. Alle de 3 ønsker å være spydspissen, ingen ønsker å være del Piero. For å ta en syk sammenligning.

Kommentar

• *eLSKerLSK*
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2005
                                  • 471

Opprinnelig skrevet av AB40

At vi måtte ned i 19 er jo ikke på Mesfin og det tror jeg ingen mente da heller (kanskje noen meldte noe, men det var spørsmål om tid), det som er graverende her er at vi har skuslet bort hva som er for oss, ENORME mengder penger på spillere som ikke presterer og som ikke har en direkte videresalgsprofil. Unntaket er Diop.

Vi har den eldste elleveren gang etter gang og dyre signeringer som Krygård, Kitolano og Karlsbakk har ikke akkurat fått blodet til å bruse.
                                  Vi skal nå ned med noe som er stikk motsatt av hva vi gikk ned med i 19, en latterlig dyr stall og støtteapparat.

Korrekt. Brann feks ville ha Krygård. Glimt ønsket Kitolano. Fredrikstad ønsket Karlsbakk. De fleste i og rundt klubben anså disse signeringene som gode. Mesfin har også hatt uflaks.

Kommentar

• DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 4227

Noe jeg lurer veldig på er følgende: Hvorfor ble LSKs interesse, for ikke å si en tilsynelatende skråsikkerhet for at det var "done deals", for å hente diverse trenere (Helstrup/Ødegaard) kjent i media? Var dette en bevisst "strategi"? Sånn jeg ser det, er jo de mislykkede trenerjaktene (vinglingene underveis ikke å glemme) antageligvis selve roten til alt som er vondt og feil i klubben nå. Jeg fatter ikke at disse tingene "lekket" til media! Så lenge disse avtalene ikke var signert, forstår jeg veldig godt at en usikker motpart som fortsatt er i tenkeboksen kan bli voldsomt provosert av at dette kommer ut, og at nettopp det kan være årsaken til at den aktuelle treneren valgte som han gjorde.

Uten den ørkenvandringen klubben har vært i - og fortsatt er i - i sin jakt på en kompetent trener, hadde det ikke blitt så masse forvirring rundt alt. Det være seg spillestil, spillerkjøp og ikke minst hvilken tillit potensielle trenere vil ha til at klubben ledes av kompetente, kunnskapsrike personer med hodet på rett plass. Og med integritet.

Jeg understreker at jeg ikke har noen grunn til å mistenke at det er Simon som har lekket dette. Men noen er det. Og det mener jeg har gitt klubben et banesår.

PS. Jeg så Eirik Bakke på fotballsendinga på TV2 i går. Guud, hvor jeg savner Eirik Bakke...
                                    Elska þetta félag

Kommentar

• Svart og gul
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2004
                                      • 422

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                      Noe jeg lurer veldig på er følgende: Hvorfor ble LSKs interesse, for ikke å si en tilsynelatende skråsikkerhet for at det var "done deals", for å hente diverse trenere (Helstrup/Ødegaard) kjent i media? Var dette en bevisst "strategi"? Sånn jeg ser det, er jo de mislykkede trenerjaktene (vinglingene underveis ikke å glemme) antageligvis selve roten til alt som er vondt og feil i klubben nå. Jeg fatter ikke at disse tingene "lekket" til media! Så lenge disse avtalene ikke var signert, forstår jeg veldig godt at en usikker motpart som fortsatt er i tenkeboksen kan bli voldsomt provosert av at dette kommer ut, og at nettopp det kan være årsaken til at den aktuelle treneren valgte som han gjorde.

Uten den ørkenvandringen klubben har vært i - og fortsatt er i - i sin jakt på en kompetent trener, hadde det ikke blitt så masse forvirring rundt alt. Det være seg spillestil, spillerkjøp og ikke minst hvilken tillit potensielle trenere vil ha til at klubben ledes av kompetente, kunnskapsrike personer med hodet på rett plass. Og med integritet.

Jeg understreker at jeg ikke har noen grunn til å mistenke at det er Simon som har lekket dette. Men noen er det. Og det mener jeg har gitt klubben et banesår.

PS. Jeg så Eirik Bakke på fotballsendinga på TV2 i går. Guud, hvor jeg savner Eirik Bakke...
                                      Tror du er inne på noe sentralt her. Slik jeg har forstått det, er også denne lekkasjen noe av grunnen til mye frustrasjon og dårlig samarbeidsklima mellom Mesfin og styret. Kokkim, som får mye (fortjent/ufortjent) skryt av enkelte, gikk jo selv ut i fjor høst og snakket om Helstrup gjentatte ganger.

Kommentar

• AB40
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Aug 2015
                                        • 71

Opprinnelig skrevet av Zindrinho

Det var vel en del snakk om at Karlsbakk selvfølgelig ble/var skada like før overgangen til oss, og samtidig at Krygård ikke hadde spilt fotball sida desember, var flere som ønska seg spillere som var klare for å gjøre en jobb fra dag én.
                                        Samtidig har vi henta fryktelig mange like typer, de fleste på midten vil ha ballen i beina og se etter kompis lenger fremme i banen, veldig få av dem vil derimot være den løpskrafta av en kompis som tar steg fra midtbanen og opp i mellomrommet, typ magnus knudsen. VI mista Magnus og Ulrik M som hadde den typen ferdighet, og sålangt er det vel bare Karlsbakk som kan si å være noe lignende. Veldig mye defensive ballsentraler, veldig få som beveger seg for å åpne rom eller være klare for å omstille raskt fra forsvar til angrep.

Med Diop nå har vi enda en Akor Adams type "altfor like Lehne til å egentlig passe samtidig" spiss. Alle de 3 ønsker å være spydspissen, ingen ønsker å være del Piero. For å ta en syk sammenligning.
                                        Ja det var snakk som du sier, men føler den generelle stemningen var at dette var gode spillere. Gitt at de var signert tidlig også så skulle man tro at vi skulle få disse i gang relativt fort.
                                        Men det har jo vist seg at det ikke har løsnet for noen av de.

Det mange av klaget på før sesongen var dette du nevner med tempo og opp i mellomledd. Kitolano er jo en sånn type, men han ble jo satt til en rolle høyere opp. Ikke kan han forsvare seg noe sørlig heller. Karlsbakk er jo også en slik, men han er jo som alt LSK tar i, skada pluss at det var fryktelig mye som ble satt på hans skuldre for å løse en hel lagdel uten fart.

Nå rykker vi antakeligvis ned, men hypotetisk om vi hadde spilt eliteserien neste år så kunne alle disse tre vært svært gode for oss. Så vil ikke si de er bomkjøp helt enda, men det hjelper ikke når det er OBOS de plutselig skal spille etter den pengebruken vi har hatt på disse.

Kommentar

• Ranakanaris
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2003
                                          • 496

Jævla bra jobba mefsin!! Du gjør en kjempejobb!! Stå på!!!

Nb!!! Stor fare for sarkasme i dette innlegget.

Kommentar

Working...