Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Den vanvittige selvmotsigelsen å si at det satses på fremtiden for så å selge alle egenproduserte unge lovende for så å sitte igjen med halvinvalide folk på 30++.
Det kommer til å gå ned i LSK-historien som det mest idiotiske final last words.
Tror det er lite bærekraftig å ta alle i styret. Viktigste er tross alt å rykke opp igjen. Men alle som er involvert i sportslig utvalg bør ryke.
så er det en daglig leder som har vært der for lenge.
Svært enig. Tror det viktigste er at man vurderer ut i fra hva som er best for klubben framover. Veldig mange av meldingene for tiden handler om å straffe noen for hva som har skjedd, ikke å gjøre klubben best mulig rusta for å møte morgendagen. Et år nede tåler vi. Lenger enn det må man starte på nytt pga økonomien.
Svært enig. Tror det viktigste er at man vurderer ut i fra hva som er best for klubben framover. Veldig mange av meldingene for tiden handler om å straffe noen for hva som har skjedd, ikke å gjøre klubben best mulig rusta for å møte morgendagen. Et år nede tåler vi. Lenger enn det må man starte på nytt pga økonomien.
Tror seriøst ikke vi tåler ett år nede, nei. Lønnsutgiftene er høyere enn folk tror. Vi har gitt lukrative kontrakter, både når det gjelder lengde og sum, til flere spillere uten videresalgspotensial.
Tror seriøst ikke vi tåler ett år nede, nei. Lønnsutgiftene er høyere enn folk tror. Vi har gitt lukrative kontrakter, både når det gjelder lengde og sum, til flere spillere uten videresalgspotensial.
Enkelte/en del av de kontraktene kommer man seg nok ut av hvis man må. Larsson har nok ikke noe ønske om å spille i OBOS, Krygård går nok. Vi vil gå på noen tap i forhold til bortkastede overgangskroner, men de pengene er uansett borte. Jeg har ikke noe innsyn i spillerlønninger, men ett år klarer man som regel å klore seg gjennom med et underskudd. År 2 med vesentlig lavere inntekter ville være døden.
Hovedårsaken til at vi ligger der vi gjør er at to trenere hoppa av midt i sesongen, i løpet av ett år. (Vi lå på sjuende plass da Georgson dro til til en x ganger bedre betalt og unektelig mer spennende og utfordrende jobb i ManU.)
Det skal godt gjøres å planlegge for en slik dobbelt katastrofe, for ikke å snakke om å handskes med å finne nye trenere på kort og lang sikt, samt å rekruttere, utvikle og beholde spillere under en sånn vedvarende usikkerhet om framtidige trenere og spillestil.
De fleste av de spillerne Mesfin har henta gjør nå en god, til dels meget god jobb under DEF. Det stygge unntaket, henta i ren desperasjon, er tometersmannen, som vi aldri fikk noe bruk for.
Den største tabben som er gjort i denne vanskelige situasjonen var å gi Robin Asterhed kontrakt som hovedtrener ut sesongen. Det burde ha vært helt tydelig at han ikke hadde tyngde og erfaring til en jobb som hovedtrener. Jeg vet at styret gjorde det vedtaket mot helt klare råd fra sportssjefen - så det skal SM iallfall ikke ha skylda for.
Hovedårsaken til at vi ligger der vi gjør er at to trenere hoppa av midt i sesongen, i løpet av ett år. (Vi lå på sjuende plass da Georgson dro til til en x ganger bedre betalt og unektelig mer spennende og utfordrende jobb i ManU.)
Det skal godt gjøres å planlegge for en slik dobbelt katastrofe, for ikke å snakke om å handskes med å finne nye trenere på kort og lang sikt, samt å rekruttere, utvikle og beholde spillere under en sånn vedvarende usikkerhet om framtidige trenere og spillestil.
De fleste av de spillerne Mesfin har henta gjør nå en god, til dels meget god jobb under DEF. Det stygge unntaket, henta i ren desperasjon, er tometersmannen, som vi aldri fikk noe bruk for.
Den største tabben som er gjort i denne vanskelige situasjonen var å gi Robin Asterhed kontrakt som hovedtrener ut sesongen. Det burde ha vært helt tydelig at han ikke hadde tyngde og erfaring til en jobb som hovedtrener. Jeg vet at styret gjorde det vedtaket mot helt klare råd fra sportssjefen - så det skal SM iallfall ikke ha skylda for.
Mulig det med Asterhed stemmer, men Mesfin hentet Nielsen selv om det fantes bedre alternativer (som Fagermo). Det er også flere enn tometersmannen som ikke har vist seg gode nok, så her synes jeg du er litt vel grei med sportssjefen.
Jegber egentlig gladvi er kvitt både Bakke, Georgson, Asterhed og Nielsen (hvorav de to siste var katastrofe-ansettelser). Under DEF ligner LSK endelig litt på LSK igjen, det har vært savnet!
Så får vi ta skyldfordelingen internt når sesongen er over og konsekvensene ligger på bordet.
Jegber egentlig gladvi er kvitt både Bakke, Georgson, Asterhed og Nielsen (hvorav de to siste var katastrofe-ansettelser). Under DEF ligner LSK endelig litt på LSK igjen, det har vært savnet!
Så får vi ta skyldfordelingen internt når sesongen er over og konsekvensene ligger på bordet.
Helt enig. Ikke vits å kritisere Mesfin noe mer per nå, men synes neimen ikke det er noe poeng i å forsvare valgene hans heller. Evalueringen får vi ta etter sesongen, ja.
Selvsagt så har trenerbyttene ikke vært gunstige det skjønner alle. Sett i ettertid så begynner det å bli lettere å akseptere GB`s valg om å se seg etter noe nytt når spillere som forsvant ble erstattet av gråstein, ett signal fra klubben om at det ikke var vilje til å ta det siste steget. Valget av enga midt i sesongen er det selvsagt ikke mulig å godta men her kunne sportssjefen selvsagt satt foten ned. Snakk om klausuler o.l blit stadig dratt opp men det hadde vært helt umulig for GB å få fullført den overgangen hvis det bare hadde lekket ut en liten flik om hva som foregikk i kulissene. Jeg er ganske sikker på at elendigheten hadde fortsatt med AG utover høsten hvis han hadde fortsatt. Kanskje hadde vi hatt noen flere poeng pr. dags dato men utfallet i runde 30 tror jeg ville blitt det samme. Nedrykk. Det tror jeg fortsatt ennå selv om det nå er mulig og endelig se en rød trå i hva som blir levert på trening og i kamp. For de som har muligheten så er det bare å lese Romerikes Blad`s sak om Røssing-Lelesiit i går. Da skjønner man kjapt at LSK er i ganske trygge hender med DEF som trener i forhold til hva som har blitt dratt opp av hatten siden GB forsvant.
Asterhed var selvsagt feil, men jeg er mest interessert i å vite hvem i h.... som tok valget om AG. Det skulle ikke forundre meg om uenighetene startet allerede der og har fortsatt med Asterhed, Nielsen og DEF. Hvis styret overstyrer sportssjefen mot klare råd da skjønner jeg ikke helt hvorfor SM fortsatt er på kontoret. Da er det bare å finne seg noe annet å gjøre hvis han da ikke planlegger å rette skytsen mot styret for å ta en maktkamp om elendigheten.
Selvsagt så har trenerbyttene ikke vært gunstige det skjønner alle. Sett i ettertid så begynner det å bli lettere å akseptere GB`s valg om å se seg etter noe nytt når spillere som forsvant ble erstattet av gråstein, ett signal fra klubben om at det ikke var vilje til å ta det siste steget. Valget av enga midt i sesongen er det selvsagt ikke mulig å godta men her kunne sportssjefen selvsagt satt foten ned. Snakk om klausuler o.l blit stadig dratt opp men det hadde vært helt umulig for GB å få fullført den overgangen hvis det bare hadde lekket ut en liten flik om hva som foregikk i kulissene. Jeg er ganske sikker på at elendigheten hadde fortsatt med AG utover høsten hvis han hadde fortsatt. Kanskje hadde vi hatt noen flere poeng pr. dags dato men utfallet i runde 30 tror jeg ville blitt det samme. Nedrykk. Det tror jeg fortsatt ennå selv om det nå er mulig og endelig se en rød trå i hva som blir levert på trening og i kamp. For de som har muligheten så er det bare å lese Romerikes Blad`s sak om Røssing-Lelesiit i går. Da skjønner man kjapt at LSK er i ganske trygge hender med DEF som trener i forhold til hva som har blitt dratt opp av hatten siden GB forsvant.
Asterhed var selvsagt feil, men jeg er mest interessert i å vite hvem i h.... som tok valget om AG. Det skulle ikke forundre meg om uenighetene startet allerede der og har fortsatt med Asterhed, Nielsen og DEF.
Du må jo gjerne mene dette, men det finnes ikke noe belegg for å hevde at vi skulle kjempet mot nedrykk dersom AG ble. Vi var på stø kurs mot komfortable 40 poeng uten å egentlig ha fått ut potensialet i laget.
Føler egentlig vi hadde en ganske lik utvikling som Rosenborg frem til sommeren. Dessverre ble vi slengt inn i kaoset, mens det løsna skikkelig for trønderne. Alfred var vel sterkt ønsket av FCK i sommer, men valgte å bli i RBK. Det er små marginer i fotball.
Du må jo gjerne mene dette, men det finnes ikke noe belegg for å hevde at vi skulle kjempet mot nedrykk dersom AG ble. Vi var på stø kurs mot komfortable 40 poeng uten å egentlig ha fått ut potensialet i laget.
Føler egentlig vi hadde en ganske lik utvikling som Rosenborg frem til sommeren. Dessverre ble vi slengt inn i kaoset, mens det løsna skikkelig for trønderne. Alfred var vel sterkt ønsket av FCK i sommer, men valgte å bli i RBK. Det er små marginer i fotball.
Jeg er uenig. Bunnivået under AG var like ille og hadde man kommet inn i samme tapsrekke som etter den avlyste RBK kampen så ser jeg det som meget sannsynlig at utfallet ville blitt det samme.
Jeg er uenig. Bunnivået under AG var like ille og hadde man kommet inn i samme tapsrekke som etter den avlyste RBK kampen så ser jeg det som meget sannsynlig at utfallet ville blitt det samme.
Mens toppnivået under AG var høyere enn det vi har sett på mange år.
Mens toppnivået under AG var høyere enn det vi har sett på mange år.
nei, nei, nei. Toppnivået så vi mot Odd til tider med defensiv struktur og angrepsplan. Toppnivået under AG var som å oppleve enn Portugisisk 3 divisjonskamp der alle var i festhumør og nypult for så i neste kamp fremstå som en gjeng tenåringer på vei til t-banesurfing.
Jeg tror at om Geir Bakke og Dag Eilev Fagermo hadde møtt hverandre i døra, så hadde vi tabellmessig vært på et langt bedre sted i dag enn det vi er. Var vi gode på vårt beste under AG? Ja. Hadde vi et ufattelig bunn-nivå under AG? Ja. Foretrekker jeg stabilitet og forutsigbarhet? Ja!
Sportssjef går mot styret og styret går mot sportssjef . Virker som et samarbeidsklima som ikke er helt i vater (sett utenifra i hvertfall.)
Jeg antar at RA er styrets verk ref Gilbert og pressemeldingen om at det var styrets avgjørelse. Jeg antar også Nielsen er Mesfins verk da kun han var tilstede på pressekonferanse (Kokkim sjuk tydeligvis, men uansett) samt Nielsen er Mesfins kompis. Det siste jeg antar er at Fagermo er styrets verk da Mesfin ikke møtte opp på 'vielsen' av Fagermo samt pressemelding.
Hvordan skal dette gå neste sesong med et styret og sportssjef som det gnistrer av og en misnøye over en lav sko?
Jeg er usikker på om Mesfin passer i rollen som sportssjef. Hvor mange sportssjefer er det som tar over laget sitt i hytt og pine, går til krig på sosiale medier og fraskriver seg ansvar for resultater og spillerlogistikk?
Dersom Styret kjører sitt eget show så skal jeg unnskylde Mesfin, tipper det er en kombinasjon? MEN Mesfin likte å sole seg i glansen når det gikk bra med oss og fikk mye skryt, hvorfor det? Fordi han som sportslig ansvarlig hadde ansvaret for det. Når det nå går dårlig så får han ditto mye negativitet, og det med helt rette. Det går selfølgelig begge veier. En sportssjef må være villig til å stå i det å ta ansvar, og ikke unnskylde seg ved hver anledning når det går dårlig, for det er slik det føles for meg.
Det at man ga ansvar til Asterhed og deretter Nielsen etter hverandre er jo den mest direkte årsaken til at vi er der vi er. Men ansettelsen av Georgson var helt fjern. Den brøt med alt som er av DNA på Åråsen og med alt som hadde blitt bygget opp under Geir Bakke av identitet og spillestil.
Det må bli slutt på disse stadige stilbruddene. LSK bør spille gjenkjennelig LSK-fotball etter klare prinsipper. Det gir forutsigbarhet for spillere, UA og sportslig ledelse i å identifisere aktuelle spillere å signere og dyrke frem og gjøre oss uavhengige av en enkelt treners kjepphester.
Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum
Dette er vel ikke noe å diskutere engang? Mannen må ut og aldri nærme seg Åråsens hellige porter igjen
Han kan komme som supporter, men enig i at han aldri bør ha en stilling i klubben mer. Han har hovedansvaret for at vi skuslet bort tidenes mulighet til å etablere oss i toppen.
Hvis det ikke kommer veldig mange gode forklaringer på hvorfor det eventuelt ikke er slik, tar jeg det for gitt at Mesfin og Kokkim sammen har ansvaret for den ørkenvandringen som startet etter at GB gikk til enga.
Derfor må begge gå!
Jeg håper det finnes andre krefter i klubben som forstår hva slags kompetanse man må hente inn for å lede en klubb som LSK. Og at de overtar styringa!
Mesfin gjorde en slett jobb da han henta gamle treige spillere uten målpoeng i seg på feite kontrakter kontra unge raske spillere som kunne finne på å skåre!
"Framtidsplanlegging" har dem også snakka om på Åråsen. Vel, nå har vi fått varen levert. Den heter 1. divisjon og Mandalskameratene!
Kommentar