Forventer at han er ferdig etter sesongen uavhengig av hvordan dette ender. Tviler på at han ryker/trekker seg allerede nå. Noen som orker å gi en karakter på spillerne han har hentet de to siste sesongene? Er det noen over karakteren 2?
Vår Sportsdirektør: Simon Mesfin
Collapse
X
-
Ja men to trenere har jo gått midt i sesongen så da er vel dette greit eller hva?
Den sportslige ansvarlige for dette må jo gå. Etter sesongen må han være ferdig.👍 1Kommentar
-
Prøver selv, mest som egenterapi.
2023:
- Roseth: 3 minus, vår beste stopper. Dessverre vært mer skadet enn frisk siden han kom. Burde kanskje vært på 2 pga. hvor lite han har vært tilgjengelig.
- Rogers: 1, ræva. «Men lett å selge han til MLS for tosifra.»
- Elkær: 1. hadde troen på han, var vel Haavelsmoen sin mann. Bevist null.
- Tønnesen: 2 minus. Mye skadet, var ok i fjor, ræva i år.
- Skjærvik: 1, ræva.
- Vindheim: 1, tenk å hente en skadet spiller på lån som en nødløsning pga skader på våre to andre høyrebacker.
- Gabrielsen: 1, orker ikke.
- Hoff: 2 pluss.
- Thompson: 1, noen som husker han?
- Uba: 2.
- Bolly: 1 pluss, får pluss pga scoringa mot enga og null forventninger.
2024:
- Hagerup: 2, ble hentet som reserve, og ikke vært helt krise alle kampene han har stått
- Petersen: ?, ikke spilt, men kan sikkert sparre med Kokkim mellom treningene og studiene.
- Jeahze: ?, syns han var helt grei den omgangen han fikk i dag.
- Moen Foss: 2, hadde store forventninger, ikke fått like mye tillit som han og vi kanskje trodde. Ble hentet før ny hovedtrener var klar. Har vært rimelig svak i en del kamper.
- Larsson: 1 pluss, gammal, treig og kjeks. Hadde ingen forventninger til han.
- Knudtzon: 1, skada.
- Karlin: 1, virker ikke å være god nok for LSK 2, merkelig signering, men var vel Georgson sin mann.
- Kitolano: 1 pluss, vist glimtvis gode takter, men stort sett ræva. Hadde store forventninger.
- Va: 3 minus, vært tidvis god, og lider nok litt av å spille på et ræva lag. Fått to røde kort.
- Karlsbakk: 3 minus, synes han har vært frisk, men er kanskje ikke mannen som kan snu skuta.
- Krygård: 2 minus, hadde ingen forhåpninger da jeg syns han er oppskrytt. Brukte mye penger på han og ble hauset opp som en klassesignering. Bevist null, men kommet inn i et ræva lag på et dårlig tidspunkt.
- Ali: 1, komisk.
- Efe Lucky: ?, gikk på lån til Åsane, ellers startet en kamp som spiss (?) og kommet inn på slutten.
- Diop: ?, for tidlig å si, men kanskje en grunn til at han ble solgt for over halvpris i sommer kontra i vinter.
totalt : 25 spillere (som i seg selv er høyt på to sesonger). Snittkarakter: 1,5.
orker ikke gi karakter på salgene, men tviler på at snittet blir noe høyere der.Last edited by sigurdsen; 22.09.2024, 22:28.👍 2Kommentar
-
Blir stadig vanskeligere å forsvare jobben han har gjort. Han gjorde en suveren jobb for fem år siden. Å hente Kaan, Tom Petterson, Akor,Ogbu, Mathisen viste et blikk for talent, men de siste sesongene har det vært fraværende. Vi har hentet dyrere spillere som ikke har tatt steget (Uba unntatt).
Hvor mye av skylden Mesfin skal og hvor mye han påvirkes av andre er jeg usikker på, men han har det sportslige ansvaret og han må bedømmes på det. Resultatet så vi i dag. Det virker å ikke være en eneste spiller som er villig til å gjøre jobben mot lagene som ansees som ‘dårligere’ enn oss. Alt som ble gjort riktig mot RBK var fullstendig fraværende i dag. Solveig Gulbrandsen sa det så enkelt at hverken Lehne eller Diop tok det defensive ansvaret som må gjøres. Det forplantet seg bakover og resultatet ga seg selv.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 1Kommentar
-
Når det gjelder dette "fantastiske talentet" han etter rapportene sies å være, tror jeg Simon og klubben har skuslet bort dette også. Jeg har sagt det før og gjentar: Jeg blir overrasket hvis KP kommer til et obos-lag.Elska þetta félagKommentar
-
Vi kan ikke belage oss på en spisstrio bestående av en 34-åring som kun møter opp mot topplagene, og to talenter under 20. Vi burde hatt en spiss i sin beste alder (26-28) til å ta hovedansvaret.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Aner ikke hva han heter, jeg! Han omtales vel bare som KP. Men han skal jo være tidenes talent. Nigerianer på 17 år som bøtter inn mål, både i klubb og på Nigeria jr, og som ikke kan hentes før i januar. Klubben og Sves hevder lsk har en vanntett avtale med akademiet i Nigeria, til tross for at noen av de største klubbene skal ønske å hente ham.Elska þetta félagKommentar
-
Aner ikke hva han heter, jeg! Han omtales vel bare som KP. Men han skal jo være tidenes talent. Nigerianer på 17 år som bøtter inn mål, både i klubb og på Nigeria jr, og som ikke kan hentes før i januar. Klubben og Sves hevder lsk har en vanntett avtale med akademiet i Nigeria, til tross for at noen av de største klubbene skal ønske å hente ham.I år så tar vi altKommentar
-
Kparobo Arierhi, heter han. Et fenomen i ungdomsfotballen i Nigeria. Han refererte til seg selv som KP da han var i Norge, og det er nok like greit i et land der Omoijuanfo, Occéan og Eziyodawe simpelthen ble å be om for mye.
For øvrig er jeg enig i at forsøkene på kallenavn her på forumet som regel er cringesen i trynet, som vi sier der jeg kommer fra.For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.😀 1Kommentar
-
Kparobo Arierhi, heter han. Et fenomen i ungdomsfotballen i Nigeria. Han refererte til seg selv som KP da han var i Norge, og det er nok like greit i et land der Omoijuanfo, Occéan og Eziyodawe simpelthen ble å be om for mye.
For øvrig er jeg enig i at forsøkene på kallenavn her på forumet som regel er cringesen i trynet, som vi sier der jeg kommer fra.Kommentar
-
La den ut her: https://streamable.com/pwlqsjFor øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.👍 2Kommentar
-
Prøver selv, mest som egenterapi.
2023:
- Roseth: 3 minus, vår beste stopper. Dessverre vært mer skadet enn frisk siden han kom. Burde kanskje vært på 2 pga. hvor lite han har vært tilgjengelig.
- Rogers: 1, ræva. «Men lett å selge han til MLS for tosifra.»
- Elkær: 1. hadde troen på han, var vel Haavelsmoen sin mann. Bevist null.
- Tønnesen: 2 minus. Mye skadet, var ok i fjor, ræva i år.
- Skjærvik: 1, ræva.
- Vindheim: 1, tenk å hente en skadet spiller på lån som en nødløsning pga skader på våre to andre høyrebacker.
- Gabrielsen: 1, orker ikke.
- Hoff: 2 pluss.
- Thompson: 1, noen som husker han?
- Uba: 2.
- Bolly: 1 pluss, får pluss pga scoringa mot enga og null forventninger.
2024:
- Hagerup: 2, ble hentet som reserve, og ikke vært helt krise alle kampene han har stått
- Petersen: ?, ikke spilt, men kan sikkert sparre med Kokkim mellom treningene og studiene.
- Jeahze: ?, syns han var helt grei den omgangen han fikk i dag.
- Moen Foss: 2, hadde store forventninger, ikke fått like mye tillit som han og vi kanskje trodde. Ble hentet før ny hovedtrener var klar. Har vært rimelig svak i en del kamper.
- Larsson: 1 pluss, gammal, treig og kjeks. Hadde ingen forventninger til han.
- Knudtzon: 1, skada.
- Karlin: 1, virker ikke å være god nok for LSK 2, merkelig signering, men var vel Georgson sin mann.
- Kitolano: 1 pluss, vist glimtvis gode takter, men stort sett ræva. Hadde store forventninger.
- Va: 3 minus, vært tidvis god, og lider nok litt av å spille på et ræva lag. Fått to røde kort.
- Karlsbakk: 3 minus, synes han har vært frisk, men er kanskje ikke mannen som kan snu skuta.
- Krygård: 2 minus, hadde ingen forhåpninger da jeg syns han er oppskrytt. Brukte mye penger på han og ble hauset opp som en klassesignering. Bevist null, men kommet inn i et ræva lag på et dårlig tidspunkt.
- Ali: 1, komisk.
totalt : 23 spillere (som i seg selv er høyt på to sesonger). Snittkarakter: 1,5.
orker ikke gi karakter på salgene, men tviler på at snittet blir noe høyere der.Kommentar
-
Jeg liker Simon veldig godt som person, han er en helstøpt fyr som elsker klubben. For noen år siden var han ekstremt sterk og bygget opp et veldig bra lag ut fra dårlige forutsetninger. Men overgangsjobben som er gjort det siste halvannet året, med mye mer penger mellom henda, er dessverre fullstendig krise, og han må også måles på det han leverer.
I smørbrødlista over er jeg spesielt kritisk til
-Krygård (8 millioner (!!), har ikke vist en dritt)
-Larsson, Bolly og Knudtzon (gamle, kjeks og i praksis passive lønnsmottakere - dessuten, har vi ikke prøvd mange nok svensker på 30+ nå? De holder jevnt over ikke nivået)
-Ali (for en dårlig vits av en fotballspiller, ingen kan ha sett et sekund med video av ham)
-Karlin (som jeg virkelig håper var bestilt av Georgson, for jeg har aldri sett en spiller være lengre unna å ta nivået).
-Rogers (herre fred, 5 millioner spenn).
Signeringer som jeg kan forstå, men som av varierende grunner har underprestert (noen av dem til de grader):
-Kitolano (her skjønner jeg ikke hva som har gått galt)
-Gabrielsen (få ham vekk i morgen, toget har forlatt perrongen)
-Elkær (glimrende innleggsfot, men mangler veldig mye)
-Va (har vist seg frem i glimt og har såkalt X-faktor, selv om den nå svært sjeldent viser seg, siden de andre lagene har funnet ut hvordan de skal stoppe ham. One trick pony).
-Uba (som jeg ikke blir klok på, syns han var til dels glimrende i vår, nå er han helt på jordet).
I tillegg Diop, som vel kostet 7 millioner (?). Han fulgte jeg med på i dag, og inntrykket hittil er jo at han er meget langt unna å være god nok, virker tung og lite mobil, og ikke akkurat kan sies å ha mengder med spilleforståelse.
Det er mange millioner vi har pisset bort. Resultatet er jo sisteplass på tabellen og det som nå virker som et uunngåelig nedrykk.
Konklusjonen er at Mesfin, og mange med ham, dessverre må forlate skuta. Beklager at det ikke fungerte lenger.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum👍 3Kommentar
-
Fin gjennomgang og konklusjon, Trigz. Ingen kan ta Mesfin på å være glad i klubben, men helstøpt fyr... Tja... Vil gjerne se litt selvkritikk og ydmykhet etter å ha kjørt klubben så til de grader i dass. Tror ganske mange vanlige supportere kunne gjort en like god jobb med den pengesekken.Kommentar
Kommentar