Vår Sportsdirektør: Simon Mesfin

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3260

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Kosi Thompson? Delvis unnskyldt fordi han skada seg og knapt rakk å vise seg frem. Så noen detaljer det som var spennende, men han var uansett ikke spilleren vi trengte på det tidspunktet. Akkurat denne signeringen faller på speider Olsen som kartla ham
    Nå skal ikke du komme med formidlende omstendigheter når jeg er ute etter å korsfeste!

Kommentar

• niko
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2008
      • 583

Selv om nedrykket er klink, kan ikke klubben utad gjøre annet enn å fokusere på de to siste kampene så lenge det er en teoretisk mulighet igjen, uansett hvor syltynn den måtte være. (Og før noe begynner å spekulere på hva jeg har i glasset - jeg er 100% sikker på at løpet er kjørt.)

Kommentar

• EPA
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Aug 2013
        • 220

Nå må folk her ta seg ei bolle og ikke kaste ut beskyldninger i øst og vest.
        Det verserer så mange løse rykter rundt alle i ledelsen at jeg blir helt svett, og lurer på hvem som i det hele tatt er villig til å påta seg en slik jobb i fremtiden om folk ikke roer seg ned.
        Det er hardt nok å stå i en slik jobb med krav, ønsker og mas fra alle kanter om man ikke skal få kasta en drøss med beskyldninger om alt mulig dritt i tillegg. Rykter er som oftest bare rykter, og så triggerhappy folk er om dagen er det utrolig enkelt å starte nye.

Kommentar

• kanarisuper
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2019
          • 731

Opprinnelig skrevet av EPA
          Det verserer så mange løse rykter rundt alle i ledelsen at jeg blir helt svett, og lurer på hvem som i det hele tatt er villig til å påta seg en slik jobb i fremtiden om folk ikke roer seg ned.
          Det er hardt nok å stå i en slik jobb med krav, ønsker og mas fra alle kanter om man ikke skal få kasta en drøss med beskyldninger om alt mulig dritt i tillegg. Rykter er som oftest bare rykter, og så triggerhappy folk er om dagen er det utrolig enkelt å starte nye.
          Finnes ikke flere Espa boller igjen, Thomas har spist alle tydeligvis..neida, er vel litt mye styr og snakk nå men er jo ikke så rart at det blir sånn heller. Det blåser som kjent hardt på toppen i turbulente tider og hadde det vært en bedriftsledelse hadde de jo ligget svært tynt an de aller fleste med sånne prestasjoner. Forøvrig er jeg enig i at vi kanskje bør dempe oss litt med spekulasjoner.

Kommentar

• sigurdsen
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 1826

Opprinnelig skrevet av EPA
            Amen! Det er mennesker med familie det er snakk om her, som antagelig står oppe i sin mest krevende periode, yrkesmessig. Ja, han har gjort en dårlig jobb det siste året, halvannet, og han fortjener kritikk for mye og bør være ferdig som sportsjef, men spar meg for det pisset her.

Kommentar

• G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3260

Enig med de som maner til ro her.
              Sportssjef Simon Mesfin må være ferdig i klubben, med mindre det kommer klare fakta på bordet som viser at han har blitt overkjørt og vingeklippet av styret.
              Personen Simon Mesfin må behandles med respekt og anstendighet. Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at han har gjort sitt beste, og udokumenterte beskyldninger om sabotasje og underslag burde han ha vært spart for..

Kommentar

• DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 4262

Opprinnelig skrevet av G-Man
                Enig med de som maner til ro her.
                Sportssjef Simon Mesfin må være ferdig i klubben, med mindre det kommer klare fakta på bordet som viser at han har blitt overkjørt og vingeklippet av styret.
                Personen Simon Mesfin må behandles med respekt og anstendighet. Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at han har gjort sitt beste, og udokumenterte beskyldninger om sabotasje og underslag burde han ha vært spart for..
                Klare fakta på bordet. Det er nøkkelen. Hvis det ikke åpnes opp om hva som har skjedd på en hundre prosent ærlig måte, vil Sportsklubben forvitre videre.

Jeg har ikke noe annet enn mine egne observasjoner og spekulasjoner å bygge på, men jeg har en sterk mistanke om at Simon nettopp har blitt overkjørt og vingeklippet, som du formulerer det, i minst ett tilfelle, trolig i flere. Har har i alle fall blitt spent bein på, med tanke på Kokkims famøse blåsing av samtalene med Helstrup. Det er også uttalelser Simon har kommet med som får meg til å tenke at ikke alle beslutninger har vært slik han har ønsket.

Tom Nordlies utlegning om konfliktene og samarbeidsproblemene i klubben i Svesengens podcast, må vi jo regne som en nesten offisiell uttalelse, på linje med "Sves erfarer".

Hva sier Tom? Han nevner 3 konflikter: 1. Sport - styret (deler av); 2. spillere - styret; 3. styret - styret (internt i styret). Hvis man forutsetter at dette stemmer er personer i styret (en eller flere) en del av alle disse konfliktene. I så fall er antageligvis ikke Simon Mesfin LSKs største problem.

Jeg skriver ikke dette for på noen som helst måte å frita Simon fra de feilene han også åpenbart har begått. Men vi må ha fakta på bordet før vi kan felle noen rettferdig dom.
                Elska þetta félag

Kommentar

• niko
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2008
                  • 583

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

Jeg skriver ikke dette for på noen som helst måte å frita Simon fra de feilene han også åpenbart har begått. Men vi må ha fakta på bordet før vi kan felle noen rettferdig dom.
                  Såpass mye som har gått galt i år ville det vel vært overraskende om brorparten av skylden ligger bare hos en person.

Kommentar

• Sailor Man
                    Moderator
                    • Jun 2007
                    • 1431

Det er en fryktelig periode for både oss supportere og for klubben. Derfor forstår vi at mange føler behov for å blåse litt ut, også her på forumet.

Men på tross av det minner vi om at spredning av injurierende rykter, personhets og så videre ikke er innafor. Dette er et svært lite problem på et ellers saklig og godt debattforum og vi har veldig høy terskel for å slette innlegg eller gi reaksjoner til forumbrukerne.

Er du i tvil om det du har tenkt å skrive burde legges ut? Sjekk forumreglene først.

/Sailor man, mod

Kommentar

• Lillelord
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Aug 2004
                      • 81

Hvis Simon har blitt vingeklippet i sportslige beslutninger, men uten å agere (eksempelvis ved å stille ultimatum om oppsigelse) har han i praksis vært med på beslutningene. Og han har da også feilet i en av sine viktigste oppgaver, som er å få styret med på den sportslige retningen han har satt. Begge deler er lite tillitsvekkende.

Og dersom han ikke har blitt vingeklippet, må vi anta at han er hovedansvarlig for de valgene som har blitt tatt. Det er mye å kritisere, men topplisten min består av:

1: Mangelfull kartlegging av trenerkandidater. Det var sikkert vanskelig å forutse at Bakke skulle gå til akkurat Enga, men at trenere forsvinner ut døra er høyst normalt og det er klubbens plikt å ha en «succession plan» til enhver tid. At man ikke har en slik plan på plass når historien gjentar seg året etter kan ikke stå til annet enn total strykkarakter. Når Georgsson dro, var det ca 7 mnd siden de angivelig hadde foretatt en full kartlegging av det aktuelle trenermarkedet, likevel var de ikke i stand til å hente inn en langsiktig løsning selv med flere forsøk.

2. Flere dreininger av spillestil uten å ha forutsetningene på plass i stallen. Eks. midtbanespillere uten hurtighet som ikke klarer å vende opp med mann i ryggen eller dra av en mann under Georgsson, DEF uten å ha hentet inn kantalternativer. Eller å ha 6 midstoppere til å konkurrere om 2 plasser når Georgsson la om til 4 bak.

3. Unge, lovende og til dels lokale spillere ut, aldrende og skadeplagede spillere inn. Det er det motsatte av langsiktig tenkning, og jeg nekter å tro at f.eks. Larsson var kartlagt og fulgt over lang tid som en «missing piece» i stallen vår. Det var en desperasjonens handling å hente ham, selv om kontraktssituasjonen til Edh var velkjent. Og salgssummene er like tragisk, særlig med tanke på hva andre klubber får for sine.

Og så leser jeg en del om at Simon er beskyttet av arbeidsmiljølov etc. Det er selvfølgelig juridisk riktig, det er alle arbeidstakere i Norge,
                      men det er jo ingen administrerende direktør som blir sittende uten tillit fra styret. Og det bør være like utenkelig at Simon blir sittende uten tillit fra styret. Det inngås avtaler om sluttpakker i «alle» virksomheter på alle nivåer, det er selvfølgelig et alternativ også i LSK.

Kommentar

Working...