Endelig så tar dette Mesfin maset slutt. Nå må du konsentrere deg om å gjøre hovedjobben din i LSK og så kan være fint å roe litt ned med media i nærmeste fremtid. Dette har vært fem altfor lange uker. Jeg skjønner heller ikke hvorfor dette måtte ut i media når situasjonen var som den var i LSK. At han takket nei er jeg ikke overrasket over i det hele tatt.
Vår Sportsdirektør: Simon Mesfin
Collapse
X
-
Endelig så tar dette Mesfin maset slutt. Nå må du konsentrere deg om å gjøre hovedjobben din i LSK og så kan være fint å roe litt ned med media i nærmeste fremtid. Dette har vært fem altfor lange uker. Jeg skjønner heller ikke hvorfor dette måtte ut i media når situasjonen var som den var i LSK. At han takket nei er jeg ikke overrasket over i det hele tatt.👍 10Kommentar
-
Anbefaler en lytt til nyeste episode av podcasten Sesongkortet, en halvtimes prat med Mesfin etter han takket nei til utenlandstilbudet. Det hørtes meget fristende ut, og han hadde mottatt kontraktsforslag og carte blanch til å bygge opp klubb på samme måte som han har bygd opp LSK siden 2017👍 1Kommentar
-
Anbefaler en lytt til nyeste episode av podcasten Sesongkortet, en halvtimes prat med Mesfin etter han takket nei til utenlandstilbudet. Det hørtes meget fristende ut, og han hadde mottatt kontraktsforslag og carte blanch til å bygge opp klubb på samme måte som han har bygd opp LSK siden 2017
Selv innså jeg ikke hvor viktig Simon faktisk er for klubben vår før dette tilbudet kom på bordet. Var livredd for at han skulle dra. Uten tvil den viktigste enkeltpersonen i klubben. Vi er heldige som har ham.👍 8Kommentar
-
Simon har fått mye velfortjent skryt tidligere. Nå er det tid for litt velfortjent kritikk for makan til spillerlogistikk det har vært det siste året stinker Mikke Dorsin. Her har han virkelig ikke vært på jobb. En hau av kvalitet ut, stort sett kvantitet inn. At han plutselig skulle ta med seg dressen på indre bane som trener som en annen Guardiola og stjele rampelyset den perioden vi virkelig trengte en sportssjef som var på jobb og gjorde det han egentlig er lønnet for bare topper det hele. Kom deg tilbake på kontoret!!!! Det er en helt enorm jobb som må gjøres før neste sesong. Ellers så er vi tilbake i bunnstriden igjenI år så tar vi alt👍 7Kommentar
-
Simon har fått mye velfortjent skryt tidligere. Nå er det tid for litt velfortjent kritikk for makan til spillerlogistikk det har vært det siste året stinker Mikke Dorsin. Her har han virkelig ikke vært på jobb. En hau av kvalitet ut, stort sett kvantitet inn. At han plutselig skulle ta med seg dressen på indre bane som trener som en annen Guardiola og stjele rampelyset den perioden vi virkelig trengte en sportssjef som var på jobb og gjorde det han egentlig er lønnet for bare topper det hele. Kom deg tilbake på kontoret!!!! Det er en helt enorm jobb som må gjøres før neste sesong. Ellers så er vi tilbake i bunnstriden igjen
Ideelt sett så burde vi ha hentet en spiss på lån ut året, men spørsmålet er hvem som var aktuelle og til hvilken pris. Spillere som Holmbert gror ikke på trær. Så fort trenersituasjonen er avklart, så vil det nok komme spillere. Inntil videre så lar jeg stresset for fremtiden hvile frem til månedsskiftet Januar/Februar.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 4Kommentar
-
Simon er med i derbyspesialepisode hos podcasten "den 69de mann". Når de introduserer han så sier de at han takka nei til jobb som sportssjef i QPR i høst. Simon sier ingenting om det, men han avkrefter det heller ikke.
Så da er det vel strengt tatt bekrefta at det var QPR han takka nei til.
Og han innrømmer at overgangsvinduet i høst er terningkast 1 eller 2, og han lever fint med det rett og slett fordi de vil heller benytte de inntjente midlene når trenersituasjonen er avklart
👍 11Kommentar
-
I 3 mnd. har alle i LSK ventet på 22. oktober. Dette har gjennomsyret alt fra spillere, sportsdirektør og fans. Alle har glemt at det kun er en temmelig vanlig eliterserikamp dog med en liten ny tvist. Det er selvsagt deilig å slå enga men ikke så mye deiligere enn å slå Stabæk, Sarpsborg eller Aalesund. Alle disse nevnte kampene i høst har vi lidd under en sportsdirektør som ikke har vært på jobb. Mesfin har fungert godt i spann med Geir Bakke og Petter Myhre. Før og etter har han ikke levert noen ting og jeg håper for guds skyld at vi treffer på neste trener og assistent. Jeg tror neppe Eirik Bakke foreløpig har pondusen som trengs for å holde Mesfin på tå hev .Dessuten trenger Mesfin en assistent på kontoret også.Kommentar
-
I 3 mnd. har alle i LSK ventet på 22. oktober. Dette har gjennomsyret alt fra spillere, sportsdirektør og fans. Alle har glemt at det kun er en temmelig vanlig eliterserikamp dog med en liten ny tvist. Det er selvsagt deilig å slå enga men ikke så mye deiligere enn å slå Stabæk, Sarpsborg eller Aalesund. Alle disse nevnte kampene i høst har vi lidd under en sportsdirektør som ikke har vært på jobb. Mesfin har fungert godt i spann med Geir Bakke og Petter Myhre. Før og etter har han ikke levert noen ting og jeg håper for guds skyld at vi treffer på neste trener og assistent. Jeg tror neppe Eirik Bakke foreløpig har pondusen som trengs for å holde Mesfin på tå hev .Dessuten trenger Mesfin en assistent på kontoret også.
Trenersituasjonen som Sauron satte oss i ødela utvilsomt sesongen, og gjorde jobben til Mesfin nær umulig. Ikke bare risikerte de å bruke midler på spillere som den nye treneren ikke ønsker å bruke, men usikkerheten ville også gjort at aktuelle spillere ville stilt høyere krav for å signere. Derfor avventer jeg å avsi endelig dom til neste vindu er stengt.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 6Kommentar
-
Med tanke på hvor mange historier man hører on spillere som blir kjøpt inn av en trener som blir sparket og deretter blir avskrevet av den nye treneren, så tenker jeg klubben gjorde rett i å holde lav profil i sommer. Som supporter ønsker vi alle å gjøre det best mulig til enhver tid, men det er derfor ‘klokere’ hoder blir ansatt. Jeg er også tilhenger av å forsterke i sommervinduet da det er flere spillere tilgjengelig i markedet.
Trenersituasjonen som Sauron satte oss i ødela utvilsomt sesongen, og gjorde jobben til Mesfin nær umulig. Ikke bare risikerte de å bruke midler på spillere som den nye treneren ikke ønsker å bruke, men usikkerheten ville også gjort at aktuelle spillere ville stilt høyere krav for å signere. Derfor avventer jeg å avsi endelig dom til neste vindu er stengt.
Sommervinduet var veldig tynt for vår del, men jeg mister ikke trua på Simon av den grunn.👍 1Kommentar
-
Det er et godt poeng, og det er nok også vanskeligere å lokke gode spillere hit nå - av samme grunn. Men med den samme logikken så stusser jeg bigtime over beslutningen om å kjøpe Sam R. for mye penger i vår målestokk. Håper vi har en bauta i ham til neste år, men så langt har det ikke sett så lovende ut.
Sommervinduet var veldig tynt for vår del, men jeg mister ikke trua på Simon av den grunn.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Supportere er kjappe til å snakke om holdninger. Jeg har begrenset tillit til vurderingsevnen på akkurat det punktet. Registrerer at Bartene ikke har blitt noe bedre etter at Rogers gikk, noe som i hvert fall ikke indikerer at det var holdninger som spredte seg til andre mens han var der👍 4Kommentar
-
Da var Ilic solgt for samme sum som Adams. Like gammel, men lengre kontrakt. Spilte en halv sesong i Eliteserien og rykka til slutt ned. Ønska seg bort og var i klinsj med klubben.
Jeg synes salget av Akor var «helt greit» i sin tid. Ikke strålende, men greit. Ogbu ble også solgt for en helt grei sum. Men jeg gleder meg voldsomt til det blir vår tur til å gjøre et salg over evne, for her har virkelig Enga klart å tyne mest mulig ut av franskmennene.
Føles litt feil å klage på et rekordsalg, men jeg føler vi kunne fått mer ut av Akor. I rettferdighetens navn må det nevnes at han kom gratis fra Sogndal, mens Enga betalte over ti mill for Ilic. Bonuser og videresalgsprosenter er jo også et poeng, men hele greia med avtalen med Montpellier var at vi skulle få mest mulig cash up front, så kommer Enga og nærmest snubler inn til samme summen.Last edited by Kanarivogel89; 01.02.2024, 03:49.👎 1Kommentar
-
Da var Ilic solgt for samme sum som Adams. Like gammel, men lengre kontrakt. Spilte en halv sesong i Eliteserien og rykka til slutt ned. Ønska seg bort og var i klinsj med klubben.
Jeg synes salget av Akor var «helt greit» i sin tid. Ikke strålende, men greit. Ogbu ble også solgt for en helt grei sum. Men jeg gleder meg voldsomt til det blir vår tur til å gjøre et salg over evne, for her har virkelig Enga klart å tyne mest mulig ut av franskmennene.
Føles litt feil å klage på et rekordsalg, men jeg føler vi kunne fått mer ut av Akor. I rettferdighetens navn må det nevnes at han kom gratis fra Sogndal, mens Enga betalte over ti mill for Ilic. Bonuser og videresalgsprosenter er jo også et poeng, men hele greia med avtalen med Montpellier var at vi skulle få mest mulig cash up front, så kommer Enga og nærmest snubler inn til samme summen.Kommentar
-
Føles litt feil å klage på et rekordsalg, men jeg føler vi kunne fått mer ut av Akor. I rettferdighetens navn må det nevnes at han kom gratis fra Sogndal, mens Enga betalte over ti mill for Ilic. Bonuser og videresalgsprosenter er jo også et poeng, men hele greia med avtalen med Montpellier var at vi skulle få mest mulig cash up front, så kommer Enga og nærmest snubler inn til samme summen.
Det å begynne å sammenligne sånne overganger er ikke akkurat rettferdig. De er 2 helt vidt forskjellige spillere med forskjellige kvaliteter. Det vi vet er at Ilic scora mange mål på en halv sesong for et lag som rykka ned. Det taler vel fort for seg selv.
Jeg hyller Mesfin for salget han gjorde, fantastisk! Og selges han for en fin sum til en av de klubbene som han nevnes i sammenheng med, ender vi fort opp med en sum totalt tett oppunder samme sum som vi solgte for.Kommentar
-
Mulig jeg roter voldsomt her, men er det ikke slik at Akor kun hadde 1,5 år igjen av kontrakten når han ble solgt mens Illic har ca 3 år igjen? I så tilfelle blir det litt forskjellige senarior for det er dyrt å gode salgsobjekter på korte kontrakter... Noe som igjen er grunnen til at jeg etterlyser en forlengelse av Edh👍 1Kommentar
-
Her tror jeg mange som uttaler seg som ikle vet fakta. Er Ilic i det hele tatt solgt? Sånn jeg har forstått der så ble han ikke solgt for det lå ingen videresalg prosenter i kontrakta.
Om man skal sammenligne salg av Akor og Ilic så må man vite lengde på gjenværende kontrakt, totale salgssum, prosent ved videresalg etcKommentar
-
Ferdig i løpet av 2024? Jeg har forsvart sportssjefen før, men er bekymret for at han har mistet kontrollen. Ser han får støtteerklæringer for å "komme med fakta" i diskusjonsforumet på Facebook, men jeg reagerer på at han går etter enkeltpersoner og uttrykker seg usaklig. Bør i det hele tatt holde seg for god til å kommentere slike steder. Vet også at det har vært uttrykt misnøye fra flere i LSK-systemet om trege prosesser på overgangsmarkedet den siste tiden.👍 1Kommentar
-
Ferdig i løpet av 2024? Jeg har forsvart sportssjefen før, men er bekymret for at han har mistet kontrollen. Ser han får støtteerklæringer for å "komme med fakta" i diskusjonsforumet på Facebook, men jeg reagerer på at han går etter enkeltpersoner og uttrykker seg usaklig. Bør i det hele tatt holde seg for god til å kommentere slike steder. Vet også at det har vært uttrykt misnøye fra flere i LSK-systemet om trege prosesser på overgangsmarkedet den siste tiden.👍 1Kommentar
Kommentar