Vår Sportsdirektør: Simon Mesfin

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Zindrinho
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2019
    • 632

Opprinnelig skrevet av MortenA

Det siste vi trenger er interne opprykk og videreføring av kompisgjengen med hjerte for klubben. Vi må ansette den som er best egnet til å gjøre en profesjonell jobb, og jeg tviler på at vedkommende er på Åråsen per i dag. Olsen må ta sin del av kritikken for spillerlogistikken mens han har vært her.
    Ja misforstå meg rett, det var ikke et ønske fra min side, mer en tanke om hva jeg tror kan komme til å skje. Ikke nødvendigvis fordi det er rett, men jeg sliter med å se alternativer.
    Man forventer at sportssjef har oversikt over spillermarkedet, men kan man forvente på samme måte at en styreleder har oversikt over tilgjengelige (og kompetanse til å velge riktig) sportssjefer?

Kommentar

• MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3564

Jeg var veldig positiv til ansettelsen av Georgson da jeg ønsket at vi skulle gå for en ung og ambisiøs akademitrener som var klar til å ta steget opp som hovedtrener. At han var dødballtrener og ikke akademitrener anså jeg som en nyanse jeg kunne leve med. Det som er vanskeligere å se er hvordan ledelsen ansatte en trener som ville spille 4-3-3 når vår stall og erfaring var bygget for 3-4-3. Vi mangler den nødvendige farten hos indreløperne til å lykkes i den formasjonen, og det har ikke endret seg i løpet av sommeren. Mitt lille håp er at Fagermo er rutinert nok til å forme en taktikk som utjevner de manglene. Dersom han ikke klarer det vil nedturen fortsette med uforminsket fart.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• kunden
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 2444

Bare glem 433, 343, 352. Det som gjelder nå er å krige i 90min. Det betyr at alle må løpe og tackle som gærninger så lenge de orker. Kan de ikke eller vil de ikke er det rett ut.
        Nå handler det bare om på kapre så mange poeng som mulig. Alle midler må taes i bruk. Lugging, balleklyping, filming, drøying the works.
        Så får man evalurere seg frem til at ledelsen sparkes og man starter med blanke kort neste år.

Det er vel også essensen av det DEF sa til RB. Redde plassen og vinne cupfinalen (helst mot enga)

Kommentar

• TheFugl
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2006
          • 442

Opprinnelig skrevet av kunden
          Bare glem 433, 343, 352. Det som gjelder nå er å krige i 90min. Det betyr at alle må løpe og tackle som gærninger så lenge de orker. Kan de ikke eller vil de ikke er det rett ut.
          Nå handler det bare om på kapre så mange poeng som mulig. Alle midler må taes i bruk. Lugging, balleklyping, filming, drøying the works.
          Så får man evalurere seg frem til at ledelsen sparkes og man starter med blanke kort neste år.

Det er vel også essensen av det DEF sa til RB. Redde plassen og vinne cupfinalen (helst mot enga)
          Plommeklyping ja. Jaja vi må gjøre hva som skal til. Er forsåvidt greit å ikke ha Anthony Annan i stallen, for da kunne vi lagt til enda en ting på den lista der. Dette blir ikke pent

Kommentar

• Kroktåa
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2015
            • 2969

Bare glem 433, 343, 352. Det som gjelder nå er å krige i 90min. Det betyr at alle må løpe og tackle som gærninger så lenge de orker.
            David Nilsen-metoden?

Been there, done that. Check.

Nei. Takk!

Kommentar

• MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3564

Opprinnelig skrevet av Kroktåa

David Nilsen-metoden?

Nei. Takk!
              Det er vel kun i RBK-kampen i det siste hvor hele laget virkelig løp beina av seg. Kåffa, Ham-Kam og Viking var begredelige opptredener sett ut fra et innsats-perspektiv.

Kommentar

• kunden
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 2444

David Nilsen-metoden?

Nei. Takk!
                Hva tror du er viktigst av 100% innsats eller om man stiller opp laget i 442, 433, 343 eller noe annet?
                Dessuten er alle kombinasjoner prøvd ut allerede med like bedrøvelig resultat.
                Det eneste som ser ut til å hjelpe, eller kompensere for hurtighet og ferdigheter, er å kjempe motstandren i senk.
                Det betyr selvsagt ikke at man ikke skal foreta visse taktiske grep.

Kommentar

• Nosferatu
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 768

Hva tror du er viktigst av 100% innsats eller om man stiller opp laget i 442, 433, 343 eller noe annet?
                  Dessuten er alle kombinasjoner prøvd ut allerede med like bedrøvelig resultat.
                  Det eneste som ser ut til å hjelpe, eller kompensere for hurtighet og ferdigheter, er å kjempe motstandren i senk.
                  Det betyr selvsagt ikke at man ikke skal foreta visse taktiske grep.
                  Tror utførelsen av formasjonen har så godt som alt å si, jeg. Jeg spurte meg selv etter Viking: er det verst tenkelige man kan gjøre, med en spillergruppe som beviselig ikke er spesielt gode til å håndtere motgang, å legge om fra en spillestil som tanken er at skal gjøre hele jobben for deg (AGRA) til en kvasispillestil som i seg selv ikke gir deg noe hjelp i det hele tatt (Nielsen)? Og viser ikke Nielsen-æraen da at det utrolig nok var feil å degradere Asterhed, selv om alle var overbevist om at han var problemet? Overlatt til seg selv er disse spillerne ganske udugelige til å spille fotballkamper. Med unntak av Felix Vá er alle hjelpeløse med mindre de får hjelp av et system til å spille seg selv gode.

Å bare slenge rundt seg med innsats-floskler om å PrØvE hArDeRe/LøPe FoRtErE - som jeg heretter vil referere til som Lex Nielsen i dagligtalen - har ikke noe å si for denne gruppa. Det har disse siste kampene bevist, spør du meg.
                  Ruben Gabrielsen - vår Stefan Strandberg.

Kommentar

• kunden
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 2444

Opprinnelig skrevet av Nosferatu

Tror utførelsen av formasjonen har så godt som alt å si, jeg. Jeg spurte meg selv etter Viking: er det verst tenkelige man kan gjøre, med en spillergruppe som beviselig ikke er spesielt gode til å håndtere motgang, å legge om fra en spillestil som tanken er at skal gjøre hele jobben for deg (AGRA) til en kvasispillestil som i seg selv ikke gir deg noe hjelp i det hele tatt (Nielsen)? Og viser ikke Nielsen-æraen da at det utrolig nok var feil å degradere Asterhed, selv om alle var overbevist om at han var problemet? Overlatt til seg selv er disse spillerne ganske udugelige til å spille fotballkamper. Med unntak av Felix Vá er alle hjelpeløse med mindre de får hjelp av et system til å spille seg selv gode.

Å bare slenge rundt seg med innsats-floskler om å PrØvE hArDeRe/LøPe FoRtErE - som jeg heretter vil referere til som Lex Nielsen i dagligtalen - har ikke noe å si for denne gruppa. Det har disse siste kampene bevist, spør du meg.
                    Vi har en av ES eldste staller. Mao har de spilt alle tenkelige nummerformasjoner.
                    Problemet er vel heller å sparker i liv i en stall bestående av blaserte og lite sultne spillere hvor mange sliter med skader på grensen til å være fotballinvalide. Hvor mye tør og kan de løpe og kjempe. Når man kommer i en viss alder tenker man for mye konsekvens - i dette tilfellet konsekvens av å gå i den eller den duellen. Rake motsatsen av Ranger.
                    Et spillermønster kan aldri kompensere fullt ut for innsats og ferdigheter. Kun en illusjon. Poenget er at de gangen man tror man har funnet et spillermønster(som i tallkombo fesk 343) så erdet fordi det ligger innsats og ferdigheter i bunn, så innbiller man seg at det er denne magiske tallkomboen som er suksessen. Verden vil jo som sagt la seg bedra.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2371

David Nilsen-metoden?

Nei. Takk!
                      Unnskyld, men gjorde vi noe av det under DN?

Kommentar

• Kroktåa
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2015
                        • 2969

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

Unnskyld, men gjorde vi noe av det under DN?
                        Har du glemt de tre siste kampene under Nielsen? Mot bartene gjorde vi akkurat det; Vi løp og takla som noen gærninger så lenge vi orka. Det gikk sånn noenlunde greit, fordi bartene anno 2024 er noen pingler. Men det var ingen vakker kamp, vi spilte egentlig ræva om du ser bort fra innsatsen og bartene burde egentlig rodd i land en grei trepoenger. Og vi aksepterte det, fordi det var vårt første poeng på sju kamper, og vi trengte et avbrudd fra tapene så lenge vi kunne håpe på at Nielsen kunne komme opp med et eget spill de neste kampene. Men det ble den samme inngangen mot Kamma. Bare at denne gangen møtte vi ikke noen guttunger fra Nidaros, men mannfolk som for det første er bedre enn LSK til å krige, og som for det andre ikke lar seg vippe av pinnen dersom de før seg en trøkk. I motsetning til oss. Så, mot Viking, akkurat det samme. Det gikk sånn tålelig en omgang, før de avslørte oss og putta to på noen sekunder, og vi krakkelerte igjen. Kort sagt: Under Nielsen hadde vi over hodet ikke noe eget spill, over hode ingen plan B, alt var tupp og mæl og løping og takling som mærra den blinde – helt til det første baklengsmålet. Jeg har sjeldent følt med så sår i ræva som etter de to matchene. Det er greit å si at 433 og 343 og 352 osv bare er tall. men det er et uttrykk for en taktisk inngang til kampene, og hvordan vi skal legge opp taktikken etter kampforløpet og motstanderens styrker og svakheter. Og ikke mins våre egne ditto. I 2024 holder det faktisk ikke kun med "takling og løping så lenge vi orker". Da må vi i det minste ha mannskap til det, som Kamma og Fredrikstad. når de har spesialisert seg på den typen fotball, blir det ikke medaljer og Europa av det, men de holder seg i det minste i Eliteserien, så lenge sånne som oss forsøker å krige med glasskjever tre vektklasser under.

Kommentar

• MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3564

Problemet var bare at kun mot RBK var det spillere som jobbet. I de andre kampene var det altfor mange spillere som bare dasset rundt og ventet på at sesongen skal avsluttes.

Kommentar

• worthy
                            Medlem
                            Møteplager
                            • Apr 2011
                            • 71

For et jævla lag du har skapt.

Kommentar

• _Jonern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 4400

Må være ferdig uavhengig av hvordan dette ender i år. Ufattelig naiv og virkelighetsfjern. Evner faen ikke å skjønne at fotball først og fremst handler om kortsiktige resultater og ikke hva som skjer om 1 år. Lærer åpenbart aldri av sine feil. Lista over dårlige avgjørelser er så lang nå at det er utrolig at han fortsatt jobber i LSK. Jeg er så forbanna lei av det pisset vi har fått servert i lang tid nå. Han må ut!
                              ..................

Kommentar

• bjarmann
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2005
                                • 3030

Jeg tror vi enten har rykket ned eller rykker ned i siste hjemmekamp. Da bør Mesfin og resten av de forbanna svina i ledelsen som har ødelagt klubben jeg elsker stå skolerett foran hele Åråsen og ta imot det hatet jeg kjenner mot dem!
                                I år så tar vi alt

Kommentar

• Fugggel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2020
                                  • 522

Burde være så enkelt at enten så sparker styret Mesfin eller så ryker styret på årsmøte.

Kommentar

• Svart og gul
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2004
                                    • 457

Opprinnelig skrevet av Fugggel
                                    Burde være så enkelt at enten så sparker styret Mesfin eller så ryker styret på årsmøte.
                                    Eller at begge deler skjer? Husk at det også sitter folk fra styret i sportslig utvalg.

Kommentar

• bjarmann
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 3030

Opprinnelig skrevet av Svart og gul

Eller at begge deler skjer? Husk at det også sitter folk fra styret i sportslig utvalg.
                                      Styret og all ledelse bør forvises fra byen og aldri, aldri vise seg i Lillestrøm igjen
                                      I år så tar vi alt

Kommentar

• Fugggel
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2020
                                        • 522

Opprinnelig skrevet av Svart og gul

Tror det er lite bærekraftig å ta alle i styret. Viktigste er tross alt å rykke opp igjen. Men alle som er involvert i sportslig utvalg bør ryke.

så er det en daglig leder som har vært der for lenge.

Kommentar

• Kroktåa
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2015
                                          • 2969

Skaff dere et liv, folkens!

Kommentar

Working...